Skocz do zawartości
IGNORED

Korektor estradowy w domowym audio?


nudziarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chciałbym kupić korektor do subwoofera.

Najtańszym chyba rozwiązaniem (SMS-1 jednak jest trochę drogi) byłby zakup 31 punktowego korektora estradowego i wykorzystanie jego dolnych 5-7 zakresów regulacji.

Chciałbym go włączyć pomiędzy pre-out wzmacniacza a subwoofer.

 

Czy jest dopuszczalne takie połączenie z domowym sprzętem audio?

Czy taki korektor mógłby być jednokanałowy??

Pozdr

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48483-korektor-estradowy-w-domowym-audio/
Udostępnij na innych stronach

kupić możesz, ale po pierwsze skala takiego dajmy na to DBXa jest przelączalna między +- 6/12dB a więc będziesz miał 24dB różnicy a więc nie wytnie Ci to reszty pasma a tylko ja przytlumi, po drugie przesunięcie fazy będzie masakryczne, a po trzecie nachylenia na tanim korektorze nie zmienisz i wreszcie najważniejsze o czym nigdzie nie przeczytasz. Z dynamiki po takiej korekcji zostanie czarna dziora. Będzie klucha a nie szybki i dynamiczny dół.

 

Jednym słowem nie do tego sluży korektor tercjowy, a prościej kupic prosty crossover Behringera za 300 zł. Prosciej i efekt taki jaki ma być.

jest pod warunkiem że korektor ma WYJŚCIE typu chinch z tanich rozwiązań jest ART 351 za ok 500zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) sam mam takie korektory i są naprawdę przyzwoite masz tutaj wejście wyjście::chinch , jack mono ,xlr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Celem korekcji jest zmniejszenie głośności generowanych przez subwoofer częstotliwości 32 i 64 Hz (rezonans pomieszczenia?). Częstotliwości np. 40, 50 Hz są wyraźnie cichsze.

>Czy jest dopuszczalne takie połączenie z domowym sprzętem audio?

a kto ci zabroni?

 

 

>Czy taki korektor mógłby być jednokanałowy??

oczywiscie

 

 

jesli uwazasz ze na sluch wszystko ustawisz to proboj. Zlacza cinch w urzadzeniu wcale nie sa potrzebne o ile potrafisz polutowac odpowiednie kable (polaczenie symetryczneniesymetryczne).

 

 

niedawno temu bawilem sie podobna zabawka a mianowicie QSC DSP30

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) calkiem niezla rzecz, mozna zaprogramowac zdaje sie 10 korektorow parametrycznych na kanal (sa 2) w 1 urzadzeniu. Niestety na moj pokoj nawet to nie pomoglo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Korektor akustyczny tak, korektor regulacji barw nic nie da. To już lepiej kupić suba z DSP np. Velodyne za 1200-1400zł i zrobi to fachowo za Nas, My jedynie potem możemy to sobie skorygować do ostatniego szlifu.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Słyszałem w odpowiednim pomieszczeniu. Prezentacja sprzętu itd. ;) Jednak był to dość duży pokój odsłuchowy około 25-20m2.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

AlexE

:) no tak to wiem ale bałem się o kompatybilność "elektryczną".

Wydaje mi się też, że skoro słyszę "problem" to będę też słyszał jak go rozwiążę lub tylko nawet zmniejszę jego nasilenie.

>Słyszałem w odpowiednim pomieszczeniu. Prezentacja sprzętu itd. ;) Jednak był to dość duży pokój

>odsłuchowy około 25-20m2.

ja bawilem sie (z tym ze korekcja dotyczyla kolumn pelnopasmowych) w pokoju 23m2 i efekty byly dosc ciekawe, acz uwazam ze zadna tego typu korekcja nie zastapi dobrej akustyki pomieszczenia (a ta byla marna). Druga proba byla w pokoju 13m2 a wlasciwie mniej bo bardzo zagracony i tu efekty byly niestety marne.

 

Korektorow nie ustawialem na sluch tylko wg. analizatora widma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mój pokój ma 30m2 i wysokość 3 m.

Mam kolumny pełnopasmowe a subwoofer jest nastawiony w zakresie 20-52Hz(-3dB) tylko celem uzupełnienia przenoszenia najniższych częstotliwości.

Te buczące 32Hz to chyba jednak rezonans pomieszczenia. Zznalazłem kiedyś na to wzór który zupełnie niezależnie potwierdził to co słyszę (czyli bardzo wyraźny pik głośności przy 32HZ).

>AlexE - Napisz prosze cos wiecej o tym D2 AMS . Czy to faktycznie dziala ? Mozna tym wykonac

>rzetelne pomiary ?

