Skocz do zawartości
IGNORED

Bluray audio. Wystarczy?


Bmoll

Rekomendowane odpowiedzi

Ten Philips to słynny audiofilski model tylko wszystko zalezy od tego ile bedzie kosztował bo:

1- jesli duzo to kicha, wydasz kasę na mozliwośc odczytu płyt BluRay przez dobre wyjścia analogowe, ale nie będziesz miał możliwości odczytu plików gestych z kompa itp

2- jesli mało to bedziesz miał w 100% audiofilski (nikt nie mówi że hiendowy) samowystarczalny odtwarzacz i zostanie Ci kasa na zewnetrznego DAC-a.

 

 

Co do tych ciagłych dziwnych wpisów o płytach CD to po prostu lepiej nie czytać, po co ludzie to piszą ? Dziwi mnie tylko ten brak szacunku, skoro ktoś natrudził się od cholery, zrobił świetny konkretny test, do tego my tu przecież jestesmy tylko goścmi. Jest przeciez takie przysłowie- nie podcinaj gałęzi na której siedzisz, jak więc mozna krytykować tak złośliwie test w miejscu gdzie jesteśmy członkami forum ? rozumiem jakieś spory merytoryczne ale takie złosliwości ?

Ten Philips to słynny audiofilski model tylko wszystko zalezy od tego ile bedzie kosztował bo:

1- jesli duzo to kicha, wydasz kasę na mozliwośc odczytu płyt BluRay przez dobre wyjścia analogowe, ale nie będziesz miał możliwości odczytu plików gestych z kompa itp

2- jesli mało to bedziesz miał w 100% audiofilski (nikt nie mówi że hiendowy) samowystarczalny odtwarzacz i zostanie Ci kasa na zewnetrznego DAC-a.

 

Witam,

1. Odtwarzacz czyta po sieci pliki 192/24. Niestety tylko wav. Trzeba przerabiać format.

2. Na Ceneo podają najtańszą ofertę w MM za 1200 zł. Rok temu dałem 1500, przez pewien czas zdrożał, ale jak widzę teraz spadek ceny jest konkretny (nowy model). Obecnie mam to spięte do Young DAC po coax'ie do koncertów BD. Jak będziesz chciał kupować to tego dac'a w cenie tego Philipsa koniecznie zalecałbym odsłuch. Może się okazać, że szkoda pieniędzy ...

 

To jeszcze w temacie hd-audio z płyt BD i zew. DAC...

Należy pamiętać, że jak gęsty format by to nie był na płycie BD, to na wyjściu cyfrowym uzyskamy maksymalnie 48khz/24bit PCM niezależnie od odtwarzacza BD. Takie ograniczenie związane jest chyba z piractwem. Nowy dac NAD rozwiązuje problem posiadając HDMI i HDCP. Cena coś koło 8k PLN.

Może się zatem okazać, że niepozorny Philips zagra wbudowanym dac'iem w pełnej rozdzielczości lepiej niż tani zewnętrzny dac w 48khz.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Ten Philips to słynny audiofilski model tylko wszystko zalezy od tego ile bedzie kosztował bo:

1- jesli duzo to kicha, wydasz kasę na mozliwośc odczytu płyt BluRay przez dobre wyjścia analogowe, ale nie będziesz miał możliwości odczytu plików gestych z kompa itp

2- jesli mało to bedziesz miał w 100% audiofilski (nikt nie mówi że hiendowy) samowystarczalny odtwarzacz i zostanie Ci kasa na zewnetrznego DAC-a.

 

 

Co do tych ciagłych dziwnych wpisów o płytach CD to po prostu lepiej nie czytać, po co ludzie to piszą ? Dziwi mnie tylko ten brak szacunku, skoro ktoś natrudził się od cholery, zrobił świetny konkretny test, do tego my tu przecież jestesmy tylko goścmi. Jest przeciez takie przysłowie- nie podcinaj gałęzi na której siedzisz, jak więc mozna krytykować tak złośliwie test w miejscu gdzie jesteśmy członkami forum ? rozumiem jakieś spory merytoryczne ale takie złosliwości ?

