Skocz do zawartości
IGNORED

Audiofilskie czy profesjonalne?


stefan5000

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie!W kategoriach absolutnych,które głośniki lepsze?Czy dynamika i bardziej koncertowe brzmienie pro? A może audiofilskie szczekanie za lewym uchem ,lekki mul i głęboka scena?

When it comes to A Class amplifiers . I am totally biased.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57871-audiofilskie-czy-profesjonalne/
Udostępnij na innych stronach

a co w kategoriach absolutnych jest lepsze kobita z malym biustem czy z duzym? 300konny subaru czy 300 konny ciagnik?

 

audiofilskie glosniki spotykaja sie ze sprzetem pro audio w studiu nagraniowym.

jesli zalozymy ze sluchamy rocka to jest on tworzony na sprzecie pro ktory niejako jest instrumentem a odbior koncertu na zywo naglosnionego sprzetem pro nalezy wtedy traktowac jako wzor brzmienia.

co innego jak sluchamy nagran prawdziwych instrumentow.

irek2, 5 Wrz 2009, 18:24

>300konny subaru czy 300 konny ciagnik?

 

Błąd logiczny ,ponieważ te dwa przykłady są technicznie nieporównywalne !

 

Powinno być :

 

Hummer w przystosowanej wersji cywilnej czy też Hummer wersji militarnej .

 

>Monitory bliskiego pola vs (konsumenckie) biurkowe głośniki komputerowe i małe monitory podstawkowe + wzmocnienie

 

>Monitory średniego pola vs duże monitory podstawkowe oraz mniejsze podłogówki + wzmocnienie

 

>Pełnowymiarowe Monitory dalekiego pola vs duże pełnowymiarowe (brak potrzeby suba) zestawy podłogowe

 

wzmacniacze studyjne vs konsumenckie

 

;)

Mało który koncert rockowy i nie tylko brzmi na żywo "pro". Większosć brzmi bardzo nie "pro" ale w tym przypadku liczy się uczestnictwo, ciary, ze się było i na koniec lekka głuchota (przechodząca).

 

Pytanie - "Audiofilskie czy profesjonalne?"

 

Gdzie, jak, kiedy, co?

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

  • Redaktorzy

pytanie jest zbyt ogólne, bo profesjonalne mogą być monitory bliskiego pola albo do nagłaśniania imprez w halach sportowych. Znasz takie kolumny "audiofilskie"? ;-)

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Wiadomo,ze PRO.

 

Moje typy: aktywny Genelec i Dynaudio Acoustic. Dla wielbicieli dźwięku typu "żyleta" aktywne ADAM-y.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

stefan5000, 5 Wrz 2009, 21:41

 

>Joz wyjaśniam,chodzi mi o wysoko sprawne głośniki używane w systemach PA vs np:scanspeak,vifa,seas

>itp...

 

Właśnie, tu również wyróżniamy low (Stx) jak i high-end (Rcf, Precision Devices itd). Czy poprawnie zaaplikowane muszą różnić się od tych przeznaczonych na rynek domowy? Przecież nie trzeba podawać im mocy nominalnych...

Kazdy glosnik jest taki sam, ten PRO ma parametry ukierunkowane w inna strone niz ten HOME.

Kiedys zajmowalem sie tylko sprzetem domowym a pozniej stalem sie konstruktorem profesjonalnego sprzetu estradowego. Na pewno estradowy POWER robi wrazenie ale brakowalo mi miekkiego basu. Sprzet PRO jest duzy wiec nie nadaje sie do odsluchu domowego zeby np puscic cicho grajaca muzyczke bo bedzie gral po prostu kiepsko. Kolumienki z glosnikami

irek2, 10 Wrz 2009, 15:36

 

... rozmawiamy o monitorach studyjnych gdzie liczy się dokładność przede wszystkim, czy o kolumnach estradowych gdzie liczy się głównie moc ? ... bo to faktycznie jak 300 konne ferrari i 300 konny ciągnik ... i oba "pro"

Apetyczny, 5 Wrz 2009, 22:53

 

>Wiadomo,ze PRO.

>

>Moje typy: aktywny Genelec i Dynaudio Acoustic. Dla wielbicieli dźwięku typu "żyleta" aktywne

>ADAM-y.

 

 

mam takie Genelecki w pracy i muzyki to niekoniecznie da isę na nich słuchac..

Matthew, 11 Wrz 2009, 09:19

 

>mam takie Genelecki w pracy i muzyki to niekoniecznie da isę na nich słuchac..

 

Przy modelach z metalowym HF trzeba uważać. Np. gdybym miał kupić APS AEON to raczej z nie-metalowym HF.

domowe kolumny aktywne sie nei przyjely, na estardzie tez nie bardzo w zasadzie tylko studia nagraniowe z nich kozystaja.

Jesli wezmiemy pod uwage fakt ze rezyser dzwieku ''ustawia'' dzwiek pod to co slyszy ze swoich monitorow odsluchowych to jesli chcemy sluchacwiernego przekazu to musimy wlasnie kupic dokladnie takie same monitory. Jednak ludzie nei szukaja wiernego idealnego brzmienia tylko ''swojego''.

irek2, 12 Wrz 2009, 13:57

Kolejny stereotyp i generalizowanie. Na estradzie nagłośnienie dużych powierzchni zestawami PA+procesor specjalizowany, nijak mają się do tego co potrzeba w domu-po prostu inne priorytety.Tam po prostu składamy moduły i powielamy zależnie od wielkości imprezy. po domach to widać inaczej czym większe pomieszczenie tym większy niżej schodzacy nisko tonowiec i więcej drożna kolumna.

