Skocz do zawartości
IGNORED

Stara instalacja elektryczna - dobór listwy zasilającej?


karpik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Mam dość poważny problem, tak mi się bynajmniej wydaje. Mieszkam w kamienicy, w której instalacja elektryczna jest stara i od dawna nie modernizowana. Przewody instalacji elektrycznej w moim mieszkaniu (wynajmowanym) wykonane są z aluminium. Instalacja nie posiada oczywiście uziemnienia stąd gniazdko, do którego mam podłączony sprzęt AV mam zmostkowane.

 

Wg moich obserwacji, syfy jakie pochodzą z siedzi mają jakby negatywny wpływ na dźwięk, tak przynajmniej mi się wydaje. Wiem, że trochę o tym wspomniano jednak chciałbym uzyskać poradę jak wybrnąć konkretnie z mojego problemu.

 

Problemy "prawdopodobnie" w związku z instalacją pojawiły się podczas odsłuchu muzyki np. z notebooka. Po podłączeniu wzmacniacza Yamaha AX-900 pod laptop, w kolumnach słychać buczenie. Po odłączeniu laptopa z sieci, buczenie ustaje. Czasami podczas oglądania filmów, w kolumnach słychać cykliczne pyknięcie w kolumnach (trzask). Nawet jeśli nie jest to wina konkretnie tej instalacji, chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć swój sprzęt. Z racji tego, że mam bardzo małą ilość gniazdek elektrycznych, do jednego z nich mam podłączoną zwykłą, najtańszą listwę, w którą wpięty jest telewizor, drukarka, modem wraz z routerem, wzmacniacz AX-900, odtwarzacz CD/DVD oraz okazyjnie projektor do filmów. Nie mam możliwości rozdzielenia podłączonego sprzętu tak aby wzmacniacz + odtwarzacz CD/DVD podłączyć pod oddzielne gniazdko. Pomyślałem o zakupie w miarę dobrej listwy zasilającej. W chwili obecnej nie chciałbym ładować się w koszta zakupu drogiej listwy tylko tańszą, która w jakiś sposób zabezpieczy mój sprzęt.

 

Wiem, że listwa taka nie wpłynie pozytywnie na jakość odsłuchu. Może macie jednak jakieś rozsądne propozycje na zakup listwy z filtrem/zabezpieczeniem, która nie wpłynie drastycznie na dźwięk, a pozwoli "spać spokojnie". Znalazłem wiele pozycji w cenie do 150 zł jednak nie wiem na co się zdecydować? Dla przykładu: ACAR, BELKIN, FILTERCON, BRENNENSTUHL, PROFIGOLD, BANDRIDGE. Wiem, że to tylko półśrodki ale zawsze coś:)

 

Ufff, sorry za te wywody. Być może ktoś to jednak doczyta do końca:)

Kup sobie UPS to odseparukesz sie galwanicznie od sieci.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Gość symek321

(Konto usunięte)

UPS nie rozwiąże Twojego problemu ponieważ nie jest podwójnie izolowany, znaczy się korzysta z uziemienia. W twojej instalacji problemem jest przede wszystkim mostek zero-bolec( uziemienie). Pociągnij nowy, miedziany obwód z głównego zabezpieczenia i najwyżej nnie mostkuj bolca. Troche to niepoprawne, ale przebicie na obudowę sprzętu audio mało prawdopodobne więc względnie przejdzie-powinno pomóc.

Wiem, że listwa taka nie wpłynie pozytywnie na jakość odsłuchu.

Naczytałeś się pewnie tych głupot o tym że filtry sieciowe pogarszają dźwięk - to jeden z większych kitów tego forum, ostatnio przybierający na modzie. Listwa sieciowa nic nie pogorszy ... może jedynie polepszyć. Inna sprawa, by działała w pełni, to potrzebna jest instalacja trójżyłowa (zerowanie to nie to samo).

 

Kup sobie UPS to odseparukesz sie galwanicznie od sieci.

