Skocz do zawartości
IGNORED

estradowy basowiec do domu


Bogdan

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę zbudować sobie kolumny !!!! Muszę i kropka. Nie chce kliku pierdziawek po 13-18 cm. Chcę użyć duuużego basowca 30-38 cm w obudowie zamkniętej żeby bas był szybki precyzyjny i potężny. Proszę o radę , nie chcę żadnego mulenia , buczenia. Czy są jakieś głośniki estardowe, które zejdą do 20-30 Hz ? Żeby bas był rozciagnięty od dołu - bez kompresji i stłumienia. Żeby kontrabas brzmiał jak kontrabas. Czy to wogóle jest możliwe ?

Moje Dali Grand są znakomite, ale wymagają odstawienia od ściany ( bas reflex z tyłu ) co nie wchodzi w rachubę, bo nie chcę rozwodu, zresztą sam też już trochę odpuszczam w tych kwestiach i sprzęt musi mieć swoje , niezawadzające miejsce, a nie na środku salonu.

Wydaje mi się że powyższe warunki spełnić może tylko duuuży basowiec w obudowie zamkniętej, z twardą membraną.

Proszę Was o radę , bo zwariuję.

Grandy to dla mnie wzorzec jeśli chodzi o wyglad, średnie, wysokie i przestrzeń, ale u mnie tego wyzszego basu jest za dużo. To mnie dobija. Nie słucham sprzętu , bo nie daję rady nerwowo. Mam za mały pokój i one sie tu "duszą" Ale co się dziwić jeżeli od ściany są oddalone tylko o 35 cm .

Zatykanie bas reflexu nie daje dobrego efektu, bo zaburza się proporcje dźwięki i odbiera sie swobodę i rozmach. Qurcze muszę coś zbudować...

Czy jakieś Beymy lub Eminnence albo coś innego niezbyt trudnego do zdobycia? Doradźcie bo zwariuję.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86672-estradowy-basowiec-do-domu/
Udostępnij na innych stronach

Bogdan, nie pchaj tam takich subów bo będzie taka wariacja fal dźwiekowych że będą zagłuszać same siebie. Próbowałem z 2x15cali w TL w Leak 2075 i basu nie było, trzeba było stanąć za kolumnami albo pomiędzy to bas głowę rozsadzał.

 

Na jako taki subwoofer do domu nadadzą się Eminence Kappa PRO15-LF2, 600W RMS, FS=28Hz.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Bogdan> Może pożycz na próbę jakąś paczkę z okolicznej firmy nagłośnieniowej, albo wypożycz paczkę od Elmuza (Beyma), Bayor-Audio (Faital-Pro), Pol-Audio (18-Sound) , napewno będą przychylni.

 

Jeśli chcesz zejście do 20Hz na sztywnym zawieszeniu w obudowie zamkniętej to imho tylko 21 cali, czyli masz do wyboru 10 głośników, a objętość skrzyni ... między 500 a 1500 litrów.

 

Jest jeszcze Fostex 800mm :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cena tego Fostexa zabija, ja biore pod uwagę 30-38 cm, oczywiście nie zakładam ,że to musi być wyłącznie estradowy, ale one mają drive. Nie bawi mnie już wyciskanie potów z 13 czy 18 tek. Amerykanie się nie mylą - jak ma grać to musi mieć czym - szczególnie w większych pomieszczeniach.

Nie chciałbym rezygnować z tego rozciągnięcia basu Grandów, które grają nawet najniższym soczystym basikiem. On jest rewelacyjny, ale nie w tym pokoju. Przy pierwszym kontakcie z Grandami szczęka wypadła mi na podłogę. To był taki przeskok od DALI 450 i 850. Ale oczywiście wtedy wystawiłem kolumny ok. 1 metra od ściany i pobawiłem się ustawieniem. To na codzień jest niemożliwe do zrealizowania, a przybliżenie koluminenk do ściany powoduje takie podbicie wyższego basu, że ja tego nie wytrzymuję nerwowo - nie słucham muzy :-( tak mnie to wk....a !!!!!

