Skocz do zawartości
IGNORED

Kupić nowy Amplituner dla DTS HD master ?


jarekkaz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy warto wymieniac amplituner dla lepszych formatów dźwięku typu DTS Mater HP i Dolby TrueHD? Czy róznica w dźwieu będzie duża i słyszalna?

Man obecnie amplituner Denon 1709 w któym tych formatów nie ma i po zakupie odtwarzacza Bluray zastanawiam sie czy warto wydawać ponownie ok. 2000 zł na nowy amplituner. Czy ktoś robił dłuższe testy odsłuchowe różnic w dźwięku?

Gość Gość

(Konto usunięte)

Czy warto wymieniac amplituner dla lepszych formatów dźwięku typu DTS Mater HP i Dolby TrueHD? Czy róznica w dźwieu będzie duża i słyszalna?

Man obecnie amplituner Denon 1709 w któym tych formatów nie ma i po zakupie odtwarzacza Bluray zastanawiam sie czy warto wydawać ponownie ok. 2000 zł na nowy amplituner. Czy ktoś robił dłuższe testy odsłuchowe różnic w dźwięku?

Różnice są znaczne. Ale obawiam się że na amplitunerze za 2kzł będą mało wyraźne.

HQ150 - masz gdzieś galetię swoich klocków - co tam posiadasz ?

 

 

JAREKKAZ - w menu playera ustaw aby player wszystko dekodowal i wypuszczał jako LPCM - będziesz

miał to samo bez wydawania kasy na świecące lampki.

JAREKKAZ - w menu playera ustaw aby player wszystko dekodowal i wypuszczał jako LPCM - będziesz

miał to samo bez wydawania kasy na świecące lampki.

Pod warunkiem, że dekodery na pokładzie odtwarzacza są conajmniej tej samej klasy, co te na pokładzie amplitunera. A to jest warunek bardzo rzadko spełniony.

ostatnio testowalem wlasnie DTS Mater i roznica miedzy normalnym dolby digital byla naprawde spora . mialem film na bd z lektorem dd i bez lektora dts master wiedz latwo moglem wychwycic te roznice . w dts master wiecej sie dzialo . scena efektow byla szersza . efekty byly mocniejsze

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

HD Audio to podstawa, obecnie.

Czy BD player ma 5.1/7.1 RCA output, zaś amp taki input ?

Jeżeli tak to przy LPCM zakup ampa nie jest potrzebny.

Jeżeli BD player nie ma tej opcji to czas przejść na HDMI = zakup ampa.

 

Różnica zależy w oczywisty sposób od klasy przetworników = głośników.

 

do poczytania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BEZWARUNKOWO - nie pisz bzdur. Nie ma "niższej klasy".

 

HD AUDIO na LPCM !!!

Proponuję najpierw trochę poznać temat, a dopiero potem się wypowiadać. Jeżeli mamy materiał z dźwiękiem zakodowanym np. w DTS-HD MA to można go albo wypuścić z odtwarzacza w takiej właśnie postaci (wtedy amplituner dekoduje) albo już na pokładzie odtwarzacza zmienić go na LPCM i taki wypuścić. Więc zasadnym staje się pytanie gdzie są procesory wyższej klasy.

 

Jeżeli (jak powiadasz) dźwięk HD = LPCM (choć pierwszy raz się z taka tezą spotykam) to dlaczego BD Pure Audio, gdzie sprawy jakości dźwięku są najbardziej rygorystycznie potraktowane - są nagrywane w DTS-HD MA a nie w LPCM?

Proponuję najpierw trochę poznać temat, a dopiero potem się wypowiadać. Jeżeli mamy materiał z dźwiękiem zakodowanym np. w DTS-HD MA to można go albo wypuścić z odtwarzacza w takiej właśnie postaci (wtedy amplituner dekoduje) albo już na pokładzie odtwarzacza zmienić go na LPCM i taki wypuścić. Więc zasadnym staje się pytanie gdzie są procesory wyższej klasy.

 

Jeżeli (jak powiadasz) dźwięk HD = LPCM (choć pierwszy raz się z taka tezą spotykam) to dlaczego BD Pure Audio, gdzie sprawy jakości dźwięku są najbardziej rygorystycznie potraktowane - są nagrywane w DTS-HD MA a nie w LPCM?