Pod warunkiem ze kupi wysokiej jakości UPS on-line ... nie tania zabawa + wymiana akumulatorów co jakiś czas (czyli do tego nieco upierdliwa).

Gość symek321

(Konto usunięte)

UPS dobra rzecz i zadziała jesli trzeba, ale w przypadku kolegi od wątku problemu buczenia itd, itp nie wyeliminuje gdyż nadal pozostaje pełna droga od bolca do sprzętu. Rozłącz bolec tam gdzie podłączasz laptopa i piecyk i daj znac czy jest poprawa.

Naczytałeś się pewnie tych głupot o tym że filtry sieciowe pogarszają dźwięk - to jeden z większych kitów tego forum, ostatnio przybierający na modzie. Listwa sieciowa nic nie pogorszy ... może jedynie polepszyć. Inna sprawa, by działała w pełni, to potrzebna jest instalacja trójżyłowa (zerowanie to nie to samo).

Niestety instalacja w mieszkaniu jest dwużyłowa i nie mam możliwości jej modernizacji. Pozostanie rozmostkowanie gniazdka i zastosowanie w miarę solidnej listwy. Powiedzcie mi jeszcze czy zamontowanie 2 gniazdek pod jeden przewód instalacji elektrycznej, który biegnie w tym miejscy, a następnie podłączenie pod jedno z gniazd listwy ze sprzętem audio, a do drugiego listwy z całym pozostałym syfem ma sens? Przyniesie to jakąkolwiek korzyść?

Witajcie! Mam dość poważny problem, tak mi się bynajmniej wydaje. Mieszkam w kamienicy, w której instalacja elektryczna jest stara i od dawna nie modernizowana. Przewody instalacji elektrycznej w moim mieszkaniu (wynajmowanym) wykonane są z aluminium. Instalacja nie posiada oczywiście uziemnienia stąd gniazdko, do którego mam podłączony sprzęt AV mam zmostkowane.

 

Wg moich obserwacji, syfy jakie pochodzą z siedzi mają jakby negatywny wpływ na dźwięk, tak przynajmniej mi się wydaje. Wiem, że trochę o tym wspomniano jednak chciałbym uzyskać poradę jak wybrnąć konkretnie z mojego problemu.

 

Problemy "prawdopodobnie" w związku z instalacją pojawiły się podczas odsłuchu muzyki np. z notebooka. Po podłączeniu wzmacniacza Yamaha AX-900 pod laptop, w kolumnach słychać buczenie. Po odłączeniu laptopa z sieci, buczenie ustaje. Czasami podczas oglądania filmów, w kolumnach słychać cykliczne pyknięcie w kolumnach (trzask). Nawet jeśli nie jest to wina konkretnie tej instalacji, chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć swój sprzęt. Z racji tego, że mam bardzo małą ilość gniazdek elektrycznych, do jednego z nich mam podłączoną zwykłą, najtańszą listwę, w którą wpięty jest telewizor, drukarka, modem wraz z routerem, wzmacniacz AX-900, odtwarzacz CD/DVD oraz okazyjnie projektor do filmów. Nie mam możliwości rozdzielenia podłączonego sprzętu tak aby wzmacniacz + odtwarzacz CD/DVD podłączyć pod oddzielne gniazdko. Pomyślałem o zakupie w miarę dobrej listwy zasilającej. W chwili obecnej nie chciałbym ładować się w koszta zakupu drogiej listwy tylko tańszą, która w jakiś sposób zabezpieczy mój sprzęt.

