Skocz do zawartości
IGNORED

Arcam A32 vs MF A300 czyli Integra za 3k pln


Rakim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w tytule - robię przemeblowanie w klockach i mam dylemat jaką integrę kupić. Budżet ok 3k pln(raczej do 3k pln) - poczytałem troche o tych wzmakach i oba powinny mi podejść. Muzyka to głównie gitarowe granie w lżejszym lub cięższym wydaniu - czasem coś innego. Głośniki Dali 606 i chyba szybko nie będzie innych bo nie mam gdzie postawić 2 pary a te chciałbym zostawić do kina (jak już kiedyś oddzielę głośniki od kina od głośników od stereo). Kabelki VdH cs122.

Mam jeszcze Primare'a A30.2 - w sumie chciałbym go zostawić ale od dłuższego już czasu nie mogę dokupić PRE do tej końcówki - chciałbym PRE 30 ale nie sposób go znaleść a jak jest to w chorych pieniądzach. Z innymi pre jakoś mi nie podchodzi (miałem Tandberga - ostatnio sprzedany, jakiegoś denona PRA i jakąś Yamahę). Tak czy inaczej skłaniam się do sprzedaży Primare'a i zakupu integry - tylko pytanie której ?

Będę wdzięczny za wszelakie sugestie ludzi którzy słyszeli te klocki na własne uszy - dla formalności dodam że lekturę forum w tej materii mam juz za sobą :)

Pozdrawiam i najlepszego w Nowym Roku :)

A jaka cena za pre30 SH jest dobra?

 

Nowe PRE30 chodzą po 8-8,5k pln - jest to cena wyjściowa bez negocjacji w salonie. Jest nowszy PRE32 więc rabat myślę mógłby byc spory

Z SH ogólnie ciężko znaleść - swego czasu było ogłoszenie tu na forum i za komplet PRE30+A30.2 ktoś chciał o ile dobrze pamiętam 8k pln. Pytałem wtedy o samo PRE to cena była 4,5k pln.

Jak dla mnie to trochę za dużo - na PRE móglbym wydać te 3k pln tak jak na Integrę - gdyby to było PRE 30 od Primare'a to trochę więcej ale bez szaleństwa.

Ponowię pytanie - jakie ewentualnie pre zgrałoby się z A30.2 ?

I co odnośnie tych 2 piecyków - w sumie też bardziej skłaniałem się do MF mimo że SH droższy ale moze ma ktoś jakiś pomysł na inną integrę w założonym przedziale cenowym która spełniłaby oczekiwania ?

Pre 30 kupisz taniej, pewnie za ok. 5 kzł nówka, tylko potarguj się, to wycofany w końcu już model, ale w magazynach musi jeszcze być ! Pre 32 jest gorszy od pre 30....no i raczej ta końcówka musi grać z firmowym pre....

Na audiomarkt jest nowy z gwarancja 24 mies. od dealera za 1175 euro. Pewno 1000 do zaplaty. Drogo? Bo mi sie wydaje, ze ok.

 

Ps. Dali 606 to nie ta liga do Primare. Polecam VA Grand Mozart docelowo.

tu chyba nie ma zadnych watpliwosci,

No jakieś wątpliwości jednak się znajdą, moim skromnym zdaniem. Nie piszę tego tylko z przyczyny posiadania A32. Szanuję MF, ale jak dla mnie nie ma przepaści między A32 a A300, żeby tak pisać. Poza tym pozostaje kwestia charakteru dźwięku, co komu pasuje, zgranie z resztą toru, itd. No i face A300 - w złoto - srebrnym wydaniu wygląda to trochę jak bateria łazienkowa dla sąsiadów ze Wschodu... Pewnie, że ma to swój "charakter" i trudno pomylić A300 z innym klockiem, ale wizualnie to nie moje klimaty.

