Skocz do zawartości
IGNORED

Końcówka stereo do amplitunera KD ?


bartasxx

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do miłośników KD co uzyskuje się poprzez podłączenie do Amplitunera KD np 2 kanałowej końcówki mocy lub jakieś inne konfiguracje czy faktycznie jest duża zmiana jeżeli chodzi o jakość dźwięku w KD czy tylko w stereo czy są to różnice wielkie czy kosmetyczne bardzo proszę o podzielenie się opiniami i doświadczeniami

pozdrawiam

Witaj,

zastosowanie do amplitunera kina domowego zewnętrzej dwukanałowej końcówki mocy to rozwiązanie moim zdaniem optymalne dla osób, szukających dobrego stereo pozostając przy systemie wielokanałowym. ABy jednak system zagrał naprawdę dobrze, należy przede wszystkim posiadać amplituner, posiadający wyjście pre-out kanałó przednich oraz przyzwoitej klasy przedwzmacniacze. W takim przypadku podczas odsłuchu w systemie 2-kanałowym jakość jest w dużej mierze polepszona dzięki końcówce mocy, w trybie wielokanałowym natomiast amplituner jest odciążony (przednie kanały są zasilane z końcówki mocy) co gwarantuje znacznie lepsze brzmienie i moc na kanały centralny i efektowe oraz polepszenie dźwięku w kanałach przednich.

Przykład z ostatnich kilku dni - amplituner DENON AVR-3808A oraz kolumny KEF serii XQ (na przodzie XQ40, efektowe XQ30 i centralny). Do zestawu podłączyłem końcówkę mocy ARCAM P38. W trybie stereo nie można było odróżnić konfiguracji DENON AVR-3808A + ARCAM P38 ze wzmacniaczem ARCAM A38. W stereo była ogromna różnica, w kinie szczególnie przy koncertach pojawiła się znacznie lepsza dynamika, znacznie lepiej poukładana przestrzeń.

 

Reasumując jest to jedno z ciekawszych rozwiązań połączenia kina i stereo na wysokim poziomie.

Fajny ten Arcam.

Moje pytanie: jak radzisz sobie z regulacją poziomu głośności? Czy podgłaśniając amp musisz też podgłośnić wzmacniacz, czy dzięki połączeniu z gniazda pre-out odbywa się to automatycznie (choć wątpię)?

Chciałbym - przy okazji tego tematu - zapytać o podłączenie pre out z amplitunera do wejścia CD wzmacniacza zintegrowanego (jest możliwość ominięcia niektórych układów przyciskiem DIRECT CD, ale nie ma zwór łączących przedwmacniacz ze wzm. mocy). Wzmacniacz to Denon PMA-860. Właściwie będą dwa takie wzmacniacze (jeden kanał z drugiego do centralnego i nieco mniejszy Denon do tylnych głośników.

Pytanie: czy ktoś robił takie połączenie i jaki był efekt. Jeśli udany, to czy działała przy takim połączeniu kalibracja mikrofonem (będę używał Yamahy 861).

A może warto poprosić serwis o rozdzielenie (jeśli to możliwe i niedrogie w tym modelu) i dodatkowe gniazda prosto do końcówki mocy? Bardzo podoba mi się dźwięk z tego wzmacniacza i nie wiem, czy w wielokanałowym SACD które planuję słuchać amplituner dorówna wzmacniaczom.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi oparte o osobiste doświadczenia lub linki do takowych.

 

Pozdrawiam

 

jb65pl

W przypadku podłączenia końcówki mocy pod wyjścia z przedwzmacniacza (pre-out) regulacja poziomu głośności następuje przy regulacji głośności w amplitunerze, dlatego nie ma żadnego problemu z obsługą systemu. Jedynie przy pierwszym uruchomieniu należy skonfigurować odpowiedni poziom głośności poszczególnych kanałów. Po dokonaniu konfiguracji końcówka mocy jest bezobsługowa a sterowanie systemem odbywa się identycznie jak przed zmianą konfiguracji

Jeśli chcemy tylko ulepszyć dźwięk z kina, to jest to dobry pomysł pod warunkiem, że głośnik centralny też pójdzie przez końcówkę (albo że go nie mamy, co uważam często jest najlepszym rozwiązaniem). Jaśli mamy centralny (i chcemy go mieć dalej), to on jest naważniejszy i jakbym miał wybierać co puścić przez końcówkę, to miałby w kinie priorytet.