 

Wiem, że listwa taka nie wpłynie pozytywnie na jakość odsłuchu. Może macie jednak jakieś rozsądne propozycje na zakup listwy z filtrem/zabezpieczeniem, która nie wpłynie drastycznie na dźwięk, a pozwoli "spać spokojnie". Znalazłem wiele pozycji w cenie do 150 zł jednak nie wiem na co się zdecydować? Dla przykładu: ACAR, BELKIN, FILTERCON, BRENNENSTUHL, PROFIGOLD, BANDRIDGE. Wiem, że to tylko półśrodki ale zawsze coś:)

 

Ufff, sorry za te wywody. Być może ktoś to jednak doczyta do końca:)

Witam ja osobiscie polecam taki o to filtr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Model typu D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość symek321

(Konto usunięte)

Niestety instalacja w mieszkaniu jest dwużyłowa i nie mam możliwości jej modernizacji. Pozostanie rozmostkowanie gniazdka i zastosowanie w miarę solidnej listwy. Powiedzcie mi jeszcze czy zamontowanie 2 gniazdek pod jeden przewód instalacji elektrycznej, który biegnie w tym miejscy, a następnie podłączenie pod jedno z gniazd listwy ze sprzętem audio, a do drugiego listwy z całym pozostałym syfem ma sens? Przyniesie to jakąkolwiek korzyść?

Sens ma jak najbardziej ale weż pod uwagę, że zadziała jeśli w obu obwodach rozmostkujesz bolce. Zastanów sie jednak nad tym gdyz są sprzęty, które nie powinny być uzywane bez tego zabezpieczenia. W przypadku przebicia może byc to niebezpieczne.

Witam ja osobiscie polecam taki o to filtr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Model typu D

O tym filtrze właśnie myślałem. Gdybym pozostał przy jednym gniazdku, musiałbym podpiąć pod to dodatkową listwę bo braknie gniazdek na całą resztę syfu jak routery, modemy itp.

 

Sens ma jak najbardziej ale weż pod uwagę, że zadziała jeśli w obu obwodach rozmostkujesz bolce. Zastanów sie jednak nad tym gdyz są sprzęty, które nie powinny być uzywane bez tego zabezpieczenia. W przypadku przebicia może byc to niebezpieczne.

Kilka osób sugerowało mi, że buczenie, trzaszki itp. spowodowane są właśnie mostkowaniem. Tak na prawdę gniazdo z bolcem posiada drukarka, projektor i podłączany czasami podczas oglądania filmów notebook. Wzmacniacz, na którym zależy mi najbardziej bolca nie posiada. Projektor jak i notebook mogę na upartego podłączać pod inne gniazdo poprzez przedłużacz. Cała reszta to zwykłe wtyczki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam ja osobiscie polecam taki o to filtr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Model typu D

Absorbcja energii - 145J

Prąd impulsu - 6500A

 

dla porównania:

Lestar LFT 2005

Absorbcja energii - 909J

Prąd impulsu - 19500A (po 6500A na linię)

 

Belkin F9G726ep3M-GRY

Absorbcja energii - 3240J

Prąd impulsu - 90000A (nawet jak zsumowali linie to wychodzi 30 tys. A/linia)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

UPS pomoże, Zostaw zerowanie bo w Twoim przypadku to jedyna ochrona przeciwporażeniowa.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Absorbcja energii - 145J

Prąd impulsu - 6500A

 

dla porównania:

Lestar LFT 2005

Absorbcja energii - 909J

Prąd impulsu - 19500A (po 6500A na linię)

 

Belkin F9G726ep3M-GRY

Absorbcja energii - 3240J

Prąd impulsu - 90000A (nawet jak zsumowali linie to wychodzi 30 tys. A/linia)

 

MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE DLA FILTRA FILTERCON PFpz2-4-S,D wynosi: 4A (880W). Wydaje mi się trochę mało z uwagi na fakt, że sam wzmacniacz ma 600Ww (co prawda przy maksymalnym obciążeniu), a do tego podłączony projektor i dość wydajny notebook z potężnym zasilaczem. Boję się, że filtr będzie za słaby:( Może się mylę?

Gość symek321

(Konto usunięte)

O tym filtrze właśnie myślałem. Gdybym pozostał przy jednym gniazdku, musiałbym podpiąć pod to dodatkową listwę bo braknie gniazdek na całą resztę syfu jak routery, modemy itp.