Wymyśliłem sobie taką konfigurację: duuuży ( 30-38 cm ) szybki basowiec, szerokopasmówka i wstęga.

Ale podstawa to basowiec , króry w obudowie zamknietej zagra tak , ajk ja tego oczekuje. Mam wyobrażenie tego dźwięku w głowie i muszę go zmaterializować.

Wcześniej myślałem o głośniku Dayton DC-300-8, bo pasuje do skrzyni zamkniętej i jest w niezłej cenie, ale pakować pieniądze,żeby je potem wyrzucić do kosza - już mnie na to nie stać, a posłuchać się nie da bo nikt nie ma :-(

Z zasłyszanych informacji, to jest podobno najlepsza 15tka na Ziemi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ale jak widać kończy się na 40Hz.

 

Można by też wypróbować na FAITAL PRO 15FH500, Aaaahh.. ma być w zamkniętej... Jeśli chcesz z zamknietej otrzymać zejście do tych 25Hz, to jednak 21".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bogdan, jak nie odsawisz głośników od ściany to będzie tak grało z każdą kolumną, to nie wina kolumny tylko pomieszczenia. Zatkaj BR w Dali i zmniejsz efektywność pozostałych głośników wtedy będzie dobrze.

Moje Dali Grand są znakomite, ale wymagają odstawienia od ściany ( bas reflex z tyłu )

kiedyś tam z takiego samego powodu zaślepiłem w jakichś JBL-kach dziurę z tyłu i wyrżnąłem z przodu

obyło się bez słyszalnych efektów ubocznych, wręcz pomogło

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

miałem beyma 12XT w 150 litrach z br we wnękach w ścianie (!)

basu znaczącego w pokoju 40m nie było ale rezerwuar w kiblu latał na ścianie

po zamówieniu pudeł w Koninie (60 l) zagrały standard i poszły na salę gimnastyczną do szkoły

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Tylko taki estradowiec ma efektywność na poziomie 96 - 100dB. Ile wsadzisz średniotonowców i wysokotonowców żeby było ok ?? Błędne koło chyba że zrobisz aktywny podział na DSP i tam poprostu filtry tak stłumisz żeby było ok. Są przecież głośniki mniejsze, cichsze które mają znakomity bas. Poza tym kto Ci każe robić BR z tyłu ?? Kup basy revelatora albo tiw250XS, daj BR z przodu i masz referencję bez przeginania.

Może jednak estradowiec podzielić na kilka/naście mniejszych ?

 

ps. mamel wpis o rezerwuarze genialny.

 

Kiedyś ktoś wrzucił na allegro bardzo dużą partię głośników o podobnych rozmiarach, 100szt, czy 200 szt. nie pamiętam - poszły jak świeże bułeczki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam już nie wiem. bas reflex chyba zawsze będzie pociągał basem. Grandów nie tykam, bo po ingerencji będą niesprzedawalne. Mam dylemat, ale do jakiegokolwiek bassreflexu nie dam już się namówić - to nie jest moja bajka. Tego jestem pewien.

bas reflex chyba zawsze będzie pociągał basem

A jak do tego dojdzie zła topologia kolumn, to najniższe zejścia będzie słyszała sąsiadka 3 pietra niżej, a nie Ty.

Choć pomysł z dużym basowcem (wielkości kanału burzowego) w obudowie zamkniętej mi się podoba.

Do obudowy zamknietej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do tego suba osobny wzmacniacz i korektor.

 

Jest też jedna Beyma z serii studio,kosztuje 700pln i marzy mi się. Beymy są the best,Eminency nie cieszą sie uznaniem na forum estradowym. Są też B&C ale tam trudno o niskie fs.

 

Bassreflex może być dobry ale dostrojony z dobrym group delay,ale jeżeli takowy miał by za mało basu to znów musi być korekcja.

 

Mam recenzje Grandów,poszukam i powiem Ci co pisali.

 

Do obudowy zamknietej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do tego suba osobny wzmacniacz i korektor.

