Skocz do zawartości
IGNORED

Problem z instalacją usb modem


STREET

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Mam problem z instalacją modemu internet usb (windows vista + sp1+sp2).....Przebywam obecnie za granicą (holandia)i kupiułem internet w sieci Vodafone...no i mam problem z połączneim się z siecią.....na załaczonym przeze mnie zdjęciu przedstawię błąd jaki mi wyskakuje, rozumiem wyjaśnienie tego błędu jednak nie mogę sobie z tym poradzić. Może ktoś wie co poczynić w ustawieniach ażeby się połaczyć z siecią?

Ile czasu ja będę jeszcze miał potrzebować, by zarobić to wszystko, wygrać i pokupować.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/62508-problem-z-instalacj%C4%85-usb-modem/
Udostępnij na innych stronach

problem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ile czasu ja będę jeszcze miał potrzebować, by zarobić to wszystko, wygrać i pokupować.

dodam jeszcze, że udało mi sie włąsnie uruchomić ów modem na windows xp bez żadnego problemu...ale dlaczego na windows vista nie moge się połaczyć??? Zna koś przyczynę??

Ile czasu ja będę jeszcze miał potrzebować, by zarobić to wszystko, wygrać i pokupować.

Może pomoże :)

 

 

Error 608 Troubleshooting Steps

 

RESOLUTION 1 Issue with Ndisapi.dll

 

Problem: When the computer has two USB network interfaces (NDIS), the system will select the first network adapter which may not be the modem.

 

What the user will see: The 608 error box, close this.

 

To confirm NDISAPI.DLL issue on Windows XP:

1. Open Device manager: Right click “My Computer”, select “Manage”, select “Device manager” in left table.

2. Expand the “Network adapters”, double-click every adapter and check it’s Hardware ID as follow: select the “Details” tab, then select “Hardware Ids” in the drop-down menu.

3. If the adapter’s hardware ID has those words” USB”, (don’t include “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter”), this confirms the issue.

 

To confirm NDISAPI.DLL issue on Windows Vista / Windows 7:

1. Select Start Menu, type Device Manager in search field and select the Device Manager application from the search results list. This will open the Windows Device Manager.

2. Expand the “Network adapters”, double-click every adapter and check it’s Hardware ID as follow: select the “Details” tab, then select “Hardware Ids” in the drop-down menu.

3. If the adapter’s hardware ID has those words” USB”, (don’t include “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter”), this confirms the issue.

 

Solution: please replace the old NDISAPI.dll with the new one. To do so, follow these steps:

1. Download and save this new NDISAPI.dll file to a location on your computer, i.e. the desktop:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2. Remove the modem device from the computer, and ensure the Vodafone Mobile Connect Software is fully shut down (making sure the system tray icon is closed).

3. Open Task Manager, and go to process tab. Please check if there is a process named MobileConnect.exe. If it is present, please highlight this process and press “End

Task” button

4. Go to the installation location of Vodafone Mobile Connect, for example “C:Program FilesVodafone”. Under “C:Program FilesVodafoneVodafone Mobile

ConnectBin” folder, delete the NDISAPI.dll file, and copy the new one, downloaded above to the location.

5. Plug in the device and retest the connection.

 

Resolution 2 Interface not ready

 

Problem: The user plugs in the device and tries to connect too quickly even though the connect button is ‘ready’ the interface to the device is not fully started

 

What the user will see: The 608 error box when trying to connect

 

Solution: Close the error box, wait 1 minute and try and connect again.

 

Resolution 3 Interface connection forbidden

 

Problem: The interface that the modem is trying to use is disabled; this may be due to other software on the user’s computer or the policies defined by an IT Administrator that may disallow other connections.

 

What the user will see: The 608 error box, close this.

On Windows XP: Go to Start->Settings->Control Panel and click on Network Connections

 

On Windows Vista: Go to Start->Control Panel->Network and Sharing Center and select Manage Network Connections in the list on the left side.

 

On Windows 7: Go to Start->Control Panel, change the view to Small icons and select Network and Sharing Center, then select Change adapter settings in the list on the left side.

 

Find Local Area Connection with device name “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter (Huawei)” View its status – if it is disabled please follow the steps below

 

Solution: To resolve this issue, please enable the network interface (NDIS) manually. To do so, right-click the connection entry and select enable.

 

 

 

Resolution 4: Registry Corruption

 

Problem: If the device interface does not install correctly or other software affects the settings of the device this can cause a corruption in some settings on the computer called the registry.

 

What the user will see: The 608 error box, close this.

On Windows XP:

1. Right-click My Computer and then click Properties.

2. Click the Hardware tab, and then click Device Manager.

3. Under Network adapters, there should be Ethernet devices which named as “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter”

 

On Windows Vista / Windows 7:

1. Select Start, type Device Manager and select the application from the search results list. This will open the Windows Device Manager.

2. Under Network adapters, there should be Ethernet devices which named as “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter (Huawei)”

 

If there is a yellow triangle next to the name then follow the steps below.

 

Solution: To resolve this issue, please uninstall the network interface (NDIS) and reload it again. To do so, follow these steps.

 

On Windows XP:

1. Right-click My Computer and then click Properties.

2. Click the Hardware tab, and then click Device Manager.

3. Under Network adapters, there should be Ethernet devices which named as “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter”. Right click it and choose “Uninstall”. Click “OK” in the “Confirm Device Uninstall” dialog. If it prompts the reboot dialog, please choose “NO”. After the Ethernet devices are removed, wait about 30 seconds.

4. Right click Network adapters and choose “Scan for hardware changes”. Then you will find the Ethernet devices (NDIS) mount again

5. Test your Internet connectivity.

 

On Windows Vista / Windows 7:

1. Select Start Menu, type Device Manager in search field and select the Device Manager application from the search results list. This will open the Windows Device Manager.

2. Under Network adapters, there should be an Ethernet device which is named as “Vodafone Mobile Broadband Network Adapter (Huawei)”. Right-click it and choose “Uninstall”.

Click “OK” in the “Confirm Device Uninstall” dialog (do not select to delete the driver software for the device).

After the Ethernet device is removed, wait about 30 seconds.

3. Right click Network adapters and choose “Scan for hardware changes”. Then you will find the Ethernet device (NDIS) mount again.

4. Test your Internet connectivity.

 

 

If the issue cannot be resolved by the above steps please supply additional log file information as follows:

 

1) Reproduce the issue

2) Gather VMC Logs: In VMC 9.4.x, go to menu , , press the F12 key Select ‘Write diagnostic data into log file’ Then save the log files to a location which the customer can access

3) Collect the preinstlog.txt: Open the Windows Explorer and enter “%tmp%” (without the quotation marks) in the address bar; you should be forwarded to the temp folder of the current user. Search for the file called ‘preinstlog.txt’

4) Collect the setupapi.log: on XP Machines the setupapi.log which should be in C:windows directory or for Windows Vista machines the Setupapi.app.log and the seupapi.dev.log from the C:Windowsinf folder

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

elkaziorro, 21 Mar 2010, 11:59

 

Dzieki, ale ja jestem "anty" jezeli chodzi o jakiekolwiek ustawienia zaawansowane w komputerze więc na niewiele mi się to zda.....co innego jakby to był tekst po polsku, wtedy więcej bym, zrozumiał, bo tekst po angielski + cyferki i symbole jakoś dla mnie jest małozrozumiały.

Ile czasu ja będę jeszcze miał potrzebować, by zarobić to wszystko, wygrać i pokupować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.