Skocz do zawartości
IGNORED

Spaliny w kabinie samochodu/jak mierzyć zanieczyszczyszczenie powietrza spalinami ?


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

 

korzystając z możliwości wypowiedzi na tkzw. "bocznicy" chciałbym się Was poradzić-sprawa dotyczy samochodu mercedes benz W 210 z silnikiem Diesla (tkzw.okularnik)

 

-w czasie jazdy czuć zapach spalin w kabinie-wszyscy jadący autem dłużej niż pół godziny są podtruci-nie wiadomo skąd wydobywają się spaliny-wiadomo ,że układ wydechowy jest szczelny,że spaliny nie dostają się przez otwory wentylacyjne, uszczelki drzwiowe są całe i sprawne...

 

Zastanawiam się jak można mierzalnie sprawdzić co dzieje się w kabinie tego auta -co podtruwa jadących,jaka jest pierwotna przyczyna zanieczyszczeń powietrza...

 

Zastanawiam się kto w Polsce może dysponować przyżądami mogącymi wykryć i zdefiniować rodzaj zanieczyszczeń obecnych w powietrzu znajdującym się w kabinie lub skutecznie usunąć ich przyczynę...

 

-myślę ,że są służby zdolne do mierzenia zanieczyszczeń powietrza w miastach może ich przyżady zdolne są do wykrycia zanieczyszczeń spalinami powietrza w kabinie w/w auta hmmm... może zadzwonie do sanepidu zapytam ogólnie...

 

Pomóżcie -pytam kto może ewentualnie określić co dzieje się w kabinie auta ,jak duże jest zagrożenie...

 

Polik:)

Spróbowałbym na początek wymienić filtry kabinowe (na nich osadza się całkiem sporo syfu - również sadzy z ciężarówek) i porządnie wyczyścić klimę.

 

Drugi pomysł - nie uniknie się lekkiego dymka przy starcie silnika. Można spróbować stawiać samochód dziobem do wiatru - żeby najgorsza, uruchomieniowa sadza z niespaloną ropą nie dostawała się do wlotu nawiewu.

Witam,

 

sprawdź:

- poprawność pasowania pokrywy komory bagażnika,

- ilość i jakość uszczelnień służący wprwadzaniu konserwacji do profili,

- szczelność połączenia ścian L i P z poszyciem podłogi bagażnika.

 

We wnętrzu pojazdu w trakcie jazdy wytwarza się podciśnienie. Nic dziwnego, że czujesz woń spalin.

Nie tyle to nie przyjemne, co niebezpieczne.

 

Powodzenia!

Jeszcze jedno - W210 potrafi mieć od 1 do 5 filtrów kabinowych zależnie od egzemplarza. Niektórzy wymieniają te dwa (albo nawet jeden) z najłatwiejszym dostępem (nad nogami pasażera), zapominając o tych za schowkiem. Sprawdziłbym po VIN-ie.

Bardzo często takie efekt daje wydobywające się spaliny z końcówki rury wydechowej (tak to nie żart) i nieszczelność bagażnika.

W czasie jazdy różnica ciśnień za samochodem tworzy zawirowania spalin i w przypadku źle skierowanej rury wydechowej lub za krótkiej - dostają się na powrót do wnętrza(bardzo często się to zdarza po wymianie tłumika przez "specjalistów" , sposobem na to jest kupienie kawałka gumowej rury , nałożenie jej na wydech (najlepiej kolanko aby spaliny poszły w dół) i sprawdzenie w czasie jazdy czy to pomaga. Sposób jest doraźny i służy tylko testom.

 

Inną bajką jest komora silnika - tam bym sprawdził , czy przy kolektorze wydechowym nie przedmuchało uszczelek, to już starsze auto a temperatury robią swoje.

 

Filtry kabinowe pobierają powietrze z góry pokrywy i raczej nie będą odpowiedzialne za to zjawisko (co nie oznacza, że nie trzeba ich regularnie wymieniać).

Słucham tylko muzyki.

  • 2 tygodnie później...

Trzeba przyznać że jest tu ciekawy wątek a nawet kilka:)

Zostawiamy filtry bo w nadmuchach jest ok...

 

Jak w praktyce nasjlepiej sprawdzić poniższe ???????????????????

 

- poprawność pasowania pokrywy komory bagażnika,

- ilość i jakość uszczelnień służący wprowadzaniu konserwacji do profili,

- szczelność połączenia ścian L i P z poszyciem podłogi bagażnika.

rozwincie temat tych połączeń L i P - jak to sprawdzić ,bo ja też podejrzewam cofające się spaliny gdzieś nad tłumikiem albo nawet nad wajchą zmiany biegów !!!

 

 

Aktualny stan auta:

 

filtry wymienione i to nie jest ten smród ,klima wymyta ręcznie rozpuszczalnikiem.

Auto ma bardzo śmierdzące spaliny ( katalizator wymieniony na co prawda używany ,ale woń spalin ani trochę się nie zmieniła) i to ten smród czuć w kabinie ,szczególnie gdy silnik jest już solidnie rozgrzany, i z musu ( bo wyrobić już nie idzie ) jeździe przy otwartym oknie,co mało ciekawe przy minus 12.

W aucie był montowany hak holowniczy...i czy w związku z tym jest możliwość jakiegoś rozszczelnienia pod bagażnikiem ???

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.