 

Szukanie oryginalnego pre do kompletu z A30.2 to faktycznie droga przez mękę, używanych Primare nie ma za wiele na rynku. Może lepiej spieniężyć A30.2, dołożyć kasę przeznaczoną na pre i kupić coś używanego z wyższej półki? Chociaż z drugiej strony rozumiem przyzwyczajenie do marki (zwłaszcza do Primare:), ale na pre 30 (chyba jest lepszy od pre 30.2, też mi się coś obiło o uszy) nie wydałbym więcej niż 4-5 koła.

 

Ps. Dali 606 to nie ta liga do Primare. Polecam VA Grand Mozart docelowo.

Święte słowa, kolumny "grają najwięcej" i szkoda życia na czekanie z 606, aż znajdzie się dla nich miejsce w kinie (jakkolwiek fajne to głośniki, ale nie przystają do Primare). Pamiętam różnicę jak kupiłem Dali 450, które zastąpiły Tannoye M3 - to był nowy rozdział i olbrzymi progres w brzmieniu, przy tej samej elektronice. Nie polecę konkretnych kolumn, bo nie mam aż takiego doświadczenia z Primare, słuchałem kiedyś A30.1 z VA Bach i grało to co najmniej nieźle, także Grand Mozart może być faktycznie dobrym pomysłem.

Bluesound Node ▶️ Synthesis Roma 96DC+ ▶️ B&W 706 S3

Na audiomarkt jest nowy z gwarancja 24 mies. od dealera za 1175 euro. Pewno 1000 do zaplaty. Drogo? Bo mi sie wydaje, ze ok.

 

No ale srebrny - ja muszę mieć czarny :), a i cena końcowa wyjdzie z 4,5k pln

 

Ps. Dali 606 to nie ta liga do Primare. Polecam VA Grand Mozart docelowo.

 

Zdaję sobie z tego sprawę ale nad głośnikami bedę się zastanawiał ale jak wymyślę jak to pomieścić w pokoju

 

Pre 30 kupisz taniej, pewnie za ok. 5 kzł nówka

 

No tak ale 5k pln to prawie 2x więcej niż chcę wydać na zabawki...

Tak więc cały czas skłaniam się ku integrze.

Znalazłem jeszcze coś takiego - tylko pytanie cóż ten sprzęt sobą reprezentuje bo w sieci o nim cicho...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie mialem srebrno-zlotej baterii jeno all silver.Arcam to pomylka,Primare znam integre 30-jakies 'drewniane' brzmienie,pedzialbym.a300 to wulkan nieograniczonej energii,kontroli a i niesamowitej kultury przekazu.kolumny Dali slyszalem na dobre tylko raz-pomijam plumkanie w sklepie.podobnie jak cala rzesza innych nie do sluchania,zwalisty dzwiek pozbawiony subtelnosci i finezji.stare HPM Pioneery byly bardziej wciagajace.

Bierz tego MF i nie trac okazji!

Nie znam w/w konkurentów ale jako użytkownik A300 powiem, że 3 kzł to okazja. Design kontrowersyjny i elegancki, z każdym dniem podoba się coraz bardziej- taki kozacki ;-) Ostatnimi czasy A300 zdetronizował Krella KAV 300i , Caspiana M1 oraz NADa serii Masters M3. Zagrał lepiej od dzielonego Cyrusa pre+ 2x mono, nie wspominam o wcześniej posiadanych wzmacniaczach bo to retrospekcja. Caspian i Cyrus są równie muzykalne(analogowe) przyjemne, ale A300 ma coś jeszcze, dla tego został.

Niesamowita kultura i prezentacja harmonicznych jak z dobrej lampy. Dynamika, kontrola i szczegółowość wszystkich zakresów w płynnej i spójnej barwie. Wypełnienie i nasycenie. Słuchasz całymi godzinami i analizujesz tylko muzyków a nie sprzęt. Robiłem przymiarki do wymiany, ale zwątpiłem już dwa razy. Na przestrzeni 2-3 lat oprócz mojego egzemplarza ten obecny na giełdzie(cały srebrny) jest jedynym jaki się pojawił. Polecam spróbować.

