Skocz do zawartości
IGNORED

Klub kolumn Akustyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, to mam propozycję, abyśmy razem policzyli ile to oszczędzamy kupując w ciemno kolumny AKUSTYKA. Weźmy na przykład dla porównania kolumny też polskiej firmy ESA TRITON 3 SE, które są uważane za bardzo dobre. Kosztują oficjalnie 12000 a myślę, że i za 11000 można kupić. Ścianka przednia 5 cm u góry głośnik Perlsa. Pytanie jest proste, ile podobne kolumny kosztowałyby u AKUSTYKA oczywiście biorąc pod uwagę podobne komponęty wykonanie oraz co najważniejsze brzmienie. Ciekawe co z tego wyjdzie :)

Najlepeij jak zadzwonisz do akustyka i sie zapytasz. Ja mysle ze nie przekrocza 7000 zl. Bo skoro za 8000zl masz gotowe RR22 na tym samy wysokotonowym do tego dwa revelatory tez dwa razy drozsze od peerlessa.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

To jest gdybanie. Jest na tym forum wielu użytkowników AKUSTYKA, więc postarajmy się zrobić to dokładniej, bo policzyć same przetworniki to ja umiem, ale gdzie skrzynie, elektronika i robota itp.

Mając tylu fanów tych kolumn wykażcie trochę chęci, aby pokazać wszystkim, że tu nie chodzi tylko o KASE jak wszędzie.

Bez wątpienia firmie AkustyK też chodzi o kasę, to oczywiste. Można sobie nawet w miarę precyzyjnie policzyć ile zarabiają na każdym zestawie. Jednak w tym przypadku wiesz, że w tej cenie wartość produktu to - jak sądzę - jakieś 75-85%. Reszta stanowi dochód firmy. Kupując porównywalne kolumny znanej dużej firmy, powinieneś mieć świadomość, że produkt jest wart mniej niż połowa tego co płacisz. Przy czym "porównywalny" oznacza nie tylko zastosowane komponenty, materiały i nakład pracy, ale również myśl technologiczną.

Marek B., 2 Sie 2010, 11:45

 

Kupując porównywalne kolumny

>znanej dużej firmy, powinieneś mieć świadomość, że produkt jest wart mniej niż połowa tego co

>płacisz. Przy czym "porównywalny" oznacza nie tylko zastosowane komponenty, materiały i nakład

>pracy, ale również myśl technologiczną.

 

I właśnie z tą myślą i wiedzą konstruktora jest największy problem.

Gdyby było tak jak pisałeś wcześniej - wyśmienite przetworniki, estetyczna obudowa i dobre wyniki pomiarów = wspaniały dźwięk - to faktycznie kolumny różnych producentów na tych samych przetwornikach brzmiałyby tak samo a tak oczywiście nie jest.

Ja w żadnym wypadku nie chce sugerować, że Akustykowi brakuje wiedzy czy umiejętności - bo pewnie tak nie jest ale też żaden z niego Serblin, Tyler, czy Gerhard.

Faktem jest że w cenie gotowych kolumn kupionych u Akustyka (mam na myśli topowe rozwiązania) nie ma szansy kupić kolumn renomowanego producenta. Taka też jest zasada zgodnie z którą prowadzi biznes. Sprzedaje komponenty lub gotowe kolumny - ale tylko u niego można je kupić więc nie ponosi kosztów dystrybucji i nie ponosi kosztów związanych z marketingiem.

 

Dla mnie póki co jedynym minusem (ale raczej dużym) jest fakt że z tego co się orientowałem - nie można tych kolumn nigdzie posłuchać i nie są publikowane testy - wobec tego jak by na to nie patrzeć kupuje się w ciemno. A to że konstruktor się postarał i że użył dobrych komponentów i kolumny mają dobre charakterystyki - to wcale nie daje nam pewności że ich dźwięk będzie nam odpowiadał - to są w stanie zweryfikować tylko i wyłącznie odsłuchy.

> lorecci, 2 Sie 2010, 13:04

 

Mnie się wydaje, że trudno byłoby zarzucić niskie kwalifikacje czy brak doświadczenia facetowi, który - po pierwsze - od wielu lat konstruuje kolumny, a po drugie - również przez wiele lat, zrecenzował na łamach AUDIO całe mnóstwo zestawów głośnikowych (pewnie liczonych w setki), co się wiąże z ich rozkręcaniem, oceną budowy, odsłuchiwaniem, analizowaniem, prowadzeniem pomiarów akustycznych, porównywaniem z innymi w podobnej cenie, itp. Wielu testom towarzyszą bardzo ciekawe wywody teoretyczne i myślę sobie, że jest to taka zawoalowana forma promocji produktów, które wyszły spod ręki autora recenzji, a przynajmniej chęć podzielenia się swoją wiedzą. Mnie akurat to cieszy, bo nie spotkałem się z żadną publikacją w języku polskim, która by zawierała podobne informacje w takiej ilości.

