Skocz do zawartości
IGNORED

Czy slyszycie róznice miedzy FLACs (24bit/96kHz) a FLAC (24bit/44,1kHz)


adamodoj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w temacie: kombinuje ostatnio z plikami flac... Czy slyszycie róznice miedzy FLAC (24bit/44,1kHz) a FLACs (24bit/96kHz) ?

Jakie macie doswiadczenia? Czy próbowalicie odsluchiwac jednego utworu w róznych FLAC-ach?

Piszcie...Wasze opinie

 

pozdrawiam Adam

Witam,

 

Jak w temacie: kombinuje ostatnio z plikami flac... Czy slyszycie róznice miedzy FLAC (24bit/44,1kHz) a FLACs (24bit/96kHz) ?

Jakie macie doswiadczenia? Czy próbowalicie odsluchiwac jednego utworu w róznych FLAC-ach?

Piszcie...Wasze opinie

 

pozdrawiam Adam

 

 

Ja zgrałem w różnych bitratach, ale żadnych różnic nie usłyszałem. Miejsca zajmuje dużo więcej, a moja zgrywarka szaleje wtedy z metadata, więc się wyleczyłem :)

Nie wiem, nie słysze, mam 16bit DAC :)))

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Witam,

 

Jak w temacie: kombinuje ostatnio z plikami flac... Czy slyszycie róznice miedzy FLAC (24bit/44,1kHz) a FLACs (24bit/96kHz) ?

Jakie macie doswiadczenia? Czy próbowalicie odsluchiwac jednego utworu w róznych FLAC-ach?

Piszcie...Wasze opinie

 

pozdrawiam Adam

Próbowałem. Mam kilka płyt w różnych bitrejtach.

Największa różnica jest pomiędzy 16/44.1 i 24/96. Pomiędzy 24/96 a 24/192 juz nie ma takiej przepaści.

Whitesnake: Mógłbyś podać tytuły płyt których słuchałeś w dwóch formatach?

♫ ♪ ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ fiu fiu.... Bocznica: Rozmowy na luzie: strona 20: Mlb łże...

mam np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) różnica trudna do jednoznacznego określenia, ale jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj można pobrać pliki do testu 44,1/16 i 88,2/24.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

95% różnicy wynika z większego bitrate'u - 16 -> 24 bit. Z tego względu pliki 24/44.1 i 24/96 mogą być bardzo trudne do odróżnienia.

 

Większa częstotliwość daje tylko pasmo przenoszenia poszerzone z 22kHz do 48kHz (dla plików 24/96) i 96kHz (dla plików 24/192). Szersze pasmo, choć teoretycznie niesłyszalne i nawet nie reprodukowane przez większość kolumn głośnikowych, może w pewnych warunkach przekładać się na lepszą jakość brzmienia, na tej samej zasadzie co usampling (co ma związek z funkcjonowaniem filtrów cyfrowych i szumem kwantyzacyjnym).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Jak chcecie usłyszeć o co chodzi to w obu formatach odetnijcie pasmo od góry , od np. 12 kHz.

Najlepiej na materiale akustycznym , klasyka.

Zaznaczam że tylko idiota będzie siedział przy gwizdkach i podniecał się że słyszy powyżej np.15 kHz.

Nie w tym rzecz.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Najbardziej bawią mnie osobnicy dysponujący kiepskiej jakości gramofonem z wkładką za kilka PLN chlubiący się że ripują winyle tylko w "gęstym" formacie i tak słuchają. Albo ci mający źle zestawione konfiguracje z tanimi klockami z drugiej ręki piszący o tym jaką to przewagę w dźwięku mają "gęste" formaty. Podobny sens ma ripowanie 16/44.1 do 24/192 i twierdzenie że na "gęsto" jest lepiej:-)

>discomaniac71

To już inne zagadnienie.

 

Uważam ze zachłystywanie się gęstszymi formatami wcale nie daje im wyższości nad zwykłym 16/44,1.

