Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  446 członków

Audiostereo Caffe
IGNORED

Klasa D


Rekomendowane odpowiedzi

W Polsce bardzo mało popularne i traktowane z przymrużeniem oka (m.in. tanie T-ampy na kościach Tripath).

Wolimy raczej okazałe klocki tranzystorowe z wielkim zasilaniem, a małe pudełeczka czy też inne miniaturki nie budzą w nas zaufania. No może poza bardzo okazałymi konstrukcjami na modułach ICEpower od B&O i kilku innych autorskich rozwiązań innych producentów, które de facto mają już niezłą renomę (widać po relacjach z wielkich wystaw ostatnich lat i ofercie producentów - czy to przyszłość? - czas pokaże).

 

A Chińczycy na potęgę aplikują tanie Tripathe, które sprzedają w niesamowitych ilościach. Wystarczy zajrzeć na diyaudio, gdzie panuje niesamowity ruch w temacie, a u nas praktycznie cisza.

 

Sam posiadam T2 od hifimediy i Tamp-20 od HLLY. Za te pieniądze best-buy. Uważam, że nie warto szukać hiendowych vintadży w entry-level mając taką alternatywę.

 

Przez tą przygodę myślę już o inwestycji w coś znacznie lepszego. Przy nadarzających okazjach będę zagłębiać temat nausznie.

 

A co Wy posiadacie lub posiadaliście, czy zagrało, czy też nie i już dawno leży w szafie?

 

Zapraszam do klubu ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam kit Helder audio an TA2020.Jako pre używam zmodyfikowanego Arcama ALPHA. Na razie jest to mój najlepszy dźwięk jaki miałem w domu. Nie przeszkadza mi brak mocy, ponieważ jest trochę tak jak z lampiakami- 20W z T-ampa to nie to samo co 20W z tranzystora. Moje dalsze poszukiwania dobrego dźwięku za nieduże pieniądze pójdą w kierunku klasy D.

 

http://data.helderhifi.com/Product%20info%20sheet%20TA2020%20MKIII%20small.pdf

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180517
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam kit Helder audio an TA2020.Jako pre używam zmodyfikowanego Arcama ALPHA. Na razie jest to mój najlepszy dźwięk jaki miałem w domu. Nie przeszkadza mi brak mocy, ponieważ jest trochę tak jak z lampiakami- 20W z T-ampa to nie to samo co 20W z tranzystora. Moje dalsze poszukiwania dobrego dźwięku za nieduże pieniądze pójdą w kierunku klasy D.

 

http://data.helderhifi.com/Product%20info%20sheet%20TA2020%20MKIII%20small.pdf

 

Eeee, dobry dźwięk za 100PLN, żaden audiofil w to nie uwierzy. A już na pewni nie facet "z branży" ;)

 

A poważnie, ciekawe, jak by to grało z tym jako pre:

 

http://cgi.ebay.pl/NEW-tube-pre-amp-MKIII-12AU7-fully-assembled-/260765720397?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb6d91f4d

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180660
Udostępnij na innych stronach

zapisze sie jesienią do klubu jak się pojawi Onkyo A-9070...

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180788
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli, pisząc zasilacz liniowy? Wstyd pisać,ale na razie zasilam swojego t-ampa trafo halogenowym. Układ ,który posiadam ma dwie opcje zasilania ac, lub dc. Czytałem że zasilanie to wyjątkowo czuły punkt tego malucha.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180802
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli, pisząc zasilacz liniowy? Wstyd pisać,ale na razie zasilam swojego t-ampa trafo halogenowym. Układ ,który posiadam ma dwie opcje zasilania ac, lub dc. Czytałem że zasilanie to wyjątkowo czuły punkt tego malucha.

 

Np. coś takiego:

 

http://cgi.ebay.pl/40W-Linear-Power-Supply-for-TA2020-TA2024-T-AMP-12V-/150583608145?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item230f7b8351

 

Wstyd to chyba zasilać standardowym zasilaczem impulsowym od laptopa. Ale ja tak mam i nie pękam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180883
Udostępnij na innych stronach

szymku,

nie wiedziałem, że Onkyo produkuje takie "zabawki", patrząc na zdjęcie wnętrza, wygląda "audiofilsko". Koniecznie posłucham.

