Skocz do zawartości
IGNORED

Seat Toledo II 1.9TDI - opinie


Iceman

Rekomendowane odpowiedzi

cir, 17 Gru 2008, 19:51

 

>i wydadzą orzeczenie stanu technicznego na papierze z pełna odpwiedzialnoscia ?

>czy beda dopiski o braku odpowiedzialnosci za błedy z powodu tysiaca nieprzewidywalnych sytuacji :)

 

wynajmij rzeczoznawcę, to Ci wyda

 

co do wypowiedzi Roberta, to się zgadzam z nim w 100procentach widać facet zna się na rzeczy.

 

 

do diagnostyki wystarczy znaleźć kumatą osobę, która z tego żyje, nie musi być to od razu ASO

można poczytać fora o autach grupy VAG, tam na pewną znajdą się ludzie którzy chętnie pomogą

audiokarma.org

szumidokolalas

17 Gru 2008, 19:20

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 664 / 78 / 0 Dobra to sprobuj podkrec obroty w siniko TDI...jak sie znasz i masz sprzet latwa sprawa jak sie znasz ale juz inne spaliny i przy przegladzie nie dostaniesz plaketki..

 

nie znam sie na obsludze vaga,chodz jest to prosta sprawa,mam w promieniu 50m 4 warsztaty z takimi urzadzeniami,nie potrafie tez podkrecac tdi,nie jest mi to potrzebne.

jak potrzebuje mocniejsze auto,to po prostu je kupuje i jezdze.

tomek7776, 17 Gru 2008, 20:40

 

>szumidokolalas

>17 Gru 2008, 19:20

>O mnie » Ignoruj » PW »

>

>stat: 664 / 78 / 0 Dobra to sprobuj podkrec obroty w siniko TDI...jak sie znasz i masz sprzet latwa

>sprawa jak sie znasz ale juz inne spaliny i przy przegladzie nie dostaniesz plaketki..

>

>nie znam sie na obsludze vaga,chodz jest to prosta sprawa,mam w promieniu 50m 4 warsztaty z takimi

>urzadzeniami,nie potrafie tez podkrecac tdi,nie jest mi to potrzebne.

>jak potrzebuje mocniejsze auto,to po prostu je kupuje i jezdze.

 

hmm o jakim podkręceniu obrotów koledzy piszecie ? chyba jałowych ... za pomocą VAGa nie podniesiesz mocy silnika TDI, niestety. Domowymi sposobami to tylko stare TD z manualną pompą można 'podkręcić'

audiokarma.org

waluch

 

 

ty nie badz taki madry bo jak płacisz za orzeczenie o stanie technicznym 470 zł brutto to chcesz dostac cos na papierze i wiedziec ze firma ktora to zrobiła jest odpowiedzialna za swoje wypociny

nadal czegos nie rozumiesz? ja nie ide do sadu i nie skarze dilera

chce miec to za co zapłaciłem

uwazasz ze mozna swiadczyc specjalistyczne usługi nie biorac za to odpowiedzialnosci???

jak nie rozumiesz co pisze to sie zapytaj

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

a watek jest juz monotonny bo podkrecamy sie jak do pierdziawki dorobic max 30-50 KM/zeby sie nie rozpadła/ w super specjalistyczny :)) sposób zeby była superpierdziawka

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Bardzo ciekafy wontek.

Sami fachowcy od reanimacji i podnoszenia trupa. A czyż nie lepiej od razu kupić auto, które dobrze przyspiesza, jest dynamiczne i do tego mało pali?

80% sukcesu jest umiejętność wykorzystania auta przez kierowcę, a tych oceniam bardzo słabo.

cir, 17 Gru 2008, 21:33

 

>waluch

>

>

>ty nie badz taki madry bo jak płacisz za orzeczenie o stanie technicznym 470 zł brutto to chcesz

>dostac cos na papierze i wiedziec ze firma ktora to zrobiła jest odpowiedzialna za swoje wypociny

>nadal czegos nie rozumiesz? ja nie ide do sadu i nie skarze dilera

>chce miec to za co zapłaciłem

>uwazasz ze mozna swiadczyc specjalistyczne usługi nie biorac za to odpowiedzialnosci???

>jak nie rozumiesz co pisze to sie zapytaj

 

 

jasne, płacisz wymagasz, tylko, że ja nie muszę korzystać z takich usług, bo po prostu ogarniam temat na tyle, żeby wykonać diagnostykę dynamiczną sam :)

 

a tak na przyszłość, to radzę się tak nie denerwować, bo ciśnienie mamy i tak wysokie a o zawał nie trudno w dzisiejszych czasach

 

 

Bardzo ciekafy wontek.

