Skocz do zawartości
IGNORED

Nietypowe rozwiązanie. Końcowka mocy zamiast amplitunera KD.


Neonix

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym podłączyć po analogu bezpośrednio odtwarzacz Blue-Ray Oppo-93 (w niedalekich planach zakupu)

pod końcówkę mocy 7.1 lub 5.1 pomijając amplituner KD. Tak, aby całym dekodowaniem sygnału

zajmował się Oppo i aby przekazywał sygnał bezpośrednio bez zniekształcenia na końcówkę mocy.

 

Czy da się coś takiego zrobić, aby można było sterować głośnością z pilota Oppo?

"Kiedy wszystko się zmienia, muzyka piękną zawsze pozostaje."

Raczej nie bardzo - przydałby się do kompletu wielokanałowy przedwzmacniacz bez dekoderów albo amplituner z wejściami i wyjściami analogowymi 5.1 i z dobrą sekcją przedwzmacniacza. STR-DA 50ES się nadaje.

 

Ale sprawdzić warto. Może Oppo ma regulację poziomu na wyjściu.

Raczej nie bardzo - przydałby się do kompletu wielokanałowy przedwzmacniacz bez dekoderów albo amplituner z wejściami i wyjściami analogowymi 5.1 i z dobrą sekcją przedwzmacniacza. STR-DA 50ES się nadaje.

 

Ale sprawdzić warto. Może Oppo ma regulację poziomu na wyjściu.

 

A jest dostępny na rynku jakiś dobrej klasy przedewzmacniacz 5.1 lub 7.1?

"Kiedy wszystko się zmienia, muzyka piękną zawsze pozostaje."

Ja bym się bał podłączać końcówki mocy bezpośrednio pod odtwarzacz. Jakikolwiek reset (np po zmianie softu) i głośność na wyjściach ustawiona na 100%; krew z uszu i dym z głośników... ;)

Poza tym wydaje mi się, że owa regulacja poziomów na wyjściach analogowych służy jedynie do dopasowania się do czułości różnych wzmacniaczy, ma zbyt mało kroków na komfortowe regulowanie głośności.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

A jest dostępny na rynku jakiś dobrej klasy przedewzmacniacz 5.1 lub 7.1?

Ja tak mam:

AV procesor ONKYO PR-SC886

Może byc już nowsza wersja.

 

Ja tak mam:

AV procesor ONKYO PR-SC886

Może byc już nowsza wersja.

Jest PR-SC507:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sklep sprzedający Oppo poinformował mnie, że Oppo95 ma regulację napięcia wyjściowego na wszystkich wyjściach w zakresie od 0-100% (na XLR też). Prawdopodobnie Oppo93 też, więc można uznać, że Oppo ma wbudowany pełnoprawny przedwzmacniacz ze wszystkimi dekoderami. W związku z powyższym możliwy jest bardzo prosty sytem realizacji nagłośnienia przy pomocy aktywnych kolumn (np monitorów studyjnych - bardzo atrakcyne cenowo i jakościowo robi Behringer lub JBL a z droższych Genelec czy Adam)podłączonych bezpośrednio do Oppo (układ marzeń "mniam"). Dźwięk z kolumn aktywnych w mojej opinii jest poza wszelką konkurencją.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

XLR-y masz tylko do stereo, a ciągnięcie na większą odległość RCA grozi utratą dobrego samopoczucia. :)

Jeżeli nie wystarczy stereo (mi wystarcza) to można w przypadku kolumn aktywnych (mowa o kolumnach tylnych, które jak wiadomo nie muszą być "High End") zorganizować połączenie bezprzewodowe i nie będzie kabli z tym że pewnie u audiofili też nastąpi utrata dobrego samopoczucia. No ale cóż świat składa się przeważnie z kompromisów i ten z tylnymi głośnikami pewnie też da się przełknąć. Poza tym nie każdy przedwzmacniacz ma wyjścia przystosowane do sterowania długich linii więc problem długich kabli sygnałowych może też powodować w takim przypadku audiodyskomfort.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Sklep sprzedający Oppo poinformował mnie, że Oppo95 ma regulację napięcia wyjściowego na wszystkich wyjściach w zakresie od 0-100% (na XLR też). Prawdopodobnie Oppo93 też, więc można uznać, że Oppo ma wbudowany pełnoprawny przedwzmacniacz ze wszystkimi dekoderami. W związku z powyższym możliwy jest bardzo prosty sytem realizacji nagłośnienia przy pomocy aktywnych kolumn (np monitorów studyjnych - bardzo atrakcyne cenowo i jakościowo robi Behringer lub JBL a z droższych Genelec czy Adam)podłączonych bezpośrednio do Oppo (układ marzeń "mniam"). Dźwięk z kolumn aktywnych w mojej opinii jest poza wszelką konkurencją.