Zazwyczaj jest tak że jak coś jest szybsze tym bardziej jest wymagające w okolicach swojego otoczenia.

Jak do tej pory stary format nadal nie został do końca odkryty.

Słabe brzmienie wielu cd wynika głównie z kiepskich tłoczeń , a nie materiału master.

Obecnie więcej widać podniecenia z samej nowinki technicznej niż z jej stosowania.

 

Pamiętać należy że na płytach cd jak i vinylach mamy do czynienia ze sporą kompresją. Więc po co kombinować.

Dla niektórych: Plyta Diany Krall Quiet Nights...mozna posluchac w roznych "bitrejatch" link z "hajresem":

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

to jest fajna strona z hajresami,polecam

 

Adam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tej pory nie udało mi się znaleźć plików 24/96 które brzmiały by tak dobrze jak najlepsze realizacje na CD 16/44.1 ... tak więc jak dla mnie na razie ciekawostka, i w takich kategoriach należy ją rozpatrywać.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

>discomaniac71

To już inne zagadnienie.

 

Uważam ze zachłystywanie się gęstszymi formatami wcale nie daje im wyższości nad zwykłym 16/44,1.

Zazwyczaj jest tak że jak coś jest szybsze tym bardziej jest wymagające w okolicach swojego otoczenia.

Jak do tej pory stary format nadal nie został do końca odkryty.

Słabe brzmienie wielu cd wynika głównie z kiepskich tłoczeń , a nie materiału master.

Obecnie więcej widać podniecenia z samej nowinki technicznej niż z jej stosowania.

 

Pamiętać należy że na płytach cd jak i vinylach mamy do czynienia ze sporą kompresją. Więc po co kombinować.

 

 

Bardzo rozsądny wpis.

 

Dla niektórych: Plyta Diany Krall Quiet Nights...mozna posluchac w roznych "bitrejatch" link z "hajresem":

 

http://avaxhome.ws/hraphile/smasters/Diana_Krall_Quiet_Nights_studio_master.html

 

to jest fajna strona z hajresami,polecam

 

Adam

 

 

Tam jest mnóstwo tytułów nie tylko w hi-res.

 

Do tej pory nie udało mi się znaleźć plików 24/96 które brzmiały by tak dobrze jak najlepsze realizacje na CD 16/44.1 ... tak więc jak dla mnie na razie ciekawostka, i w takich kategoriach należy ją rozpatrywać.

 

 

Nie tylko Tobie. Mnie także;-)

Gość vasa

(Konto usunięte)

Najbardziej bawią mnie osobnicy dysponujący kiepskiej jakości gramofonem z wkładką za kilka PLN chlubiący się że ripują winyle tylko w "gęstym" formacie i tak słuchają. Albo ci mający źle zestawione konfiguracje z tanimi klockami z drugiej ręki piszący o tym jaką to przewagę w dźwięku mają "gęste" formaty. Podobny sens ma ripowanie 16/44.1 do 24/192 i twierdzenie że na "gęsto" jest lepiej:-)

 

Po przeczytaniu powyższego postu czym prędzej zerknąłem do Twojego "o mnie" żeby sprawdzić jaka konfiguracja jest wystarczająca.

 

I, niestety, spotkało mnie rozczarowanie :(

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Po przeczytaniu powyższego postu czym prędzej zerknąłem do Twojego "o mnie" żeby sprawdzić jaka konfiguracja jest wystarczająca.

 

I, niestety, spotkało mnie rozczarowanie :(

 

 

Moja konfiguracja nawet nie wystarcza do odsłuchu 16-bitowej płyty tyle że jest lepsza od większości piewców "gęstych" formatów;-)

Do tej pory nie udało mi się znaleźć plików 24/96 które brzmiały by tak dobrze jak najlepsze realizacje na CD 16/44.1 ... tak więc jak dla mnie na razie ciekawostka, i w takich kategoriach należy ją rozpatrywać.

