Skocz do zawartości
IGNORED

kolumny 3 ohm do amplitunera 6 ohm?

Andrzej F.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkujący, dlatego chciałem zadać pytanie, które doświadczonych wygów może rozbawić, ale dla mnie jest to istotne. Kupiłem amplituner onkyo 608 i jeszcze nie kupiłem do niego kolumn, w związku z czym chciałem podpiąć pod niego kolumny ze starego zestawu kina domowego samsung ht xq 100. Jak wyczytałem amlituner ma 6 ohm a kolumny 3 ohm - czy mogę je bezpiecznie ze sobą połączyć. Nie zamierzam katować tych urządzeń, tyle by dało się je testować przy oglądaniu telewizji i filmów z BD. Czytałem już wiele artykułów o tym na tym forum i nie tylko, ale im więcej wiem tym więcej mam wątpliwości. Bardzo dziękuję za pomoc.

https://www.audiostereo.pl/topic/64384-kolumny-3-ohm-do-amplitunera-6-ohm/

po pierwsze amp onkyo 608 przyjmuje obciazenie glosnikow 4 ohm !! natomiast tych glosnikow do niego nie podlaczysz po pierwsze nie da sie po drugie to sie mija z celem masz dobry amplituner a chcesz do niego zastosowac takie parchy plastikowe. kup jakies uzywane tanie glosniczki i ciesz sie prawdziwym dzwiekiem. w kazdy mraize te glosniki sa dedykowane tylko do zestawow combo nie nadaja sie do niczego innego

Dziękuję za odpowiedź - faktycznie sprawdziłem jeszcze raz na stronie Onkyo i jest 4 ohm. Co do podłączenia do jest to rozwiązanie dosłownie na miesiąc, bo później kupuję do niego zestaw kolumn MonitorAudio Bronze - takie polecił mi sprzedawca jako najlepiej brzmiące do tego amplitunera.

Jeżeli dla amplitunera wyspecyfikowano nominalne obciązenie 4 ohm, to nie powinno mu się nic stać jeżeli podłączysz kolumny 3 ohm'owe. Tylko nie katuj za bardzo i traktuj to żeczywiście jako rozwiązanie tylko tymczasowe.

(Z resztą wiele kolumn 4 ohm'owych zapuszcza się często grubo poniżej tych 4 ohm dla niektórych zakresów czestotliwości - ale analogicznie kolumny 3 ohm'owe mogą również mieć impedancję niższą niż 3 ohm...)

Zarchiwizowany