Wygląda zresztą na to, że jest to powodem braku recenzji kolumn AkustyKa w prasie - facet nie będzie przecież recenzował swojej pracy, bo byłby nieobiektywny, a konkurencji jest to nie na rękę z nieco innych powodów.

Gdybym się nasłuchał i naoglądał (również od wewnątrz) tylu topowych modeli Focala, Sonus Fabera, B&W, KEF, Triangli i innych, to byłbym w tym zakresie mądrzejszy. Ale nie było i nie będzie mi to dane, więc muszę się zdać właśnie na tych mądrzejszych...

Tu nie chodzi, że facet robi złe kolumny tylko o to, że kupujemy je w ciemno ( trochę przez ukrytych forumowiczów ), a po drugie jaka jest realna różnica w pieniądzach miedzy konstrukcjami AKUSTYK bez całej tej otoczki związanej z marketingiem a produktami uznanych już na rynku producentów też polskich np. ESA

Nie moge wejsc na strone ESA. Ale Credo Illuminator cena chyba 32000 zl. Akustyk ILB 22 na tych samych przetwornikach, troche inna obudowa (zreszta chyba tez robiona przez ESA) 11000 zl. Tak trudno sprawdzic. Masz cenniki modele gotowych kolumn akustyka wiec gdzie problem??? Przebitka spora w nizszej cenie od Credo masz:

 

Za 16000 zl ILRR3

Za 20000 zl D3

Za 18000 zl RR4

post-1391-100000084 1280755611_thumb.jpg

post-1391-100000085 1280755611_thumb.jpg

post-1391-100000086 1280755611_thumb.jpg

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Nie znam kolum AKUSTYK więc nie jest to takie łatwe.

Poza tym znowu wszystko zostało sprowadzone do przetworników :( lipa z takimi porównaniami. Nie bierzmy pod uwage kolumn najdrozszych tylko te ze średniej półki bo takich sprzedaje sie najwięcej dlatego wybrałem ESA TRITON 3 SE.

Czytam ten watek od poczatku i takiego akurat zestawienia jak ESA TRITON 3 SE chyb raczej nikt nie posiada wiec i ceny takiego ukladu nikt Ci nie poda. Zadzwon, jesli nie chcesz narazac sie na koszty napisz meila do walsciciela Akustyka o konkratny model i wszystko bedzie jasne. Mam wrazenie, ze szukasz dziury w calym.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

> darekmat, 2 Sie 2010, 15:45

 

Dla 99 proc. społeczeństwa zakup kolumn za kwotę 10 tys. zł jest czymś nienormalnym, a zatem można założyć, że ta dyskusja też jest nienormalna.

Chyba się poddam!!! Wszyscy fanatycy kolumn Akustyk są zadowoleni z ich posiadania i to jest najważniejsze. Ja tylko chciałem zrozumieć, o co w tym chodzi i czy się opłaca a może kiedyś bym się skusił. Ciężko się z Wami ( posiadaczami kolumn tego producenta ) dyskutuje - FANATYZM

> darekmat, 2 Sie 2010, 17:44

 

Nie poddawaj się, tylko zadaj konkretne pytania. I nie wmawiaj, że coś jest nienormalne, skoro z wsześniejszych wypowiedzi wynika, że właśnie jest to normalne.

Podałeś przykład ESY, który akurat świetnie pokazuje, skąd się bierze różnica w cenach porównywalnych produktów tych firm. Dostawcy komponentów ci sami (większość konstrukcji na Scan Speakach), materiały takie same, know-how podobny, bo z tego co się orientuję, ludzie z ESY i AkustyKa jeszcze do niedawna ze sobą blisko współpracowali. Skąd więc taka różnica w cenach? Ano stąd, że ESA ma dystrybucję, przedstawicielstwa za granicą i to daleko od Polski, bierze udział w wystawach, reklamuje się w prasie branżowej, wysyła swoje zestawy do testów... Dzięki temu jest marką znaną w Europie, ale niestety to kosztuje. AkustyK - moim zdaniem - jest firmą niszową, a tę niszę tworzą ludzie świadomi z czego składa się kolumna, i jakie czynniki mają decydujący wpływ na to co z niej usłyszymy.