 

Natomiast jeśli zależy nam na dobrym stereo, to końcówkę zdecydowanie odradzam. W ampli AV jest zbyt słabe pre, aby warto było się w to bawić.Zamiast tego trzeba podłączyć fronty do normalnego wzmacniacz stereo (najlepiej ze stałopoziomowym wejściem dla kina - home theater bypass), a wyśjcie pre-out z AV puścić przez wzmacniacz stereo. CD bezpośrednio do stereo, etc. Wtedy słuchając stereo całkowicie pomijamy urządzenia kina i uzyskujemy rozwiązanie bezkompromisowe. Oczywiście pozostaje dalej kwestia centralnego, którego najlepiej wtedy nie używać, ale to niech każdy już sobie sam sprawdzi. Jeśli wzmacniacz nie ma wejścia stałopoziomowego do kina, to można ewentualnie tez go użyć, tylko trzeba sobie zapamiętać/zaznaczyć odpowiednie położenie głośności tak, aby zawsze przy słuchaniu kina ustawiać je tak samo.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

czyli rozumiem ,że mogę podłaczyć np moją integę SONY TA-F870ES do np Denona avr 3805 fronty do integry reszta głośników do DENONA i np cd do SONEGO a DVD czy PS3 do DENONA?

Dokładnie: tak to można podłączyć. Ponadto nie wiem, czy "direct in" nie jest wejściem na końcówkę, to wtedy byłoby optymalnie.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

No niestety: direct-in nie jest wejściem na końcówkę. W związku z tym musiałbyś zawsze przed przełączeniem na kino ustawiać jakąś stałą wybraną głośność na Sonym. Polecam nie maksymalną, żeby potem po przełączeniu na cd nie rozwalić kolumn. Chyba, że sobie direct-in przerobisz tak, aby omijało regulację głośności.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

  • 5 tygodni później...

Gorąco polecam takie rozwiązanie, zarówno do stereo jak i kina. Oczywiście ampli AV musi mieć odpowiednie wyjścia pre-out. Z reguły ampi AV mają co najwyżej średniej jakości wzmacniacze i dostawienie końcówki stereofonicznej (zwykle znacznie lepszej niż z AV) zdecydowanie poprawia jakość brzmienia zarówno jeśli chodzi o szczegóły jak i dynamikę. Odczuwalna zmiana jest nie tylko w stereo ale i w kinie.

Do niedawna miałem tak skonfigurowanego Audiolaba 8000s, który w kinie grał jako końcówka mocy stereo (ustawienie Pre Power AV) a w stereo jako integra z podpiętym bezpośrednio CD. Tak naprawdę przy wyborze wzmacniacza AV głównie kierowałem się tym, by posiadał on wyjścia pre-out na wszystkie kanały. Sprzedałem Audiolaba i po odłączeniu go od systemu dźwięk kinowy wyraźnie się pogorszył (o stereo nie wspomnę), brzmienie stało się zbyt 'jadowite' i ucierpiała mocno dynamika oraz przestrzenność (mimo, że wzmacniacz AV Yamaha RX-V1500 dysponuje większą mocą na kanał niż Audiolab).

Teraz mam podłączoną 6-cio kanałową końcówkę mocy Parasound HCA-806 z możliwością loopowania poszczególnych par jak i mostkowania w 3 końcówki mono. Świetne urządzenie, dające szereg możliwości konfiguracyjnych: 6 niezależnych kanałów, 3 niezależne kanały o podwojonej mocy i możliwość wewnętrznego sprzęgania kanałów 1-3-5 i 2-4-6 lub 1-3 i 2-4. Po wielu eksperymentach u mnie najlepiej sprawdza się jako wzmocnienie przodów w bi-ampingu (wykorzystane 4 końcówki, 2x2 pary zloopowane)a pozostałe 2 końcówki napędzają tyły (miałem też je zmostkowane do mono napędzając central ale dawało to słabszy efekt niż powyższa konfiguracja). Przód napędza Yamaha i będąc zupełnie odciążona na prawdę daje radę.

