Skocz do zawartości
IGNORED

Jest! Nowe Ferrari


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

W skrócie:

V8 4,5 litra 570 KM przy 9000 obr./min., max. moment 540 Nm/6000obr., siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. 0-100km/h poniżej 3,4 sek., 100-0km/h 32.5m, V-max 325 km/h., masa własna 1380kg.

Ogólnie znaczny postęp względem odchodzącego F430.

Dla mnie piękny od pierwszego wejrzenia :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9215-100009247 1248820437_thumb.jpg

post-9215-100009248 1248820437_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dane podawane przez producenta się powtierdzą, będzie to zdecydowanie najszybsze Ferrari w historii (jako, że Scuderia już jest na torze, skądinąd nie tylko własności Ferrari, rzekomo szybsza od Enzo).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

BTW, stylistyczne nawiązanie do F60 to IMHO trafny kierunek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416162
Udostępnij na innych stronach

Niesamowity jest moment obrotowy i tu jest największy postęp względem Scuderii (1250kg), choć stosunek moc/masa też jest lepszy.

F458: 2,42kg/KM; 2,55kg/Nm

F430Sc: 2,45kg/KM; 2,66kg/Nm

 

A dzisiejsza Scuderia jest 100kg lżejsza od seryjnej 430 :)

Więc można się zabawić w symulację:

F458Ex: 1275kg; 2,24kg/KM; 2,36kg/Nm

 

I to przy aktualnej mocy/momencie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416180
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

"Przecież podobno każde auto po 2000 jest z blaszki cieniutkiej jak folia i Redaktor nie tknie."

 

Ten jest zapewne nie z blaszki, tylko z plastiku. A będę miał lepsze tzw. rwanie (nie mylić z przyspieszeniem, które zresztą też będzie większe).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416240
Udostępnij na innych stronach

Może nawet uda mu się pobić na Nurburgringu mechanicznie doładowane wersje Corvette czy Vipera (z popychaczowymi silnikami) - z czym poprzednie Ferrari miały niejakie problemy. Dwusprzęgłowa skrzynia i bezpośredni wtrysk mogą tu pomóc.

 

Tyle że w odróżnieniu od pięknie brzmiących amerykanów w tej wolnossącej "szlifierce" trzeba by jeździć w dobrych strzeleckich ochronnikach słuchu i może bokserskiej "szczęce" żeby plomby z zębów nie wypadły. Ciekawe czy to V8 jest w układzie crossplane, czy jednak dali flatplane żeby mniej ospale na gaz reagował i ew. wałki wyrównoważające?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416685
Udostępnij na innych stronach

HarpiaAcoustics, a jeszcze większy problem to zrobić lepszy od poprzedniego ale nie najlepszy jaki potrafią zrobić, przecież trzeba zostawić jeszcze jakieś technologie i inne bajery na wersję scuderia czy jakąś podobną... Można czuć się oszukanym że zabuliło się duuużą kasę a i tak zawsze można coś poprawić i ulepszyć.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416728
Udostępnij na innych stronach

>> wasylak, 29 Lip 2009, 10:31

 

Sam moment obrotowy silnika w Nm nie mówi kompletnie nic o jego własnościach. Dlatego podawanie czegoś takiego jak Nm/kg jest bez sensu.

 

Jeżeli potraktujemy silnik jak "czarną skrzynkę" z której wystaje wał, możemy do tej skrzynki dołożyć przekładnię redukującą obroty. I co? Moment nam wzrośnie a własności samochodu - nie poprawią się ani trochę (zakładając optymalny dobór przełożeń dalej - w obu przypadkach, z reduktorem i bez). Z reduktorem trzeba by tylko dawać większe sprzęgło, wytrzymujące większy moment.

 

W dyskutowanym Ferrari 458 moment maksymalny 540Nm @ 6000rpm oznacza tylko tyle, że moc przy tych obrotach jest równa 339.3kW a więc 462PS - 81% mocy maksymalnej (570PS @ 9000rpm) przy 67% obrotów mocy maksymalnej. Dokręcili spory silnik do 9000rpm, co nie znaczy że opory przepływu, zjawiska falowe w dolocie, opóźnienia na sprężynach zaworowych itd. nie powodują że krzywa mocy w górnym zakresie zaczyna być daleka od optymalnej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416806
Udostępnij na innych stronach

PS. Jeżeli już liczyć kg/Nm, to mechanicznie doładowana (z popychaczowym silnikiem) Corvette C6 ZR1 ma 819Nm przy masie 1520kg. A więc 1.86kg/Nm - Ferrari może się "schować".

 

A co do mocy - tu ZR1 ma 648PS - a więc 2.35kg/PS. Chyba jednak Ferrari Italia nie ma czego szukać na Nurburgringu. Ciekawe jak będzie wyglądało porównanie cen.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416824
Udostępnij na innych stronach

Wyjątkowo paskudny jak na Ferrari.

Z przodu Fiat Coupe, z tyłu Lotus Elise, z boku... sam nie wiem co.

Do tego wszystkiego optycznie za duże koła i za krótkie nadwozie, co w efekcie sprawia wrażenie jakiejś garażowej produkcji w stylu TVR czy inna Zonda, które dużo lepiej wyglądają niż jeżdżą, a i tak ten wygląd jest mocno dyskusyjny. W sumie nie podoba mi się wcale, zwłaszcza w porównaniu z takimi klasykami marki jak F40 czy F50, o Modenie czy Enzo już nie wspomnę... ale z drugiej strony na pewno bym się nie obraził, gdybym znalazł pod choinką kluczyki od niego :D

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416863
Udostępnij na innych stronach

>> wasylak, 30 Lip 2009, 12:41

 

To tylko świadczy bardzo źle o Ferrari - skoro ich najlepszy parametrycznie wóz jest gorszy od "taniej" Corvette C6 ZR1.

 

Ciekaw jestem jak wyglądałoby porównanie tego Ferrari z Corvette nie na torze (gdzie i tak amerykan pewnie wygra) ale w sytuacji drogowej takiej jak hopa Zientarskiego (gdyby ją gdzieś odtworzyć). Myślę że byłby knock-out.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416876
Udostępnij na innych stronach

misiomor,

 

Ferrari to w ogóle dziadoska firma, nie?

A tak na poważnie- takie porównanie nie ma sensu, bo Catheram R7 strzyże z kolei korwetę (na torze TG dostało się nawet Veyronowi), co nie czyni z niego samochodu marzeń. I Corvette również nie spełnia tego warunku, podobnie jak GTR. To są po prostu szybkie i stosunkowo niedrogie samochody.

A Ferrari gra w swojej lidze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416888
Udostępnij na innych stronach

>> modrzew47, 29 Lip 2009, 21:11

 

Ja tam nie wiem czy Ferrari będzie miało najlepszy współczynnik jakość/cena w wyrywaniu studentek. Za to jakby ktoś miał ochotę na studentów to wtedy już prędzej...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/57370-jest-nowe-ferrari/#findComment-1416890
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.