Gdy trzy lata temu kupowałem swoje Monitor Audio, nie miałem jeszcze oddzielnego pomieszczenia odsłuchowego i w związku z tym dużą uwagę zwracałem na ich wygląd. Kupiłem więc sobie ładne kolumny renomowanej brytyjskiej firmy, po wcześniejszym odsłuchu, do którego skłoniła mnie - moim zdaniem przesłodzona - recenzja w AUDIO. Po prostu byłem wtedy jeszcze zbyt mało świadomy...

Do Darekmat

 

Ja kupiłem swoje kolumny w firmie Akustyk ,zadzwoniłem i umówiłem się na odsłuch ,słuchałem 3 rodzaje kolumn , choć w firmie było ich z 15 par na różnych głośnikach i w różnej konfiguracji.

TELEFON DO FIRMY AKUSTYK 601 -341-873 WYSTARCZY ZADZWONIĆ ,UMÓWIĆ SIĘ I PRZYJECHAĆ!

Można zabrać ze sobą swoje kolumny i porównać ,można przyjechać na Audio Show i też zobaczyć i posłuchać a nie narzekać ,że nie ma jak i gdzie bo to bzdury!

Piotr

To właśnie jest dyskusja i argumenty i o to chodzi na forum. Interesują mnie opinie użytkowników, bo to oni słuchają ich, na co dzień i z jakiegoś powodu myślę, że nie tylko ze względu na kasę je kupili. Byłem niedawno na odsłuchach kolumn Monitor Audio PL-200 króre chciał kupić mój kolega. Wzięliśmy parę gratów i udaliśmy się do salonu gdzie było wszystko przygotowane do odsłuchu. Gość pościł pierwszy utwór a ja w szoku, po drugim miałem jedną myśl - musze mieć takie kolumny. Trzeci, czwarty i kolejne utwory leciały już z naszych płyt i słuchaliśmy utworów takich jak słuchamy, na codzień czyli raczej rocka a nie plumkania. Po ok 1h wyszliśmy z salonu i kolumn nie kupiliśmy a przynajmniej nie te. Myślę, że w pewien sposób odsłuchy w salonach można trochę kontrolować i dla mniej osłuchanych miłośników dobrej muzyki trochę je spreparować, dlatego najważniejsi są użytkownicy.

darekmat napisz do przyjaciółki...

 

bo za raz się popłaczesz ,po twoich wpisach z zażaleniami to bym cie nie zaprosił nawet na odsłuch bumboxa

 

człowieku opanuj się

ośmieszasz siebie

Na ostatni wpis nie odpowiadam, większość mnie zrozumie dlaczego.

Zmierzam do tego mówiąc najprościej, żeby mnie ktoś przekonał, że zakup tych fantastycznych kolumn się po prostu finansowo opłaca i wyjaśnił na przykładzie dlaczego, a nie podsyłał cenniki i linków do stron. Jak nikomu się nie chce to trudno przeżyje.

kichanadeta, 2 Sie 2010, 15:28

 

>Nie moge wejsc na strone ESA. Ale Credo Illuminator cena chyba 32000 zl. Akustyk ILB 22 na tych

>samych przetwornikach, troche inna obudowa (zreszta chyba tez robiona przez ESA) 11000 zl. Tak

>trudno sprawdzic. Masz cenniki modele gotowych kolumn akustyka wiec gdzie problem??? Przebitka spora

>w nizszej cenie od Credo masz:

>

>Za 16000 zl ILRR3

>Za 20000 zl D3

>Za 18000 zl RR4

 

Raczej nie można porównywać konstrukcji ESA Credo Illuminator do Akustyka IlB22. Podobne to one są.... ale tylko z frontu i to nie ILB22 ale ILR22 (ESA nie ma głośnika berylowego).

ESA oprócz wysokotonowego i pary niskośredniotonowych illuminatorów ma jeszcze 4 membrany bierne a Akustyk ILR22 - otwór basreflexu.

 

A to że nie ma specjalnie bliźniaczych konstrukcji u Akustyka i Esy - to nic dziwnego skoro firmy te są w jakimś stopniu współzależne.

