Skocz do zawartości
IGNORED

Philips CD650 modyfikacja TDA1541/D1


F4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozebrałem tego swojego Philipsa CD650 i troszke to nie wyglada różowo, jakby się można było spodziewać, ale do rzeczy.

TDA mam zamiar zasilac:

1. -15V BG N 47uF/50V

2. +/- 5V BG NX HQ 47uF/6.3V

3. pomiędzy pin 16-17 (Oscilator) jest 680p mały SMD, warto go zastąpić np SilverMica?

 

dziwnie rozwiązany jest tu zasilacz:

te -15V dla TDA bierze z części zasilania analogówki :-)

co prawda mam ją zamiar całkowicie wywalić i dać D1 Passa z osobnym trafem, jednak problemem jest też oznaczenie, (a raczej jego brak na PCB) elementów.

nie będzie mi potrzebna część +15V (chyba że też coś innego zasila, co w sumie po przejrzeniu jest możliwe, a nie mam całego schematu)

w sumie to tej części + bym się pozbył,jeśli jest niepotrzebna do niczego. (no ale ktoś kto już robił tego Philipka niech się wypowie)

obecnie są tu 470uF/stabilizacja/47uF, mam zamiar to wymienić i są dwie opcje

1. BG STD 1000uF-25V/stabilizacja/ BG NX 1000uF-25V (tu mogę dać 470uF BlackGate STD)

2. PanasonicFC 1000uF-50V/stabilizacja/panasonicFC 220uF-25V

 

kolejna sprawa zasilania, +5V dla TDA jest zrealizowana na 6800uF/stabilizacja/47uF

chcę to zastąpić Nichicon KG Gold Tune 4700uF/Stabilizacja/?? mam kilka FC ew też ten BG NX 1000uF/25 gdyby nie szedł dla -15V ale nie wiem gdzie ten NX lepiej by się sprawdził, a wiadomo że z nim szaleć nie można ze względu na cenę ;-)

 

z kolei -5V jest realizowane przez 1000uF/stabilizacja/47uF, i też nie wiem na co to zmienić.

mam 1000uF-25V BG STD/stabilizacja/470uF-25V BG STD

Bardzo proszę o porady co i jak, aby było możliwie najlepiej :-)

 

i kolejne pytanko, na płycie jest kilka takich leżących niebieskich, osiowych kondensatorków Philipsa,

chciałbym je zmienić na coś jednak ich oznaczenia są dziwne :-)

47uM/25V oraz 1u0 M/25V......... pierwszy raz takie oznaczenia spotkałem. raster pasuje mi pod Wimę MKP10 o.1uF, od spodu mógłbym dać jakąś małą pojemność elektr. (rozumiem że przy osiowym kondensatorze czarna obwódka to MINUS?)

 

Przy okazji, może komuś zalega, a ja potrzebuję

1. TDA 1541A lub S1, lub S2 DoubleCrown :-))))

2. SAA7220B (u mnie jest wersja A)

3. 14szt małych 100-220nF Wima/ERO (raster 5mm)

4. kwarc 11.xxxx Mhz (mogę zamienić na nowy OMIG 16.xxxxMhz)

 

Bardzo proszę o pomoc :-)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/40631-philips-cd650-modyfikacja-tda1541d1/
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) schemat DAC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) schemat PSU + część anologowa

 

ale te schematy trzeba w całość połączyć, aby było to w miarę czytelne :-)

 

a tak wygląda przedmiot modyfikacji, srebrna wersja jest naprawdę ładna,

pod warunkiem że ktoś lubi design starych magnetowidów :-)))

 

Pozdr

post-16896-100008500 1204471867_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

U siebie nie bawilem sie w blackgaty bo za drogo jak dla mnie - wsadzilem w zasilanie panasoniki FC, wszedzie ze zwiekszonymi pojemnosciami (wszystkie wymienialem jednoczesnie). Jedynie najwiekszą puszke 6800uF zastąpilem pozniej 10000uF Samhwy (zauwazalnie wiecej basu). W okolicy DAC dalem oscony o takiej samej pojemnosci. Od spodu plytki przy dac, zastąpilem kondzie smd na jakies 0,22uF MKT philipsa. Na stopien wyjsciowy dalem 6n1p a la Ł. Fikus. Naprawde zacnie to sobie teraz pogrywa 8).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-15873-100008494 1204476195_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A zmieniałeś coś w zasilaczu? skoro dałeś I/V na lampach, rozumiem , że analoga się pozbyłeś zupełnie?

