Skocz do zawartości
IGNORED

Różnica pomiędzy Thorensami 125 , 145 , 150 ,160 i 320


piotrek_poz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę rozpocząć przygodę z analogiem mój wybór padł na Thorensa z ramieniem SME 3009 . Właściwie poszukuje każdego modelu z tym ramieniem i oto moje pytanie na czym polegają różnice pomiędzy tymi modelami i które są najlepsze ? Z powodu słabej dostępności na allegro i przeważnie w słabym stanie gramofonów będę szukał pewnie na niemieckim eBayu. Więc jakie różnice są pomiędzy 125 ,145,146 150 , 155(o ile dobrze pisze numer) 160 i 166 a także 320. Który z nich jest najlepszy, zakładają że wymienię ramie na SME 3009 ? Jakie są pomiędzy nimi różnice ? bo nie znalazłem w internecie takiego tematu porównujące te konstrukcje .Chciałbym to połączyć z wkładką Shura V15. Jaki preamp by się nadał wtedy do tego , wzmacniacz to arcam Alpha 9 i kolumny dynaudio audience 42

Najbardziej zaawansowana technicznie jest seria 3XX - z tych, które wymieniłeś.

TD320/321 + SME3009 II (z wymianą okablowania) + Ortofon Bronze i jest bardzo OK. Szczura sprzedaj.

 

Więcej poszperaj tu na forum, na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Witam

Chcę rozpocząć przygodę z analogiem mój wybór padł na Thorensa z ramieniem SME 3009 . Właściwie poszukuje każdego modelu z tym ramieniem i oto moje pytanie na czym polegają różnice pomiędzy tymi modelami i które są najlepsze ? Z powodu słabej dostępności na allegro i przeważnie w słabym stanie gramofonów będę szukał pewnie na niemieckim eBayu. Więc jakie różnice są pomiędzy 125 ,145,146 150 , 155(o ile dobrze pisze numer) 160 i 166 a także 320. Który z nich jest najlepszy, zakładają że wymienię ramie na SME 3009 ? Jakie są pomiędzy nimi różnice ? bo nie znalazłem w internecie takiego tematu porównujące te konstrukcje .Chciałbym to połączyć z wkładką Shura V15. Jaki preamp by się nadał wtedy do tego , wzmacniacz to arcam Alpha 9 i kolumny dynaudio audience 42

Tu masz wszystkie Thorensy do poczytania :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skrótowo 125 to wyższy model. 150 to średnia półka, 160 to następca 150. 145 to zautomatyzowana wersja 160 (auto stop) 146 to nieco uproszczona wersja 145. 166 to uproszczona wersja 160. Uproszczenia dotyczą ramienia ( przy wymianie na SME nie ma to więc znaczenia ) ale i głównego łożyska. 320 to nieco późniejszy model ale z dobrej linii. Nie znam 320 - nie wiem jak ją porównać ze starszymi modelami, ale są na forum znający sprawę.

Ze starszych 125 potem 160/145 potem 166/146 potem150 (to zazwyczaj starsze sztuki)

Tu jeszcze do poczytania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyprzedzili mnie :)

Słuchaj Ahaji - zna sprawę starsze raczej w podanej kolejności

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dzięki za szybką odpowiedź

a Drogi Ahaju możesz jakby umieścić TD320 pomiędzy tymi starymi modelami , lepszy on jest od 125 czy raczej , nie ?

Wczoraj był koniec aukcji td125 z 3009 i shurem ale słabo całość wyglądała i moja oferta przegrała ale na tyle był dla mnie wart. Dlatego bede szukał czegoś na niemieckim eBayu bo mam mam tam znajomych co mogą przywieźć sprzęt do Polski a wydaje mi się że będzie on w lepszym stanie . Czyli podsumowując szukać ze starych 125 albo 160 a z nowszych 320. A jeszcze jedno jak można ocenić 126 , bo z tego co rozumiem jest następca 125.