 

 

Proponuję nie używać określeń o których nie ma się pojęcia. Tym bardziej jeśli bełkot marketingowy z tekstami budzącymi jedynie uśmiech politowania nazywa się "świetnym konkretnym testem". Kolega Fr@ntz chyba po prostu za dużo wypił albo dobrze mu za te wypociny zapłacili. Taśmy matki - o których pisał - mają tak ogromne ograniczenia z racji parametrów urządzeń na których zostały zapisane że nie ma mowy o tym żeby potrzeba było gęstego formatu aby odtworzyć to co zostało na nich zapisane. Najlepsze magnetofony szpulowe (niedostępne w latach 60-tych i 70-tych XX wieku) osiągały pasmo do 19kHz przy -1dB (mierzone zwykle przy 0 VU czyli -20dB z różną tolerancją zatem podane być mogło nawet i 30kHz - nie ma to znaczenia). Zarówno charakterystyka przenoszenia jak i rozdzielczość sygnału ograniczone były także przez szumy oraz zjawisko zwane nasyceniem taśmy (to dlatego pasmo mierzono przy -20dB). Realna rozdzielczość to maksymalnie około 77 dB czyli niecałe 13 bitów (większość miała rozdzielczość zdecydowanie mniejszą np Studer J-37 wiele lat wykorzystywany w Abbey Road i innych studiach zaledwie 10 bitów (60dB) i pasmo ograniczone do bodaj 16kHz przy -20dB (nie wolno zapominać o standardowej tolerancji +-3dB) czyli zapewne poniżej 10kHz przy 0dB. Kolejna sprawa to mikrofony - nie sądzę aby w latach 60-tych czy 70-tych jakikolwiek mikrofon przenosił pasmo ponad akustyczne. W tym kontekście wmawianie ludziom że stare płyty z najlepszego okresu w historii muzyki grają lepiej np na SACD jest zwykłym nadużyciem i próbą wyłudzenia pieniędzy kolejny raz za to samo. Po prostu w przypadku "lepszego" brzmienia zrobiony jest nowy mastering. Taki sam można wykonać na formacie CD.

Proponuję nie używać określeń o których nie ma się pojęcia. Tym bardziej jeśli bełkot marketingowy z tekstami budzącymi jedynie uśmiech politowania nazywa się "świetnym konkretnym testem". Kolega Fr@ntz chyba po prostu za dużo wypił albo dobrze mu za te wypociny zapłacili. Taśmy matki - o których pisał - mają tak ogromne ograniczenia z racji parametrów urządzeń na których zostały zapisane że nie ma mowy o tym żeby potrzeba było gęstego formatu aby odtworzyć to co zostało na nich zapisane. Najlepsze magnetofony szpulowe (niedostępne w latach 60-tych i 70-tych XX wieku) osiągały pasmo do 19kHz przy -1dB (mierzone zwykle przy 0 VU czyli -20dB z różną tolerancją zatem podane być mogło nawet i 30kHz - nie ma to znaczenia). Zarówno charakterystyka przenoszenia jak i rozdzielczość sygnału ograniczone były także przez szumy oraz zjawisko zwane nasyceniem taśmy (to dlatego pasmo mierzono przy -20dB). Realna rozdzielczość to maksymalnie około 77 dB czyli niecałe 13 bitów (większość miała rozdzielczość zdecydowanie mniejszą np Studer J-37 wiele lat wykorzystywany w Abbey Road i innych studiach zaledwie 10 bitów (60dB) i pasmo ograniczone do bodaj 16kHz przy -20dB (nie wolno zapominać o standardowej tolerancji +-3dB) czyli zapewne poniżej 10kHz przy 0dB. Kolejna sprawa to mikrofony - nie sądzę aby w latach 60-tych czy 70-tych jakikolwiek mikrofon przenosił pasmo ponad akustyczne. W tym kontekście wmawianie ludziom że stare płyty z najlepszego okresu w historii muzyki grają lepiej np na SACD jest zwykłym nadużyciem i próbą wyłudzenia pieniędzy kolejny raz za to samo. Po prostu w przypadku "lepszego" brzmienia zrobiony jest nowy mastering. Taki sam można wykonać na formacie CD.

