Skocz do zawartości
IGNORED

DJ-ski gramofon do normalnego odsłuchu.


Reaper

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić nowy gramofon.

 

Pro-Ject i tym podobne firmy to drogi sprzęt.

 

W przystępnych cenach można nabyć nowy gramofon DJ-ski takich firm jak Reloop, Stanton, Omnitronic.

 

Któe modele z tych firm spiszą się dobrze jako gramofony do normalnego odsłuchu płyt??

Dlaczego takie właśnie gramofony. Jezeli już, to używany z "dobrych rąk" kultowy Technics SL 1200 MK II lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tego modelu (bardzo dobrego) trzeba mieć b.dobre trafko, nie takie od golarek.

Na zagranicznych ebajach jest większy wybór. Pozdrawiam serdecznie. A propos! Ceny gramofonów firmy Pro-Ject, zwłaszcza z tej niższej i średniej półki są moim zdaniem zawyżone, chyba o 50%. Cóż, reklama jest dzwignią nie tylko handlu społecznionego. Słuchamy uszami a nie oczami (czy oczyma). Powodzenia w zakupach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Technics 1200 lub 1210 to jest mój cel.

Ale jeszcze nie teraz. Teraz nie mam tyle kasy.

A inen DJ-skie nowe z DD są o polowe tansze niz uzywany Technics.

 

Gramofony nie DJ-skie dobre modele DD, nowe są bardzo drogie.

chcąc nie chcąc miałem w reku kilka omnitroniców i reloopów.

nie wiem kto to sklada i czego ale doodsluchu/grania plyt to sie po prostu nie nadawalo.

 

w 98 roku mialem gramofon gemini pt 1000 - jak sie okazalo to byl calkiem niezly model... dwa lata pozniej pt 2000 to bylo juz kompletne gowno i tak zostalo do dzis.

calej masy pastiko-decków stanton'a, numarka, reloop'a czy vestax'a nie warto komentowac - to sa decki dla dj'ow a dj'e - nie oszukujmy sie sa z reguly idiotami ;) ktorzy tracą słuch po 5 imprezach,a przez kolejnych 500 ogluszaja innych idiotów ktorzy bawić potrafia sie przy halasie rzedu 115 dB ;)

 

..a popularnosc projectów na polskich forach netówych to temat na osobne dochodzenie ;)

 

gramofon to pryszcz - dobra wkladka - to jest dopiero kurna wydatek ;)

Z reguły unikam takich wpisów, ale v12 popisał się tak wielkim i wyrafinowanym wpisem, że ciężko tu się teraz z czymś będzie komukolwiek zmieścić.... doradził z niesamowitą elokwencją. Oby takich ludzi więcej na forum, nie ma to jak konstruktywne i dające pogląd sytuacji wpisy.

Reaper, wnioskuję, że jeśli Project przekracza budżet, jedną z opcji zostanie Ci znalezienie dobrego gramofonu vintage. Owszem, Technics 1200 to dobry sprzęt ale nawet używany jest droższy od kilku podstawowych Projectów. Podstawowe gramofony DJ sobie raczej odpuść, nie jest to dobry kierunek moim zdaniem. Starsze gramofony z wysokich modeli przetrwają jeszcze niejedno i grają dużo lepiej - zwłaszcza jeśli udaje się kupić dobrze zachowany model.

literówek zaliczam sporo ale znajdz mi gdzie cos nie "nadawa się" do odsluchu a stawiam piwo/herbate whatever.

 

nie odpowiada moja elokwencja? za malo konstruktywnie? a co tu ma niby byc konstruktywnego? krytyka poszczegolnych dj-wynalazkow?

zastanów sie jeden z drugim : kto/co i dla kogo/w jakim celu produkuje (z czego/gdzie) i wszystko jasne.

- kup/pozycz kilka reloopow ,numarkow czy innych stantonów i posluchaj. najlepiej wladuj w nie ktorakolwiek wkladke MM concorde ortofona zeby bylo bardziej "thhrrrendi" ;)

 

po kiego grzyba w ogole zadawac takie pytania?

wszystkie te decki na papierze dorownuja panasonic'owi. jezeli wasze ucho to potwierdzi - oszczedzacie na kilkanascie plyt.

 

z mojej strony tyle.

