Skocz do zawartości
IGNORED

Wyjscie fixed zawsze lepsze od variable?


kook

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie zakupilem sobie cedeka Sony XA3ES, fajna maszyna, ale w ramach dzielenia wlosa na czworo zaczalem sie zastanawiac nad roznica p-y wyjsciem variable - wiadomo, ze zmiennym poziomem wyjściowym, wygodne do sterowania pilotem (wazne jak sie nie ma takiego sterowania we wzmaku, a ja nie mam) a line out fixed - wiadomo, wyjscie stałe. Zasadniczo uwaza sie, ze fixed jest jakosciowo lepsze, ale czy zawsze i z czego to wlasciwie wynika? Po pierwszych probnych odsluchach i porownaniach dzwiek z obu wyjsc brzmi dla mnie tak samo, z uwagi na wygode wolalbym podlaczenie variable, ale gryzie mnie to ogolna opinia, ze na fixed jest lepiej... Any suggestions, please?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/9543-wyjscie-fixed-zawsze-lepsze-od-variable/
Udostępnij na innych stronach

Wyjście variable ma zazwyczaj długi kabel nienajlepszej jakości do potencjometru i z powrotem. Również sam potencjometr może wprowadzać dodatkowe szumy, więc teoretycznie jest to wyjście gorszej jakości.

w soniaku masz regulacje w domenie cyfrowej z utrata rozdzielczosci dlatego jakosc dzwieku sie pogarsza, szczegolnie na niskich poziomach glosnosci to slychac, ale jesli nie slyszysz roznicy to mozesz przy tym pozostac, tzn regulowac z kompaktu, ,byc moze sekcja preampu w EC jest taka slaba, ja dlugi czas sluchalem EC 60 ftt z xa 30 es uzywajac regulacji i nie gralo zle

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

kabel i potencjometr w cd nie jest dobrej jakosci i z wyjscia fixed lepiej slychac, ale zalezy to oczywiscie od rozdzielczosci reszty systemu, jesli wg Ciebie jest tak samo to sluchaj jak Ci wygodnie, nikt nie rozstrzygnie na odleglosc:)

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

>kook

Jeżeli porównujesz fixed z variable ustawionym na max, to może nie być różnicy. Zrób następujący eksperyment: Zrób odsłuch przez fixed ustawiając potencjometr wzmacniacza na „normalne słuchanie”, powiedzmy że jest to godzina 9. Następnie przełącz na variable, ustaw wzmacniacz na „ostra impreza”, powiedzmy godzina 12 i proporcjonalnie ścisz variable, tak aby uzyskać podobny poziom głośności do pierwszego odsłuchu. Wybierz do odsłuchów utwory o dużej rozpiętości dynamiki (np. Carmina Burana) i/lub charakteryzujące się dużym nasyceniem w różne wysokotonowe przeszkadzajki (Trójkąt! gdzie jest trójkąt?)

Nie zawsze stosowany jest potencjometr. Czesciej sa to roznego rodzaju uklady elektroniczne. Niektore z nich obnizaja jakosc dzwieku. Ktos kto bardziej zna te sprawy od strony technicznej pewnie lepiej to wytlumaczy.

Uzywam variable output w telewizorze. Dzwiek chyba jest mniej dynamiczny niz z fixed, ale w tym przypadku nie przeszkadza mi to.

W 3ES czasem nie ma klasycznego Alpsa napędzanego silniczkiem, z czerwoną diodką w gałce? Regulację cyfrową stosuje Sony raczej w tańszych modelach, tych bez podwójnego wyjścia.

Witam !

W seri ES są potencjometry, niestety kable są faktycznie długie a sam potek malutki ( małe fi, więc i mała rozdzielczość ). Jeżeli nie słychać różnicy to ok,. W przeciwnym wypadku sam upgrade jest prosty:

przenieś potek blisko gniazd wyjściowych co skróci połączenia a samego potjka wymienić na model o większej średnicy.

Zrobilem serie odsluchow przy roznej glosnosci i rzeczywiscie: roznice na niekorzysc wyjscia regulowanego ujawnily sie przy cichym graniu. Powyzej godz. 9 gra, jak na moje ucho, nie do odroznienia. Ponizej 9-tej, roznice sa i rosna wraz z obnizaniem poziomu sygnalu, jednak nie sa one dramatyczne, raczej kosmetyczne: troszke spada dynamika, przestrzen jakby sie kurczy... ale zeby to uslyszec, to trzeba sie bardzo wsluchiwac.

Główny problem jest taki,że: Zakładając idealne parametry CAŁEGO toru w CD to obniżając poziom sygnału wyjściowego powodujemy narażanie go na różnego rodzaju zakłucenia na drodze do wzmacniacza oraz chociażby wzrost szumów itp. Łatwiej się "psuje" słaby sygnał w interkonektach niż mocniejszy.

Wraz ze zdobytą wiedzą przychodzi świadomość jak wielu rzeczy jeszcze nie wiesz...

Miałem możliwość sprawdzenia róznicy przy korzystaniu z wyjść fixed i variable w moim nowym ćwierćwiekowym (lub ...nieco starszym) tunerze Hitachi FT-920. Różnica była kolosalna. Dźwięk przy podłączeniu do wyjścia regulowanego był po prostu nie do zaakceptowania. Wpływ na to miała w tym wypadku na pewno bardzo długa droga sygnału, bo pokrętła do regulacji poziomu sygnału umieszczono na przednim panelu. W drugim tunerze (Technics ST-9038, cyfrowy ale rówieśnik tamtego) mam tylko wyjście regulowane i na jakość dźwięku nie narzekam ale odpowiednie pokrętło znajduje się z tyłu obudowy, tuż obok gniazd wyjściowych. Ale jak się do niego w przyszłości dobiorę, to "przy okazji" przerobię wyjście na stałe. To własne doświadczenie skłania mnie do przekonania, iz różnica być powinna i to na niekorzyść. Istotne jednak jest to, czy w praktyce jest ona odczuwalna. Jak nie, to nie ma sensu z tej możliwości rezygnować tylko dla zasady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.