 

 

Kilka osób sugerowało mi, że buczenie, trzaszki itp. spowodowane są właśnie mostkowaniem. Tak na prawdę gniazdo z bolcem posiada drukarka, projektor i podłączany czasami podczas oglądania filmów notebook. Wzmacniacz, na którym zależy mi najbardziej bolca nie posiada. Projektor jak i notebook mogę na upartego podłączać pod inne gniazdo poprzez przedłużacz. Cała reszta to zwykłe wtyczki.

 

Wtyczka wzmacniacza bolca może nie posiadać ale korzysta z zera, które dla laptopa mostkowane jest do bolca- tu jest pies pogrzebany. I dobrze te osoby Ci radzą. Podłączenie pod inne gniazdo projektora i laptopa raczej nic nie da bo i tak w sumie obwód na szynie się zamyka. Moim zdaniem laptop wprowadza te zjawiska i zapewniam, że nie mam na myśli jego uszkodzenia ale charakterystyke pracy jego zasilacza.

 

UPS pomoże, Zostaw zerowanie bo w Twoim przypadku to jedyna ochrona przeciwporażeniowa.

 

Ochrona dobra dla pralki, lodówki. Router plastikowy, drukarka, projektor też. Przebicie na wzmacniacz określam na jeden do miliona. Zerwanie można pominąc, ale tylko dla tego sprzętu.

 

MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE DLA FILTRA FILTERCON PFpz2-4-S,D wynosi: 4A (880W). Wydaje mi się trochę mało z uwagi na fakt, że sam wzmacniacz ma 600Ww (co prawda przy maksymalnym obciążeniu), a do tego podłączony projektor i dość wydajny notebook z potężnym zasilaczem. Boję się, że filtr będzie za słaby:( Może się mylę?

Nie mylisz się.

Wtyczka wzmacniacza bolca może nie posiadać ale korzysta z zera, które dla laptopa mostkowane jest do bolca- tu jest pies pogrzebany. I dobrze te osoby Ci radzą. Podłączenie pod inne gniazdo projektora i laptopa raczej nic nie da bo i tak w sumie obwód na szynie się zamyka. Moim zdaniem laptop wprowadza te zjawiska i zapewniam, że nie mam na myśli jego uszkodzenia ale charakterystyke pracy jego zasilacza.

 

Ochrona dobra dla pralki, lodówki. Router plastikowy, drukarka, projektor też. Przebicie na wzmacniacz określam na jeden do miliona. Zerwanie można pominąc, ale tylko dla tego sprzętu.

Pralka jest oczywiście pod gniazdem zmostkowanym. W moim przypadku musiałbym więc wybrać: buczenie i inne przygody czy "bezpieczeństwo". Mógłbym spróbować zakupić dobrą listwę, pozostawić mostek i wówczas spróbować jaki będzie tego efekt. Podejrzewam jednak, że problem będzie nadal. I jak tu znaleźć złoty środek? Wkurza mnie to buczenie, które pojawia się gdy wtyk jest podłączony np. pod laptop ale utwór muzyczny nie został jeszcze włączony. Poza tym te dziwne, cykliczne trzaski w kolumnie gdy pod jedną, tanią listwę podłączony jest jednocześnie projektor, wzmacniacz, wydajny notebook z dużym zasilaczem i do tego router i modem. Nie testowałem co prawda sytuacji gdy sprzęt będzie rozdzielony i podłączony pod inne gniazda. Tak czy inaczej, tak jak pisał symek321 obwód zamyka się w jednym miejscu.