Te -15V dla TDA z analogówki mnie denerwuje, no ale analogówkę wywalam

nie wiem tylko czy +15V też coś zasila poza OP-ampami, czy nie i można spokojnie tego nie ruszać?(wywalić)

Z tego co wywnioskowałem z Twojego wpisu, tego niebieskiego osiowego elektrolita przy SAA7220

47uM/25 zastąpiłeś OS-con 47uF, czyli to M w oznaczeniu to jakiś ichni "myk" philipsa w oznaczeniu?

czarna obwódka oznacza minus? (pytam dla 100% pewności)

Gdzieś wyczytałem że Os-Con nie warto bocznikować MKP, bo brzi gorzej :-)

u mnie będą BG-N 47 na minus 15V, oraz BG NX na +/- 5V, raczej nie będę ich bocznikował.

Czy przy SAA7210 też zmieniałeś kondensatory? Tu chyba też jest już udział w kształtowaniu dźwięku.

Aha, u mnie zamiast SAA7210 jest M4804A (o ile dobrze odczytałem, bo jest zatarte)

 

Co do Black Gate, coż, mam je już u siebie więc na pewno powędrują gdzie się da :-)

tylko lepiej aby było wiadomo w którym miejscu jakie lepiej się sprawdzą.

Odnosnie zasilania to zadnych wielkich zamian nie robilem, tylko wymiana kondensatorów i odciecie zasilania dla opampów. Wszystko za TDA mam odcięte - konwersje i/v mam na rezystorze. Tez mialem dylemat z tymi niebieskimi philipsami i wyszlo na to, ze czarny pasek to masa 8). Osconów nie bocznikowalem, a dalem te mkt 0,22 jako decoupling TDA. Może kiedys spróbuje NOS. Narazie bardziej mnie martwi coraz czestrze problmy z laserem.

Ładna ta srebrna wersja.

Ja od kilkunastu dni jestem w posiadaniu CD650 w czarnej wersji.

W środku i na zewnątrz jest już mocno pozmieniany.

Od spodu maty i dodatkowa blacha. Mata na pokrywie od spodu.

W środku są zarówno Black Gate N jak i panasy FC. Na wyjściu 2134 nowe rezystory plus zmieniony kabel zasilający z puszką filtrującą.

Co do brzmienia to na ta chwilę jestem mocno zawiedziony. Moja kobieta stwierdziła krótko - brzmi matowo. Jakoś tak faktycznie bez życia. Mało detali itd...

Nie ma niczego ciekawego w tym dzwięku

Fakt - na co dzień jako porównanie gra mocno przerobiony NAD nad którym długo pracowałem.

Philips nabyty jako drugie CD do systemu " sypialnianego " który ma być moim "top" systemem. Jak znajdę chwilę zajmę się nim.

Fajnie że jest ten wątek :)

Zawsze będzie można podzielić się spostrzeżeniami.

Muda, mozesz jakies foto wkleic gdzie jakie kondy wstawiles, TDA1541 jest cholernie wredny jesli chodzi o zasilanie, moze tedy droga,

swoja droga masz OP-ampy na wyjsciu, ja bede wstawial konwersje PASS-a, jak się sprawdzi to mam zapasowy kpl płytek :-)

PS no zawsze mozna do srodka wlozyc TDA1543 nonoversampling z pasywnym IV w/g Petera Daniela i gra to :-)

pozdr

Tak czytam i postanowiłem dodać coś od siebie. Pierwsza zasada trzeba wymieniać z głową!! Jak Muda444 napisał gra matowo, to znaczy że gdzieś tkwi problem. Podam kilka pewniaków po których Cd gra lepiej ale nie traci swojej analogowej barwy.