 

No to juz przesada. takiego steku bzdur to jeszcze nie słyszałem, czy raczej nie czytałem. Do tego jeszcze wyzywasz człowieka który zadał sobie tyle trudu bysmy mogli poznać nowy sprzęt choćby poprzez recenzję na naszym wspólnym forum od 'PIJAKÓW" , a to juz przegiecie. jak tacy ludzie jak ty wogóle sa tu tolerowani. Ja na miejscu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) dałbym ci do myslenia, ale niech on sam się broni, mam nadzieje że adwokatów nie potrzebuje i da sobie radę.

Co do próby wyłudzenia pieniędzy to sory ale jesli namawiasz kogoś do kupowania płyt XRCD i odtwarzacza do nich za wiele tysięcy, którego juz nikt od niego nie odkupi to dopiero szczyt bezmyslności albo celowe działanie.

Postaram się zapamiętać twoja osobę i mam nadzieję ze nie bede miał więcej wątpliwej przyjemności.

Co do taśm matek to dopiero teraz pojawiaja się ich pełne wersje dzięki dobrodziejstwu gestych plików. Możemy w końcu usłyszeć jak kapele brzmiały naprawdę w latach 60-tych i 70-tych i skonfrontowac to z tym co nam wciskano przez lata na CD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

No to juz przesada. takiego steku bzdur to jeszcze nie słyszałem, czy raczej nie czytałem. Do tego jeszcze wyzywasz człowieka który zadał sobie tyle trudu bysmy mogli poznać nowy sprzęt choćby poprzez recenzję na naszym wspólnym forum od 'PIJAKÓW" , a to juz przegiecie. jak tacy ludzie jak ty wogóle sa tu tolerowani. Ja na miejscu Fr@ntza dałbym ci do myslenia, ale niech on sam się broni, mam nadzieje że adwokatów nie potrzebuje i da sobie radę.

Co do próby wyłudzenia pieniędzy to sory ale jesli namawiasz kogoś do kupowania płyt XRCD i odtwarzacza do nich za wiele tysięcy, którego juz nikt od niego nie odkupi to dopiero szczyt bezmyslności albo celowe działanie.

Postaram się zapamiętać twoja osobę i mam nadzieję ze nie bede miał więcej wątpliwej przyjemności.

Co do taśm matek to dopiero teraz pojawiaja się ich pełne wersje dzięki dobrodziejstwu gestych plików. Możemy w końcu usłyszeć jak kapele brzmiały naprawdę w latach 60-tych i 70-tych i skonfrontowac to z tym co nam wciskano przez lata na CD.

 

Swoim wpisem pokazałeś jak mało jeszcze wiesz i jak daleka droga przed Tobą. Miarą tej wiedzy, doświadczenia i orientacji jest umiejętność oddzielenia ziarna od plew czyli tego co wartościowe, rzeczowe i prawdziwe od bełkotu marketingowego jakim jest prawdopodobnie pisany na zamówienie producenta pseudo test kolegi Fr@ntza.

To jak kapele brzmiały w latach 60-tych czy 70-tych wiemy już od dawna. Ówczesny sztandarowy model studyjnego rejestratora Studer J-37 miał parametry niższe od magnetofonów kasetowych z lat 80-tych. Dysponował pasmem przenoszenia od 30Hz do 15kHz (-20dB, +-2dB) oraz dynamiką 60dB. To na nim nagrywane były płyty The Beatles i Pink Floyd.