Gość symek321

(Konto usunięte)

Musisz sie pozbyć zamknięcia obwodu uziemienia z żyłą zerowaną.Zakłócenia wprowadza zasilacz laptopa niemal na 100%. UPS, o którym pisze fox733 także korzysta z uziemienia, które wewnątrz połączono z obudową jego samego, a także z bolcami na jego gniazdach wyjściowych więc gwarantuję, że obwód nie jest tu przerwany i nie pomoże w tym konkretnym problemie. Najszybciej sprawdź to za pomocą małego triku. Zamiast koniczynki zasilającej zasilacz laptopa użyj takiego typowgo kabla dla starszych magnetofonów- takiego z dwoma oczkami. Natnij ta końcówkę między tymi oczkami/ dziurkami na bolce to wtedy wejdzie do zasilacza.

 

Pralka jest oczywiście pod gniazdem zmostkowanym. W moim przypadku musiałbym więc wybrać: buczenie i inne przygody czy "bezpieczeństwo". Mógłbym spróbować zakupić dobrą listwę, pozostawić mostek i wówczas spróbować jaki będzie tego efekt. Podejrzewam jednak, że problem będzie nadal. I jak tu znaleźć złoty środek? Wkurza mnie to buczenie, które pojawia się gdy wtyk jest podłączony np. pod laptop ale utwór muzyczny nie został jeszcze włączony. Poza tym te dziwne, cykliczne trzaski w kolumnie gdy pod jedną, tanią listwę podłączony jest jednocześnie projektor, wzmacniacz, wydajny notebook z dużym zasilaczem i do tego router i modem. Nie testowałem co prawda sytuacji gdy sprzęt będzie rozdzielony i podłączony pod inne gniazda. Tak czy inaczej, tak jak pisał symek321 obwód zamyka się w jednym miejscu.

 

Chcesz bezpieczeństwo zachowac zrób jak napisałem dalej, użyj innego kabla do zasilania zasilacza laptopa- takigo jak do starych polskich magnetofonów- myślę,że to może być Twój złoty środek, którego szukasz.

Najszybciej sprawdź to za pomocą małego triku. Zamiast koniczynki zasilającej zasilacz laptopa użyj takiego typowgo kabla dla starszych magnetofonów- takiego z dwoma oczkami. Natnij ta końcówkę między tymi oczkami/ dziurkami na bolce to wtedy wejdzie do zasilacza.

Jest to jakiś pomysł, mógłbym w sumie spróbować:)

 

A tak poza tematem zasilacza od notebooka, za jaką listwą się rozglądać?

Gość symek321

(Konto usunięte)

Jest to jakiś pomysł, mógłbym w sumie spróbować:)

 

A tak poza tematem zasilacza od notebooka, za jaką listwą się rozglądać?

 

Taką jaką polecą Ci w sklepie do ochrony kompa przed zakłóceniami i przepięciami- tylko by uciagneła pobór mocy sprzętu. To rada jeśli nie masz kilku stówek na dobrą listwę.

Taką jaką polecą Ci w sklepie do ochrony kompa przed zakłóceniami i przepięciami- tylko by uciagneła pobór mocy sprzętu. To rada jeśli nie masz kilku stówek na dobrą listwę.

Belkin F9G726ep3M-GRY nie jest dobra?

Gość symek321

(Konto usunięte)

Belkin F9G726ep3M-GRY nie jest dobra?

W miarę dobra to tania Supra. Taki belkin to standard- można uznać,że zdecydowanie spełnia swoją rolę, czyli jest wystarczajaca.

W miarę dobra to tania Supra. Taki belkin to standard- można uznać,że zdecydowanie spełnia swoją rolę, czyli jest wystarczajaca.

Listwy Supra, słyszałem o nich dobre opinie. Jaki masz model na myśli? Listwy nie należą do najtańszych. W sieci pojawiają się modele MD-06 i MD-08, które do tanich jednak nie należą. Wiem, że w stosunku do niektórych audiofilskich listw, są śmiesznie tanie jednak na chwilę obecna nie chciałbym wydać kwoty przewyższającej 140/170 zł.