1. SMD, pod TDA wymienic na jakieś MKT Wima 150nf lub więcej. Ważne by nóżki z tych kondów były jak najkrótsze, jak najbliżej TDA ma być. Im dalej tym więcej szumów, gorsza scena i mniej kontrolowany dzwięk, po wymianie: duża poprawa, lepsza separacja i kontrola dzwieku, dłuższe wybrzmienia, wiecej detali.

2. Trzy kondy z filtracji zasilania -15, -5, 5 wymienić na Oscony, najlepiej na te z serii SP, pojemnosci to juz tam indywidualnie dobrac, ale conajmniej ze 100uF . Po wymianie na poczatku dzwiek jest troche suchy i mega dynamiczny ale pogra kilka dni i dzwiek nabiera rumieńców ;)

3. Wywalić mutujące, lub połaczyc bezposrednio wyjscie z opa przez rezystor 100-150ohm do kondów wyjściowych i gniazd.

Zwróciłbym szczególną uwagę na kondy za stabilizatorami, maja one kluczowe znaczenie dla dzwięku i powiem szczerze że przekonałem sie o tym. Wrzuciłem tam BG STD, i mimo że było lepiej to jednak nie grało tak analogowo, bardziej klinicznie itd. Ostatecznie zostałem przy pierwotnych nichiconach któe tam siedziały i tak gra najlepiej. Naprawde nie radze wymieniać wszystkiego "na Jana" bo wyjdzie z tego kupa i nic więcej. Nie wiem jakie tam dokładnie siedzą kondy , ale dałbym sobie głowe uciąć że conajmniej połowa z nich musi tam pozostać. Stare dobre nichicony trzymaja parametry nawet kilkadziesiąt lat, więc bez sensu wymieniać je na jakies FCki itp Można z BG sie pobawić owszem lub z jakimiś dobrymi ze starej produkcji. Troche juz w swoim 304MKII pogrzebałem i troche też na temat jego tuningu z kolegą Staniu777 pogadałem. Pozdrawiam, NeC

Dobrze że ten wątek się pojawił. Też mam tego philipsa i zamierzałem się za niego zabrać.

Udało mi się kupić model w bdb stanie. Klawisze wogóle nie powycierane, także jeszcze pogra.

Basu to rzeczywiście mu brakuje.

>F4

 

W mailu prosiłeś żebym napisał w tym wątku co ja robiłem w tych CD po paru latach doświadczeń i zabawy z nimi.

 