 

Tutaj można pobrać jego manual: http://elektrotanya.com/studer_j37_sm.pdf/download.html

 

A tutaj więcej info o nim: http://www.studerundrevox.de/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=84

 

Specyfikacja jednego z magnetofonów kasetowych Technicsa (RS-B100):

 

image001kau.jpg

Zakładając że płyta BR-Audio zawiera materiał audio (np. Pure Audio Blu-ray) w formacie:

 

- DTS HD MA 192kHz/24 bit 5.1

- LPCM 192kHz/24 bit STEREO

 

a odtwarzacz BR posiada:

- słaby przetwornik C/A

- wyjście cyfrowe optyczne ograniczone do 24bit/48kHz

to niestety nie będziesz miał możliwości "wyciśnięcia soków" z materiały BR-A i zwykłego odtwarzacza.

 

Jakie są możliwości:

 

1. odtwarzacz BR z wyjściem cyfrowym elektrycznym S/PDIF + DAC.

Np Arcam rDAC (1200-1500 zł) "przyjmuje" sygnał cyfrowy po Coaxialu do 24b/192kHz. W konfiguracji odtwarzacza BR musisz ustawić oddzielnie obraz po HDMI a wyjście audio na LPCM 192kHz/24bit stereo (Coaxial S/PDIF).

Koszt całkowity to DAC około 1000 zł + odtwarzacz BR z Coaxial S/PDIF.

 

2. odtwarzacz BR bez cyfrowego Coaxial S/PDIF (czyli taki za 300-500 zł, albo konsola PS3 jeśli już posiadasz) i HDMI Audio De-Embedder.

Wyciągamy strumień audio "high res" z wyjścia HDMI za pomocą AUDIO De-Embedder np. FC-46xl (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).Niestety koszt tego modelu to ponad 700 USD.Takich urządzeń jest trochę na rynku i być może są tańsze. Ważne, żeby dawały na wyjściu cyfrowym S/PDIF sygnał cyfrowy co najmniej 24/192kHz.

Koszt całkowity to zwykły odtwarzacz BR za około 300-500 zł + HDMI Audio de-embedder od 200zł (np Atlona). Pamiętaj o Coaxialu.

 

3. odtwarzacz BR z dobrą sekcją audio. Np OPPO 95. Niestety koszt to ponad 1000 USD.

 

4. Ciekawym rozwiązaniem jest NAD DAC M51, który jest właśnie połączeniem DACa i HDMI Audio De-Embedder'a. Niestety dość drogie urządzenie - ponad 7000 zł.

 

Niestety problemem jest to, prawdopodobnie z powodu praw autorskich, że dźwięk w oryginalnym formacie z płyt DVD-A i BR-A możemy wyciągnąć ze złącza HDMI odtwarzacza. Optyczny S/PDIF jest ograniczony do 24/48. Nie jestem pewny jak jest w przypadku odtwarzacza z S/PDIF coaxial ale teoretycznie nie powinno być ograniczeń. Niestety nie znam odtwarzaczy BR czy DVD z Coaxial S/PDIF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Wklejam swój post z innego wątku:

 

W nagraniu The Eagles "Hotel California" z 1976 roku, pochodzącym z płyty DVDAudio 192/24 - zdziwiłbyś się ile tam jest dźwięków powyżej 20kHz

 

Z wielu względów jest to technicznie niewykonalne. O tym jak przebiegał cykl nagraniowy albumu Hotel California The Eagles opowiada Bill Szymczyk producent: http://www.soundonsound.com/sos/sep10/articles/classic-tracks-0910.htm

 

Oto jeden z fragmentów:

“For the drums, like everybody else I’d put a [shure] SM57 on the snare. Then there’d be [an AKG] D88 on the kick and either Sennheiser 414s or perhaps [Neumann] U87s on the snare — I’d change every now and then to see if something else sounded better, and as I’ve said, I’d use a total of eight or nine mics on the kit. For vocals, I’d use 67s and 87s.”