Absorbcja energii - 145J

Prąd impulsu - 6500A

 

dla porównania:

Lestar LFT 2005

Absorbcja energii - 909J

Prąd impulsu - 19500A (po 6500A na linię)

 

Belkin F9G726ep3M-GRY

Absorbcja energii - 3240J

Prąd impulsu - 90000A (nawet jak zsumowali linie to wychodzi 30 tys. A/linia)

Napisz co to dowodzi , Filtercon to tylko dobry filtr a koszt jedynie 50zl.

Gość symek321

(Konto usunięte)

Listwy Supra, słyszałem o nich dobre opinie. Jaki masz model na myśli? Listwy nie należą do najtańszych. W sieci pojawiają się modele MD-06 i MD-08, które do tanich jednak nie należą. Wiem, że w stosunku do niektórych audiofilskich listw, są śmiesznie tanie jednak na chwilę obecna nie chciałbym wydać kwoty przewyższającej 140/170 zł.

 

MD06 podobnie jak 08 maja dobre opinie, ja uzywałem jakis czas ten niższy model i podobnie jak inni uważam, że spełniają swoją rolę nie ingerując w całość i to ich największa zaleta. Nieco taniej dostaniesz listwy jentech db 06- wydaje się, że firmy maja ze sobą wiele wspólnego. W Twoim budżecie znajdzesz listwę która ma proste filtry i drobne zakłócenia elektromagnetyczne odfiltruje ale nie spodziewaj się cudów. Na parametry wytrzymałosci na udary itp nie patrz wcale bo jak wyładowanie atmosferyczne dotrze w jakis sposób do gniazdka to i tak listwa jeśli nie zostanie kupą plastiku i drutu to napewno zdechnie. Inne impulsy trwajace dłużej niż milisekundę nie mają prawa znaleźć sie w sieci. Te tanie listwy dość dobrze sprawdzają się do tv. Wniosek jest taki: kup coś co nie ma zbędnych bajerów typu aktualny pobór mocy itp. Z tanich listew postaw na sprawdzonego producenta, co by nic innego nie pogorszyło sytuacji, nie sil sie na poszukiwania czegoś super do 200 pln.

 

Jakie ma parametry? (prąd impulsu, absorbcja energii)

 

Co Ty z tymi parametrami chcesz robić, taka listwa brzydko pisząc ( bez urazy) gówno wytrzyma. Piki w sieci trwają milisekundy i każda listwa z podstawowym filtrem da im radę- da im radę także każdy transformator bez listwy!.Parametry prądu impulsu i absorbcji energii wg mnie maja znaczenie tylko i wyłącznie jeśli miałbyś zasilanie awaryjne na starym agregacie prądotwórczym. Jak się taki agregat uruchamia i zanim ustabilizuje się jego praca to generuje takie cudeńka, że głowa boli. Krzywdy one nie narobią lodówce, kosiarce, windzie, ale urządzeniom precyzyjnym, aparaturze szpitalnej, komputerom, s. audio mogą. Wspólczesne agregaty do takich zadań mają odpowiednie układy filtrujące itp. W życu codziennym, w domowej instalacji nic się długotrwałego (kilka sek. np) nie pojawi. A jak wyładowanie to cię zadna listwa nie uchroni tylko zabezpieczenia w rozdzielni na wejściu do mieszkania, których prawie nikt w zabudowie mieszkalnej nie stosuje ( mam na myśli zabezpieczenia typu dehnguard).

MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE DLA FILTRA FILTERCON PFpz2-4-S,D wynosi: 4A (880W). Wydaje mi się trochę mało z uwagi na fakt, że sam wzmacniacz ma 600Ww (co prawda przy maksymalnym obciążeniu), a do tego podłączony projektor i dość wydajny notebook z potężnym zasilaczem. Boję się, że filtr będzie za słaby:( Może się mylę?

 

 

Wzmaka podlacz bezposrednio do gniazdka sciany ? po co mu filtracja ?? cd podlacz pod ten filtercon i po sprawie :) mozesz miec 5 szt takich filterconow do kazdego sprzetu po 1 szt oprocz wzmaka.

