Skocz do zawartości
IGNORED

Poszukuję sprawdzonego projektu monitorów.


kozzmozz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję (z mizernym skutkiem jak do tej pory) sprawdzonego projektu kolumn podstawkowych. Celuje w głośnik nisko/średnio 15-16 cm. Ważne żeby były to dobre przetworniki. Kolumny będą stały blisko ściany więc BR przód/dół/zamknięte. Muza to głownie jazz. Czy za 5k zł uda się złożyć komplet który będzie lepszy od ATC SCM 11 kytór mam na celowniku ? Z góry dzięki za pomoc.

Byłem widziałem. Tylko żeby ocenić takie konstrukcję trzeba mieć trochę pojęcia którego niestety mi brak. Dzięki za pomoc. A co powiecie o klonach proac 1ds?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

A co powiecie o klonach proac 1ds?
Słuchałęm ich kilka miesięcy temu, urzekły mnie - nie moglem uwierzyc z takiego malego 2 way jest taki dziwek.

 

 

 

Tylko żeby ocenić takie konstrukcję trzeba mieć trochę pojęcia którego niestety mi brak

Poszukaj wykresów zniekształceń poszczególnych głosników, zawsze to jakaś orientacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

El sueño de la razón produce monstruos.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podłącze sie pod temat.

W tym linku są kolumny Mimir, z br z tyłu. Kolega z kolei zaznaczył, że interesuje go z przodu. Zatem lepsze byłyby Idunn, łatwo znaleźć pod tym odnośnikiem. I jak one mają się właśnie do Mimir?

Zainteresowały mnie te kolumienki, czy w małym pokoju zdadzą egzamin?

A może ktoś poda konkretny link do całej dokumentacji dotyczący projektu kolumn 2-drożnych, podstawkowych, nadających się idealnie do małego pokoju (10-12 mkw.), będę wdzięczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo dobra i forumowa konstrukcja :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Albo takie :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I zrobić je jako takie duże monitory na 28-30 litrów ;)

 

Father_Pio też ma fajny , dopracowany projekt monitorów na wstędze i midwooferze Etona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Father_Pio też ma fajny , dopracowany projekt monitorów na wstędze i midwooferze Etona.

 

i budżet 5k jest akurat pod te monitry

Nie wszystko high-end co się świeci......

Za 5K to ja zrobię potężną 3 drożną kolumnę...

Albo wagon Altusów 140 :)

Za 5000 to możesz mieć super kolumny podstawkowe i to już gotowe.

Coś się zmieniło w ostatnich tygodniach ?

 

Panowie , bez jaj.

Kolega pytał o porządne kolumny czego nie da się za tą kwotę kupić nowego w sklepie .

Dokladnie, caly sens dlubania i robienia samemu to wlasnie to aby zbudowac cos czego nie mozna kupic za cene poniesionych kosztów, i co zabrzmi lepiej niz gotowe paczki ze sklepu, a 5k to wcale nie tak sporo jakby moglo sie wydawac.

Może się dopytam czy 5 000 na same głośniki czy na całość?

 

Możesz brać pod uwagę Scan Speak z brylowym wysokotonowym, Aurum Cantus a na górę wstęgę z lepszych PHL lub Accuton.

 

Ja przy zakupie głośników do swoich kolumn projekt dostałem gratis. Musiałem tylko wysłać jedną obudowę do pomiarów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odradzam. Toczę boje z aluminiowymi membranami różnej wielkości i wstęgą. Tego RS28A można by ciąć ok 2500Hz, może trochę niżej. RS225 to fajny niskotonowy. Można pokusić się o TL (EBP~65). Absolutnie jako nisko-średnio się nie nadaje! Nawet RS180 bym odradzał. Trochę pomiarów zniekształceń:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

kozzmozz. Budżet duży jak na monitory. Można by pokusić się o Illuminatory lub Supreme. Choć ja bym nigdy takich pieniędzy na 2 way nie przeznaczył. Za 5000zł można już zbudować świetne 3 way.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

RS225 to fajny niskotonowy. Można pokusić się o TL (EBP~65). Absolutnie jako nisko-średnio się nie nadaje! Nawet RS180 bym odradzał. Trochę pomiarów zniekształceń:

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pod tym linkiem jest pomiar większego RS270 - i w zakresie tłokowym (do 1kHz) wypadł zupełnie nieźle. Być może metalowy Dayton im większy tym lepszy. A RS225 jest tłokowy do ok. 1.5kHz - przy tej częstotliwości ma silnie tłumiony mod, dzięki któremu pewnie nie ma dominującego "break-up" w okolicach 5kHz tylko jest on rozbity na "szczotę" mniejszych modów, łatwych do odfiltrowania nawet bez pułapki celowanej w te okolice.

 

Zgoda jednak co do nieprzydatności RS28A do podziału poniżej 1.5kHz. Jeżeli sam robiłbym 2-way na RS225 (z podziałem 1.2kHz), musiałbym zabrać się za dorobienie 7" waveguide do Excela Magnum - a to może oznaczać duże wydatki na tokarza i aluminiowe bloki 30 - 40mm grubości zanim trafi się na dobry profil. Za to mogłoby być ciekawie na basie - RS225 w monitorowej OZ (25dm3) zejdzie niżej niż wiele 18-tek w BR, na dodatek zwykle rzężącym za sprawą zbyt małej średnicy. No i duża membrana na środku też ma swoje zalety a tu byłaby unikalna możliwość wykorzystania tych zalet bez modów własnych w zakresie przetwarzanym - nieuniknionych w "oversized 2-way" na papierowych wooferach, które mimo to mają swoich zwolenników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co prawda na trochę większych niskośredniotonowych bo 18cm Illuminatory, ale konstrukcja naprawdę udana.

Gram na kolumnach opartych o tą konstrukcję już od roku i na razie nie myślę o żadnej zmianie.

Piszę opartą, bo mam skrzynki zrobione jako podłogowe i tweeter to pierścieniowa kopułka , a nie RingRadiator. Chodziło mi o lepsze rozpraszanie wysokich tonów. Takie warunki odsłuchu:-(

Dźwięk bardzo spójny, homogeniczny z piękną średnicą, nisko schodzącym basem. Dobry, wydajny wzmacniacz do nich to ważna sprawa, ale zagrały też na T-ampie i to całkiem nieźle. Zdecydowanie lepiej aniżeli kolumny na Vifie XT18 i Morelu. Więc chyba aż tak bardzo wymagające nie są.

Próbowałem jeszcze jednej zwrotnicy pod te głośniki, ale wybrałem tą.

Na takim samym projekcie gra, albo grał twonk. Możesz też zasięgnąć opinii u niego. Mi dużo pomógł, za co jestem mu wdzięczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Daytona RS270S mam teraz w OZ 70L. ładnie schodzi do 37Hz (-3dB). Faktycznie jest liniowy do 1000Hz. Pomiar Near Field w tej obudowie:

RS270S%20OZ70L%20nf.JPG

RS270S%20OZ70L%20imp.JPG

RS225 mam zamiar kupić i poćwiczyć na nim TL'kę. Przy 1700Hz zaczyna się problem z membraną dlatego podział będzie poniżej 800Hz (w 3 way oczywiście).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wybada pod względem "break up'ów" gorzej niż

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) a tego musiałem tłumić 18dB przy podziale 2500Hz. Przy 3300Hz był trzeci rząd i pułapka na 7.5kHz lub czwarty. Wtedy charka idealna. Brak śladów szczoty.

Falowody to dla mnie temat dopiero do poznania, więc jak na razie podziały poniżej 2kHz są dla mnie abstrakcją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Szczota" albo silny break-up i kształt SPL po filtracji to jedno, a "pobrzękiwanie" break-up wzbudzanego harmonicznymi i intermodulacją - drugie. Wystarczy spojrzeć na pomiary Zaph'a - na wykresie trzeciej harmonicznej metalowych midwooferów pojawia się peak przy Fbr/3 a 5-tej - @ Fbr/5.