 

4fury4,

mam ten bufor, jednak dużo nie mogę o nim powiedzieć jeszcze, gdyż odsłuchiwałem tylko wieczorem (cichutko) z T2. Kilka dni temu dałem mu normalne trafo zamiast impulsówki, jak osłucham się to będę mógł coś napisać. Na razie to powiem, że jest więcej tego fajnego "czarnego tła". Jedyna uwaga to, że z T2 wzmocnienie buforka musi być na maksa, ale wydaje mi się, że z innymi kostkami będzie super. Niebawem pewnie z hlly go zestawię. Ten buforek mam z potkiem alpsa i lampką Baldwina (S.).

 

chick,

zasilacze są bardzo ważne, chociaż na diyaudio wszyscy polecają SMPS firmy Meanwell, podobno bardzo blisko zasilania bateryjnego. Tak mam zasilanego T2. Jak będziesz chciał zasilić wzmacniaczyk trafem, to na ebay jest kilka dobrych kitów i płytek, np. taka płytka: http://kikitronic.blogspot.com/2009/11/variable-dc-power-regulator-0-24v-5a.html + trafo do tego.

 

Lub gotowy zasilacz, który podał kolega powyżej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2180940
Udostępnij na innych stronach

Klasa "D" jest doskonała do "napędzania" niskich tonów. Im wyższe częstotliwości, tym więcej problemów i z tego powodu w np. monitorach firmy ADAM, głośniki wysokotonowe napędzane są zwykle klasycznym A/B, a bas+ew. średnica obsługiwana jest przez wzmacniacze "PWM"/"D".

Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181450
Udostępnij na innych stronach

Kyle

 

To tylko taki stereotyp!

 

Posłuchaj sobie z jakimś dobrym pre albo bezpośrednio z wyjścia regulowanego CD monobloków Audiomatusa to Ci się to wyprostuje. Firma Adam nie wkłada do swoich kolumn wzmaka na bas za 4700zł od Audiomatusa ani za 25Kzł od Levisona mimo ze to też klasa D :) po prostu ma być tanio!

Jest jak z wszystkim są zarówno dobre konstrukcje jak i takie sobie.Poza tym należy pamiętać że z tym co jest używane do estrady nie ma co porównywać, tam nikt nie zapłaci za finezję-ma być, tanio Kilowaty mocy, często gęsto nawet podstawowej filtracji w.cz tam nie ma i całość sieje po uszach jak i po eterze.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181482
Udostępnij na innych stronach

Poza tym należy pamiętać że z tym co jest używane do estrady nie ma co porównywać, tam nikt nie zapłaci za finezję-ma być, tanio Kilowaty mocy, często gęsto nawet podstawowej filtracji w.cz tam nie ma i całość sieje po uszach jak i po eterze.

Pokaż mi choć jedną kolumnę estradową firmy ADAM. :]

 

Uważasz że ADAM Alpha jest tani? ... 144 tys. złotych za parę w wersji aktywnej (wzmacniacze w klasie D wszędzie poza gwizdkiem, gdzie pracuje klasyczny A/B). Nieduże monitory bliskiego pola ADAM S2X kosztują natomiast ponad 11 tys. złotych za parę. Dwudrożne monitory ADAM Epsilon kosztują 19200 zł./para. - i to jest Twoim zdaniem taniość bez finezji? (śmiech)

 

W wymienionych wyżej sprzętach zastosowano wzmacniacze cyfrowe na basie. W gwizdkach znajdziemy PWM tylko w modelach wielkiej mocy (ADAM olympus sound system itp. - nie jest to sprzęt estradowy, tylko audiofilski, pomimo okazyjnej ceny ~900 tys. zł) - pewnie dla tego że PWM przy takich wymaganiach mocowych jest po prostu bardziej opłacalny.

 

ps. cenniki:

http://www.audiotechpro.pl/

 

Posłuchaj sobie z jakimś dobrym pre albo bezpośrednio z wyjścia regulowanego CD monobloków Audiomatusa to Ci się to wyprostuje.

Co mi się ma wyprostować? Nie napisałem że PWM na wysokich tonach gra źle, tylko konstrukcyjnie jest problematyczny. Trzeba filtrować górę przy cyfrowych wzmacniaczach i trzeba to zrobić wybitnie dobrze by nie spaprać. Z tego powodu czasem bardziej opłaca się wrzucić na górę klasyczny wzmacniacz, jak widać na przykładzie ADAM, który unika PWM na gwizdku.

Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181490
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi choć jedną kolumnę estradową firmy ADAM. :]

 

Uważasz że ADAM Alpha jest tani? ... 144 tys. złotych za parę w wersji aktywnej (wzmacniacze w klasie D wszędzie poza gwizdkiem, gdzie pracuje klasyczny A/B).

 

 

 

Oj kolego pewnie nie wyrabiają stąd takie małe wzięcie do estrady ;)

 

Pokaż mi studia u nas w kraju z Adamem Alpha :) Poza tym to "cudo" nie podobało mi się zupełnie sama cena nie gra :(

 

 

Co mi się ma wyprostować? Nie napisałem że PWM na wysokich tonach gra źle, tylko konstrukcyjnie jest problematyczny. Trzeba filtrować górę przy cyfrowych wzmacniaczach i trzeba to zrobić wybitnie dobrze by nie spaprać. Z tego powodu czasem bardziej opłaca się wrzucić na górę klasyczny wzmacniacz, jak widać na przykładzie ADAM, który unika PWM na gwizdku.

 

No właśnie typowe podejście do rynku PRO "bardziej opłaca się" Tam dźwięk po prostu musi być tylko poprawny bo przy dużej konkurencji liczy się każda złotówka. Wielbiciel dobrego dźwięku nie będzie aż tak oszczędzał gdyż są inne priorytety i kupi sobie Audiomatusa czy Jeffa Rowlanda a nie kupi sobie schowanego w MP1 bo liczy się efekt końcowy :)

 

Jakbyś śledził inne wątki to byś wiedział że głośniki o budowie EMT, Heila, czy elektrostaty pracują dopiero dobrze z klasą D gdy końcówki mają moc +1000W

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181559
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi studia u nas w kraju z Adamem Alpha :)

Dla czego miałbym to robić? ;) ... wszak ADAM Alpha to nawet nie jest monitor studyjny. ... nigdy nie twierdziłem że to jest monitor studyjny.

 

Jakbyś śledził inne wątki to byś wiedział że głośniki o budowie EMT, Heila, czy elektrostaty pracują dopiero dobrze z klasą D gdy końcówki mają moc +1000W

Co jakiś czas zaglądam na to forum i jeszcze się na takie stwierdzenie nie natknąłem ;)

 

Wielbiciel dobrego dźwięku nie będzie aż tak oszczędzał gdyż są inne priorytety i kupi sobie Audiomatusa czy Jeffa Rowlanda a nie kupi sobie schowanego w MP1 bo liczy się efekt końcowy :)

... i dla tego u użytkowników tego forum pewnie stoją zwykle sprzęta klasy B&W Nautilus, napędzane 8-mioma końcówkami Jeff Rowland Model 301 ... oczywiście nowymi z najlepszego salonu (nie mylić ze sklepem internetowym tudzież zwykłym sklepem), bo wielbiciel dobrego dźwięku nie oszczędza :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181573
Udostępnij na innych stronach

 

... i dla tego u użytkowników tego forum pewnie stoją zwykle sprzęta klasy B&W Nautilus, napędzane 8-mioma końcówkami Jeff Rowland Model 301 ... oczywiście nowymi z najlepszego salonu (nie mylić ze sklepem internetowym tudzież zwykłym sklepem), bo wielbiciel dobrego dźwięku nie oszczędza :)

 

 

No cóż jesteś w błędzie, tam już stoi 8 końcówek Boulder 2050 :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181584
Udostępnij na innych stronach

W moim tripku 2020 jako kondensatory filtrujące zastosowano wysokiej klasy MKP for audio, co nie upośledza wysokich tonów w żadnym stopniu. kupując KIT tego typu ,na to należy zwrócić uwagą w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181615
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że 2020 w dzisiejszych czasach jest nie do pobicia w kategorii cena/jakość. No chyba że coś się trafi ze starszych zacnych klocków w dobrej cenie.

@Kyle: przy prawidłowej aplikacji nie ma żadnych problemów z wysokimi tonami - założę się że to co zauważyłeś bardziej wina źródła, wzmak jest transparentny i bardziej pokazuje słabe źródło jeśli takowe występuje.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181879
Udostępnij na innych stronach

 

@Kyle: przy prawidłowej aplikacji nie ma żadnych problemów z wysokimi tonami - założę się że to co zauważyłeś bardziej wina źródła, wzmak jest transparentny i bardziej pokazuje słabe źródło jeśli takowe występuje.