 

Jest też jedna Beyma z serii studio,kosztuje 700pln i marzy mi się. Beymy są the best,Eminency nie cieszą sie uznaniem na forum estradowym. Są też B&C ale tam trudno o niskie fs.

 

Bassreflex może być dobry ale dostrojony z dobrym group delay,ale jeżeli takowy miał by za mało basu to znów musi być korekcja.

 

Mam recenzje Grandów,poszukam i powiem Ci co pisali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może jednak estradowiec podzielić na kilka/naście mniejszych ?

Kiedyś ktoś wrzucił na allegro bardzo dużą partię głośników o podobnych rozmiarach, 100szt, czy 200 szt. nie pamiętam - poszły jak świeże bułeczki.

ten sposób teoretycznie dla basu jest doskonały, moc akustyczna rośnie w kwadracie ilości użytych głośników a rezonans idzie nieco w dół

ale...dostaje to kierunkowości nie do przyjęcia i gra jak zespoły dawniej stawiane na festynach w parku, trzeba mocno ciąć, w sumie bez sensu

z moich desek po 9 szt na stronę zostało 6 potem 4 a podłączone są tylko 2

i tak leżą "w piwnicy"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Dzielenie dużego woofera na ileś mniejszych (tak żeby łączne Sd było takie samo) nie ma sensu - klęska jest na co najmniej dwóch frontach:

 

- mniej miejsca na dolne zawieszenie, które będze mniej liniowe przy danym wychyleniu

 

- więcej powierzchni miętkich zawieszeń górnych w stosunku do całkowitego Sd (jeżeli chcemy utrzymać Xmax)

 

- i "bonus" - mniejsze wooferki zwykle mają wyższe Fs/Qts a więc gorsze zejście

Bogdan jak chcesz zejsc do 20Hz to tak jak myslisz chyba minimum głosnik 38 cm (patrz Focal.JMlab Grande Utopia schodzi w okolice 20 Hz) chyba ze jeszcze opcja 2 x 30 cm w obudowie zamkniętej ma szanse zejsc tak nisko

Sharp AQUOS 80" Full LED LC-80LE645E .......Benq w1070 120" ... clone Pro-Ac d100 kino+ tannoy mercury 7.4 stereo... 4K... 4k ultrabox+

a tak gwoli ścisłości, co tam jest na tych 20Hz, jaka muzyka ? przecież wszystko leci na średnicy, a wysokie i bas są tylko dopełnieniem/uzupełnieniem jej.

_____________________________________________________________________________________________________________

każdy głośnik dla innego instrumentu + taka sama ilość wzmacniaczy - budujemy bezkompromisowy system ?

 

ale...dostaje to kierunkowości nie do przyjęcia

balansowałeś , ale w dobrym kierunku - kolumny omnipolarne,

Z płastugi zrobić walec ??? sam się dziwię temu pomysłowi

a tak gwoli ścisłości, co tam jest na tych 20Hz, jaka muzyka ?

 

stopa perkusja,gitarka basowa instrumenty dente itd. muzyka to nie tylko srednie

Sharp AQUOS 80" Full LED LC-80LE645E .......Benq w1070 120" ... clone Pro-Ac d100 kino+ tannoy mercury 7.4 stereo... 4K... 4k ultrabox+

a tak gwoli ścisłości, co tam jest na tych 20Hz, jaka muzyka ? przecież wszystko leci na średnicy, a wysokie i bas są tylko dopełnieniem/uzupełnieniem jej.

Co do najniższych zejść instrumentów - kiedyś napisałem na ten temat coś takiego:

 

- Fortepian 26.5Hz (A0 minus do 60 centów od czegoś zbliżonego do krzywej Railsback'a)

 

- Kontrabas 4-strunowy normalnie strojony 41.2Hz (E1)

 

- Kontrabas 5-strunowy 30.9Hz (B0 - żeby druga struna kwartę wyżej była na E1 jak dla 4-strunowca)

 

- Kontrafagot 29.1Hz (A#0), półfalowy rezonans rury 5.93m

 

- Tuba j.w. choć przy odpowiedniej technice gry można uzyskać 20Hz

 

- Organy 16.35Hz (C0) z wyjątkiem dwóch instrumentów na świecie posiadających piszczałki do C-1 a więc jeszcze oktawę niżej.