 

Oto specyfikacje użytych mikrofonów:

 

http://www.djshop.pl/i8922,neumann,neumann-u-87-ai-niklowany-.html

http://www.shure.com/uploads/specification_sheet/upload/81/us_pro_sm57_specsheet.pdf

http://www.instrumenty.pl/akg-d-88-s---xlr-113502-4-26-0-0.html

 

Mikrofon służący do nagrywania instrumentów: Shure SM-57 miał pasmo ograniczone do 15kHz zatem nie był w stanie rejestrować żadnych alikwot instrumentów. Najlepsze z użytych miały pasmo do 20kHz. Zresztą w latach 60-tych, 70-tych a nawet 80-tych prawdopodobnie w ogóle nie produkowano mikrofonów zdolnych przenosić wyższe pasmo niż 20kHz zatem w ten sposób pada mit hiper częstotliwości rejestrowanych w tamtym czasie których nie był w stanie pokazać format CD. Nawet jeśli pojawiały się one wśród szumów taśmy przy -80dB a więc poza możliwością odbioru.

Discomaniac - czy Tobie ktoś płaci za te bzdury, które w kółko wszędzie piszesz?

Przecież ktoś kto Ciebie czyta to musi odnieść wrażenie, że jesteś jak zaprogramowany automat.

Te same teksty gdziekolwiek nie pojawisz się... w każdym wątku.

 

Co do taśm matek to dopiero teraz pojawiaja się ich pełne wersje dzięki dobrodziejstwu gestych plików. Możemy w końcu usłyszeć jak kapele brzmiały naprawdę w latach 60-tych i 70-tych i skonfrontowac to z tym co nam wciskano przez lata na CD.

 

 

Święta racja i żadne bzdury pisane przez discomaniaca o ograniczeniach tych taśm nie mają tu nic do rzeczy.

 

Disco, daj sobie spokoj. :) On jest audiofilem :D

 

 

Lepszy audiofil o dobrym słuchu, niż głuchy "teoretyk". :)

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

sound odblokowałem cię ale żałuję. Dopasowywanie rzeczywistości do swojego widzimisię to twoja specjalność. W najlepszym razie masz argument w postaci głuchoty interlokutora. Trzeba być naprawdę mocno ograniczonym żeby nie brać pod uwagę faktów. Te niestety zaprzeczają wygodnym ci teoriom. Wracasz do ignorowanych. Bye.

Panowie co tu się dzieje, proszę o zablokowanie złosliwych i niemerytorycznych wypowiedzi kolegi o ksywie "diskomaniak". przeczytałem trochę jego wpisów i faktycznie ten człowiek wszędzie powtarza w koło macieju to samo.

panowie zwykły wzmacniacz przenosi do 100khz, płyta analogowa na wkładce za 200zł do 50kHz, Do dziś pamietam dźwięk z Damy Pik gdzie wysokie tony lsniły a muzycy wprost stali przed słuchaczem.

Diskomaniaku a może obrazisz jeszcze kolegów z szacownej firmy Q21, bo oni równiez są zaciekłymi zwolennikami gęstych plików. Czy tez sa pijakami ? A my wszyscy to pewnie narkomanami jestesmy, skąd się biorą na kazdym forum taxy jak ty ?

koszmar nie gość. Ja cię zwalniam !

 

Miało być przenoszę do ignorowanych. Cześć gościu.

