Skocz do zawartości
IGNORED

wysyłka sprzętu pocztą/kurierem


lukaszpiet

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

mam pytanie odnośnie najlepszego sposobu wysyłki sprzętu. z czego korzystacie? z poczty polskiej czy kurierów? jakich?

jak najlepiej? chcę kupic sprzęt przez allegro, sprzedawac jest nowy, nigdy nie wysyłał sprzętu i nie wie jak sie do tego zabrać. ja szczerze powiedziawszy też nigdy nie wysyłałem tak dużych prrzesyłek. jaką opcję najlepiej wybrać? chodzi o wzmacniacz denon 735r i tuner 235rd (w sumie modele tu nie sa istotne, chodzi bardziej o wagę, która strzelam będzie cos circa 15kg. czy tak?)

 

mile widziane porady jak sprzęt zapakować, by naturalnie uchronić go przed ewentualnym uszkodzeniem w transporcie. jaką opcje wybrać? z deklarowaną wartością, ostrożnie, ubezpieczoną itp itd.

porsze o wypowiedzi ludzi, którzy wysyłali i mają w tej kwestii doświadczenie na własnej skórze.

 

dzięki.

Witaj.

Ja kilkukrotnie prywatnie korzystałem z Pocztexu. Zamawiasz kuriera na konkretną godzinę, kurier odbiera paczkę od ciebie z domu (przychodzi z wagą cyfrową). Nadanie do godz. 16.00 oznacza że towar będzie dostarczony następnego dnia do odbiorcy na terenie Polski. Nie spotkałem się z uszkodzeniem przez nich przesyłki. Nie narzekam. Raz brałem opcję "ostrożnie" przy wysyłce odtwarzacza CD - ale to już dopłata 50% ceny.

Wysłałem wzmacniacz pocztą priorytet i doszedł do odbiorcy nienaruszony .Na pocztę sam paczkę musisz zanieść ale przynajmniej odpada stresujące wyczekiwanie na przyjazd kuriera ;) .

Ja wcale na kuriera nie wyczekiwałem a do niesienia ciężkiej paczki był kurier nie ja.

Co do pakowania to najlepiej do ciężkiego sprzętu znaleźć gruby karton lub dać podwójny zwykły. Ja kładę przed panel przedni sprzętu miękką grubą gąbkę. Na spód i górę i po bokach możesz dać styropian ok.3-4cm lub pozgniatać dużo "piłeczek" z papieru np. gazetowego i gęsto wyłożyć z wszystkich pozostałych stron. Lub jeżeli masz dużo gąbek to cały karton nimi wyłóż.

Co do ubezpieczenia nie korzystałem z tego. Brałem poza jednym wyjątkiem zawsze opcję standard.

mam bardzo łe doświadczenia z DHL, niestety, firma nierzetelna, nieodpowiedzialna

 

Z DHL raz paczka do mnie jechała prawie dwa tygodnie, a wszystkie moje interwencje telefoniczne były "zwodzone" tekstem, że jutro kurier u mnie będzie.

Nie ma mowy o rozmowie z kierownikiem itp, bo zawsze go nie ma, a dzwonić można tylko pod podany nr infolinii 0801xxxxxx lub 022xxxxxxx

DHL to PORAŻKA

 

za to na UPS złego słowa nie powiem, paczka ostatnio jechała przez cała Polskę i dotarła w nienaruszonym stanie w niecałe 24 godziny (od nadania do odbioru)

DHL nie jest kurierem we wlasciwym tego slowa znaczeniu - jest to podfirma niemieckiej poczty - cala roznica miedzy nimi polega na szybszym dostarczeniu przesylki - obchodzenie sie z paczkami to juz jak na zwyklej poczcie. Kiedys widzialem jak kurier otworzyl boczne drzwi furgonetki, a ze srodka wysypaly sie na asfalt paczki - niektore z nich lezaly pod samym sufitem samochodu. zgroza.

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

przed wysyłką i po wysyłce - w takim stanie odebrałem paczkę właśnie od kuriera DHL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-22525-100009132 1238361332_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jedna rada do wszystkich :

Dobrze jest (a właściwie należy) zapakować produkt w jakąś (czystą !) grubszą folię/reklamówkę przed zapakowaniem do pudła i obłożeniem go styropianem/gazetami/czymkolwiek .

