Skocz do zawartości
IGNORED

VW 14 TSI 130 KM ?


cezary

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec tak:

nie ma wersji 130KM...sa 122KM bez kompresora 140, 160,170 z kompresorem,

na forach niemieckich jest dym gdyz podobno tylko wersja 160KM ma problem z pekajacymi tlokami.

Wszystkie wersje cierpia na problemy wieku dzieciecego. Np napinacz rozrzadu... owszem od tego roku montuja poprawiony wraz z dluzszymi slizgami ale stare auta nie sa wolane do ASO na dosc potrzebna naprawde. Jak sie wlasciciel nie upomni to moze rozrzad przeskoczyc a to kosztuje.

Wersje z kompresorem pozatym lubia piszczec :) tez sukcesywnie fabryka poprawia.

 

Generalnie najslabsza wersja 122KM jest najbardziej niezawodna. Pomijajac ten nieszczesny napinacz ktory mozna na wlasna reke wymienic to motor bardzo przyjemny. Mala niestety podatnosc na tuning..turbina wielkosci kubka do kawy duzo nie nadmucha..145-150KM max natomiast ok 50Nm mozna wiecej ugrac i to sie czuje.

Elastyczny jak diesel (turbo od 1800-2000obr sie budzi) a kreci do ponad 6000... pali ok 10l w miescie i 7l na trasie w takim golfie 5 co uwazam jest niezlym wynikiem. Oczywiscie niektorzy schodza ponizej tych wartosci ale to chyba mordega jest...

 

Ma byc nowy czy uzywany?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2126466
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie, z 1.9TDI 105KM z filtrem cząstek stałych, można coś więcej wycisnąć?

 

Cos takiego np :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oczywiscie wynik orientacyjny..kazde auto sie robi inaczej. DPF w 1.9tdi nie robi zadnych problemow

do przebiegu ok 200-250tys km kiedy ilosc popiołow odkladanych w filtrze zaczyna nie pozwalac na skuteczne regeneracje.

Jak zacznie za czesto sie wypalac to albo robisz procedure wyrwania chwasta :) albo kupujesz nowy filtr i dalsze 200tys smigasz.

P.S po programie (oczywiscie dobrze skrojonym) latwiej mu sie wypalic bo temp gazow wylotowych jest wyzsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2126570
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Robert Gdańsk - fajny opis

 

a tak ogólnie to ja patrzę na przełożenie moc/osiągi/spalanie

mniejsza pojemność nie jest dla mnie atutem, a mniejsza trwałość to duża wada

downsizing fajna idea, ale co z tego, m/o/s - zostają na tym samym poziomie ?

bardziej przekonuje mnie silnik 2.0 - 150 km niż 1.4 - 150 km - oczywiście biorąc pod uwagę, że porównujemy silniki powstałe wg takich samych norm

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2127550
Udostępnij na innych stronach

Główną wadą dałn-sajzingu jest znikanie z rynku silników ponad 4-cylindrowych. Osiągi to jedno, ale jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy i "smoothness of power delivery" - w dieslach przekładające się na bardzo wymierną rzecz w postaci trwałości dwumasy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2127625
Udostępnij na innych stronach

stench masz zdrowe podejcie...co z tego jak i tak za pare lat wyboru w nowych autach nie bedzie albo dowala Ci podatek od pojemnosci taki ze tylko obrzydliwie bogaty banan sobie pozwoli na duzego wolnossaka.

 

1.4tsi to udane jednostki nie pozbawione jednak wad o ktorych warto pamientac by przy uzywanym aucie nie wymieniac silnika jak napinasz przeskoczy. Nadal wygrywaja (spalanie - osiagi- bezawaryjnosc) z wspolczesnymi dieslami grupy VAG ktore nie dosc ze tez sa downsizingowane to jeszcze od paru lat skutecznie mordowane przez "ekologie".