Może raczej skoncentruj się na tych z oryginalnymi ramionami. SME dokupisz sobie później. W międzyczasie będziesz miał okazję rozejrzeć się "po gramofonie". Może trzeba będzie coś "tweakować" :) SME 3009 jest dość popularne na eBayu - raczej ich nie zabraknie:) Poza tym być może będzie taniej kupić osobno jako "stary gramofon" + "używane ramię" zamiast "super hi-endowy zestaw"

Polecam TD 321 Mk II.

Jest to sam napęd - bez ramienia.

W tym gramofonie warto zamontowac dłuższe ramie - 240 mm.

Zmiesci sie, tylko pokrywa musi byc w kształcie litery U, pusta po bokach.

dziękuje za odpowiedzi

też wezmę pod uwagę TD 321 Mk II

szukałem właśnie gramofonu od razu z właściwym ramieniem ale tak jak piszesz bat73 to rzeczywiście wszystkie TD z SME to super hijend :) a haijend musi kosztować według sprzedawców :) a zawsze jak kupie z oryginalnym ramieniem to później można je sprzedać. Tylko już przy wymianach ramienia i ustawienia to musiałbym, ktoś pomóc bo niestety nie jestem tak obeznany.

Jasne to wszystko kwestia ceny. Jeżeli uda się kupić napęd bez ramienia znacząco taniej to super, choć moim zdaniem to wcale nie jest takie oczywiste. 240 mm czyli 10 cali. Tu mam pytanie czy 10 calowe ramię ma wyraźną przewagę nad 9 calowym ?(oczywiście mówimy tu o modelach tej samej linii czyli np. 3009 - 3010). Bo 10 calówki są dużo rzadsze a stąd trudniejsze do kupienia no i droższe.

 

Nie przerażaj się. To naprawdę wykręcenie i wkręcenie paru śrubek ;) Poczytaj Thorensdept i spokojnie. Jest jedna ogólna zasada nie używaj siły. Jeżeli coś nie idzie - poczytaj w necie, zadaj pytanie i spróbuj jeszcze raz. Ja absolutnie nie mam mechanicznej smykałki, ale dzięki rzeczom przeczytanym na forum i w necie - wymieninłem ramię tweakowałem TD 160, złożyłem i uruchomiłem zasilacz do thorensa (TTPSU) bo wszystko jest opisane "dla debili".

niestety nie wiem gdzie jest opcja edytowania postu . ktoś może pomoc.

 

Czy Thorens TD 318 odbiega daleko od TD 320 która ma ten subplatter metalowy ?

Bo na aukcjach TD 318 są dosyć tańsze

Zastanawiam się czy nie skusić się wtedy na 318

Ale prosiłbym o opinie w tej sprawie

  • Redaktorzy

"Może raczej skoncentruj się na tych z oryginalnymi ramionami. SME dokupisz sobie później."

 

To nie takie zaraz proste. 321 był produkowany od razu z myślą o montowaniu ramion zewnętrznych firm i dlatego nie ma w nim nic z automatyki ramion Thorensa. Natomiast 318-320 miały zamontowane ramiona półautomatyczne, z opuszczaniem dźwignią na górnej płycie obudowy (to ta druga wajcha obecna u większości Thorensów). W zw. z tym są tam jakieś mechaniczne wyprowadzenia itp. wynalazki, zatem założenie ramienia innej firmy wymaga nie tylko wymiany armboardu na taki pasujące do SME czy Regi, ale także zrobienie kęsim całemu temu bałaganowi pod obudową.

To kwestia odkręcenia kilku wkrętów i wypięcia ze 2 wtyczek ... zatem proste zadanie.

 

Rzadko się dzisiaj zdażają TD321 bez ramion , z reguły mają już zamontowane właśnie SME3009.

Jeśli takiego ramienia nie ma to zamontowanie go nie jest żadnym problemem - wkręca się 4 śruby mocujące. Ramię i tak ustawia się przesuwając je w 'fasolce'.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

cześć kochani.

Ja też na początku się zgrzałem, żeby wszystko zrobić szybko. Ale teraz raczej "smakuję" to co mam i cieszę się drobnymi zmianami - to tak apropos zakupu zestawu odrazu z SME.