Szczególnie "nasze" klocki są podatne (w trakcie transportu i wogóle) na porysowania i wpływ wilgoci (UWAGA ! nie należy - szczelnie - zapakowywać produktu który przed zapakowaniem "złapał" trochę wilgoci !) .

Ktoś pisał tu o Pocztexie , a ktoś mi kiedyś napisał (czy powiedział) żebym wysłał (coś) pocztą , bo Pocztex to to samo co Poczta Polska , tyle że drożej .

Zapytam się dziś mailowo zaznajomionego pracownika poczty , jak to wygląda ; bom i ciekaw i może się to przydać .

Ja tam na Pocztę Polską zbyt nie narzekam - TYLKO trzeba DOBRZE pakować przesyłki , bo np. co 3-4 nr HFiM przychodzi nieidealny (mniej , lub bardziej) .

Pochwalę UPS za to, że jak do tej pory wszystko dochodzi w całości i doskonałym stanie ale zganie za niedotrzymywanie terminów dostarczenia przesyłek. W tym aspekcie POCZTEX - Poczty Polskiej jest o niebo bardziej solidny.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Ja pracowalem w jednej z wiekszych firm kurierskich (w magazynie) i moge powiedziec ze generalnie podstawa to dobre zapakaowanie, tj najlepiej styropianem/gabkami oblozyc sprzet i cala wolne miejsce wylozyc gazetami. Paczki czasem sie rozwalaja, ale w takim wypadku firma kurierska zwraca pieniadze, najlepiej otworzyc przy kurierze, czesto robia to niechetnie ale maja taki obowiazek. Na poczcie trzeba ubezpieczyc, (zadeklarowana wartosc) inaczej nici ze zwrotu kasy.

Fili, 31 Mar 2009, 13:11

 

 

Zgadzam się, każda firma ma swoich partaczy! Najważniejsze jest opakowanie i tu nie powinniśmy znać umiaru: najpierw folia, potem styropian lub pianka, potem szczelne pozaklejane pudło, a potem... znowu pianka lub styropian i ...kolejne pudło ;-) dodatkowo owinięte w parę warstw papieru pakowego i obwiązane sznurkiem jak baleron. W taki opakowaniu z Podhala na Podlasie doszedł mój wzmacniacz lampowy. Mimo widocznych wysiłków pocztowców, żeby nim w piłkę pograć albo porzucać z ciężarówki na asfalt (paczka ważyła prawie 20 kg, cholera jedna wie co z nią po drodze robili, ale wyglądała bardzo nieciekawie jak do mnie dotarła) sprzęt był w doskonałym stanie, lampy również. Konkluzja: nie ufać, że firma kurierska czy poczta zadba o stan przesyłki - zadbać trzeba samemu, pakując "pancernie". A przy okazji będzie trochę śmiechu przy rozpakowywaniu ;-)

no ostro trebliG.

 

czyli wysyłając paczkę poczta polską wziąć opcję ubezpieczenie? czy tez dodatkowo: "ostrożnie", chyba tez jest taka opcja. tylko wtedy to juz dosyc droga ta wysyłka chyba będzie. czy jak sprzęt w czasie transportu/dostarczenia zostanie uszkodzony, to poczta uznaje zgłaszane reklamacje? (opcja ubezpieczenie) czy np. trzeba teraz w jakiś sposób udowadniać, że sprzęt nie był już wysłany uszkodzony. Czy oni (pocztowcy) obchodzą sie delikatniej z taka ubezpieczoną paczką czy do tego jest potrzebne jeszcze te "ostrożnie". a pakowania jak wspomniane wyżej, nidgy za dużo...

Ja po odebraniu kolumny z serwisu dostalem ja od UPS poobijana w 4 rogach. Raczej nie mogl zrobic tego serwis, bo karton wygladal jak z d... wyjety! Watopie by nim rzucali po serwisie, tym bardziej w niemczech. I tym bardziej ze gwara nie obejmuje uszkodzen mechanicznych, wymienili mi wcisniety sredniotonowiec. Niemcy sie nie szczypia z serwisem. Ful wypas bez zbednego gadania. Wysylanie czegokolwiek kurirem to niezla udreka. Sztywne godziny odbioru paczki i niechlujnosc (raz czekalem na kuriera po odbior paczki 3 dni pomimo zaręczen ze "juz zaraz bedzie") powoduja ze nie mam zamiaru niczego wysylac zadnym kurierem.