Sami fachowcy od reanimacji i podnoszenia trupa. A czyż nie lepiej od razu kupić auto, które dobrze przyspiesza, jest dynamiczne i do tego mało pali?

80% sukcesu jest umiejętność wykorzystania auta przez kierowcę, a tych oceniam bardzo słabo.

 

pewnie, że ciekawy, można się dużo dowiedzieć. Piszesz, że można od razu kupić auto dobrze przyspieszające itp... no ale nie każdego na to stać, to po pierwsze, a po drugie 1,9 TDI fabrycznie to max 150KM w ARL co nie wszystkim wystarcza. No i wiadomo, trzeba się też nauczyć ogarniać auto, bo bez tego lipa, chociaż do ścigania się od świateł do świateł lub na prostej, jakiś ogromnych umiejętności nie potrzeba

audiokarma.org

Waluch, 17 Gru 2008, 20:48

 

>hmm o jakim podkręceniu obrotów koledzy piszecie ? chyba jałowych ... za pomocą VAGa nie podniesiesz

>mocy silnika TDI, niestety. Domowymi sposobami to tylko stare TD z manualną pompą można 'podkręcić'

 

Jeśli faktycznie znasz vag-a jak twierdzisz to powinieneś wiedzieć że się da, w bardzo "nieprofesjonalny" sposób ale dawkowanie paliwa możesz oszukać.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Waluch

sory, ale ja bym w zadnym samochodzie tjuningu na superduper pierdziawke nie zrobil i mysle , ze takich klientow jest sporo jeszcze na swiecie, a nie tylko same makgajwery, druga rzecz to ogarnianie auta, no sorry ale nie po to doskonalilem sie w swoim fachu zeby pozniej na parkingu czy kanale podlaczac jak niektorzy laptopika z pirackim carsoftem i 'diagnozowac' bawiac sie w mechanika, samo to , ze trzeba sie doksztalcac zeby w serwisie nie oszukali swiadczy o skomplikowaniu napraw, a ostatnia rzecza jaka potrafie sobie wyobrazic jest sleczenie na kanale pod samochodem upapranym smarem z ksiazka sam naprawiam i wielka satysfakcja jak sie cos udalo grzebnac...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

serio nie próbowałem, zwiększenie dawki dawało efekt ale w AAZ, w 1Z i AFN da raczej tylko tyle że będzie dymił ale osiągów tym nie poprawisz. Co do chałupniczych sposobów to do głowy mi jedynie przychodzi użycie opornika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

audiokarma.org

Waluch, 17 Gru 2008, 22:15

Tylko samym vagiem, naturalnie limiterów nie przestawisz ale nadmiar powietrza pozwala podnieść moc spokojnie o ok 10-15%% a to dużo. Problem w tym że komputer zaczyna pokazywać bzdury. Myśle że powinieneś już wiedzieć który blok :-)

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

electro, 17 Gru 2008, 22:15

 

>Waluch

>sory, ale ja bym w zadnym samochodzie tjuningu na superduper pierdziawke nie zrobil i mysle , ze

>takich klientow jest sporo jeszcze na swiecie, a nie tylko same makgajwery, druga rzecz to

>ogarnianie auta, no sorry ale nie po to doskonalilem sie w swoim fachu zeby pozniej na parkingu czy

>kanale podlaczac jak niektorzy laptopika z pirackim carsoftem i 'diagnozowac' bawiac sie w

>mechanika, samo to , ze trzeba sie doksztalcac zeby w serwisie nie oszukali swiadczy o

>skomplikowaniu napraw, a ostatnia rzecza jaka potrafie sobie wyobrazic jest sleczenie na kanale pod

>samochodem upapranym smarem z ksiazka sam naprawiam i wielka satysfakcja jak sie cos udalo

>grzebnac...

 

masz rację, ale pisząc to nie pomyślałeś, że dla kogoś te grzebanie się w smarach i 'podkręcenie' starego diesla o 10-15km może być pasją ?! ... a co do ogarniania auta ... to ja nic Ci nie ujmuję, piszę tylko ogólnie, wcale nie piszę , że nie ogarniasz czy coś, bo kto wie, może akurat jeździsz w rajdach amatorskich ...

