Skocz do zawartości
IGNORED

gramofon ADAM GS-424 - kilka problemów

Kuba_P

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

to pierwszy moj post na tym forum. przed zalozeniem tego tematu przeczytalem wszystkie tematy dotyczace mojego zagadnienia, jednak nie rozwialy wszystkich watpliwosci i pytań.

jestem prawie calkowitym nowicjuszem w kwestii gramofonow. do przesiadki na ta dziedzine zmusily mnie dwie kwestie: nie znosze skompresowanego dzwieku na reedycjach CD, poza tym odziedziczylem gramofon.

posiadany gramofon to Adam GS-424 z wkładką i igłą MF-105.

oto moje problemy. licze na Waszą pomoc.

1. nie jestem zadowolony z obecnie posiadanej wkladki i igly. szukam jakiegos rozwiazania do 150zl. zastanawilem sie nad GRADO PRESTIGE BLACK. co Wy na to? mozna dostac cos lepszego w tym przedziale cenowym? jest w ogole sens kupowac taka droga wkladke do takiego gramofonu?

2. denerwuje mnie syczenie wysokich tonow np podczas wypowiadania przez wokaliste liter s czy ć. czym jest to spowodowane? igłą? brudną igłą? słabą jakością polskich wydań płytowych? jest w ogole mozliwe niesyczenie nagran?

3. jestem w posiadaniu izopropanolu wysokiej czystosci. czy nadaje sie on do czyszczenia plyt winylowych?

4. przed odziedziczeniem gramofonu był on w jakims serwisie. naprawiono tam pływające obroty oraz wymieniono wtyczke DIN na dwa chinche. niestety w jednym kanale slychac bardzo ciche buczenie (jak zwarcie?). podczas odsluchu nie jest to problem, ale podczas nagrywania tak. czy powodem moze byc nieuziemienie gramofonu? a moze zle zalozone chinche? moze kopniety wzmacniacz? mam Technicsa A800 MK2.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - tutaj bardzo podglosniona probka tego szumu. chodzi mi glownie o te buczenie w lewym kanale.

5. jest mozliwe calkowite wyeliminowanie plywania obrotow w tym modelu? udalo sie to komus?