 

PS. Biorąc pod uwagę że mody pomieszczenia wzmacniają średni bas, niskie zejście bez dudnień na średnim basie (te ostatnie są trudne do uniknięcia przy pasywnym podziale, a przecież dodatkowo wzmocni je pomieszczenie) jest jak najbardziej pożądane.

stopa perkusja,gitarka basowa instrumenty dente itd. muzyka to nie tylko srednie

wyłącznie średnie! i przy właściwej barwie jest muzyka

estrada to 60-80 Hz max, o górze nie ma co pisać

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Bogdan,

Nie wiem na co pokoj Ci pozwoli ale aby zejsc glosnikowo do 20Hz to albo potezny glosnik w wielkiej obudowie (estradowe sie nie ndaja) jak zurek wspomnial 21" albo wiecej (kiedys wspomnialem o australijskich aktywnych Lenardach majacych po dwa glosniki 27") albo mniejszy glosnik 15" z duza cewka i pracujacy w sprzezeniu zwrotnym czyli z korekcja pracy membrany. Wtedy obudowe mozesz miec rozsadnych wymiarow i dostatecznie czysty niski bass.

 

pozdrawiam,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pod tym linkiem masz konstrukcję kolumny 3-drożnej z wykorzystaniem jednego z najlepszych niskotonowych głośników na świecie

 

Pasmo przenoszenia od 25 hz ,magnez alnico ,średnica 15 cali

post-19955-0-21305000-1316535885_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Grandy grają od 22 Hz. I jak z tego zrezygnować, a z holograficznej przestrzeniu .....? Nie mogę tego przeżyć, ale ja wlaśnie wprowadziłem się do nowego domu, który jest już moim docelowym miejscem na ziemi.

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, a może poprawić wytłumienie wewnątrz kolumny ?

a może poprawić wytłumienie wewnątrz kolumny ?

Jeśli masz już panele akustyczne w nowym mieszkaniu, to teraz wytłumiaj kolumnę, na końcu pozostanie własne jestestwo - ommm ommm ommm ommm ...

Jeżeli główną przeszkodą jest dudniący wyższy bas, spróbowałbym może jakiejś aktywnej korekcji. Układ RLC na symulowanej indukcyjności równolegle do potencjometru głośności, szeregowy opornik atenuujący i można łagodnie (z minimalną ingerencją w tor sygnału) te kilka dB przy problematycznej częstotliwości wyciąć, bez poświęcania dobrych brzmieniowych cech posiadanych kolumn.

właśnie wystawiłem je na 95 cm od ściany i jest prawie ok, wszystko sie wyrównało i gra muzyczka, nic nie burczy, czasem tylko coś leciutko pociągnie, ale po prostu jak projektowali Grandy, to wyszli z założenia, że żaden troll ich nie kupi do 40 m2 , bo go nie bedzie stać, a ten co je zakupi jak każdy cywilizowany człowiek w sklepie od dealera jest na tyle dziany ,że ma salonik nie mniej niż 60-80 m2 i tyle.

Pamiętam ,że z MOSCODE grały najspokojniej.

 

właśnie wystawiłem je na 95 cm od ściany i jest prawie ok, wszystko sie wyrównało i gra muzyczka, nic nie burczy, czasem tylko coś leciutko pociągnie, ale po prostu jak projektowali Grandy, to wyszli z założenia, że żaden troll ich nie kupi do 40 m2 , bo go nie bedzie stać, a ten co je zakupi jak każdy cywilizowany człowiek w sklepie od dealera jest na tyle dziany ,że ma salonik nie mniej niż 60-80 m2 i tyle.

Pamiętam ,że z MOSCODE grały najspokojniej.

 

 

MISIOMOR to jest genialna myśl, narysowałbyś jak ten układ ma wygladać ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.