Skocz do zawartości
IGNORED

Ford Focus 1.8 hatchbak benzyna - opinie


trunek

Rekomendowane odpowiedzi

silnik oszczedniejszy od 1,6

lecz zuzycie paliwa zalezy od stanu auta i stylu jazdy uzytkownika,fordy to nie sa oszczedne auta.

ogolnie focus to dobre auto porownujac je do fabii,astry,itp.

miałem fokusa 2.0l hatchback benzyna prawie 10 lat

nadzwyczaj dobry egz. chyba bo prawie bezawaryjny

bardzo miło wspominam fokusa

bardzo ciekawy nieszablonowy design pierwszej edycji szedł w parze z dobrymi właściwościami i frajdą z jazdy

jedyne to spore zapotrzebowanie na fuel

ale sympatia trwa nadal

dowodem tego kolejny ford

a podobno ford g.... wort....

pzdr

>trunek

 

Wszystkiego o Focusach dowiesz się na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kiedyś się przejechałem benzyną 1,8 i zrobił na mnie wrażenie dynamicznego i mało hałaśliwego jak na Focusa I. Co kto lubi - Zetec 1.6 można ciągnąć ponad 6000 obrotów, co niektórzy sobie cenią, 1.8 ma max moc przy 5500.

 

Z tego co wiem zużycie silnie zależy od stylu jazdy - koledze 1.6 palił w mieście ok. 10 ale on ma chyba podobnie ciężką nogę jak ja, a Civic 1.8 palił mu ponad 11 na tej samej trasie.

 

Mimo wszystko nie sądzę aby 1.8 mniej palił od 1.6.

 

W aucie z przebiegiem ponad 100 tys trzeba sprawdzić koniecznie stan zawieszenia, bo wymiana kompletu wahaczy w Foce trochę kosztuje jak również dowiedzieć się kiedy wymienić rozrząd - bo tam jest chyba pasek nie łańcuch.

 

W Focusach często rdzewieją tylne klapy i wewnętrzne spody drzwi - kupowany samochód powinien mieć komplet potwierdzonych wpisami w rejestrze corocznych przeglądów stanu nadwozia - wtedy 12-letnia gwarancja na perforację pozostaje ważna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parę miesięcy temu pchnąłem mojego Focusa kombi turbodieslaTDCi, użytkowałem go od nowości i przejechałem 130 tys w 3,5 roku ....

Stan przy sprzedaży:

- silnik bardzo przyzwoity niestety po 80 tys wymieniłem chłodnice sprężarki (czy jak się to tam nazywa) prawie 3 tysiące!

- zawieszenie nie ruszane w dniu sprzedaży w stanie db+ !

- największa tragedia to jakość lakieru i rdzewiejące blachy !!!!! (po 2 latach pierwsza rdza na progach i drzwiach przednich !!!!!!!!!!!)

- następna seryjna paranoja to nieszczelne podszybie i w rezultaie czego woda w kabinie !!!!

 

 

dwa ostatnie punkty są raczej standardową przypadłością tego modelu ... :((((

ja mam fokusa 1,8 w kombi i bardzo sobię chwalę.

Moc jak dla mnie wystarcza. Dosyć dynamiczny (210 na autostradzie leciałem). Co do spalania to udało mi sie zejść poniżej 10 l w mieście. Kwestia spokojnej jazdy.

I tak jak Zbig pisze - rozrząd koniecznie (pasek jest). Ja wymieniłem rozrząd za 600 zł w warsztacie zbi car (polecany na forum). Więc koszty nie są duże. No i tylna klapa rzeczywiście rdzewieje - ale tylko od spodu - reszta spoko.

Ogólnie polecam.

>>Zbig, 1 Sty 2009, 22:32

 

>W Focusach często rdzewieją tylne klapy i wewnętrzne spody drzwi - kupowany samochód powinien mieć

>komplet potwierdzonych wpisami w rejestrze corocznych przeglądów stanu nadwozia - wtedy 12-letnia

>gwarancja na perforację pozostaje ważna.

 

Dokładnie to samo usłyszałem od kolegi/właściciela FocusaI... on właśnie nie robił tych corocznych przeglądów nadwozia a spody drzwi zaczęły rdzewieć i wtedy salon wypiął się do niego tyłkiem...Niestety ma Dieselka więc nie to czego poszukujesz..