Do gitar uzywany był mikrofon Neumanna KM-84 lub KMS-84 (Szymczyk mówi o KM-84s ale takiego nie znalazlem nigdzie). W sumie ciekawa sprawa bo przygladajac sie pewnym parametrom okazuje sie ze zapis tak nagranych dzwiekow do gestych formatow przestaje miec sens. Dlaczego? Bo jak do tej pory jednym z glownych argumentow za bylo hiper pasmo zanotowane na owczesnych rejestratorach z zakresem niemozliwym do rejestracji dla formatu CD ze wzgledu na ograniczenie jego pasma do 20khz. Okazuje sie jednak ze ani rejestratory nie byly w stanie zapisac takiej czestotliwosci ani mikrofony nie byly na to przygotowane. Nie ma wiec mowy o sygnale powyzej 20khz na plycie The Eagles chyba ze Henley, Frey i Walsh wrociliby do studia uzywajac wspolczesnego sprzetu (obecnie produkuje sie mikrofony z pasmem do 50khz pod tzw. geste formaty). Jestem sklonny twierdzić ze sensem zabawy np w SACD jest lepszy mastering. Tylko dlaczego przestano dbac o jakosc wydawanych CD? Wspomniany wczesniej mikrofon Neumanna ma deklarowane pasmo do 16khz (KM-84), do 20khz (KM-84i) oraz do 18khz (KMS-84).

 

Do dziś pamietam dźwięk z Damy Pik gdzie wysokie tony lsniły a muzycy wprost stali przed słuchaczem.

 

M2403SD DAMA PIK

• przy prędkości 19,05 cm/s: 40÷18000 Hz

• przy prędkości 9,53 cm/s: 40÷16000 Hz

 

I chyba nawet wiem czyim jestes klonem.

1. odtwarzacz BR z wyjściem cyfrowym elektrycznym S/PDIF + DAC.

Np Arcam rDAC (1200-1500 zł) "przyjmuje" sygnał cyfrowy po Coaxialu do 24b/192kHz. W konfiguracji odtwarzacza BR musisz ustawić oddzielnie obraz po HDMI a wyjście audio na LPCM 192kHz/24bit stereo (Coaxial S/PDIF).

Koszt całkowity to DAC około 1000 zł + odtwarzacz BR z Coaxial S/PDIF.

 

Niestety problemem jest to, prawdopodobnie z powodu praw autorskich, że dźwięk w oryginalnym formacie z płyt DVD-A i BR-A możemy wyciągnąć ze złącza HDMI odtwarzacza. Optyczny S/PDIF jest ograniczony do 24/48. Nie jestem pewny jak jest w przypadku odtwarzacza z S/PDIF coaxial ale teoretycznie nie powinno być ograniczeń. Niestety nie znam odtwarzaczy BR czy DVD z Coaxial S/PDIF.

 

jarekmor, nie znam odtwarzacza BD który wyrzuci po jakimkolwiek wyjściu cyfrowym więcej niż 48khz. Fakt, specjalnie nie szukałem. Doczytałem tylko, że jest to zabezpieczenie przed piractwem. Jeśli jakiś model to pozwala proszę o info.

Problemem zatem nie jest medium. Czy będzie to światło czy prąd ograniczenie będzie zawsze.

Instrukcja z kramerus.com nie precyzuje jaki bitrate można uzyskać na wyjściu coax. Prawdopodobnie ograniczenie nadal obowiązuje.

Pozdrawiam

jarekmor, nie znam odtwarzacza BD który wyrzuci po jakimkolwiek wyjściu cyfrowym więcej niż 48khz. Fakt, specjalnie nie szukałem. Doczytałem tylko, że jest to zabezpieczenie przed piractwem. Jeśli jakiś model to pozwala proszę o info.

Problemem zatem nie jest medium. Czy będzie to światło czy prąd ograniczenie będzie zawsze.

Instrukcja z kramerus.com nie precyzuje jaki bitrate można uzyskać na wyjściu coax. Prawdopodobnie ograniczenie nadal obowiązuje.

Pozdrawiam

 

michaada, masz zapewne rację. Moja wypowiedź jest niekonsekwentna - jeżeli faktycznie występują ograniczenia z powodu ochrony praw autorskich to nie ma znaczenia czy sygnał wyjdzie z optycznego czy elektrycznego S/PDIF'a. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że zafiksowałem się na tym, że rDAC po optycznym przyjmuje tylko 24/48 a nie jest to tylko funkcja możliwości DACa.