Napisz co to dowodzi , Filtercon to tylko dobry filtr a koszt jedynie 50zl.

Wolałbym już dołożyć te 10zł do polskiego Lestar LFT 2005 - poza lepszymi zabezpieczeniami (które piszecie że są niepotrzebne ... nie testowałem konkretnymi przepięciami, wiec się nie wypowiadam, a wolę mieć lepsze zabezpieczenia niż gorsze), można więcej do niego podłączyć (np. CD+DAC+2x aktywny monitor już w Filtercon nie wejdzie).

Gość symek321

(Konto usunięte)

Wolałbym już dołożyć te 10zł do polskiego Lestar LFT 2005 - poza lepszymi zabezpieczeniami (które piszecie że są niepotrzebne ... nie testowałem konkretnymi przepięciami, wiec się nie wypowiadam, a wolę mieć lepsze zabezpieczenia niż gorsze), można więcej do niego podłączyć (np. CD+DAC+2x aktywny monitor już w Filtercon nie wejdzie).

Radzisz szanowny kolego i radzisz. Masz rację co do sensu zabezpieczenia sprzętu listwami ale w sumie w instalacji dwużyłowej działnie ich sprowadza się do zabezpieczenia przeciwprzepięciowego, natomiast działanie przeciwzakłóceniowe w nich nie funkcjonuje porawnie a nawet wcale. Podobnie jest z zabezpieczaniem takich obwodów tzw. różnicówkami- nie spełniaja swojej funkicji gdyż w takiej instalacji jest zerowanie.

Jeśli autor wątku chce zabezbieczyć sprzęt dla samej jego ochrony to listwa jest wskazana. Zakłócenia natomiast wynikają z skomplikowanych przebiegów masy między sprzętami. I choć wzmacniacz z bolca nie korzysta( pozorny brak uziemienia) to i tak ma to zjawisko tutaj miejsce na tzw "-" gniazdka. Zachodzi tu problem skomplikowanej pętli masy więc szukałbym rozwiazania w jej przerwaniu ( zmiana kabla w zas. laptopa jak juz pisałem).

Przewód do zasilacza już przerobiłem. Tym sposobem zasilacz ten podłączony będzie zwykłym przewodem, a nie "koniczynką". Czy w związku z tym miałbym pozbywać się dodatkowo mostkowania w gniazdku?

Gość symek321

(Konto usunięte)

Przewód do zasilacza już przerobiłem. Tym sposobem zasilacz ten podłączony będzie zwykłym przewodem, a nie "koniczynką". Czy w związku z tym miałbym pozbywać się dodatkowo mostkowania w gniazdku?

 

Teraz mostkowania pozbywac sie nie musisz bo wzmacniacz z bolca takze nie korzysta, ale na próbę ja bym sprawdził z mostkiem i bez.

Wolałbym już dołożyć te 10zł do polskiego Lestar LFT 2005 - poza lepszymi zabezpieczeniami (które piszecie że są niepotrzebne ... nie testowałem konkretnymi przepięciami, wiec się nie wypowiadam, a wolę mieć lepsze zabezpieczenia niż gorsze), można więcej do niego podłączyć (np. CD+DAC+2x aktywny monitor już w Filtercon nie wejdzie).

Zawsze mozna miec 2szt filtercon, podales kilka cyferek ktore nic nie znacza a czy Ty wolisz dodac 10zl ?? nic nie znaczy , inny napisze ze woli dodac 3tys i miec kondycjoner tak wiec mozna wyliczac w nieskonczonosc.

Zawsze mozna miec 2szt filtercon, podales kilka cyferek ktore nic nie znacza

Dla czego nic nie znaczą?

 

Po co kupować 2x filtercon za 100zł, skoro można mieć nie gorsze rozwiązanie za ~60zł? (w sumie lepsze, bo mniejszy bajzel przy jednej listwie)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.