Tylko nie raz fajnie jest widzieć minę kolesia w aucie za dajmy na to 80tyś, który wyraźnie chce się ścigać na światłach, a dostaje przysłowiowe baty od starego wyjechanego diesla, którego właściciel w smarach po łokcie sam "podkręcił"

audiokarma.org

Waluch

mnie nie daje satysfakcji jak kogos wyprzedzam, nie mysle o tym nawet czy to fajnie czy niefajnie wiec rzeczywiscie moze nie potrafie sobie wyobrazic tych wyscigow spod swiatel, natomiast biorac pod uwage to co sie dzieje na drogach i wpisy np. Zydelka to rzeczywiscie dla polakow czesto samochod to jest przedmiot przedluzajacy meskosc, jak widze codziennie jadac do pracy tych samych gosci po kilkanascie razy zmieniajacych pas, wykonujacych niezliczone niepotzrebne manewry wyprzedzan zeby na nastepnych swiatlach byc dwie dlugosci wczesniej to mysle , ze w tym narodzie rzeczywiscie cos sie zdrowo pojebalo...ludzie sie chyba zachlysneli tymi super pierdziawkami...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

>powinieneś już wiedzieć który blok :-)

 

01

 

hmm to lepiej już podnieść sobie dawkę paliwa na nastawniku myślę, że auto się ożywi ... przynajmniej w dolnych zakresach obrotów :)

 

ale się kurde wątek zrobił hehe ...

audiokarma.org

electro, 17 Gru 2008, 22:29

 

>Waluch

>mnie nie daje satysfakcji jak kogos wyprzedzam, nie mysle o tym nawet czy to fajnie czy niefajnie

>wiec rzeczywiscie moze nie potrafie sobie wyobrazic tych wyscigow spod swiatel, natomiast biorac pod

>uwage to co sie dzieje na drogach i wpisy np. Zydelka to rzeczywiscie dla polakow czesto samochod to

>jest przedmiot przedluzajacy meskosc, jak widze codziennie jadac do pracy tych samych gosci po

>kilkanascie razy zmieniajacych pas, wykonujacych niezliczone niepotzrebne manewry wyprzedzan zeby

>na nastepnych swiatlach byc dwie dlugosci wczesniej to mysle , ze w tym narodzie rzeczywiscie cos

>sie zdrowo pojebalo...ludzie sie chyba zachlysneli tymi super pierdziawkami...

 

oj święte słowa panie electro święte ... no cóż, kilka lat temu nie było stać ludzi na lepsze auta, teraz poziom życia się poprawił to i auta lepsze ludzie kupują

audiokarma.org

Waluch, 17 Gru 2008, 22:31

 

>>powinieneś już wiedzieć który blok :-)

>

>01

>

>hmm to lepiej już podnieść sobie dawkę paliwa na nastawniku myślę, że auto się ożywi ...

>przynajmniej w dolnych zakresach obrotów :)

>

>ale się kurde wątek zrobił hehe ...

 

Tak to jest dokładnie ten sam efekt co na nastawniku.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

tzn nie próbowałem "tjuningować" tym sposobem żadnego samochodu bo to żaden tuning, zresztą tym się nie zajmuje. Po prostu przy okazji zauważyłem że ma to spory wpływ na moc.

Pewnie gdyby zagrzebać w 03 można by coś z powietrzem domiśkować ale nawet nie próbowałem, przypuszczam że okłamując przepływ i dodając na lewo paliwa staniemy u progru przeładowania.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Wiec tak:

owszem mozna ciut zwiekszyc dawke za pomoca VAGa...ale w sterownikach przed 97r czyli stare kible. Tam powiedzmy mozna dodac 1-2 mg co da kilka KM. (mowimy o adaptacji kanalu 01). Dobrze zauwazyles ze zwiekszenie dawki na VAG odpowiada zmiejszeniu realnej co wielu tuningowcow amatorow albo pseudo fachowcow od ASO nie czai i pozniej jest smiech na sali.

Niestety wszystkie nowsze sterowniki maja w adaptacji mozliwosc dosc sporego ZMIEJSZENIA realnej dawki natomiast zwiekszenie o 0.2 mg to psi ..uj i nic nie daje.

Mozna to zrobic stukacaj mechanicznie w nastawnik i wtedy rzeczywiscie jak sie wie jak wyregulowac pare KM tez dodasz.

Ta zaleznosc wogule sie nie sprawdza w silnikach na pompowtryskach gdzie nie masz nastawnika ani regulacji napiecia wiec....

 

Mniej wiecej tak dzialaja super tjuningowe BOXy czyli pseudo CHIPY podlaczane pod instalacje samochodu. W 90% to opornik ktory oszukuje wartosci napiecia z nastawnika przez to komputer dolewa wiecej paliwa. Nawet super hiper cyfrowe moduly marki Vtech bazuja na tej samej zasadzie z tym ze regulacja jest plynniejsza i w wiekszym zakresie.

Niestety by mieszanka sie prawidlowo spalala oprocz jej zwiekszenia (diesel jest silnikiem ktory przepali duzo wiecej niz norma fabryczna) fajnie jest tez zmienic kat wtrysku, sterowanie zaworkiem n75 czy dodac powietrza by stosunek mieszanki byl zachowany. I tu niestety zadne mechaniczne kombinacje nic nie daja (lacznie z kreceniem wasegate na turbinie) bo komputer ma swoje wytyczne i tyle....jak nie zmienisz ich programowo to albo nie zareaguje na nie albo zlapie blad i dupa.