Oto to - wszystkie elektrolity na panasonic FC o tych samych wartościach + BG N w kluczowych miejscach - w zasadzie jest to zasilanie TDA1541 3 sztuki i jedna na SAA7220 + plus ewentualnie zasilanie op ampów w analogówce i jakaś tam drobnica odsprzęgająca za wyjsciem z daca-a do analogówki. Zegar Kwak Clock 7 świetnie sie sprawdza, nie musi być wcale z osobnym zasilaniem, wystarczy podpiac go do zasilania CD. TDA1541 koniecznie na TDA1541A, najlepiej nie nowy tylko ze starego CD wyciagnięty (trzeba potestować, różne różnie brzmia), tak samo SAA7220P/A na wersję P/B (również z nowszych ciut CD). Obydwie te kostki na podstawki i usuwasz smd te 14 sztuk odsprzegające i dajesz te pomarańczowe Philipsy na wierzchu płyty przy samych pinach lutujesz do podstawki jedna nóżką do pina, drugie nóżki wszystkie łaczysz po każdej stronie do kawałka srebrzonki i łączysz to do masy, po prostu zeby te kondy odsprzęgajace były na wierzchu jaknajbliżej TDA1541A. Elektrolity od 470uF wzwyż te wieksze odsprzegasz również tymi pomarańczowymi Philipsami 470N od spodu płyty. W analogówce OPA627 (to są pojedyńcze potrzeba 4 sztuki, załączam zdjęcie przejściówki), to sa jedyne op-ampy które moim zdaniem fajnie graja w tych CD, i trzeba naprawde bardzo dobra inną analogówke zeby zagrała lepiej, a próbowałem kilka. Pomaga też wymiana rezystorów w analogówce ale na dobre - caddock MK132. Na wyjsciu w torze sygnału Siemens MKV lub ewentualnie Bosch MP (z nowych Mundorf Silver in Oil lub Jensen miedziany), wystarczy 2,2uF juz nawet. BG N na sygnał sie nie nadaje moim zdaniem. Diody w zasilaniu wymienic na MUR860 wszystkie (orginalne ON). Poomijać wszystkie scieżki w analogówce cardasem 23,5AWG juz ofd pinów na tDA5141A. Szczególnie zworki. Do tego wyjscie IEC dorobić i gniazda RCA porządne, cardas na przykład. Wyjście do gniazd RCA wyprowadzic bezpośrednio z rezystora 56R (chyba) również Cardasem.Do tego jakaś solidna podstawa z drewna, mosiądzu lub aluminium i jakieś nóżki.Ominie,cie filtra cyfrowego NON OS to dla mnie porażka, mi to nigdy nie zagrało, włacznie ze wszystkimi DAC-ami NON-OS, ale to moje zdanie. Nie wiem czy o czymś nie zapomniałem. To jest taki podstawowy tuning bez glębszej ingerencji (czyli dodatkowe zasilania dla daców, analogówki z osobnym zasilaniem itd... itp..) Jak to zrobisz i wygrzejesz tego Cd to masz swietnie brzmiącą maszynę. Tyle że na zrobienie tego jak po kolei zaczniesz wydawać to 1300-1500zł jak nic zejdzie (na OPA 627...na skupowanie CD-ków żeby znaleźć TDA1541A i SAA7220P/B...itp...itd). Im lepszą maszynę zastosujesz tym lepszy końcowy efekt. najlepsze efekty moimzdanie daje CD 960 Philipsa (Marantz Cd 94), potem klase nizej CD304MKII Philipsa,a potem następna klasę nizej wszystkie te plasticzaki pokroju CD650...ale nawet one są wdzięczne i dają wyśmienite efekty.

 

Na pewno jest cos jeszcze o czymś zapomniałem, ale tyle pamiętam. Co sie tyczy wiekszości to wybóry byly celowe i decyzje podejmowane po wielu próbach z innymi często droższymi (jak w przypadku pomarańczowych Philipsów) elementami. Znalazłem gdzies kilka zdjęc wnętrznosci CD 960 którego kiedyś robiłem.

 

To są tylko moje opinie i doświadczenia, ktos inny może się z nimi nie zgadzać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100008466 1204496277_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CD960

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100008463 1204496423_thumb.jpg

post-568-100008464 1204496420_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CD960

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100008460 1204496461_thumb.jpg

post-568-100008461 1204496458_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CD960

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100008457 1204496528_thumb.jpg

post-568-100008458 1204496524_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CD960

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100008454 1204496579_thumb.jpg

post-568-100008455 1204496576_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak wychodza pomiary z takimi drutami od opampow i niezaekranowanym zegarem na osobnej plytce? czy ktos zastosowal z dobrym rezultatem osobne zasilanie do zegara, ale chodzi o to, zeby kwarc pozostal na swoim miejscu tylko wpuscic kabelek z autonomicznym zasilaniem.

Cóż

MateuszW to taki zazdrośnik jeden, mi też napisał że nie zagra :-)

swoją drogą i mnie szczęka opadła, Bartek1 pisałem Ci już na PW

napiszę jeszcze raz - no po prostu rewelacja!

Niestety PCB 650 jest dużo gorszej jakości, przede wszystkim jeśli chodzi o rzmieszczenie elementów :-(

więc pewnych rzeczy po prostu nie da się zrobić, choćby diody MUR860 - nie wejdą.

To co napisał NEC, po części się zgadzam, że wymiana "na pałę" nie ma sensu, dlatego powstał ten wątek, aby można było wymieniać poglądy

co do żywotności kilkudziesięcioletniej Nichicon, coż... tu się nie zgodzę!