 

Czyli wniosek jest taki, że "gęsty format" wychodzi tylko po HDMI (kodowany HDCP) i nie ma sposobu, poza odpowiednim rip'owaniem, na skopiowanie "gęstego" formatu audio.

 

Napiszę maila do kramerus.com z pytaniem o parametry audio na coaxialu. Zastanawiam się właśnie jak wyciągnąć "gęsty" format z płyt BR granych na PS3. Nie chcę kupować już dodatkowych playerów (np OPPO 95) i wydawało mi się, że HDMI Audio De-embbeder lub DAC (NAD DAC M51) z by-passem HDMI będzie rozwiązaniem.

Postaram się wyjaśnić u producentów tych urządzeń jak to wygląda.

Pozdrawiam.

Trochę poszperałem w sieci i znalazłem to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ,

oraz to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W obu przypadkach opisany jest HDMI Audio De-embedder Atlona HD570 (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Koszt ponad 200 USD.

 

W jednym przypadku użytkownik ted_b twierdzi, że Atlona wyprowadza sygnał audio 24/88.2 ( z płyty SACD) oraz 24/192 (z płyty 2L Blue Ray) przez port optyczn do DACa.

W drugim wątku użytkownik tsv_1 potwierdził tylko odbiór przez DAC sygnału 24/88.2 (z SACD). Z odbiorem sygnału 24/192 miał problem. Być może źle skonfigurował wyjście audio po HDMI w Oppo bo jak twierdzi support techniczny Atlony zapewnił go, że Atlona HD570 nie ma problemu z wyporwadzeniem sygnału 2-chan LPCM up to 24bit/192KHz po złączu optycznym.

 

Muszę się jeszcze się upwenić ale ta Atlona zapowiada sie obiecująco - funkcjonalnie i cenowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jeszcze jeden ciekawy post w sprawie Atlona HD570 z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

"Atlona de-embedder

Hi ackcheng.

Just wanted to let you know that I contacted Atlona tech support and asked about the data rates I could expect from their HD570 HDMI audio de-embedder. Here is my question and the customer services rep (Alex) responses:

 

(First, my question): "Regarding the AT-HD570, if 24 bit, 96K LPCM audio exists at the HDMI input, will the optical port of the AT-HD570 output 24/96 LPCM, or will the HDCP Compliant nature of the box output a lesser quality, lower rate LPCM?"

 

 

"Hello, I’m sorry for the delayed response, we have been catching up on our emails due to the holidays in the past 2 weeks. I will have to do some more research to see if the HDCP lowers the LPCM. None of the prior research I didn’t on this suggested that it lowers the quality but I’m not positive because everything was not to specific. I will ask my product manager and get back to you tomorrow morning. Is that okay? Once again I’m sorry for the delayed response."

Thank you

Alex"

 

Then a few days later I got this response:

 

"Hello, I first want to thank you for your patience. Second the HD570 Does provide 24/96. I just spoke with my product manager and he said it does. We are going to update the website soon to show that spec.

Thank you

Alex"

 

So I would expect that you can get higher-rez from the Atlana. Maybe you have a setting wrong on your disc player that's not allowing the HDMI stream to contain the resolutions you're looking for. I have a very similar unit by Kramer (the FC-46) and it's working quite well for me. I'm getting PCM streams of 88.2K from SACD's. It took a bit of fussing to get the settings right, but now it's working like a champ.

 

Hope this is helpful to you.

 

DanG"

 

Support techniczny Atlony potwierdził że 24/96 z toslinka jest możliwe. Pytanie co z 24/192? Wysłałem pytanie .