 

Niestety, ale "układu marzeń" z tego raczej nie będzie. Przedwzmacniacz w tej klasie cenowej nigdy nie będzie dobrej jakości.

Próbowałem jako przedwzmacniaczy Onkyo 905, 906 i Pionka LX-83 i niestety efekty były słabe.

Co do dźwięku z kolumn aktywnych, to jakoś nigdzie na żadnych liczących się wystawach chociażby CES, czy I.F.A tego typu kolumny nie zdobywały wyróżnień za jakość dźwięku...

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

Jest problem, bo maateriały AUDIO są zawsze zgrywane i masterowane na studyjnych monitorach aktywnych.

A potem słuchamy tego na komercyjnych, pięknie brzmiących klockach.

 

Zadaniem monitora jest absolutna liniowość i doskonała szybkość w każdym podpaśmie.

Od lat stosuję : żródło - HDMI - PR-SC885 - XLR - 5.1 monitorów aktywnych.

Na żadne paczki nie dam się namówić.

Niestety, ale "układu marzeń" z tego raczej nie będzie. Przedwzmacniacz w tej klasie cenowej nigdy nie będzie dobrej jakości.

Próbowałem jako przedwzmacniaczy Onkyo 905, 906 i Pionka LX-83 i niestety efekty były słabe.

Co do dźwięku z kolumn aktywnych, to jakoś nigdzie na żadnych liczących się wystawach chociażby CES, czy I.F.A tego typu kolumny nie zdobywały wyróżnień za jakość dźwięku...

Posłuchaj kiedyś to może się przekonasz. Zrobienie dobrej zwrotnicy biernej graniczy z cudem i jest piekielnie kosztowne. Zgoda, ze czasem się udaje, ale wykonanie zwrotnicy aktywnej na najwyższym poziomie (bez przesunięć fazowych itp) jest wyjątkowo banalne a i wzmacniacze mocy w aktywie nie muszą być top "High End" (bezpośrednie połączenie głośnika ze wzmacniaczem krótkim kablem eliminuje mnóstwo problemów).

To na czym były robione odsłuchy w studio ma małe znaczenie. Są tam stosowane również monitory bierne (zarzały się w studiach i to nierzadko BW801, Rogers'y LS3/5A - Anglia, oraz Yamahy NS1000M - Szwecja, i oczywiście wiele innych).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Słuchałem parę ładnych lat temu zestawu aktywnych kolumn Jamo Cinema Master. Chyba to było na Audio Show, a może na IFA w Berlinie. Ale jakoś to nie zabrzmiało rerferencyjnie, może to wina pomieszczenia. W każdym razie takie rozwiązanie nie znalazło wielu nabywców i Jamo szybko zaprzestało ich produkcji. A zestaw na tamte czasy był dosyć drogi bo coś około 80 tys.pln. Dla porównania zestaw tradtcyjnych kolumn Jamo THX One kosztował wówczas ok. 12,5 tys.pln.

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

XLR-y masz tylko do stereo, a ciągnięcie na większą odległość RCA grozi utratą dobrego samopoczucia. :)

XLR-y występują w sprzęcie kinowym. Między innymi końcówki i procesory takich firm jak Arcam czy Krell

No ja wypowiedź Kolegi BoDexa zrozumiałem inaczej - odnosiła się raczej wyłącznie do odtwarzacza Oppo, który ma wyjścia XLR tylko na stereo.