 

Wszyscy wypowiadają się w duchu wyższości SME nad TP16. Osobiście używam TP16mkIV, dlatego że taki był w zestawie z TD320, który kupiłem. Gdzieś na jakimś zachodnim forum czytałem wypowiedź że to ramie potrafi zagrać dużo lepiej niż SME, pod warunkiem że jest dobrze wyregulowane i wielu nie potrafi tego zrobić.

 

Oczywiście to nie jest moje doświadczenie, zauważam tylko, że może być różnie z tą wyższąścią tego nad tamtym. Tym bardziej trudno o obiektywizm, że wszyscy ulegają tutaj owczemu pędowi. Została ukonstytuowana jedyna słuszna droga: najpierw kupujesz thorensa, potem SME. Inaczej być nie może :)

Trochę ironizuję.

 

Ja poszedłem inną drogą i postanowiłem zmontować samemu pre do tego całego ustrojstwa wg. schematu hiragi. Porównując to do poprzednich pre (NAD PP, NAD 3020) widzę, że chyba warto nad tym elementem właśnie popracować. Bardziej też zastanawiam się nad doborem wkładki. Dlaczego? Dlatego że już sam nie wiem ile to ramię waży tp16mkIV. Raz jest napisane 12.5g gdzie indziej 7.5g. I bądź tu człowieku mądry. Może ktoś coś podpowie? Wciąż mam VMS w tym ramieniu i powiem że po uruchomieniu hiragi przekaz zmienił się na tyle, że mam wątplowości co do tej wkładki - w sensie - igła jest na śmietnik i chcę kupić nową. Macie doświadczenia jak to się zgrywa?

Temat nie jest prosty. Bo moja wkładka vms exklisive wg parametrów odpowiada VMS 10. A dziś nie ma takich igieł. Ortofon daje VMS D20E jako zastępnik do wszystkich starych VMS. Tylko że docisk tych modeli oscylował między 0.8 do 2.x grama. Więc po zamontowaniu może się okazać że to będzie zupełnie inaczej grało w tym ramieniu. Ale cóż, trzeba 600zł zaryzykować żeby się przekonać.

 

Ale wracając do tematu: czy nie lepiej wycisnąc z tego co się ma rozsądnie dużo i potem zmieniać ramię?

 

cześć kochani.

Ja też na początku się zgrzałem, żeby wszystko zrobić szybko. Ale teraz raczej "smakuję" to co mam i cieszę się drobnymi zmianami - to tak apropos zakupu zestawu odrazu z SME.

 

Wszyscy wypowiadają się w duchu wyższości SME nad TP16. Osobiście używam TP16mkIV, dlatego że taki był w zestawie z TD320, który kupiłem. Gdzieś na jakimś zachodnim forum czytałem wypowiedź że to ramie potrafi zagrać dużo lepiej niż SME, pod warunkiem że jest dobrze wyregulowane i wielu nie potrafi tego zrobić.

 

Oczywiście to nie jest moje doświadczenie, zauważam tylko, że może być różnie z tą wyższąścią tego nad tamtym. Tym bardziej trudno o obiektywizm, że wszyscy ulegają tutaj owczemu pędowi. Została ukonstytuowana jedyna słuszna droga: najpierw kupujesz thorensa, potem SME. Inaczej być nie może :)

Trochę ironizuję.

 

Ja poszedłem inną drogą i postanowiłem zmontować samemu pre do tego całego ustrojstwa wg. schematu hiragi. Porównując to do poprzednich pre (NAD PP, NAD 3020) widzę, że chyba warto nad tym elementem właśnie po

Ramiona thorensa nie są złe, ale na pewno nie są dobre. Używałem TP16 mkI, dobrze wyregulowanego, co prawda z oryginalnym okablowaniem, więc była pewnie możliwość polepszenia. Różnica między oryginalnym ramieniem a linn basikiem+ jest wyraźna, nie jakaś przepaść w dźwięku, ale na pewno gra dokładniej, a basik to przecież jedno z tańszych ramion.

 

Też widziałem wpisy gloryfikujące TP16, jakie to jest niedoceniane itd. Niestety sam mam inne spostrzeżenie, Na pewno pierwsza wersja ma jedną zaletę - spora masa efektywna, 16,5g. Jest jeszcze kwestia dopasowania wkładki, jeżeli używałbyś np.denona 103 na tym ramieniu, a potem zamontował SME z tą samą wkładką, to pewnie tp16 zagrałoby lepiej.

