Skocz do zawartości
IGNORED

Regeneracja czarnego lakieru (np. rysy)


pawelk_13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie. Jak zregenerować czarny lakier tzw. fortepianowy,. Stałem się posiadaczem kolumn, niestety mają rysy na lakierze. Rysy są około milimetrowe.

Jak następnie przywrócić ich stan świetności, czy jest możliwe domowym sposobem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/56653-regeneracja-czarnego-lakieru-np-rysy/
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można podejść do zagadnienia, tak jak w samochodzie. Jak są płytkie rysy, to może jakąś pastą typu Plastmal lub inną samochodową. Delikatnie spróbować wypolerować. Jak są głębsze, to może kupić tzw klar stosowany w malowaniu samochodów z lakierem metalik, gdzie jest baza i w/w klar. Zabezpieczyć kolumnę papierem i psikać na miejsce z rysą, później wypolerować. Ale to tylko maja opinia, niech się wypowiedzą inni, bo mogę się mylić. Może są też jakieś markery z lakierem, i wtedy tylko aplikujesz na samą rysę. Może też są jakieś środki w sklepach muzycznych do pielęgnacji np. fortepianów, musisz popytać. Życzę powodzenia w pozbyciu się tych rys.

Dla poglądu zdjęcie, może jutro zrobię w świetle dziennym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sprobuj kupic w motoryzacyjnym kredke czarna na lakier. swego czasu takie nawet reklamowali ze nie znac miejsca gdie byly rysy. sam nie wiem bo nie probowalem ale widzialem takowe (lepsze) za okolo 20zl. koszt nie duzy a moze pomoze.

jak sprobujesz to daj znac jaki efekt bo pewnie wielu by to pomoglo.

>>pawel

 

zrob tak jak doradzil Imacman. Lakier standardowy - jakis do podlog, chyba ze lepiej wiesz jaki byl uzywany wczesniej. Pasta polerska Farecla G3 i polerowanie koniecznie maszynowe.

Może jeszcze jedno zdjęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak napisałem, tak zrobiłem. Oto odpowiedź:

 

Witam,

 

Jest to poliuretanowy, czarny lakier meblarski o wysokim połysku f. ICA.

Jeśli rysy nie są do podkładu, to można je zalać takim lub podobnym

lakierem, przeszlifować kolejno papierem do gradacji 1000 i przepolerować

pastą polerską.

 

Pozdrawiam

Jakub Nyka

 

Dziękuję bardzo i zabiera się do poszukiwania odpowiedniego lakieru.

Nie ma znaczenia czy rysa jest do podkładu czy nie. To tylko kwestia ilości warstw do zalania nierówności. Jeśli dostaniesz oryginał było by to najlepsze rozwiązanie. Jeśli nie to podjedź do pierwszej, lepszej mieszalni lakierów i niech dobiorą z 50ml czarnego lakieru. Koniecznie w tzw. akrylu, nie bazy, naturalnie z utwardzaczem. Kup jeszcze tzw. pata czyli taką matę ścierną o gradacji 500-800. Zaopatrz się w aptece w strzykawki. Owym patem przetrzyj rysy - o ile to możliwe same rysy, nie 5 cm wokół. Potem starannie, nie starannie - bardzo starannie odtłuść. Do końcowej fazy wykańczania lakieru na tzw. fortepian używa się specjalnych wosków. Zrób na raz nie więcej niż 5ml lakieru i malutkim pędzelkiem zamaluj rysy. Nie staraj się zrobić tego na raz, czym więcej warstw i dłuzsze okresy miedzy malowaniami, tym lepiej. Po każdym malowaniu trzeba przetrzeć rysy patem. Jak już będzie zalane i wyschnie - minimum kilka dni zrób szlif. Koniecznie na kostce (korek - do kupienia w mieszalniach), koniecznie na mokro (tak, wiem upierdliwe). Zaczniesz od 1000, skończysz na 3000. Przy zwiększaniu nr papieru zwiększasz powierzchnie którą szlifujesz. Aż do całej ścianki przy 3000.

Poleru raczej sam nie będziesz w stanie zrobić. Trzeba mieć nie tylko przywoływaną juz np. fareclę, ale odpowiednią maszynę i co najważniejsze doświadczenie. Każdy przyzwoity lakiernik to zrobi, choć pewnie będzie psioczył bo wypolerowanie poliuretanu jest o wiele trudniejsze niż lakieru samochodowego.

>>Adalbert95, 11 Cze 2009, 23:15

 

akurat w przypadku kolumn to czy rysa jest do bazy moze (nie musi) miec znaczenie. Zakladajac, ze baza nie zostala uszkodzona (w przeciwnym wypadku stopien trudnosci wzrasta jak dla mnie conajmniej dwukrotnie) oprocz rysy moze byc wgniecenie (niestety MDF czy podobne materialy to materialy miekkie)i mimo zamalowania bedzie widac wgniecenie

W wypadku lakieru poliuretanowego czy rysa ma 0.2 mm czy 1 mm nie ma znaczenia. Przy standardowych lakierach samochodowych ma. Poliuretan ma b. mały "skurcz" po wyschnięciu i można nim zalewewać uszkodzenia nawet do jakiś 1.5 mm - naturalnie nie na raz. Przy akrylu masz rację - czas do momentu w którym ostatecznie "siądzie" przy grubszych warstwach to nawet miesiące. Używając akrylu rysy głębsze jak jakieś 0.5mm trzeba niestety przed lakierowaniem szpachlować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.