Przede wszystkim np w moim CD czuć zapach elektroniki jak trochę popracuje i trafko lekko brzęczy, więc elektrolity na pewno potraciły swoją pojemność

Te Nichicony tu to najtańsza, nagorsza seria, więc nie ma co się nad nimi rozczulać i przywoływać ochy i achy.

Na pewno też Nichicony ogólnie nie pasują do analogówki, w zasilaniu cyfry mogą być ale w anologu coś kręcą ;-)

Znalazłem te MKT Philipsa, o których pisze Bartek1 więc je wlutuje jak dojadą :-)

Z kolei zastanawiałęm sie nad zwiększeniem pojemności w zasilaczu za stabilizatorami (wszystkie są 47uF)

no ale skoro nie zwiększać pojemności, to na razie włożę takie same wartości.

wszystkie te osiowe niebieskie Philipsy wymienię też na PanasonicFC 47uF/35V czy warto je bocznikaować jakąś Wimą 0.1uf np?

Na pewno wiele spraw już się rozjaśniło, np zasilanie TDA, stoień analogowy itp

nurtuje mnie jednak zasilanie SAA7210 ( u mnie M4804A)

jest tam jeden właśnie 47uF niebieski

jedne 1.0uF też niebieski zbocznikowany takim polipropylenem jak Bartek1 dał przy TDA

oraz jeden elektrolit (taki sam jak przy TDA1541) 47uF

czy warto to zmienić na np Os-Con takiej samej pojemności? To w końcu początek drogi sygnału cyfrowego na PCB.

Kolejne mam pytanie, odnośnie "ekranowania" miedzią TDA i SAA, czy te ekrany nie powinny być w takim wypadku podpięte pod masę?

przy okazji, czym to przykleić? superglue :-)

Bartek1

piszesz o zmianie TDA na wersję A (rozumiem że S1 również) oraz SAA na P/B

od razu zapytam - nie masz może zalegających w szufladzie? przy okazji zegarek w Twoim wykonaniu jest bombowy

może też Ci zalega :-)

Pozdr

>>nikt tego nie robi, nawet Mark Levison

to akurat dla mnie żaden guru :)

 

w kwestii stolikow opa, to juz kiedys widzialem podobny obrazek i komentarze nie byly chyba zbyt pochlebne, stad pytanie (chodzilo chyba m.in. o pojemnosci miedzynożkowe).

 

czyli taki zegar na osobnej plytce nie sieje?

 

a pozatym modyfikacje szczerze podziwiam, sam bym tak nie potrafil.

Bartek, pomysł z opampami robi wrażenie.

 

Dorzuciłbym wytłumienie masą bitumiczną okolic TDA1541 i jego samego. Fabrycznie czasami kawałek płytki z nim umieszczano na resorkach gumowych

jeśli chodzi o pomarańczowe Philipsy - są ok mam coś takiego w cdp227 (pomysł stosowny w starych cd grundigach i marantzach), czysta cyfra to raczej osłabienie pętli czyli mały kondensator blisko pinów smd (marzeniem jest murata) , perełka i np. panasonic FM, mieszane układy jak dac - to różne są opinie od samych BG-N po BGN + mały polipropylen (najlepiej na słuch samemu). Filtr - koniecznie na zasilaniu BG-N lub os-con. Poza tym nikt nie zahacza o meritum problemu z układami opartymi o 7220 - czyli brudny sygnał taktujący z tego scalonego.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Mateusz ... żaden guru.... no tak, znaleźli by sieludzie dla których guru sa stare Technicsy, a pewni i tacy dla których Diora WS442 to hi-end :)

 

Co do stolików powiedz mi co te nogi moga zbierac ?? bo tam jest do 22kHz max, więc zadia Zet Ci raczej nie zbiorą - to fakt, a zegar na osobnej płytce ... jeszcze nie wymyślono jak można rozciągnąć seryjną PCB i wkleić tam dodatkową PCB z zegarem - daj znac jak to wymyślą :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.