 

Znalazłem jeszcze inną ciekawą odpowiedź od supportu Kramera (FC-46). Pisali że cokolwiek pojawi się na HDMI to taki format audio wyprowadzają na toslink.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No wszystko fajnie, szukasz wioęc nie błądzisz, tylko dlaczego uparłeś się że gęste formaty maja cos wspólnego z częstotliwościami powyżej 20khz .próbowałem to zrozumieć ale ani rusz. problem był przecież zawsze w tym żeby prawidłowo zapisać częstotliwości 20Hz-20kHz. ponieważ w zapisiue CD nie było to mozliwe. Zapis studyjny był gładki i liniowy, natomiuast przy digitalizacji na potrzeby CD pojawiały się, a raczej znikały ważne informacje muzyczne. Dlatego wykorzystano studyjny zapis cyfrowy 24 bitowy albo DSD bo w tych formatach nagrywa sie w studio i tyle.

Natomiast częstotliwości powyżej 20kHz okazały sie konieczne do prawidłowego zapisu częstotliwości tuz poniżej 20kHz, co w przypadku CD było niemozliwe z powodu odcięcia właśnie na granicy 20kHz. Stąd był właśnie mój przykład zw wzmacniaczem który standardowo przenosi do 100kHz. Podobnie miała działać juz od początku płyta SACD, ale ze względu na problemy ograniczano pasmo do 50kHz ale to juz czysta elektronika i jej problemy.

 

wszystko to dowodzi że prawdziwe wierne wersje 32 bitowe starych analogowych nagrań dopiero przed nami.

Biedny discomaniac. Taka wszechstronna wiedza, takie doświadczenie i znajomość tematów związanych z audio od a do z,

u tu tylu ignorantów i analfabetów na tym forum, którzy jakoś nie chcą go słuchać i nic nie rozumieją czego ten guru próbuje ich nauczyć.

To musi być naprawdę wk.....ce. ;-)

Poniżej fragment instrukcji BDP-9600 dotyczący ustawienia wyjścia cyfrowego. 96/24 jest możliwe, ale właśnie ... without copyright protection :)

 

[PCM Downsampling]

Set the sampling rate for PCM audio output from

the DIGITAL OUT jack (coaxial/optical).

[On] - PCM audio is down-sampled at 48kHz.

[Off] - For BD or DVD recorded in LPCM

without copyright protection, two-channel

audio signals up to 96 kHz are output as LPCM

signals with no conversion.

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...

M2403SD DAMA PIK

• przy prędkości 19,05 cm/s: 40÷18000 Hz

• przy prędkości 9,53 cm/s: 40÷16000 Hz

 

 

A ile może usłyszeć ludzkie ucho? Podobno okolice 15kHz to świetny wynik...

Człowiek nie tylko słyszy ale i odbiera dźwięk. To zostało sprawdzone badaniami, że częstotliwości ponadakustyczne maja znaczenie dla odbioru. Oczywiście mówimy tu o absolutnie najwyższej jakości nagrań. Jednak wiedza większości audiofilów w tym zakresie z reguły jest żadna. Poszukaj sobie materiałów na ten temat.

 

I posłuchaj porównując z dobrymi nagraniami na odpowiednim sprzęcie to więcej takich pytań nie będziesz zadawał.

Tak oczywiście tylko, że w obrębie słyszalnego pasma jest tyle niaunsów jakościowych,że nie trzeba wymyślać teorii o cudach na 50 000 Hz.

 

Tak to może tylko Chuck Norris, który słyszy niskie dźwięki średnie, wysokie dźwięki ultradźwięki a nawet słyszy światło.

 

BTW mój odtwarzacz ma upsampling do 192 kHz i gdybym to miał rozróżnić na zasadzie "ślepego testu" z tej samej dobrze nagranej płyty jestem pewien, że nie rozróżnię.

Mało tego ostatnio nie mogę rozróżnić CD od MP3 kiedy włączę restorera w amplitunerze - trudno nie jestem Chuckiem.

 

Jestem owszem sklonny kupić droższy odtwarzacz ale głównie dla designu i jakości wykonania niezawodnej eksploatacji.

 

Te wszystkie doradzane DAC i inne cuda są dla Chucków Norissów nie dla przeciętnych ludzi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.