 

Reżyser dźwięku ma tylko lepsza kontrolę tego co robi i dzisiejsze monitory NS10 nijak się mają do 30 letnich monitorów NS1000. Teraz to taka lupa dla niedosłyszących (choroba zawodowa). Przyjął się kolejny stereotyp jak zagra na NS10 to u ludzi tez powinno zagrać bez zastrzeżeń . Niestety to nie do końca prawda co słychać na różnych nagraniach właśnie w domach u ludzi.

 

Ludzie są wygodni i kryteria dźwiękowe nie są na początku priorytetem przy zakupie kolumn, nawiet nie podejrzewają że jest sens coś "lepszego" kupować :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

irek2, 12 Wrz 2009, 13:57

 

>domowe kolumny aktywne sie nei przyjely, na estardzie tez nie bardzo w zasadzie tylko studia

>nagraniowe z nich kozystaja.

>Jesli wezmiemy pod uwage fakt ze rezyser dzwieku ''ustawia'' dzwiek pod to co slyszy ze swoich

>monitorow odsluchowych to jesli chcemy sluchacwiernego przekazu to musimy wlasnie kupic dokladnie

>takie same monitory. Jednak ludzie nei szukaja wiernego idealnego brzmienia tylko ''swojego''.

 

 

I tu jawi sie problem audiofilizmu - bo kazdy slyszy inaczej. Muzyka w studiach nagraniowych jest odsluchiwana na monitorach pro, czesto aktywnych. Jesli wiec chce sie uslyszec intencje wykonawcy/realizatora/producenta to winno sie sluchac na takich samych glosnikach.

 

Studyjne glosniki aktywne ze swoim dedykowanym wzmacniaczem sa tak ustawione przez fabryke, ze wszystko jest na swoim miejscu. Kazde dostawianie wzmacniacza do glosnikow pasywnych to doswiadczenie DOPASOWANIA wzmacniacza i kabli.

 

Ale istnieje dowolnosc odsluchu i stad biora sie zazarte dysputy w temacie, kto co uslyszy i na jakim sprzecie. Dyskusje podgrzewaja producenci i cale lobby hi-fi.

 

Imho - nie ma wzorca domowego odsluchu.

 

Kupisz glosniki za 3 tys za pare - uslyszych, co chcesz uslyszec. Kupisz glosniki za 15 tys za pare - tez uslyszych to, co chcesz uslyszec. Z ta roznica, ze przy tych za 15 bedziesz juz bardziej wyrobionym audiofilem ze swoimi PREFERENCJAMI dotyczacymi dzwieku, ktorego lubisz sluchac. Ale za trojke tez czeka cie nie lada frajda i radosc przezywania muzyki - dla ciebie nawet moze wieksza niz dla posiadaczy drozszego sprzetu???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz:

„pytanie jest zbyt ogólne, bo profesjonalne mogą być monitory bliskiego pola albo do nagłaśniania imprez w halach sportowych. Znasz takie kolumny "audiofilskie"? ;-)”

- to raz.

Można zgodzić się częściowo z Irek2 a i stojący w opozycji do Irka Wełniany ma rację.

Na dodatek napisałbym prawie tak jak Apetyczny.

- to dwa.

Dodam od siebie:

Wskazuje się reżysera dźwięku i zalecaną zgodność z jego monitorami. A niby dlaczego nie mieć sprzętu jaki stosują muzycy; piecy gitarowych ;)

To taka prowokacja. Warto rozróżnić zespoły głośnikowe stosowane w kreowaniu muzyki (wspomniane piece, monitory reżyserskie; chyba też?, przynajmniej czasami ;) ) od tych przeznaczonych do możliwie precyzyjnego odtwarzania.

Dla niewtajemniczonych dodam, że głośniki muzyków są z reguły „mocno” nie audiofilskie :). Wspomniane „piece” służą wręcz do tworzenia dźwięków (sprzężenia, przestery, . . .).

Chciałem przez to powiedzieć, że nie ma potrzeby porównań tak różnorodnych zespołów głośnikowych, ale rozumiem, że wątek ma pozwolić nam na wymianę poglądów.

Producenci głośników domowego celują w gusta słuchaczy, a poza tym w ich interesie leży, aby ludziska kombinowali i zmieniali sprzęt. Głośniki stosowane w studiach nagrań też nie są idealne i z reguły cena przekłada sie na możliwości, ale myślę,że poszukując swojego ideału dźwięku wśród produktów profesjonalnych mamy szansę go znaleźć szybciej i mniejszym kosztem, niż na rynku sprzętu domowego, a jeśli ktoś szuka sprzętu który złagodzi prawdziwe brzmienie instrumentów, które na żywo są poprostu dla niego nie do przyjęcia, to jego wybór. Ja wolę obiektywną prawdę choćby kosztem odkrycia,że większość nagrań jest zrealizowana pod kątem odsłuchu na badziewiastym sprzęcie i że niektórzy inzynierowie dźwieku powinni zbadać sobie słuch.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.