Jasne ze dziala - to jest profesjonalny analizator widma, dedykowany do pomiarow naglosnienia kinowego, oficjalnie certyfikowany przez THX. W zastosowaniach do ktorych jest przewidziany sprawdza sie idealnie (chyba nie ma lepszego sprzetu do tego celu).

 

 

> Zastanawiam sie nad nabyciem tego urzadzenia .

o ile pamietam ok 3000$ + transport, clo i twoje.

 

Jest jeszcze wersja "studyjna"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ma inny hardware ale w rekach jej nie mialem.

 

 

Ja czasem pobawie sie w domu D2ka bo mam do niego latwy dostep - uzywam na codzien w pracy i moge pozyczyc. Ma on ciekawe wlasciwosci np. usrednienie pomiarow z 4 mikrofonow, rozdzielczosc do 1/12oktawy, pomiar czasu poglosu RT60 i inne ale tez ograniczenia np. MIERZY TYLKO SZUMEM CIAGLYM ROZOWYM, nie ma pomiarow MLS, impulsowych ani nic takiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AlexE:

 

>> Zastanawiam sie nad nabyciem tego urzadzenia .

>o ile pamietam ok 3000$ + transport, clo i twoje.

 

Za mniejsze pieniądze kupisz np. korektor akustyki TacT. Używam takiego, sprawdza się rewelacyjnie.

>Za mniejsze pieniądze kupisz np. korektor akustyki TacT. Używam takiego, sprawdza się rewelacyjnie.

w kwesti formalnej mowimy o 2 roznych urzadzeniach - jedno to analizator widma a drugie korektor.

 

Swoja droga ciekawe co takiego ow korektor TacTa robi. Obstawiam ze mierzy chke i projektuje odpowiedni filtr aby skorygowac ja do wlasciwego ksztaltu. Czyli zapewne mozna (taniej) uzyskac tego typu dzialanie opisywanym przeze mnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ktore nie jest wcale strasznie drogie (oficjalnie w Polsce kosztuje ok 2.5 kzl). Tyle tylko ze DSP30 nie stroi sie samo (tu jest przewaga TacTa) no i dziala w petli analogowej (wejscia i wyjscia XLR, po przejsciu na cinch niestety troche male wzmocnienie).

 

Nieco odchodzac od tematu napisze jeszcze ze taka miniwiezyczka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) takze ma w zestawie mikrofon pomiarowy i dokonuje kalibracji. Dzialac dziala tyle ze nie mozna podejrzec co sie zmierzylo i jak wyglada korekcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 miesiące później...

Do korekcji basu subwoofera, w kategorii do ok. 800zł, najlepszym jest jak się wydaje estradowe urządzenie firmy Behringer FBQ 2496. Zawiera ono w sobie korektor parametryczny z możliwością wybierania dowolnych częstotliwości do regulacji.

Problem w tym, że posiada ono tylko balansowane wejścia i wyjścia a mój wzmacniacz i subwoofer nie. Czy istnieją jakieś przejściówki łaczące niezbalansowane wyjścia chinch z wejściami zbalansowanymi typu jack?

Dzięki za informacje.

A właściwie jaka jest różnica między wejściami/wyjściami symetrycznymi a niesymetrycznymi i dlaczego symetryczne są powszechne w sprzęcie estradowym a audio jakby mniej?

w estradówce masz przewody długości kilku, kilkunastu metrów i zbalansowanie uodparnia na zakłócenia elektro-magnetyczne

w domowym audio zbalansowanie wbrew pozorom jest popularne ale powyżej pewnego progu cenowego

Coś w tym stylu choć nie do konca tak, bo np jak sięma monobloczki za powiedzmy 5kzł, czyli jeszcze budrzetówka to RCA raczej tak średnio wchodzi w grę bo gdzie kupić powiedzmy 1,5m interkonekty RCA ?? Poza tym wpływ przewodu w połaczeniu symetrycznym na dzwięk jest o wieleeeeee mniejszy niż RCA,

 

W każdym razie jeszcze co do EQ i ogólnie zabawek ze sceny w domu... zagra i da efekt, ale przy okazji wykastruje to co w pro-audio jest niekoniecznie potrzebne a w domu jak najbardziej, detaliki sybilanty, alikwoty i inne dupsy składające się na scenę, bezpośredniość przekazu itd itp, ale spróbować może i warto.

No tak ale w moim wzmacniaczu są tylko dwa wejścia symetryczne a przecież długość interkonektu nie przekracza zazwyczaj 1 metra. Z drugiej strony sprzęt estradowy zainstalowany w racku też nie wymaga wiele dłuższych "połączeniówek" a tam wszystko zbalansowane nawet w sprzęcie po kilkaset złotych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.