Marek B., 2 Sie 2010, 14:00

 

>> lorecci, 2 Sie 2010, 13:04

>

>Mnie się wydaje, że trudno byłoby zarzucić niskie kwalifikacje czy brak doświadczenia facetowi,

>który - po pierwsze - od wielu lat konstruuje kolumny, a po drugie - również przez wiele lat,

>zrecenzował na łamach AUDIO całe mnóstwo zestawów głośnikowych (pewnie liczonych w setki), co się

>wiąże z ich rozkręcaniem, oceną budowy, odsłuchiwaniem, analizowaniem, prowadzeniem pomiarów

>akustycznych, porównywaniem z innymi w podobnej cenie, itp. Wielu testom towarzyszą bardzo ciekawe

>wywody teoretyczne i myślę sobie, że jest to taka zawoalowana forma promocji produktów, które wyszły

>spod ręki autora recenzji, a przynajmniej chęć podzielenia się swoją wiedzą. Mnie akurat to cieszy,

>bo nie spotkałem się z żadną publikacją w języku polskim, która by zawierała podobne informacje w

>takiej ilości.

>Wygląda zresztą na to, że jest to powodem braku recenzji kolumn AkustyKa w prasie - facet nie będzie

>przecież recenzował swojej pracy, bo byłby nieobiektywny, a konkurencji jest to nie na rękę z nieco

>innych powodów.

>Gdybym się nasłuchał i naoglądał (również od wewnątrz) tylu topowych modeli Focala, Sonus Fabera,

>B&W, KEF, Triangli i innych, to byłbym w tym zakresie mądrzejszy. Ale nie było i nie będzie mi to

>dane, więc muszę się zdać właśnie na tych mądrzejszych...

 

lorecci, 2 Sie 2010, 13:04

 

 

>Ja w żadnym wypadku nie chce sugerować, że Akustykowi brakuje wiedzy czy umiejętności - bo pewnie

>tak nie jest ale też żaden z niego Serblin, Tyler, czy Gerhard.

 

Jak widać powyżej nie zarzucam Akustykowi braku wiedzy - więc twój wpis chyba nie do mnie.

Choć argumentacja, że skoro testował i rozkręcał to również dobrze umie konstruować do mnie nie trafia...

Trafia natomiast do mnie jego sposób opisu testowanych głośników jak również jego wiedza i doświadczenie - (to akurat na podstawie długiej rozmowy telefonicznej).

darekmat, 2 Sie 2010, 22:27

 

>Na ostatni wpis nie odpowiadam, większość mnie zrozumie dlaczego.

>Zmierzam do tego mówiąc najprościej, żeby mnie ktoś przekonał, że zakup tych fantastycznych kolumn

>się po prostu finansowo opłaca i wyjaśnił na przykładzie dlaczego, a nie podsyłał cenniki i linków

>do stron. Jak nikomu się nie chce to trudno przeżyje.

 

Z tego co widzę masz Triangle - głośniki tej samej firmy które posiada A. Kisiel - może więc zainteresowanie jego konstrukcjami jest zbyteczne - trzeba tylko zapolować na Magellan Celo lub Magellan Duetto i po sprawie :-)

darekmat, 3 Sie 2010, 17:57

 

>Wcale nie chodzi o zmianę, ale czy i jak bardzo AKUSTYK się opłaca finansowo w porównaniu do

>podobnych konstrukcji.

 

To zależy co porównujesz.

Z łatwością można wykazać że się opłaca i to bardzo - weźmy np. dwie bardzo podobne konstrukcje jeśli chodzi o zastosowane głośniki:

 

Akustyk RR22

http://www.akustyk.com.pl/projekty/RD22_RR22.html

cena za gotowe kolumny: 8.000 zł

 

Gamut L5

http://www.audiosystem.com.pl/media/reviews/gamut_l5_hifiimuzyka.pdf

cena: 33.000 zł

 

Zastosowane głośniki to 2 x 18-cm Revelator i pierścieniowy R2904/7000 - w obu przypadkach, choć oczywiście przetworniki mogą być modyfikowane.

 

Podstawowa różnica to rodzaj obudowy: Gamut to br, Akustyk oz.

 

Jak chcesz zaoszczędzić to proszę - 25.000 w kieszeni

darekmat

 

Nie narzekaj. Zapraszam Cię na odsłuch moich "Akustyków". Jedna z najtańszych wersji. 1600,- bez obudów u Akustyka.Projekt HDM. Wcześniej w wątku o nim pisałem. Będziesz miał porównanie.

Pozdrawiam

Maciek

http://www.akustyk.com.pl/projekty/HX18.html

 

Ja ten projekt zrobiłem za 1100zł w wesji bez kompromisów, ale z głową - razem z kolcami, wysokiej klasy kable Jentzen, lepsze kondensatory Jentzena.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.