Bobcat zerknij na wątek o procesorach, który ostatnio wałkowaliśmy. Znajdziesz tam wiele odpowiedzi na temat dźwięku HD przesyłanego różnymi metodami. Nie ma złotej reguły na najlepsze rozwiązanie. Wszystko zależy od sprzętu, który już posiadamy i tego co i jak chcemy osiągnąć rozbudowując nasz system.

Proponuję najpierw trochę poznać temat, a dopiero potem się wypowiadać.

 

Jeżeli (jak powiadasz) dźwięk HD = LPCM (choć pierwszy raz się z taka tezą spotykam) to dlaczego BD Pure Audio,

gdzie sprawy jakości dźwięku są najbardziej rygorystycznie potraktowane - są nagrywane w DTS-HD MA a nie w LPCM?

 

Proponuję najpierw trochę poznać temat, a dopiero potem się wypowiadać.

 

Ty kompletnie nie wiesz o czym piszesz, a jeżeli nie wiesz, to proszę nie zabieraj głosu.

 

W studio powstaje materiał LPCM i to z niego koduje się do DTS HD MA i TrueHD w celu zaoszczędzenia miejsca

na nośniku, a nie w celu poprawy jakości czy czego tam oczekujesz. Tak to jest z gadułami teoretykami, którzy

nie znają podstaw. Nie piszę o DAC-ach, które zamieniają sygnał cyfrowy na analogowy i kreują jakośc dźwięku,

a o transformacji skompresowanego bezstratnie "cyfrowego" DTS-HD MA , na "cyfrowy" LPCM, który poleci do

amplitunera bez dekoderów HD i tam będzie prawidłowo odczytany i zdekodowany do analogu. PANIAŁ ???

Po pierwsze nie "paniał" tylko "poniał". Twoja znajomość języka rosyjskiego jest na poziomie wiedzy merytorycznej, którą się próbujesz popisywać.

 

Co Twoim zdaniem kompresja w bezstratnym DTS-HD MA lub Dolby TrueHD psuje w porównaniu zapisem bez kompresji czyli LPCM?

 

Na pytanie dlaczego BD Pure Audio są nagrywane w DTS-HDMA (a nie w LPCM) odpowiedzi nie otrzymałem. Na tych dyskach miejsca jest tyle, że niektóre faktycznie mają równolegle zapis DTS-HD MA i wielokanałowy LPCM. Można więc tam więc zapisywać LPCM, zmieści się. Dlaczego zatem standardem stał się DTS-HD MA? A nie LPCM?

Proponuję najpierw trochę poznać temat, a dopiero potem się wypowiadać. Jeżeli mamy materiał z dźwiękiem zakodowanym np. w DTS-HD MA to można go albo wypuścić z odtwarzacza w takiej właśnie postaci (wtedy amplituner dekoduje) albo już na pokładzie odtwarzacza zmienić go na LPCM i taki wypuścić. Więc zasadnym staje się pytanie gdzie są procesory wyższej klasy.

Formaty HD jest to nic innego jak bezstratne kompresowanie formatu PCM. To tak jakbyś za pomocą zipa skompresował plik np worda. Nie potrzebny tu żaden procesor tylko algorytm za pomocą którego nastąpi rozpakowanie do PCM. I czy rozpakowujesz to w odtwarzaczu czy na amplitunerze to nie ma to żadnego znaczenie. Otrzymujesz początkowy format, bez utraty jakichkolwiek danych. Tu nie są wykorzystywane żądne procesory cyfrowo analogowe, mylisz pojęcia.

Jeżeli (jak powiadasz) dźwięk HD = LPCM (choć pierwszy raz się z taka tezą spotykam) to dlaczego BD Pure Audio, gdzie sprawy jakości dźwięku są najbardziej rygorystycznie potraktowane - są nagrywane w DTS-HD MA a nie w LPCM

Jeśli się pierwszy raz spotykasz z taką teorią to mało wiesz na ten temat, bo to żadna teoria tylko fakt. Wykorzystanie formatów HD ma na celu zmniejszenie ilości miejsca potrzebnego na zapis ścieżek audio w gęstych formatach.

 

Co Twoim zdaniem kompresja w bezstratnym DTS-HD MA lub Dolby TrueHD psuje w porównaniu zapisem bez kompresji czyli LPCM?