 

Dlatego nigdy w życiu nie użyłbym głośnika z break-up przy 7.5kHz z podziałem 2.5kHz - metalowe membrany im niżej cięte tym lepiej. Stąd właśnie eksperymenty z WG albo nawet gotowe tweetery typu Seas DXT.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajny projekt. Jeśli nie ma miejsca w pokoju na duże 3W to jest to jakaś alternatywa. Choć wg mnie stosunek ceny do jakości Illuminatorów jest zbyt wysoki. Same przetworniki to ok 4000zł! Podoba mi się obudowa. To pochylenie ścianki to dla bajeru bo nie widzę tam 1rz i wyrównania czasowego ;)

m6i-rd-intro.jpg

 

misimor jesteś drugim, który odradza mi łączenie Fountek Neo CD3.0 z FW168. Ta wstęga jest często łączona z magnezowym Seas Excel (W18EX). Cholernie droga konstrukcja, zachwyty i cmokanie włącznie z Troelsem.

Wiem, że lepiej byłoby ją połączyć z FW146 (ten głośnik też mam i mogę wykorzystać) ale nie widzi mi się to z tak dużym woferem 10" (kwestie estetyczno-wizualne :)). Seas DXT czy NeoCD3.5H nie mam zamiaru już kupować. Masz jakiś pomysł?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

misimor jesteś drugim, który odradza mi łączenie Fountek Neo CD3.0 z FW168. Ta wstęga jest często łączona z magnezowym Seas Excel (W18EX). Cholernie droga konstrukcja, zachwyty i cmokanie włącznie z Troelsem.

Troels ma dość specyficzne podejście do estetyki dźwięku. Przykładowo większość jego konstrukcji 2-way ma niedokompensowany baffle step - co wskazywałoby na preferencję "plumkania" w materiale muzycznym. W takim przypadku "dzwonienie" break-up przy wysokim podziale (na wyższych harmonicznych a zwłaszcza intermodulacji) wymaganym przez wstęgę może nie być aż tak dolegliwe a nawet może dodać brzmieniu spektakularności. Czyżby nawet dodało za dużo, skoro Troels jednak w tej konstrukcji (TJL2W-NeoCD3) zrobił BSC na przyzwoitym poziomie (2.2mH + 0.68mH)?

 

Mark K mierzył kiedyś chyba Excela W18 pobudzeniem w postaci 4 tonów w oktawie 1kHz - 2kHz - i zabranie tonu 2kHz bardzo zmniejszyło "odzywanie się" break-up na intermodulacji. Pomiaru nie mogę znaleźć, może był na blogu.

 

Wiem, że lepiej byłoby ją połączyć z FW146 (ten głośnik też mam i mogę wykorzystać) ale nie widzi mi się to z tak dużym woferem 10" (kwestie estetyczno-wizualne :)). Seas DXT czy NeoCD3.5H nie mam zamiaru już kupować. Masz jakiś pomysł?

Nie mam pomysłu, wielokrotnie wypowiadałem się przeciwko wstęgom. Może kopułkowy RS52AN-8 dałby radę - były konstrukcje gdzie łaczono go z RS270. Break-up dopiero przy 13kHz i centrum akustyczne nieźle zlicowane ze wstęgą - to może trochę pomóc przy wysokim podziale, choć wszystkich problemów z takowym nie rozwiąże - zwłaszcza wrażliwości na zmiany wysokości odsłuchu.

Łączyłem za to CD3.5H z FW146 i wyszło świetnie, w dodatku zwrotnica prosta.

FW146 rewelacyjny głośnik. W swojej cenie bezkonkurencyjny. Mierzyłeś może zniekształcenia CD3.5H, nigdzie w sieci nie znalazłem. Pomiary CD3.0 z FW146 zrobię tylko do nich widziałbym RS225 (TL) lub FW200 (też oczywiście mam:)) ale wtedy tylko OZ i mega zejścia nie będzie. Dla FW168 już szukałem kompana i padło na:

lub

 

* Przepraszam autora postu za offtopic.