?👈

lukaszpiet > wyslij ubezpieczona na pewna kwote i z dopiskiem ostroznie. Ja raz wyslalem z dopiskiem ostroznie lampe plazmowa. A jak wiadmomo to dosc duza, cienka szklana kula. Dopisalem jeszcze "uwaga - szklo" i dojechala nie draśnięta. Pomimo ze zapakowalem je w oryginalke pudelko bez zadnych styropinow, jedynie troche papieru. Scianki kuli bezposrednio stykaly sie z kartonem i nic sie jej nie stalo. Jak napisalem, napisz szklo to odrazu beda uwazac.

?👈

  • 11 miesięcy później...

Z tego co się orientuję to kurier-online.pl, jest firmą pośredniczącą w dostarczaniu przesyłek, jest tylko taniej niż bezpośrednio w firmie kurierskiej, bo zapewne mają umowę z nimi, ja zamawiałem przez stronę kurier-online.pl, a przejechał UPS. Na stronie chyba jest to opisane. Ogólnie wpadki zdarzają się każdemu, ale właśnie po wpadce można zobaczyć jaka jest polityka firmy przy roszczeniach gwarancyjnych, ale w tym temacie moje doświadczenie jest zerowe.

NOWOROSYJSK, 30 Mar 2010, 09:42

 

>Wszystko zalezy od prawidłowego zabezpieczenia jak i szczęścia - każdy kurier/przewożnik jest innym

>kierowcą/człowiekiem i każdy inaczej traktuje nasze paczki.

 

Dokładnie, tu nic nie zależy od firmy, no może w przypadku reklamacji każda ma inne procedury u siebie, ale tak poza tym to wszystko zależy na jakiego pracownika trafi, a niech to będzie jeszcze okres np. przedświąteczny gdzie mają dużo paczek to tylko nimi przerzucają, żeby szybciej znaleźć tę konkretną. Również byłem świadkiem jak jakaś spora paka rypnęła na ziemię zaraz po otwarciu drzwi to kurier ją wziął machnął z powrotem na krypę nogą popchnął, żeby znowu nie wypadła i tyle - na szczęście nie była to ta moja ;-). Otwierać paczki przy nich zwłaszcza jak wiadomo, że coś delikatnego i drogocennego, to jest ich obowiązek spisać w razie jakichś uszkodzeń protokół, bo paczkę przyjąć i tak musimy, ale zawsze z reklamacją łatwiej, bo inaczej to powiedzą, że sami rozwaliliśmy.

Rabbeat83, 30 Mar 2010, 10:42

>Dokładnie, tu nic nie zależy od firmy, no może w przypadku reklamacji każda ma inne procedury u

>siebie, ale tak poza tym to wszystko zależy na jakiego pracownika trafi

 

Oczywiście ze tak. ;) Szalenie bawią mnie opinie typu; firma "Przewozimy_nawet_jaja_kurze_bez_uszczerblu" dotąd mnie nie zawiodła można między bajki włożyć.

 

DOTĄD - tak, co WCALE NIE OZNACZA że następnym razem nie będzie wpadki.

 

Co robić?

1 - sprzęt wkładamy do szczelnego worka i olejamy taśmą.

2 - pakujemy go do mniejszego pudełka (obejmy ze steropianu mile widzane)

3 - do tego mniejszego pudełka wsypujemy wypełniacz np. taki:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

4 - pudłeko oklejamy taśmą

5 - do drugie większego pudałka wsypujemy wypełniacz (5 cm warsta na spodzie)

6 - wkładamy mniejsze pudełko do większego

7 - wsypujemy wypęłniacz aż większe pudełko całkowicie się nim wypełni

8 - zaklejamy duże pudełko

9 - nalepiamy wszystkie możliwe naklejki typu uwaga szkło, uwaga dzikie zwierzęta itp.

10 - modlimy się żeby ludzie w których ręce wpadnie nie okazali się odmóżdżonymi debilami.

 

Czy to coś da? Tak na prawdę nie zależy to od fimy UPS czy innego wypierdu, ale wyłącznie od szcześcia, lub jaki inni wolą łaski Pana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

podstawa przy roszczeniach gwarancyjnych

 

- kartonowe pudło

- jakaś falowana tektura

- styropiany

- folia bąbelkowa

 

jeśli czegoś brakuje to może bardziej doświadczeni się wypowiedzą

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.