Nic nie psuje, po dekompresji masz oryginalny początkowy format LPCM, dlatego nazywa się to kompresją bezstratna.

Na tych dyskach miejsca jest tyle, że niektóre faktycznie mają równolegle zapis DTS-HD MA i wielokanałowy LPCM. Można więc tam więc zapisywać LPCM, zmieści się. Dlaczego zatem standardem stał się DTS-HD MA? A nie LPCM?

I tu się znów mylisz. Wcale nie ma tak dużo miejsca (a przynajmniej na początku były z tym problemy). Jeśli nagrasz 8 wersji językowych w gęstych formatach LPCM 7.1 to na pewno nie zmieścisz ich na BD, po to powstały formaty HD, czyli prosto mówiąc zippy dla plików audio (LPCM) by zajmowały mniej miejsca. Poczytaj na necie, a potem się kłóć ;)

PS. Tyle postów na koncie, a takie bzdury wygadujesz.

Może raczej zrobiłem niefortunny skrót myślowy. Bowiem Dolby TrueHD i DTS-HD MA również zaliczają się do pojęcia "dźwięk HD". Dlatego zaprotestowałem przeciwko stawianiu znaku równości pomiędzy dźwiękiem HD a LPCM, gdyż to nie wyczerpuje całości zagadnienia.

 

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: mamy dysk z dźwiękiem zapisanym w DTS-HD MA. Możemy ten dźwięk wypuścić z odtwarzacza albo w takiej formie i wtedy do dekodowania zatrudnimy amplituner, albo będziemy dekodowanie wykonywali w samym odtwarzaczu i wypuszczali sygnał LPCM. Dlatego twierdzę, że to gdzie znajdują się wyższej klasy dekodery MA w tym przypadku znaczenie i to istotne.

 

Nadal nie dostałem przejmującej odpowiedzi dlaczego standardem na BD Pure Audio jest DTS-HD MA i nie LPCM który tam zmieściłby się z powodzeniem. Przecież właśnie te dyski mają najwyżej ustawiona poprzeczkę jakości dźwięku.

Grochem o ścianę. :)

 

mamy dysk z dźwiękiem zapisanym w DTS-HD MA. Możemy ten dźwięk wypuścić z odtwarzacza albo w takiej formie i wtedy do dekodowania zatrudnimy amplituner, albo będziemy dekodowanie wykonywali w samym odtwarzaczu i wypuszczali sygnał LPCM. Dlatego twierdzę, że to gdzie znajdują się wyższej klasy dekodery MA w tym przypadku znaczenie i to istotne.

 

W powyższym przypadku do pracy zatrudnione zostaną bloki DAC w amplitunerze.

 

mamy dysk z dźwiękiem zapisanym w DTS-HD MA. Możemy ten dźwięk wypuścić z odtwarzacza albo w takiej formie i wtedy do dekodowania zatrudnimy amplituner, albo będziemy dekodowanie wykonywali w samym odtwarzaczu i wypuszczali sygnał LPCM. Dlatego twierdzę, że to gdzie znajdują się wyższej klasy dekodery MA w tym przypadku znaczenie i to istotne.

 

W powyższych przypadkach do pracy zatrudnione zostaną bloki DAC w amplitunerze.

Jeśli nagrasz 8 wersji językowych w gęstych formatach LPCM 7.1 to na pewno nie zmieścisz ich na BD, po to powstały formaty HD, czyli prosto mówiąc zippy dla plików audio (LPCM) by zajmowały mniej miejsca. Poczytaj na necie, a potem się kłóć ;)

PS. Tyle postów na koncie, a takie bzdury wygadujesz.

Chyba się nie rozumiemy.

 

* Jakich 8 wersji językowych? Pytałem o BD Pure Audio (czyli muzykę) a nie filmy.

 

* Jakie 7.1? Nagrania z wielokanałową muzyką (DVD-A, SACD, BD Pure Audio) były, są i będą 5.1 gdyż taki przyjęto standard.

 

A w takim układzie, skoro to jest sama muzyka bez obrazu (który zajmuje nieporównanie więcej miejsca, szczególnie gdy jest to obraz w wersji HD), skoro to jest 5.1 - miejsca dla LPCM 5.1 jest aż nadto wystarczająco. Dlaczego zatem nie przyjęto tego jako standardu, a zdecydowano się na DTS-HD MA?