Uwagę kolegi dd6 o zbyt słabym przedwzmacniaczu w ampli AV potraktowałbym raczej jako przestrogę przed podłączaniem stereofonicznych końcówek mocy HI-END i liczenie na to, że zagrają tak jak z rasowym pre. Oczywiście poprawią dźwięk w sposób zdecydowany ale nie tak jak by na prawdę mogły - rozwiązanie nie dla purystów :)

Generalnie podłączenie zewnętrznych końcówek, czy to stereo czy też wielokanałowych, w zdecydowanej większości przypadków znacznie poprawi jakość dźwięku zarówno w stereo jak i w kinowym - zachęcam do eksperymentowania.

vs80

dziwi mnie że wykorzystanie końcówki do głośnika centralnego się nie sprawdziło, bo wg mnie ten głośnik jest kluczowy dla finalnego efektu i powinien dostawać jak najlepszy prąd. Czy ta końcówka dla trybu zmostkowanego nie wymaga np. impedancji nie mniejszej niż 8 ohm? Jeżeli tak i np. impedanacja centrala to 4 ohm to może tu jest problem ale wątpię.

mczaj jest dokładnie tak jak piszesz - po zmostkowaniu impedancja minimalna to 8 ohm, ale dokładnie takie mam kolumny. Po prostu z odsłuchu wyszło mi, że bardziej odpowiada mi powyższa konfiguracja. Centralny podłączony do ampli Yamahy na prawdę daje radę a poprawa brzmienia tyłów jest znacząca. Gdybym nie słuchał muzyki a skupił się tylko na dźwięku kinowym najprawdopodobniej wybrałbym konfigurację: zmostkowane 2 kanały na central a pozostałe 4 na przody i tyły. Jednak w moim przypadku to muzyka jest ważniejsza i nie do pominięcia są świetne rezultaty bi-ampingu.

ciekawy temat własnie mnie tez interesuje podpiecie koncówki rotel 1070 2 kanałowa do ampli rxv-3800 z tym ze koncowka ta wykorzystywana by byla tylko w kinie stereo nie wchodzi w gre czy to ma sens poprawi sie brzmienie jak zapodam 1070 ns fronty a central i tyly z yamahy? a i czy nie zmieni sie charakterystyka brzmienia no bo rotel to inne brzmienie jak yamaha i byc moze z frontow bedzie inaczej jak z centrala czy tyłów?

Jorkers

Rozumiem, że ten Rotel to RB-1070. Kierowałbym się taką logiką:

1. jeżeli bardziej odpowiada ci brzmienie w stereo Rotela niż Yamahy (a najprawdopodobniej tak jest) to w sumie uzyskasz przewagę tego brzmienia w zestawie (przecież przody są najistotniejsze) i ogólnie dźwięk się poprawi a pewnie i selektywność i przestrzenność,

2. odciążona Yamaha zagra lepiej na pozostałych kolumnach (central i tyły),

3. charakterystyka brzmienia oczywiście zmieni się podłączając dodatkową końcówkę ale przecież po to się to robi.

Reasumując: zdecydowanie polecam.

Witam.

Mam wzmacniacz podłączony z amplitunerem jak opisywał dd6.

Kiedyś słyszałem, że można korzystać z wejscia TAPE REC jak wejście na końcówkę.

Może dałoby się wtedy sterować głosem z ampiltiunera?

Co o tym myślicie, bo sam cykam się sprawdzić.

Pzdr.

bartasxx, 20 Kwi 2009, 01:09

 

>Pytanie do miłośników KD co uzyskuje się poprzez podłączenie do Amplitunera KD np 2 kanałowej

>końcówki mocy lub jakieś inne konfiguracje czy faktycznie jest duża zmiana jeżeli chodzi o jakość

>dźwięku w KD czy tylko w stereo czy są to różnice wielkie czy kosmetyczne

 

Może to przynieść różny efekt. Dla stereo mozliwe, że coś poprawi tak jak już to pisali, natomiast dla KD raczej bym się obawiał możliwych problemów. Zestaw KD jest skonstruowany pod tym kątem by zapewnić odpowiednie czasy i fazy sygnału względem wszystkich kanałów. Natomiast dodanie zewnętrznej końcówki może to zaburzyć.