"Dobra" wkładka to spory wydatek. Lepiej zdecydować się na MM, są tańsze od MC które wymagaja bardzo dobrego, a więc i drogiego preampa. Polecam Goldringa z serii 1000, najlepiej 1042.

Ponoć najlepsza wkładka MM w tym przedziale cenowym (650 - 800 zł).

Nigdy należy kupować używanych wkładek, nawet gdy facet mówi że używał ją 10 - 20 godzin.

Skąd wiadomo, jaki z niego fachman. Założenie, wyważnie i regulacja wkładki to są proste czynności.

Warto mieć dobrą elektroniczną wagę, płytę testową,

dobry wzrok, dużo cierpliwości, wzorniki itp. Najlepiej poprosić do pomocy.

znajomego życzliwego "fachowca" w tej dziedzinie. Powodzenia.

witaj!Jakoś wszyscy unikają odpowiedzi na Twoje pytanie, więc ja spróbuję.Mam reloopa rtx 5,5. Kupiłem, bo chciałem mieć spokój z nierównomiernośćią prędkości. Reloop trzyma predkość idealnie. Ramię takie sobie, ale wcale nie żałuję Reloop gra nie gorzej jak Adam i Technics SL 23A, które też mam i używam, ale są stare i z prędkością jest różnie.Reloop gra od dwóch lat i nie żałuję ,że go kupiłem, nadmieniam,że słucham płyt w domu i DJ - to nie moja bajka, mimo ,że nie mam nic przeciwko. Jestem ,ze starej szkoły analogowego dźwięku, więc moja opinia jest potwierdzona przez moje wieloletnie doświadczenia z domowym dźwiękiem. Zależy co kto chce. Ja uważam, że sprzęt DJ ski jest OK i nadaje się do słuchania w domu.Jest przede wszystkim niezawodny, stabilnie gra i wcale nie zamierzam go krytykować. Pozdrawiam - Jacek

Jacek jestem daleki od krytyki sprzętu DJ. Zgodzę się, że jest to sprzęt niezawodny. Tyle że znam bardzo dużo niezawodnych gramofonów, nie będących gramofonami DJ. Więc generalizowanie i wysunięcie tej cechy jako atut jest chybione. Nierównomierność prędkości i Adam... hmmm... nie mam na celu obrażania nikogo kto go posiada ale to nie był dobry przykład z tym Adamem, który ewidentnie z tym ma problem... Leży w szafie. Tak jak Project Debut, którego zakłócenia z napędu totalnie go eliminują z dobrym preampem. Ale plastikowy Grundig PS1020 dołoży niejednej drogiej konstrukcji ale to rzadkość. Zatem są gramofony lepsze i gorsze - trzeba dobrze wybrać, czasem popełniając błędy, jak ja, kupując Adama, czy Projecta zanim trafi się na coś co odpowiada naszym uszom i portfelowi. Potem można kombinować, jak przybywa wiedzy i np zmodernizować dobry gramofon na bardzo dobry - jak się ma rzecz z Garrardem czy Lenco. Wymaga to trochę pracy, pieniędzy, wiedzy i cierpliwości - najwięcej chęci.

Żeby nie robić dziwnej atmosfery - robiłem sporo sampli, imprez z czarnej płyty na gramofonie DJ. Ale to jest sprzęt do pracy, w trudnych niekiedy warunkach itd... Nie ma to zbyt wiele wspólnego ze słuchaniem muzyki w wyrafinowanym tego słowa znaczeniu. Brak subtelności, szczegółów... Uwierz, bo z ciekawości nieraz porównywałem, a miałem Reloopa 5000. Nie do tego gramofony DJ są stworzone. Pewnie można ich do tego używać - sam znam kilka takich osób. Tak jak i można używać PC na Pentium 233MMX zamiast 3GHz DualCore. Zależy do czego jest potrzebny.