 

Ilość moich postów nie oznacza że pojadłem wszystkie rozumy świata. Z uwagą słucham mądrzejszych od siebie.

 

W powyższym przypadku do pracy zatrudnione zostaną bloki DAC w amplitunerze.

Skoro nagranie jest DTS-HD MA to chyba najpierw trzeba go zdekodować, a dopiero potem puścić na DAC. Pytanie więc gdzie go będziemy dekodować.

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: mamy dysk z dźwiękiem zapisanym w DTS-HD MA. Możemy ten dźwięk wypuścić z odtwarzacza albo w takiej formie i wtedy do dekodowania zatrudnimy amplituner, albo będziemy dekodowanie wykonywali w samym odtwarzaczu i wypuszczali sygnał LPCM. Dlatego twierdzę, że to gdzie znajdują się wyższej klasy dekodery MA w tym przypadku znaczenie i to istotne.

Nie ma znaczenia :) napiszę to prościej. Jak masz skompresowany plik worda w zippie to czy rozpakujesz go na starym kompie i prześlesz go siecią do super szybkiej maszyny PC czy prześlesz skompresowany plik na super szybką maszynę i tam go rozpakujesz to i tak otrzymasz na końcu identyczny plik worda. Sprawa się komplikuje przy przesyle dźwięku w formacie LPCM i HD (tu wpływ na jakość jest) ale to inna bajka, samo dekodowanie jest identyczne na każdym sprzęcie.

Nadal nie dostałem przejmującej odpowiedzi dlaczego standardem na BD Pure Audio jest DTS-HD MA i nie LPCM który tam zmieściłby się z powodzeniem. Przecież właśnie te dyski mają najwyżej ustawiona poprzeczkę jakości dźwięku.

Już ci napisałem, że 8 ścieżek 7.1 się nie zmieści &^!%@#@!*&^$%~#@*$&@#^@*$~)

PS. Boże, to odnośnie postu wyżej&^$&$#&^*&%*

Nie 8 ścieżek i nie 7.1 w dodatku bez obrazu. Patrz mój wpis z 21:47.

 

Nie na co wpadać i irytację gdyż jak wspominałem istnieją BD Pure Audio gdzie ta sama muzyka jest nagrana na 3 sposoby:

 

* DTS-HD MA 5.1

* LPCM 5.1

* PCM Stereo

 

do wyboru do koloru.

 

A więc się mieści.

ie 8 ścieżek i nie 7.1 w dodatku bez obrazu. Patrz mój wpis z 21:47.

 

Nie na co wpadać i irytację gdyż jak wspominałem istnieją BD Pure Audio gdzie ta sama muzyka jest nagrana na 3 sposoby:

 

* DTS-HD MA 5.1

* LPCM 5.1

* PCM Stereo

 

do wyboru do koloru.

 

A więc się mieści.

Chłopie taki przyjęto standard, zajmuje on mniej miejsca, i unika się problemów z przesyłem formatu LPCM.

 

Skoro nagranie jest DTS-HD MA to chyba najpierw trzeba go zdekodować, a dopiero potem puścić na DAC. Pytanie więc gdzie go będziemy dekodować.

Czy nie rozumiesz, że to dekodowanie to po prostu rozpakowanie skompresowanego pliku audio LPCM, podczas którego to nie ma utraty danych, tak ciężko to zrozumieć? I nie ważne czy będziesz to robił na amplitunerze czy na odtwarzaczu BD.

Chłopie taki przyjęto standard, zajmuje on mniej miejsca, i unika się problemów z przesyłem formatu LPCM.

Przepraszam za niedyskretne pytanie: jakie są problemy z przesyłem formatu LPCM?

 

Czy nie rozumiesz, że to dekodowanie to po prostu rozpakowanie skompresowanego pliku audio LPCM, podczas którego to nie ma utraty danych, tak ciężko to zrozumieć? I nie ważne czy będziesz to robił na amplitunerze czy na odtwarzaczu BD.

Ależ rozumiem. Pytanie tylko jaki był cel umieszczania na niektórych BD Pure Audio równolegle zapisu DTS-HD MA i LPCM

BD PURE AUDIO to efemeryda, produkt niemieckiej firmy, która chciała się wbić na rynek.