 

Z wkładką nie pomoge.

 

pzdr

Porównując to do poprzednich pre (NAD PP, NAD 3020) widzę, że chyba warto nad tym elementem właśnie popracować. Bardziej też zastanawiam się nad doborem wkładki. Dlaczego? Dlatego że już sam nie wiem ile to ramię waży tp16mkIV. Raz jest napisane 12.5g gdzie indziej 7.5g. I bądź tu człowieku mądry. Może ktoś coś podpowie? Wciąż mam VMS w tym ramieniu i powiem że po uruchomieniu hiragi przekaz zmienił się na tyle, że mam wątplowości co do tej wkładki - w sensie - igła jest na śmietnik i chcę kupić nową. Macie doświadczenia jak to się zgrywa?

Temat nie jest prosty. Bo moja wkładka vms exklisive wg parametrów odpowiada VMS 10. A dziś nie ma takich igieł. Ortofon daje VMS D20E jako zastępnik do wszystkich starych VMS. Tylko że docisk tych modeli oscylował między 0.8 do 2.x grama. Więc po zamontowaniu może się okazać że to będzie zupełnie inaczej grało w tym ramieniu. Ale cóż, trzeba 600zł zaryzykować żeby się przekonać.

 

Ale wracając do tematu: czy nie lepiej wycisnąc z tego co się ma rozsądnie dużo i potem zmieniać rami%

I zakupiłem gramofon Thorensa TD-318 z ebay.de za 175 euro (czekam bo dostane go dopiero w Październiku)

Teraz czas na szukanie preampa i SME :) i chyba polecaną przez Ahaje wkładkę ortofona bronze

Jaki polecacie preamp może ten co robi Ahaja , jak da się go kupić?

 

 

a tu zdjęcia gramofonu

22b6218407d27bfea6fbf4222c72b0227.jpg

tomaszu_pianisto,

 

Jeśli to nie tajemnica, to możesz skrobnąć kilka szczegółów na ten temat? Np. przy jakiej wkładce nastąpiła zmiana ramienia? jaki masz pre, jakie kolumny?

Kolumnami się nie pochwale, bo trochę obciach:)

Jak wymieniałem ramie miałem do dyspozycji 2m red i PJ phono box II. Teraz mam inną wkładke i przedwzmacniacz i jest dużo lepiej.

Wymiana ramienia nie zmienia brzmienia, bo to jest definiowane przede wszystkim przez wkładkę. Masa efektywna obu ramion jest podobna, bodaj 12,5g i 16,5g. Na Linn basik+ nie występują przesterowania, które z początku myślałem, że pojawiają się z wadliwości płyt. Wysokie tony są czystsze, ta poprawa jest największa. Całe ramie jest dokładniejsze i solidniejsze, te thorensowe tp16 mają tendencje do luzów (niektóre ciężko jest usunąć), headshell jest mało sztywny(tp60) no i wygląda dosyć oldschool'owo.

W sumie chciałem więcej pogrzebać w oryginalnym ramieniu (wymiana okablowania+pozbycie się kilku elementów ze środka, można nawet pokombinować z łożyskami), ale trafiła mi się okazja i nie miałem co czekać.

 

pzdr

 

Masa efektywan basika to 10g, coś mi się pomieszało.

Jedyne czego należy uniakać to ramion Regi - ponoć w ogóle nie zgrywają się z zawieszonymi thorensami, czytałem sporo takich opinii.

 

pzdr

Tak Przy okazji,

jestem posiadaczem od 2 lat Thorensa TD166 no i przy okazji mam pytanie do expertow ,jaki wplyw na brzmienie ma napiecie sprezyn w zawieszeniu?

Jeszcze nic nie regulowalem -nakretki zabezpieczone oryginalnym lakierem?

Gdzies przeczytalem na forum ze, napiecie sprezyn powinno byc na max. wysokosci (obecnie od platera to okolo 6mm??)