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

Mam znajomego audiofila (bardzo wysoki poziom audiofilstwa - twierdzi, że słyszy 3cm kabla wpięty w tor oraz rozróżnia kierunkowość kabli), który dosyć dawno temu wypowiedział zdanie, które do dziś pamiętam "najlepszy zestaw adiofilowski powinien się składać z gramofonu, kabla który wzmacnia i na jego końcu dwie kolumny" (chodziło oczywiście o prostotę). Zestaw Oppo + kolumny aktywne dosyć dobrze pasuje do tego cytatu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

No ja wypowiedź Kolegi BoDexa zrozumiałem inaczej - odnosiła się raczej wyłącznie do odtwarzacza Oppo, który ma wyjścia XLR tylko na stereo.

Sorry BoDeX racja :-)

Chciałbym podłączyć po analogu bezpośrednio odtwarzacz Blue-Ray Oppo-93 (w niedalekich planach zakupu)

pod końcówkę mocy 7.1 lub 5.1 pomijając amplituner KD. Tak, aby całym dekodowaniem sygnału

zajmował się Oppo i aby przekazywał sygnał bezpośrednio bez zniekształcenia na końcówkę mocy.

 

Czy da się coś takiego zrobić, aby można było sterować głośnością z pilota Oppo?

Tak, da się i jest to świetny pomysł, żaden procesor nie jest potrzebny, Oppo ma regulacje głośności i wbudowane wszystkie dekodery.

Oppo tak jak i pozostałe odtwarzacze blu ray nie posiada wszystkich dekoderów takich chociażby jak:■DTS-Neo:X Surround Processing, ■Dolby PLIIz Surround Processing...

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

Oppo tak jak i pozostałe odtwarzacze blu ray nie posiada wszystkich dekoderów takich chociażby jak:■DTS-Neo:X Surround Processing, ■Dolby PLIIz Surround Processing...

A po kiego mi to ? :D Chodziło mi o DD, DTS + nowe formaty, na dodatek jest SACD, DVD Audio - wszystko co potrzeba + FLAC jeszcze w nowych Oppo :)

Oppo tak jak i pozostałe odtwarzacze blu ray nie posiada wszystkich dekoderów takich chociażby jak:■DTS-Neo:X Surround Processing, ■Dolby PLIIz Surround Processing...

 

Tylko czy akurat potrzebujemy te dekodery, aby cieszyć się kwintesencją dźwięku płynącą z płyty Blue-Ray lub innego materiału video HD.

Wydaje mi się, że Oppo ma wszystko to co potrzeba zwykłemu zjadaczowi chleba na dzień dzisiejszy :)

Skoro jest możliwość podłączenia tego odtwarzacza bezpośrednio pod końcówkę mocy to należy z tego dobrodziejstwa skorzystać pomijając wszystkich

pośredników po drodze. Na pewno w ten sposób dźwięk będzie w mniejszym stopniu poddany degradacji lub jakimkolwiek innym zmianom przez zewnętrzne "ulepszacze" dźwięku.

 

Zastanawia mnie tylko jedno, to o czym wspomniał kolega Wiatrak:

 

Ja bym się bał podłączać końcówki mocy bezpośrednio pod odtwarzacz.

Jakikolwiek reset (np po zmianie softu) i głośność na wyjściach ustawiona na 100%; krew z uszu i dym z głośników... ;)

Poza tym wydaje mi się, że owa regulacja poziomów na wyjściach analogowych służy jedynie do dopasowania się do czułości różnych wzmacniaczy,

ma zbyt mało kroków na komfortowe regulowanie głośności.

 

Czy rzeczywiście istnieje takie ryzyko oraz czy skok regulacji głośności w Oppo jest taki mały?

"Kiedy wszystko się zmienia, muzyka piękną zawsze pozostaje."

Posłuchaj zestawu w którym dołączone są doadatkowe dwa górne kanały przednie, lub w zależności od konfiguracji dodatkowe przednie kanały poszerzające scenę dźwiękową, a przekonasz się jak fajnie się tego słucha. Pod warunkiem właśnie jak się ma Dolby PLIIz :)

Ja takie odsłuchy robiłem i wrażenia bardzo pozytywne...

Wcześniej też myślałem: a po kiego mi to?

 

Ja tak mam:

AV procesor ONKYO PR-SC886

Może byc już nowsza wersja.