Tutaj jest wlasnie pole do popisu dla tunerow ale nie takich na allegro czy pod blokiem bo niestety modyfikujac mapy w sterowniku mamy pole do popisu baaaardzo szerokie. I jak ktos nie wie co robi to naprawde moze cos zepsuc... i pozniej sie czyta opinie jak na tym forum ze to zlo i wogule kibel bo kolega zrobil i ma same problemy.

 

Wiem ze wiekszosc obecnych mi nie uwierzy ale naprawde reakcja na gaz doładowanego silnika po programie (obojetnie czy diesel czy PB) to jest zupelnie inna bajka i zadne wykresy czy liczby tego nie oddadza. Auto po prostu jest przyjemniejsze w jezdzie i o to wszystkim chodzi. A niestety w wielu przypadkach tuning kojarzy sie z malolatami co piluja auta pod blokami.....

 

PS

Na kanale 03 masz odczyty z LMM czyli przeplywki. Jest to sterowanie zaworem EGR dopuszczajacym spaliny z wydechu w kolektor. Jak troche przymkniesz EGR wiecej zassie z filtra co podniesie wartosci w odczycie i bedzie skutkowalo wieksza dawka. Nietety nie ma to ZADNEGO wplywu na moc a jedynie na reakcje na gaz w niskich obrotach kiedy to EGR czasem jest otwarty....

Robert Gdansk, 19 Gru 2008, 11:20

 

>Niestety wszystkie nowsze sterowniki maja w adaptacji mozliwosc dosc sporego ZMIEJSZENIA realnej

>dawki natomiast zwiekszenie o 0.2 mg to psi ..uj i nic nie daje.

 

Ja to zrobiłem w AHF 99 ale faktycznie musiałem ruszyć głowiczkę pompy żeby dało się przestawić w górę.

 

>Ta zaleznosc wogule sie nie sprawdza w silnikach na pompowtryskach gdzie nie masz nastawnika ani

>regulacji napiecia wiec....

No to całkiem inna bajka.

 

>Wiem ze wiekszosc obecnych mi nie uwierzy ale naprawde reakcja na gaz doładowanego silnika po

>programie (obojetnie czy diesel czy PB) to jest zupelnie inna bajka i zadne wykresy czy liczby tego

>nie oddadza. Auto po prostu jest przyjemniejsze w jezdzie i o to wszystkim chodzi. A niestety w

>wielu przypadkach tuning kojarzy sie z malolatami co piluja auta pod blokami.....

 

Kiedyś jak sprzedawałem samochód (wspomnianą wcześniej VB) zostałem zapytany przez kierowcę który przywiózł zainteresowanego zakupem, również vectrą, co ma zrobić żeby jego benzyna 2.0/16V jezdziła jak mój diesel :-)

Jeśli mod to tylko jak piszesz, przekopać całą mapę, pobadać, poprawić, znowu sprawdzić... to trwa i nikt dobrze tego za darmo nie zrobi bo trzeba mieć wiedze a tacy ludzie się cenią i słusznie.

wył. EGR- poprawia reakcję na gaz i można zauważyć nawet lekkie obniżenie zużycia paliwa, tuningowcy jak to określiłes allegrowi a nawet niektórzy tacy niby znani (vel. autoseba) olewają to tłumacząc że to nic nie daje. Osobiście nie musiałem jej ograniczać vagiem, po prostu wypiąłem wężyk i koniec :-) Ale np. taki opel DTI czy VW PD już odłączenia mechanicznego nie przełknie i trzeba się tym zająć na etapie modyfikacji softu.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Robert Gdansk, 19 Gru 2008, 15:33

 

A to już się "spotkaliśmy" na forum skody :-) ja tam mam nicka gregorianin.

Po Twoim ostatnim wpisie tutaj przypuszczałem że to możesz być Ty, niewielu ludzi tak pisze.

Jak zawitam w okolice Gdańska w drodze do Swarzewa w lecie to wezmę jakąś ciekawszą "płytkę" i wpadnę na kawę jeśli można :-)

 

P.S. Jaki ten internet "mały"

 

Pozdrawiam

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

ten link dedykuje wszystkim milosnikom klekotow,co prawda watpie ,aby przejrzeli na oczy ale moze bedzie to przestroga dla niezdecydowanych jakie auto kupic,moim zdanie praktyczne!!!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tomek, misję twoją widzę w kraju Dantego.

Tam udział diesli na rynku nowych samochodów przekroczył już 50%/. W każdym razie powinieneś się zainteresować niepokojącą tendencją wzrostową (nie tylko na rynku włoskim) - przemów do nich, niech przejrzą na oczy!

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.