Jezeli zwieksze to napiecie sprezyn to rozumiem ze, zawieszenie bedzie bardziej twarde" - jak to wplynie na brzmienie??

Nosze sie tez z wymiana ramienia ,jezeli SME 3009 to moze jest jeszcze jakas inna opcja do wkladki BRONZE 2M?

Obecnie w zestawie ramie TP11 z wkladka Shure V15 IV.

Za wszelkie opowiedzi bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam,

TAD

Przede wszystki talerz musi być idealnie równo, odległość talerza od obudowy w każdym miejscu musi być identyczna - ważna sprawa - sprawdzać to przy włączonych obrotach, bo pasek też jest elementem zawieszenia. Zawieszenie powinno chodzić miękko, nie wiem kto wypisywał, że ma być dokręcone na max.? Chodzi o izolacje drgań zewnętrznych.

Można "tuningować" zawieszenie, narazie tego nie robiłem. Niekóŧrzy polecają ęcie tych małych gąbek ze sprężyn. Sam planuję montaż sprężyn od Linn Sondeka, jeżeli jakieś się trafią w przystępnej cenie. Chyba nic więcej w sprawie zawieszenia nie mogę dodać, ogólnie w TD160 to raczej upierdliwa rzecz do regulacji, więc jak tylko nie musze to tego nie robie.

Nie miałem SME, więc się nie wypowiem, ale myśle, że mogę polecić Basika+, no i trochę taniej wyjdzie, jakieś 600-800zł.

Mam wrażenie, że większość o TD160 i pochodnych jest na thorensdept, ciężko jest wymyśleć coś więcej.

 

pzdr

Przede wszystki talerz musi być idealnie równo, odległość talerza od obudowy w każdym miejscu musi być identyczna - ważna sprawa - sprawdzać to przy włączonych obrotach, bo pasek też jest elementem zawieszenia. Zawieszenie powinno chodzić miękko, nie wiem kto wypisywał, że ma być dokręcone na max.? Chodzi o izolacje drgań zewnętrznych.

Można "tuningować" zawieszenie, narazie tego nie robiłem. Niekóŧrzy polecają ęcie tych małych gąbek ze sprężyn. Sam planuję montaż sprężyn od Linn Sondeka, jeżeli jakieś się trafią w przystępnej cenie. Chyba nic więcej w sprawie zawieszenia nie mogę dodać, ogólnie w TD160 to raczej upierdliwa rzecz do regulacji, więc jak tylko nie musze to tego nie robie.

Nie miałem SME, więc się nie wypowiem, ale myśle, że mogę polecić Basika+, no i trochę taniej wyjdzie, jakieś 600-800zł.

Mam wrażenie, że większość o TD160 i pochodnych jest na thorensdept, ciężko jest wymyśleć coś więcej.

 

pzdr

Dzieki u mnie na razie rowno to sie wstrzymam??

Pozdrawiam,

TAD

po co się wytłumia gramofon od środka? czy chodzi o pochłanianie dźwięku, który wpada do środka przez powietrze? nic mądrzejszego nie potrafię wymyślić. Bo na pewno nic to nie pomoże drganiom z podłoża.

Włącz gramofon, sam silnik, bez płyty, ustaw wysoką głośność na wzmacniaczu, tak, żeby było słychać szum. Potem przyłóż całą dłoń na tą górną, aluminiową płytę i sprawdź o ile zmniejszy się odgłos pracy silnika. Również przy odsłuchu tzw. tło jest mniej słyszalne. Bardzo prosty i tani zabieg, a daje spore efekty. Tutaj walczymy z drganiami wewnętrznymi:)

 

pzdr

Głębia, czytelność, kontrola dźwięku - to największe zmiany jakie zachodzą po wytłumieniu.

Talerz, subplatter, łożysko, silnik - to można wytłumić zakładając gumowe oringi.

Plinta - tu najłatwiej i najskuteczniej zastosować matę bitumiczną.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Ja obkleiłem łożysko matą bitumiczną, myśle, że to jeszcze skuteczniejsze niż oringi, ale ogólnie należy uważać, żeby nie dodawać za dużo masy do subchassis, zawieszenie powinno chodzić tak jak oryginalnie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.