 

 

Jest PR-SC507:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te są już przestarzałe - jest nowszy Onkyo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

Zastanawia mnie tylko jedno, to o czym wspomniał kolega Wiatrak:

 

 

 

Czy rzeczywiście istnieje takie ryzyko oraz czy skok regulacji głośności w Oppo jest taki mały?

Jak mały ? Od 0 do 100 :-) Ludziska tu nie wiedzą o czym piszą i wprowadzają zamęt strasząc niepotrzebnie :))) W Oppo jest normalna regulacja głośności - na 0 dźwięku nie ma, a na 100 mamy maksymalne napięcie wyjściowe ponad 2 V, jeśli czułość wejściowa końcówki mocy to 1V to na 50-tce na skali głośności będzie maksymalnie wysterowana - przed podłączeniem końcówki zmniejszyć głośność na 0, a potem zwiększyć głośność do otrzymania poziomu jaki chcemy i tyle :) A pewnie, ze trzeba pamiętać by zawsze sprawdzać tą głośność, bo na 100 rozwalimy kolumny na pewno, ale poza tym nima strachu :-)

Ciekawe w ilu krokach, bo jeśli w niewielu, to lipa straszna ...

 

Jak w ilu ? w stu: 0-1-2-3-4 itd :D Można precyzyjnie ustawić głośność jak w ampli czy wzmaku.

Gość romekxxx

(Konto usunięte)

Jak mały ? Od 0 do 100 :-) Ludziska tu nie wiedzą o czym piszą i wprowadzają zamęt strasząc niepotrzebnie :))) W Oppo jest normalna regulacja głośności - na 0 dźwięku nie ma, a na 100 mamy maksymalne napięcie wyjściowe ponad 2 V, jeśli czułość wejściowa końcówki mocy to 1V to na 50-tce na skali głośności będzie maksymalnie wysterowana - przed podłączeniem końcówki zmniejszyć głośność na 0, a potem zwiększyć głośność do otrzymania poziomu jaki chcemy i tyle :) A pewnie, ze trzeba pamiętać by zawsze sprawdzać tą głośność, bo na 100 rozwalimy kolumny na pewno, ale poza tym nima strachu :-)

jesli regulacja odbywa sie na dacu - to odbywa sie bezpośrednio na sygnale cyfrowym , przyjmuje się że sciszanie o wiecej niz 20% od 0 powoduje słyszalną degradację.

jesli regulacja odbywa sie na dacu - to odbywa sie bezpośrednio na sygnale cyfrowym , przyjmuje się że sciszanie o wiecej niz 20% od 0 powoduje słyszalną degradację.

Sprawdzałeś to czy znowu pitolisz ? Nie ma żadnej degradacji.

Gość romekxxx

(Konto usunięte)

Sprawdzałeś to czy znowu pitolisz ? Nie ma żadnej degradacji.

poczytaj sobie instrukcje od CD-ków które maja regulację poziomu bepzosrednio na chipie. w większosci i to mowie o tych hi-endowych nie zaleca się zejścia poniżej -20 od 0. Wiesz jak w ogole wyglada taka regulacja? kształt twojego doskonałego wava zacyzna sie wtedy zmieniac a bitowa rozdizelczośc spada...... W każdym playerze który posiada taką cyfrową regulacje wygląda to tak samo. nie oczekuje żebyś powiedział że mam racje. poszukaj sobie więcej informacji na ten temat.jeśli chciałbyś "ściszać" strumień 16-bitowy (bez straty dynamiki) powinieneś użyć 32 bitowego DACa np. AK4397

a dla sygnału 24-bit np: 48 bitowego AD9956 - o ile z tym pierwszym SABRE sobie poradzi o tyle przyciszanie sygnalu hi-res bedzie juz obarczone niemałą degradacją.

Błąd kwantyzacji - jeśli wartości będą przemnażane (dzielone) - weź 17 i podziel przez 2 - wyjdzie 8 i 0,5 - normalnie to pół będzie obcięte i jak pomnożysz przez 2 to wyjdzie 16 a nie 17 - to jest błąd kwantyzacji.

zresztą po co kopać sie koniem poczytaj tutaj http://www.audiostereo.pl/cyfrowa-regulacja-glosnosci_36491.html

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.