Pzdr

Panowie - zdaję sobie sprawę że moje Dali to nie jest szczyt techniki - jak pisałem chcę je sobie zostawić do kina. Kombinowałem aby kupić sobie podstawkowce z tej serii (obojętnie czy nowsze czy starsze bylyby z serii niebieskiej lub czerwonej) ale znaleść takie "cudo" jest równie łatwo jak PRE 30 - jak już są to 1 lub 2 szt. i w chorej cenie...

Wracając do meritum - jak ma się do MF A300 piecyk Nad'a S300 ??

I przy okazji - z jakimi głosnikami zestawić tego MF A300 ??

MF is the best, reszta to badziew, czy ktoś zechce moje A32 w komplecie z CD 23T za 2000 zł?

 

Za garść miedziaków dorzucę Dali 450, ale zastanówcie się dobrze "nie do sluchania,zwalisty dzwiek pozbawiony subtelnosci i finezji":)

 

Sorry za tą "żółć" ale nie napisałbym o uznanych angielskich markach (w których nota bene pracowali ex lub przyszli projektanci MF) typu Myrad, Creek, Cyrus, NAD, niech będzie i ten nieszczęsny Arcam, że to pomyłka. Pewnie, każda z tych firm ma swoje "kwiatki", które w określonych konfiguracjach mogą zabrzmieć tragicznie, ale gdyby zildjian miał jedyna słuszną rację, to 99% raczej dość świadomych klientów (w końcu to nie są firmy "marketowe") kupiłoby MF.

Bluesound Node ▶️ Synthesis Roma 96DC+ ▶️ B&W 706 S3

hey you, wypraszam sobie wycieranie sie tym,co napisalem,zwlaszcza ze dworujesz sobie ze mnie w sposob nieuprawniony.O ile wiem Dali sa/byly produktem dunskim.Slyszalem te marke raz i nie zamierzam powtarzac prob zawarcia blizszej znajomosci.re MF a300-to co slyszalem z tej stajni potem tj A5 czy 3.2 czy 3.5 bylo badziewiem.

Wymieniony Arcam do MFA300 w ogóle nie ma startu, słabieh wypada również przy A3. Problemem Serii FMJ jest słabiutki przedwzmacniacz.

Arcam grający jako końcówka mocy (jest taka możliwość) to już inna bajka ale tylko z bardzo dobrym pre zewnętrznym droższym niż sam Arcam albo z CD z regulowanym wyjściem również w cenie raczej wyższej niż sam wzmak.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

hey you, wypraszam sobie wycieranie sie tym,co napisalem,zwlaszcza ze dworujesz sobie ze mnie w sposob nieuprawniony.

Przepraszam, jeżeli Cię uraziłem.

 

O ile wiem Dali sa/byly produktem dunskim.

Mam tą świadomość i popełniając mój wpis odnośnie angielskich marek miałem na myśli elektronikę.

 

.Slyszalem te marke raz i nie zamierzam powtarzac prob zawarcia blizszej znajomosci.

Tutaj trochę przeczysz sam sobie. Usłyszałeś raz produkt Dali i nie chcesz mieć z tą firmą do czynienia. A gdybyś usłyszał najpierw MF A5, o którym napisałeś, że to badziewie, czy miałbyś ochotę posłuchać A300? Napisałbyś może "słyszałem te markę raz i nie zamierzam powtarzać prób zawarcia bliższej znajomości". Nie chcę być źle zrozumiany, ale to jest błąd, że wyrabiamy sobie opinię o marce, na podstawie jednego odsłuchu.

Bluesound Node ▶️ Synthesis Roma 96DC+ ▶️ B&W 706 S3

Ja na Twoim miejscu zastanowił bym się "o co walczymy i dokąd zmierzamy". Stworzyłbym koncept całości i dopiero wtedy kupował elementy, gdy już będę wiedział czego dokładnie chcę - jakiego brzmienia, za jakie pieniądze i z jakich elementów złożonego systemu.

Budowanie systemu wyższej klasy "na tym co się ma" - czyli poprzez ewolucję własnego systemu klasy podstawowej - moim zdaniem nie ma sensu.