 

 

 

polecam wiec ten plik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

mysle ze sie Wam spodoba...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tej pory nie udało mi się znaleźć plików 24/96 które brzmiały by tak dobrze jak najlepsze realizacje na CD 16/44.1 ... tak więc jak dla mnie na razie ciekawostka, i w takich kategoriach należy ją rozpatrywać.

To znaczy porównywałeś płyty 44.1/16 z zupełnie innymi materiałowo 96/24? Wiadomo że podstawą jest odpowiednie nagranie i mastering płyty, a jeszcze wcześniej odpowiedni artysta. Bez względu na to wszystko, obiektywnie rzecz ujmując pliki 96/24 i wyższe są lepsze od "mniej gęstych" formatów. Informacja muzyczna zapisana w takim formacie jest bliższa analogowym wzorcom.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

To znaczy porównywałeś płyty 44.1/16 z zupełnie innymi materiałowo 96/24? Wiadomo że podstawą jest odpowiednie nagranie i mastering płyty, a jeszcze wcześniej odpowiedni artysta. Bez względu na to wszystko, obiektywnie rzecz ujmując pliki 96/24 i wyższe są lepsze od "mniej gęstych" formatów. Informacja muzyczna zapisana w takim formacie jest bliższa analogowym wzorcom.

 

 

Hahaha i ten wiecznie przytaczany analog w sytuacji kiedy 2/3 ludzi na forum nie wie co to setup gramofonu;-)

Hahaha i ten wiecznie przytaczany analog w sytuacji kiedy 2/3 ludzi na forum nie ma pojęcia o setupe gramofonu;-)

 

 

 

chyba troche obok glównego tematu, nie przekrzykujmy sie prosze...

Ha, ha, ha. Nie wiem czy kojarzysz, ale analog nie koniecznie musi oznaczać płyty gramofononowej. Pisząc o analogu miałem na myśli to co słyszymy kiedy muzycy grają. Fale dźwiękowe uznajemy za sygnał analogowy, a sygnał cyfrowy jest próbą odzwierciedlenia tego wzorca jak najlepiej. Z tego powodu też ten sam materiał muzyczny lub dźwiękowy zapisany w 96/24 będzie bardziej wierny (wysoka wierność - high fidelity). Podobnie materiał 192/24 będzie bardziej dokładnym zapisem oryginalnej informacji muzycznej. Dalej jednak będzie to pewne przybliżenie orygianlnego dźwięku. Inna kwestia, to odpowiednie odtworzenie materiały cyfrowego i jego powtórna konwersja na sygnał analogowy.

Zaraz przylecą pobożniejsi od papieża i Was opier...za te linki z awaxa :)))))

 

 

 

to tylko dwa male linki jako przyklad...zadna promocja:))

To nie chodzi o promocję, a Piractwo przez duże "P" :))))

 

 

no wlasnie co wy robicie, czekac az wytwornie zaczna wypuszczac a do tej pory sluchac na cd i czekac cierpliwie, bo inaczej to piractwo... tylko czy my jestesmy temu winni ze chcemy pliki zamiast cd a niektorzy z nas nawet hi-res?

chwilowy brak działalności w audio.

Mam w studio dwa szpulaki cyfrowe Studera.

16 i 24 bitowe. Tak na serio , to sam nie wiem po co mi ten 24 bitowy.

Wszak to co głównie słychać to zakres 40 Hz do 12,500 Hz i z wszelkimi smaczkami w tym zakresie.

Co do reszty ? Mało kto w studio jest w stanie uzyskać naprawdę liniowy zakres w tym zakresie.

Oprócz liniowości ważny jest niski poziom zniekształceń.

 

W praktyce większość audiofilskim wydumek idzie do kosza , po odsłuchach w studio.

:)))))

 

no wlasnie co wy robicie, czekac az wytwornie zaczna wypuszczac a do tej pory sluchac na cd i czekac cierpliwie, bo inaczej to piractwo... tylko czy my jestesmy temu winni ze chcemy pliki zamiast cd a niektorzy z nas nawet hi-res?

Ssać i nie marudzić :))))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.