Można odsłuch stereo poprawić w inny sposób. Posiadając oddzielny zestaw kolumn do Stereo i do KD bo w tym jest najczęściej duża różnica. Podłączasz (jeśli twój amp posiada) jako zestaw A i B i sobie przełączasz.

>adalbert

 

Możesz nieco jaśniej? ;) Co dokładnie chcesz i z czym łączyć?

Jeśli dobrze zrozumiałem, wyjście PRE-OUT amplitunera chcesz połączyć z TAPE REC we wzmacniaczu stereo? To kiepski pomysł, bo TAPE REC jest wyjściem, podłączanym do wejścia magnetofonu/nagrywarki.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Kolega jlesien troche zawile powyżej napisał cytuje: W trybie stereo nie można było odróżnić konfiguracji DENON AVR-3808A + ARCAM P38 ze wzmacniaczem ARCAM A38. W stereo była ogromna różnica...

Jak to rozumieć Kolego Jacku?

Sony KD85-ZG9? , Denon AVC-X6700H + Monster Power MPA-3250 + Emotiva XPA 7-kanałowa gen.2 , Pioneer UDP-LX800.Projektor JVC RS2 - Adeo Tensio professional pro 110",Monitor Audio-Platinum PL 300 + Platinum PLC 350 + SVS Ultra + GX100 + 4 szt. sufitowe Dali Phantom H-80 +VELODYNE DD-15 Plus. Kable do kolumn: QED Genesis Silver Spiral, Chord Odysey 2. Listwa Monster Cable HTS 5100 + Power Center HTS 1000, kable sieciowe Monster Powerline 400 . Apple TV4K.

Witam.

Dzięki wiatrak, jak się wczytam to widzę,że walnełem bez sensu.

Zapewne chodziło o wykorzystanie REC jako dodatkowego wyjścia PRE OUT.

Jeśli chodzi:

"Pytanie do miłośników KD co uzyskuje się poprzez podłączenie do Amplitunera KD np 2 kanałowej"

Mam podłączonego do amplitiunera PANASONICS RX-45 MUSICALA A3 jako glośniki główne i muszę

przyznać, że różnica w KD jest ogromna. Do tej pory nie wiedziałem co mam ponieważ zawsze miałem

takie podłączenie, ale teraz przy okazji modyfikacji MF podłączyłem główne do amplitiunera i co?

Wielka kaszana, dźwięk płaski bezbarwny nie da się słuchać. Co do ustawień wszystkich głośników

ze sobą to nie ma najmniejszego problemu gdyż wszystkie czasy i opóźnienia w ampli.ustawiane są

względem głównych. Testy kanałów puszczane przez DVD potwierdzą ,że da się dobrze zgrać.

Moja konkluzja:jeśli dżwięk ma być dobry też w stereo to amplitiuner musi byc bardzo dobrej klasy,

a jeśli już mamy jakiś to zawsze warto dodać zewnętrzny wzmak dla poprawy stereo i kd.

Pzdr.

>adalbert

 

Jeśli chodzi o wykorzystanie (zapewne w amplitunerze?) wyjścia REC jako PRE OUT to też kicha... ;)

To drugie powinno być za regulacją głośności, a to pierwsze przed regulacją (stałopoziomowe).

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Witam.

Dzięki wiatrak za podpowiedzi.

Te wyjście to z mojego wzm. MF. Tak kiedyś gdzieś czytałem, że skoro REC wraca do żródła to

może wysteruje koncówkę, ale ogólnie to niema sprawy jest normalne wyjście pre out.

Trochę jestem w szoku bo brakuje mi wejść we wzm. jeszcze blu-ray i koniec z podłączaniem.

Jeśli chodzi o końcówki do amplit. to zagrają wszystkie, tylko jak było już napisane zależy

od wyjścia pre out w ampli. i naszych preferencji muzycznych w stereo , trzeba odsłuchiwać

tak jak , a i w KD też będziemy zadowoleni.

Pzdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.