 

Jesli mialbym kupowac 2.0 FSI 150KM to wolalbym zdecydowanie 2.0TSI 200KM :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2127926
Udostępnij na innych stronach

audi nie ma w tej chwili silnika , ktory mialby podejscie do dizli z bmw....ale tak czy siak, 3litrowy dizel bma , ktory jest najlepszym tego typu silnikiem na swiecie bedzie z czasem coraz bardziej awaryjny ...za duzo ludzi pracuje nad tym zeby z jakiegos powodu silnik przelatywal ten czas gwarancji i sie psul...przedluzyc gwarancji , nawet za jakies dodatkowe pieniadze nie chca, bo wiedza co sprzedaja, wiedza, ze to sie musi popsuc...na tym polega ta nowa ekologia, kupuje sie produkt , ktory mam w roznych miejscach popsuta czesto stara i od dawna rozwijana konstrukcje, popsuta z rozmyslem, zastosowane elementy , ktore maja z czasem sie popsuc i narazic na koszty klienta, szczegolow dowaiadujemy sie przypadkiem kiedy tym inzynierom sie do konca cos popierdoli i zastosuja jakies panie kólko z modeliny co nie wytrzyma nawet tych 100.000 km jak bylo w audi z jakas czescia w silniku czy przeniesieniu napedu 2,0 tdi gdzie nawet sie pojawila w necie polska historia jednego szajswagena passata z cala epopeja dotyczaca napraw...juz nie chce sie w ogole pisac o tym , ze dopuscili do stosowania cyny bezolowiowej w motoryzacji...badnyci unijni za to powinni wisiec! niemcy doskonale wiedza co sa te silniki turbo burbo warte dlatego przegonia te 100-250 tysiecy i sprzedaja , niech polski, tanszy mechanik naprawi...tyle, ze z tymi naprawami w polsce to roznie jest, bo od kilku lat ograniczaja dostep do wiedzy niezaleznym warsztatom, ale to temat na nastepna historie o unijnym skurwysynstwie i okradaniu klienta...w dobrym samochodzie sprzed 2000 roku moze sie wszystko rozleciec, elektryka wiadomo itd., zawieszenie sie wymienia ale silnik i cala reszta potrafi byc po 400-500 tys w stanie oryginalnym (pisze tutaj o bmw itd. nie o jakims gownie typu ford czy opel), teraz wprowadzono nowa jakosc, psuje sie silnik, niewazne, wtryski, turbo kolo dwumasowe sprzeglo itd. zanim jeszcze sie zaczna problemy z czymkolwiek innym....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2130740
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stałem przed dylematem wyboru auta miesiąc temu. W grę wchodził T-Jet, TSi i VVt-i. Zastanawiał mnie fakt że japońce typu Honda lub Toyota nie robią benzyn z tutbodoładowaniem. Obawiam się że gdyby robili ucierpiała by ich legenda niezawodności. To dało mi do myślenia i zdecydowałem się na wiertarkę VVT-i. Na razie dotarta po przebiegu 1500km. Odezwę sie za 6 lat i zweryfikuję ta Toyotowksą bezawaryjność ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2131946
Udostępnij na innych stronach

Panownie nie rozpoczynajcie ze opel czy ford to gowno bo nie warto znowu sie komus stawiac :) Faktem jest to ze jezdzilem i fordem i oplem nawet mercedesem i ja dobre i zle modele a co dzisiejszego myslenia z robieniem silnikow na 180ty-200tys to inna bajka :D jak to powiedzial mi znajomy kolega niemiec mam auto dwa lata i zamiana na nowe a w polsce nawet tak nie bedzie za x lat wiec :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2132255
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stałem przed dylematem wyboru auta miesiąc temu. W grę wchodził T-Jet, TSi i VVt-i. Zastanawiał mnie fakt że japońce typu Honda lub Toyota nie robią benzyn z tutbodoładowaniem. Obawiam się że gdyby robili ucierpiała by ich legenda niezawodności. To dało mi do myślenia i zdecydowałem się na wiertarkę VVT-i. Na razie dotarta po przebiegu 1500km. Odezwę sie za 6 lat i zweryfikuję ta Toyotowksą bezawaryjność ;)

pozdrawiam

Honda już coś grzebie ponoć..1.6 turbo 160 KM i 200 KM...długo japończycy nie mieli dobrego diesla, wiec może i w końcu dobrą turbo benzynę sklecą....

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/78497-vw-14-tsi-130-km/#findComment-2132912
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.