Nie proponuje to żadnego przyrostu jakości do standardowego BD, a jedynym jej plusem

miały być studyjne albumy, a nie koncertowe, jak jest do tej pory. Pozbycie się obrazu

zakładało, że będzie lepiej. Format do trumny - wydano kilka płyt i pomysł de facto umarł.

Nikt specjalnie się w to nie angażował.

 

Standardem miało być LPCM Stereo + LPCM wielokanałowo + DTS HD MA jako kompresor, gdyż zakładano

wydawać dzieła klasyczne, a taki Pierścień Nibelungów bez kompresji za diabła by się nie zmieścił.

Zwykłe 24/96 a w porywie 24/192. Zwykłe BD ma to z urzędu, a video nie musisz oglądać (dwa HDMI

w tym jedno z dedykowanym Audio ) Głowią się do tej pory jak by tu wydawać studyjne 24/96, ale

jak do tej pory nikt nie wpadł na bezpieczny dla siebie pomysł. LINN sprzedaje pliki, czasami

coś się trafi na BD (Pink Floyd, Marillion, ale to tylko zajawki)

 

Dla sprzętu z tytułu nie ma się co pałować - puśc z playera rozplecione LPCM i gra muzyka.

 

To tak w dużym uproszczeniu wygląda sprawa dekodowania DTS HD MA do LPCM

- nie mylić z DAC-ami w urządzeniach i ich jakością.

A jak wypuszczę audio HD-Master z DVD po Multi Chanel to gdzie jest dekodowany sygnał ? :-)

 

Wiem , sygnał dekodowany jest w tym odtwarzaczu ( DVD " HD " i Blu- ray )

 

Edytuję :

 

Powiem więcej , w tym odtwarzaczu " pracują Dace " . Tylko podejrzewam , że gdy sygnał analogowy trafi wejścia multi chanel input amplitunera , to tenże amplituner otrzymując sygnał analogowy zamieni go w cyfrowy i z powrotem na analog ( taka to przypadłość amplitunerów ) .

Format do trumny - wydano kilka płyt i pomysł de facto umarł.

Wiadomości o mojej śmierci są zdecydowanie przedwczesne.

Mark Twain

 

Nikt specjalnie się w to nie angażował.

Cały czas wydaje je norewska firma 2L.

 

Zwykłe 24/96 a w porywie 24/192. Zwykłe BD ma to z urzędu

Zwykłe BD z urzędu ma 24/96. Tu ma być jako standard 24/192.

 

a video nie musisz oglądać

Zgodzisz się chyba, że rezygnując z sygnału video pozostaje dużo miejsca na sygnał audio.

 

Dzięki za uporządkowanie tych zagadnioeń w mojej głowie :)

 

Pozdrawiam

 

Podziękowanie jest również dla Prokopa :)

Cały czas wydaje je norewska firma 2L.

Zwykłe BD z urzędu ma 24/96. Tu ma być jako standard 24/192.

Zgodzisz się chyba, że rezygnując z sygnału video pozostaje dużo miejsca na sygnał audio.

 

 

2L nawydawała się tyle tego, że aż strach napisać. Może i dalej wydaje, ale z magazynu na magazyn - licząc straty.

Weź do ręki specyfikację wydanych płyt i zobacz jak to tam w standardzie jest 24/192, a potem to opisz tutaj. :)

Jeśli ktoś chce tłoczyć tanio BD na 25GB nośnikach, to pozbędzie się wszystkiego - reszta to cudowny marketing.

 

 

A WRACAJĄC DO PYTANIA Z TEMATU TEGO WĄTKU ...

 

Kolego - nic nie zmieniaj, wypuść z BD playera sygnał poprzez HDMI w postaci LPCM i gra muzyka ! :)

 

Będziesz miał takie samo HD Audio jak miałbyś na pokładzie amplitunera

dekodery DTS HD MA i TrueHD - jedynie nic Ci się nie zaświeci ! :)

 

Kasę dołóż do lepszych głośników - wszak to one "tworzą dźwięk"

Wracajac do tematu - różnica jest słyszalna bez dyskusji.Tylko faktycznie sprzęt na tym poziomie to raczej bym nie inwestował.Slyszałem ostatnio film z BD na jakims onkyo za ok 2000zł.Niestety pewnych rzeczy sie nie oszuka.

Ja bym na Twoim miejscu dał sobie spokoj i pojechał za ta kase na ciepłą wyspe tydzien pleżec:)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.