Skocz do zawartości
IGNORED

Dolby Pro Logic II - oglądanie TV w dźwięku przestrzennym

Michaels

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem zielony w temacie kin domowych, więc stąd moje pytanie.

Czy mając takie kino domowe wyposażone w sytem Dolby Pro Logic uzyskam dźwięk przestrzenny podłączając go do komputera lub TV? W sklepie sprzedawca zapewniał mnie, że kino z tym systemem dźwięku pozwoli przerobić dźwięk stereo na przestrzenny. Czy to prawda? Czy będę mógł podłączyć kablem optycznym TV z kinem i odtworzy mi dźwięk przestrzenny? Albo podłączę kartę Creative Sound Blaster X-Fi do komputera i od niej kabel optyczny do kina. Znalazłem w sieci coś takiego:

"Dolby Pro Logic II jest to algorytm, który potrafi przekształcić

zwykły, analogowy, dwukanałowy dźwięk stereo w dźwięk przestrzenny 5.1. Dzięki

temu, podczas oglądania filmów ze ścieżką dwukanałową, dźwięk płynie ze

wszystkich głośników zestawu dźwięku przestrzennego, przy czym dźwięk o danych

częstotliwościach czy barwie poprzez cyfrowy procesor dźwięku rozprowadzany jest

do różnych kanałów (np. ludzki głos jest słyszalny głównie w głośniku centralnym). Wytwarza on sygnały sterujące do kanałów centralnego oraz tylnych poprzez

analizowanie informacji zawartych w stereofonicznym przebiegu.

Najniższe tony po odfiltrowaniu kierowane są do głośnika niskotonowego, tak

zwanego „subwoofera". Subwoofer można ustawiać w dowolnym miejsc

pomieszczenia; powodem jest fakt, że niskie dźwięki, wydawane przez Subwoofer,

praktycznie nie mogą być dokładnie lokalizowane przez ludzkie ucho.

Analiza odbywa się w cyfrowych procesorach i zapewnia dużą rozdzielczość

sygnałów oraz stereofoniczną grę głośników tylnych i to w dodatku pełnym pasmem. II-ga wersja nie potrzebuje nawet by sygnał miał

zapisane specjalne kody Dolby Surround, by dobrze go odtworzyć na pięciu