Skocz do zawartości
IGNORED

Kino Domowe i Asrock ION 330

Konio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Temat będzie dość rozległy bo mam sporo pytań. Jako fan stereo niewiele uwagi poświęcałem zagadnieniu kina domowego, ale przypadek sprawił ,że wszedłem w posiadanie zestawu głośników 7.1 i postanowiłem stworzyć pokój kinowy.

Jako źródło chcę wykorzystać ten komputer

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i od razu mam pytania:

1) Jak lepiej puścić dźwięk do amplitunera: przez HDMI czy SPDIF?

2) Jaki amplituner o dość sporej mocy polecicie do współpracy z takim źródłem? Najlepiej by nie był zbyt jasny a muzykalny choć jego żywiołem będą filmy a nie muzyka. Cena około 800zł choć może wysupłam więcej (oczywiście używka wchodzi w grę)

3) Czy warto bawić się w 7.1 (mam już głośniki)

4) Kompletnie nie znam się na tych wszystkich kodekach itp. historiach więc po prostu bym potrzebował czegoś co będzie uniwersalne i da radę odtwarzać dźwięk z filmów z komputera (DTS AC3? przyznaje ,że jestem noga w temacie wink.gif )

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
https://www.audiostereo.pl/topic/70586-kino-domowe-i-asrock-ion-330/

Sporej mocy ampli w tej cenie to będzie raczej używka bez HDMI, więc wszystkie problemy się rozwiązują same. Większość filmów, które będziesz puszczał z kompa to najprawdopodobniej dźwięk 5.1, więc te dwa dodatkowe kanały byłyby emulowane przez amplituner. Głosy są podzielone, jednak więcej jest opinii negatywnych. Moim zdaniem warto się bawić w 7.1, skoro masz już głośniki, tylko w przypadku możliwości dokładnego rozstawienia bez kompromisów, jakie spotykane są najczęściej.