 

Słuchałem Audiomatusów AM250 na moich już nie robionych Rafaell's Cable RCA White z Audio Note CD3 i jest po prostu miodzio. Za pre robił Absolutor jak i gagackowy wynalazek (mimo że piszą że AN kocha się tylko z lampą-bzdura) Myślę że na moich najnowszych przejściowych do serii UP kablach zagrało by to jeszcze lepiej bo góra pasma jest niesamowicie przejrzysta.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2181928
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie ma już takiego problemu z wysokimi tonami, jakie występowały, np. kiedyś we wzmacniaczach car audio (typical D), gdzie faktycznie przez swoją ułomność służyły głównie do napędzania basowców. Właśnie tanie tripathe udowodniły, że da się problem "ominąć". No i B&O zaczął wojować rynek ze swoją konstrukcją. Polecam posłuchać czegoś z tym modułem, jeżeli ktoś nie miał styczności. Ja jestem pod wrażeniem. Jest kilka innych "rasowych" rozwiązań autorskich ale nie znam jeszcze tematu za dobrze.

 

4fury4,

na razie golas siedzi w drewnianej skrzynce ale mam trochę kitów i muszę w końcu zrobić z nimi porządek, bo mnie k. strzelać zaczyna. Fajne budy są dosyć drogie i szkoda mi w nie inwestować, chociaż w Chinach jest kilka w niezłej cenie (tylko mi wymiary nie pasują...). Zastanawiam się nad kupieniem skrzynek hydrogig i dorobieniem ładnych frontów, by było w miarę tanio i wizualnie ok. Na wolumenie jest też człowiek, co robi pod wymiar obudowy metalowe (bez wykończenia), pewnie też się zorientuję jak to cenowo wygląda.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2182488
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jest ktoś z Warszawy i mógłby mnie przyjąć na odsłuch takiego wzmacniacza klasy D? Słuchałem kiedyś jakiegoś wzmaka DIY, ale nie zrobił na mnie wrażenia...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2182644
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jest ktoś z Warszawy i mógłby mnie przyjąć na odsłuch takiego wzmacniacza klasy D? Słuchałem kiedyś jakiegoś wzmaka DIY, ale nie zrobił na mnie wrażenia...

 

 

Jeśli masz ochotę, to można u mnie posłuchać lekko dłubniętego Sure TK2050.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2182712
Udostępnij na innych stronach

dla Sure TK2050, lekko dłubnięty to za mało, ma do du*py cewki i kondensatory też cieniutkie, na plus jest to, że ma dobrą dokumentację więc można poćwiczyć

w oryginale dla mnie jest nie do przyjęcia, do tego zasilaczyk od TK2020 już tego nie popędzi a impulsowe po 50$ z ebaya są sporo za wolne i tak, z byle jaką obudową, wyjdzie kole tysiaka

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2184348
Udostępnij na innych stronach

dla Sure TK2050, lekko dłubnięty to za mało, ma do du*py cewki i kondensatory też cieniutkie, na plus jest to, że ma dobrą dokumentację więc można poćwiczyć

w oryginale dla mnie jest nie do przyjęcia, do tego zasilaczyk od TK2020 już tego nie popędzi a impulsowe po 50$ z ebaya są sporo za wolne i tak, z byle jaką obudową, wyjdzie kole tysiaka

[/quote

 

Cewki mam wymienione, kondy wejsciowe tez. Fabrycznie jest fatalnie właśnie ze wzgledu na te cholerne kondensatory. Jesli ktos nie zamierza nic dłubać to mozna znacznie lepiej za ta sama kasę (również na TK2050). \

 

Co masz na myśli pisza, że zasilacze impusowe są "za wolne" ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2188356
Udostępnij na innych stronach

Ok, archiwizuję dla siebie i potomnych: scalak w tym klocku to TDA8920BTH. Niby wlutowany na pleckach, ale okazało się, że na brzuszku też widnieje opis kości. Do tego są dwa FETy BUK7535.

Jeżeli to jednak nie ten dział, to proszę moderację o przeniesienie postu do odpowiedniego działu, np w DIY.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82137-klasa-d/#findComment-2191909
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.