Tu jest przykład dobrego wzmacniacza :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a tu przykład kolumn :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja Dali 606 lubię, ale systemu klasy wyższej się na nich nie zbuduje. Więc najpierw bym przemyślał system docelowy, a później starałbym się coś do niego utrafić.

 

P.S. A nowych Arcamów nikomu już nie polecam. Ostatnio nie grzeszą jakością. W dwóch urządzeniach miałem problem ze znikającym softem, którego nie można było wgrać - i w pełni sprawne mechanicznie i elektrycznie urządzenie nadawało się tylko na śmietnik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wymieniony Arcam do MFA300 w ogóle nie ma startu, słabieh wypada również przy A3. Problemem Serii FMJ jest słabiutki przedwzmacniacz.

Arcam grający jako końcówka mocy (jest taka możliwość) to już inna bajka ale tylko z bardzo dobrym pre zewnętrznym droższym niż sam Arcam albo z CD z regulowanym wyjściem również w cenie raczej wyższej niż sam wzmak.

 

Miałeś może okazję przetestować MF A1 (wersję z wyświetlaczem)? Pytam, bo miałem ten wzmacniacz w tym samym czasie co A32 i wybrałem ten drugi - w mojej konfiguracji MF miał problemy z kontrolą średniego basu. Jestem ciekawy jak A1 ma się do A3 czy A300.

tomek 11,

i ja przepraszam;przewalilem kiedys ok. 15tu piecow szukajac apgrejdu ponad Nait 3,ale mialem juz wybrane kolumny(z 13tu).i od kolumn powinno sie moim zdaniem(jak widac nie tylko moim)zaczynac.Padaly gazetowe pewniaki np Sphinx,dzielony Densen,Creek czy forumowe-Thule.A300 byl 3cim MF,ktory wtedy wzialem.I po kilku godz gral jeszcze slabo.Ale za rada niezastapionych Gents z Top HF zostal do nastepnego dnia.I dobrze,bo wykonalem tlf,ze kupuje.Nie byl u mnie dlugo-wlam...

Nb-jednym z niezlych naprawde piecow byl Arcam 10.Ale gubil bas...

Re Dali-jest tyle innych marek.Ale Zollery u mnie zostaja az sie rozwala!

 

tengu,

dzieki bardzo zyczliwemu forumowiczowi psg mialem onegdaj okazje posluchac takze A1 Anniversary .tutaj,uczciwie,roznica w stosunku do A300 byla przepastna.Lepiej zagral Talk

Jestem ciekawy jak A1 ma się do A3 czy A300.

 

Jak napisałeś, utrata kontrolli nad wyższym basem i dlatego tu dobór głosników jest sprawą krytyczną.

Problem jest też w tym, że A1 potrzebuje dłuższej rozgrzewki niż A3 i A300 o Arcamie nie wspomnę.

 

Nowa wersja A1 - znana mi jest tylko z odsłuchu w "salonie" ale znam pierwotny A1.

Porównywanie starej serii A (A1, A100, A2 czy A220) do "srebrnej" nowszej serii A (A3 i A300) to nieporozumienie.

Inne granie inne światy inny pomysł na brzmienie (bardziej uniwersalne ale jeszcze nie "popsute").

 

 

Jesli chodzi o Arcama to niestety A32 był cofnięciem się w stosunkiu do A22 (na nowo opakowany Arcam Alpha 10) - ten był całkiem niezły.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Jak napisałeś, utrata kontrolli nad wyższym basem i dlatego tu dobór głosników jest sprawą krytyczną.

Problem jest też w tym, że A1 potrzebuje dłuższej rozgrzewki niż A3 i A300 o Arcamie nie wspomnę.

 

Lubię ciepły dźwięk ze zmiękczonym basem - w przypadku MF A1 było już za słodko, a Arcam A32 wypadł nadspodziewanie dobrze w zestawieniu z ESA Ostinato 2000. Ale jak już wspomniałeś, A3 i A300, to inna klasa brzmienia.

Odnośnie "rozgrzewki" - coś w tym jest - A32 potrzebuje dobrych 20-30 minut, żeby zacząć grać - wcześniej gra trochę suchą średnicą.