 

Może kopułkowy RS52AN-8 dałby radę - były konstrukcje gdzie łaczono go z RS270. Break-up dopiero przy 13kHz i centrum akustyczne nieźle zlicowane ze wstęgą - to może trochę pomóc przy wysokim podziale

Daytona RS52AN chciałem wykorzystać z CD1.0 :). Teraz słucham go z FW146. Na dół FW200 w OZ. Podział powyżej 4kHz. Teraz jednak chcę skończyć to co zacząłem. Mnóstwo pomiarów, obudowy testowe, kilka wariantów zwrotnic. Wiele tygodni pracy i końca nie widać :(.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Mierzyłeś może zniekształcenia CD3.5H, nigdzie w sieci nie znalazłem.

Nie mierzyłem. Za to wczoraj w uszkodzonym CD3.5H założyłem wstęgę z aluminium 5 um. Używam go powyżej 10 kHz, więc nie boję się o wytrzymałość. W stosunku do oryginału zyskałem prawie 4 dB efektywności, przy równoczesnym wzroście impedancji - masa wstęgi spadła o 75,4%

 

zwłaszcza wrażliwości na zmiany wysokości odsłuchu

Dla Ciebie to wada, widać słuchasz na stojąco albo siadasz na podłodze :-) Ja słucham siedząc na wysokości wstęgi i cenię zmniejszenie ilości odbić w pomieszczeniu - widzę tu wyłącznie zalety.

Nie chodziło mi o najwyższą górę wstęgi, tylko współpracę mocno oddalonych od siebie (z racji rozmiarów) wstęgi i średniaka w okolicach samego podziału - wysokiego z racji własności wstęgi, co oznacza krótką falę dla częstotliwości podziału. Zjawisko jest dość "punktowe" na skali częstotliwości, więc IMO niepożądane.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Dla mnie zalety brzmieniowe i tak przeważają, ale każdy lubi to, co lubi :-) Parę dni temu połączyłem CD3.5H z szerokopasmowym Isophonem P1726 (wiekiem mógłby być moim ojcem :-) ) na 10 kHz. Przy słuchaniu z dwóch metrów nie słyszę dwóch źródeł dźwięku, więc IMHO nie jest tak źle.

  • 3 tygodnie później...

misimor jesteś drugim, który odradza mi łączenie Fountek Neo CD3.0 z FW168.

 

Jak ja pisalem w zeszlym roku na "sasiednim" forum, ze takie polaczenie nie zagra dobrze to nikt nie chcial mnie sluchac :) A teraz wszystko wychodzi :p

pharoh, oczywiście poszedłem po rozum do głowy i będzie CD3.0 + FW146 + RS270. Nowych pomiarów nie mam bo ściągnę dopiero z obudowy końcowej. Na szczęście już zakończyłem rysowanie i podział na formatki. Pójdzie cała płyta MDF22 na parę (konstrukcja modułowa), prawie 6m^2 + HDF. Waga ok 50kg/szt. Styl Avalona czyli spora trumienka :)

  • 2 lata później...

Odkopie temat, póki co informacyjnie, dłubałbym za miesiąc dwa, ale chce mieć jakiś start. Chciałbym zrobić monitory bliskiego/średniego pola, ala studyjne. Muszą być szybkie, precyzyjne, neutralne i radzić sobie z każdym gatunkiem muzyki. Na przetworniki chce przeznaczyć około 1k-1,5k. Widziałem wcześniej zachwyty nad Fountekami FW168 i CD1/3, a potem wielką falę krytyki na to, więc sam nie wiem co myśleć już.

Coś tam wiem o Fountekach więc napiszę. FW168 fajny szybki i szczegółowy głośnik, bas także dynamiczny ale nie tak "mięsny" jak ciężkie węglówki, papiery. On jednak wymaga podziału max 2kHz i trudno jest znaleźć dobrą, niedrogą kopułkę która to zniesie. Wstęga CD3.0 to delikatne, kulturalne granie. Optymalny podział 3kHz i to przy filtrowaniu 24dB/oct! Mam też większego Neo X3.0 ale jeszcze nie zwrotkowałem więc się nie wypowiem.

Będziesz słuchał z odległości <1m?

Jak monitory 2 way to niestety trzeba wybrać przetworniki z górnej półki dozbierać kasę i kupić Illuminatory jeśli lubisz szczegółową górę.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.