A mam jeszcze jedno pytanie... w trakcie przekrecenia kluczyka juz na palenie auta wszystkie zegary przekrecaja sie na prawo (na full) na kilka sekund a pozniej wracaja do swoich normalnych pozycji. czy to jest normalne w focusach? czy moze za slaby lub za maly akumulator na silnik 1.8

Nie wiem jak to we Focusie ale w szwagier miał tak w Mondeo i faktycznie po paru dniach musiał kupować nowy akumulator. Może być że jest to również we Focusie objaw padającego aku.

Słuchając rozumu....

miałem focusa - i z licznikami to nie jest normalny objaw - radzę pojechać do ASO.

 

Miałem kombi 1,8 TDCI jeśli chodzi o awaryjność i użytkowanie - WIELKI PLUS!. Komfort jazdy na dłuższych trasach niestety wielki minus (fotele to tragedia). Przez okres eksploatacji praktycznie miałem same drobne naprawy + jak pisał kolega wyżej również poszła mi chłodnica od intercoolera.

Słucham tylko muzyki.

dokladnie - w polsce wszystkie sprzedawane auta maja okolo 150.000 km - tymczasem w niemczech, francji itp. to typowy przebieg dla 5 letniego auta - warto dodac ze auto ktore od nowosci przejedzie w polsce okolo 200.000 to juz praktycznie skarbonka

>trunek

 

1999? 103 tys to rzeczywiście podejrzanie mały przebieg. Chyba że to było 2-gie auto w rodzinie do jeżdżenia do supermarketu i odwożenia dzieci do szkoły.

 

O akumulator pytałem jakiej firmy (oryginalnie w Fordach jest Motocraft).

piter z, 4 Sty 2009, 19:45

 

>dokladnie - w polsce wszystkie sprzedawane auta maja okolo 150.000 km - tymczasem w niemczech,

>francji itp. to typowy przebieg dla 5 letniego auta - warto dodac ze auto ktore od nowosci

>przejedzie w polsce okolo 200.000 to juz praktycznie skarbonka

 

Niekoniecznie.

Właśnie kolega kupił Thalię z 2004 roku z przebiegiem 11 tysi !!!. Ściema - nie. Sprawdził w serwisie, wszystko się zgadza. Można trafić ? Można.

Ja fokusa kupiłem z niemcowa - rocznik 1999 z przebiegiem 132 tysie. Kręcony ? Jakoś nie czuję. Oleju nie wciąga, kapać nic nie kapie, stukać nic nie stuka.

z przebiegiem zawsze jest kłopot ale trafiają się okazje gdy, jak kolega wyżej zauważył, auto jest drugim autem w rodzinie i zdecydowanie mniej jeździ. Moja żona swoją Thalią zrobiła od nowości (zakup w lutym 2001) 70 000km czyli jakieś 8750km rocznie.

 

Focus jest generlnie udanym modlem ze świetnym zawieszeniem - przynajmniej od drugiej generacji, bardzo trałym i odpornym- w moim służbowym kombiaku 1,8 TD przy przebiegu 180 000km pozostawało wciąż w bardzo dobrej kondycji nie dużo odbiegajac od stan z początku przebiegu.

 

Wadą jest natomiast to że Ford z premedytacją robi te auta tak by przy określonych przebiegach padały kolejne podzespoły. Przy ok 100 000 pompa sprzęgła, przy ok 140 000 pompa wspomagania, przy ok 200 000-220 000 pompa paliwa (a wzasadzie elektorniczny sterownik pompy) itd. Takie przynajmniej nasuwały sie wnioski przy obserwacji firmowej floty.

Silniki Froda nie należą też do oszczęnych, są w tej materii raczej dość przciętne. 90-cio konny diesel 1,8 w mieście w upały z włączoną klimą w korkach też zeżre ok 10l/100km

Jeśli jednak będziecie robić trasę i pilnować by jechaćok 100km/h czyli trzymćobroty przy ok 2000 to potrafi zejść nawet do 4,8l/100. Na codzień jednak średnia na dojazdach do pracy - po za miastem - to ok 6,6l/100 w zimie ok 7l.

 

Fatalne są fotle, długie trasy pod tym względem dają w kręgosłup.

 

Reasumując to w sume udany model choć nie idealny.

"Wadą jest natomiast to że Ford z premedytacją robi te auta tak by przy określonych przebiegach padały kolejne podzespoły."

 

Których nie da się naprawić, ale należy wymienić w całości - dodajmy. Obawiam się, że powyższą "wadę" ma większość współcześnie produkowanych aut, nie tylko Fordy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.