Skocz do zawartości
IGNORED

odtwarzacz na mikro kasety (micro casettes)

bzx

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jakies 17 lat temu zostałem posiadaczem dyktafonu Olympusa na mikro kasety na którym to nagrałem dość unikalne próby mojego pierwszego zespołu grającego alternatywny death metal ;) plus inne ciekawe nagrania z okresu końca podstawówki i liceum..

czy istnieje jakiś magnetofon z audio out na takie kasety? chciałbym po prostu zdigitalizować to wszystko (i założyć stronę internetową zespołu ;)

choć wydaje mi się że te kasetki to tylko na tego typu dyktafonach...

czy jest jakakolwiek możliwość stworzenia audio out metodą Nachamowa?

nie znam się na elektronice..

pozdrawiam i wesolych świąt!

bzx

Są dyktafony na mikrokasety z wyjściem słuchawkowym, przez które można wyprowadzić sygnał i nagrać na inny nośnik. W I połowie lat 80-tych produkowano nawet przenośne walkmany i kieszonkowe radiomagnetofony na mikrokasety (albo dwukasetowe - z kasetą normalną i mikro), także stereo, i nawet obsługujące taśmy metalowe, JVC robiło nawet decka na mikrokasety do normalnej wieży, a Technics - dwukasetowego decka do wieży, z kasetą normalną i mikro. Ale teraz to wszystko jest praktycznie nie do kupienia - kiedyś produkowane w b. niewielkich ilościach zyskało teraz status kultowy.

Nie pozostaje Ci więc nic innego jak dyktafon z wyjściem słuchawkowym. Często mają gniazda 2,5mm (a nie typowe 3,5mm), więc potrzebne są przejściówki.

dzieki za info, grzebałem właśnie na allegro za jakims deckiem na micro ale lipa ;)

w tym moim olympusie jest zdaje się właśnie słuchawkowe 2,5mm (choć możliwe że to na mikrofon) - nie mam teraz go pod ręką ale wkrótce sprawdzę.

dzieki i pozdrawiam!