 

Nowa wersja A1 - znana mi jest tylko z odsłuchu w "salonie" ale znam pierwotny A1.

Porównywanie starej serii A (A1, A100, A2 czy A220) do "srebrnej" nowszej serii A (A3 i A300) to nieporozumienie.

Inne granie inne światy inny pomysł na brzmienie (bardziej uniwersalne ale jeszcze nie "popsute").

 

Abstrahując od nieuchwytnej i trudnej do opisania jakości dźwięku (oraz od mocy wzmacniaczy) - czy również A300 gra bardziej po "ciepłej stronie mocy" niż Arcam A32? Widzę, że Ty i zildjan macie kolumny oparte na głośnikach Focala - to by tłumaczyło dlaczego MF tak Wam przypadły do gustu. Zaciekawił mnie ten entuzjazm wobec produktów MF - zastanawiam się tylko czy jest sens podchodzić do jakichkolwiek odsłuchów domowych na kolumnach, które obecnie posiadam.

 

Jesli chodzi o Arcama to niestety A32 był cofnięciem się w stosunkiu do A22 (na nowo opakowany Arcam Alpha 10) - ten był całkiem niezły.

 

Niestety, ten trend dotyczy chyba większości producentów.

Mimo wszystko, Arcam A32 to jeszcze całkiem sensowny wzmacniacz - chociaż na pewno nie kupiłbym go za cenę katalogową (50% ceny za egzemplarz powystawowy z pełną gwarancją, to już inna dyskusja :))

A300 nie zaliczylbym do cieplych piecow jednoznacznie.poczytaj w klubie MF lub Roksana co pisze o nim qman(dzieki ktoremu Polska padla na kolana przed Caspianem kiedys,jesli nie myle osobnika).3000 za a300 to dobra cena,nowe chodzily za prawie 7kg).dzis juz bym go nie kupil,bo oddalem sie lampie:-)

czy również A300 gra bardziej po "ciepłej stronie mocy" niż Arcam A32?

 

Tak ale jest bardziej detaliczny (nie mylić z wyostrzeniem itp.) muzykalny, schodzi niżej z basem, lepiej wybrzmiewa w całym zakresie.

 

Zaciekawił mnie ten entuzjazm wobec produktów MF

 

 

Nie przesadzajmy, mój kończy się na A308 ;)

 

z pełną gwarancją, to już inna dyskusja :))

 

Wadą serii FMJ jest przedwzmacniacz nie pozwala rozwinąć się końcówce - niestety bo potencjał jest.

 

Co do kolumn Esy to skończtyłem edukację na Ostinato kwadrat, które rewelacyjnie grały z Coplandem CSA8

 

zis juz bym go nie kupil,bo oddalem sie lampie:-)

 

Ja też bo wolę klasę A SE.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Miałem a32/a300/a308. A32 grał świetnie z cedekami cd23 i cd36. Bardzo dynamicznie z szybkim basem. Zero ocieplenia. A300 był wolniejszy, grał pełniejszym i gęstszym dźwiękim od a32. Fajnie sie zgrywał z ofensywnie i dynamicznie grającym cd36 (na wolfsonach). Za to np. z denonem cd 1500ae zagrał fatalnie. Najlepszy był a308. Dynamika a32 + wypełnienie a300. Miałem go prawie rok. Zastąpił go Atoll in200, który lepiej zgrał sie z nowym źródłem (transport + dac stello). Podsumowując musiałbyś chyba posłuchać oba wzmaki, żeby wybrać ten który Ci przypasuje.

Mam tylko wzmacniacz. CD atolla nie słuchałem. Tu masz fajny opis cd + ampa z serii 200:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja słuchałem tylko 50tki i nie podobała mi się. Suchotnik i jazgotnik, mało nasycony dźwięk i taki podany kawa na ławę. Ale pewnie 100tka a już nie mówiąc od 200tce to wyższa szkoła dźwięku.

"Odmienny obraz każde widzi oko a każde ucho inny słyszy śpiew. A każde serce gdy wejrzysz w nie ukaże własną słabość i grzech"

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.