jeRRy>zgadzam się z Tobą.Ja czasami już cierpliwości nie mam do swoich gramofonów.Dlatego mam tego reloopa.Nie jest to zachwycający dźwięk , ale mogę na niego liczyć. Z wkładkami też mam mieszane uczucia .Kupiłem Audiotechnikę AT440ML bo wielu ją tak wychwalało.Kosztowała więcej niż Adam i Technics razem wzięte.Wcale nie zachwyciła mnie niczym.Teraz leży na półce, a ja gram z mf104 bo słyszę więcej i lepiej na niej. Powiedziałeś , ze Twój Adam lezy w piwnicy. Ja swojego właśnie wyciągnąłem z piwnicy i próbuję reanimować, bo dźwięk jest całkiem dobry.Wg mnie lepszy niż z reloopa ( na tej samej wkładce), ale niestety predkość, prędkość i jeszcze raz prędość. Już myślałem, żeby zbudować jakieś niezłe ramię i ustawić obok reloopa, który ma idealną prędkość obrotową i nie wprowadza żadnych zakłóceń.Może tym się zajmę.Kupowanie kolejnych gramofonów mija się z sensem.Miłam denony, pioneery, wkładki przeróżne, a teraz najlepiej słucha mi się na Adamie i mf104 + preamp Bugle.

PS - podaj ( jeśli możesz) jakiś niezawodny stay gramofon( ale tak na 100%). Bo moje doświadczenia są naprawdę kosztowne pod tym względem - dlatego taniej mnie wyszło kupno nowego reloopa w sklepie.Tyle, że do niego mam zastrzeżenia jeśli chodzi o ramię.

PS Mój kolega zachęca mnie do kupna jakiegokolwiek gramofonu tangencjalnego - podobno te ramiona brzmią najlepiej. Ale już mi się nie chce. Na razie chyba reloop mi wystarczy i dołożę z boku lepsze ramię - zobaczę co z tego wyjdzie. Zawsze lubiłem łamać schematy.Chyba nikt mnie nie zeklnie za krzyżówkę gramofonu DJskiego z normalym. No bo cóż ten djejski ma - silny dobry, stabilny silnik i tależ, a to część każdego gramofonu, teraz tylko dobre ramię...i w drogę.Dziękuję za wymianę poglądów i pozdrawiam wszystkich analogowców - Jacek

jeRRy> dopiero teraz przeczytałem o Twoich sprzętach.Widzę,że znalazłem kogoś, kto szanuje firmę Grundig. Ja bardzo chwalę sobie Kolumny - słucham nonstop na aktywnych aktivbox40, mam też 850a, które też grają bardzo przyzwoicie.Bardzo dobrze też funkcjonuje układ : gramofon poprzez preamp do mixera, mackie cfxmkII, a z niego poprzez pre lampowy na aktivboxy. Mixer jest u mnie sercem systemu i gra to dobrze. Próbowałem też bardzo krótkich torów analogowych i cyfrowych i popieram Twoje przekonanie.Ma być prosto , ale nie za prosto.Pozdrawiam - jacek

Kiedyś na audiostereo.pl polecano mi gramofon Omnitronic BD-1350 - tani i niezawodny, bywa na Allegro, np.:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z tym że jest to konstrukcja paskowa, przeznaczona do odsłuchu płyt, nie do DJ (mimo, że firma DJ). Standardowo wyposażony we wkłądkę Audio Technica AT-3600.

Nie przejmuj się wpisami zniechęcającymi Cię do tego rodzaju sprzętu - i tak jakość dźwięku w głównej mierze zależy od rodzaju wkładki. Sam przez lata miałem wiekowy gramofon Elac (rocznik 1976) - grał ładnie, ale wymagał regularnego "grzebania", niestety z niekontaktującymi stykami nie mogłem sobie poradzić. Nowy gramofon firmy DJ-skiej nie wymaga takiej dodatkowej obsługi - jest niekłopotliwy, pozostaje więc tylko zmieniać płyty i cieszyć uszy przyjemnym, analogowym brzmieniem (na pewno nie bedzie to hi-end - ramiona stosowane w tych gramofonach nie sa zbyt precyzyjne ale nie sądzę by zagrał gorzej od gramofonów Foniki - a na pewno pewniej od nich trzyma obroty).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

<><

>Jacek,

to co piszesz o wkładce wynika z jej niedopasowania. Ja używam At440MLa, gra świetnie - gra na ramieniu Linn Akito. AT potrzebuje cięższego ramienia - jej compliance wynosi 15 - a z kolei niewielkiego nacisku - u mnie 1,5 g, który to jest mocno niedokładny i nierównomierny na mniej precyzyjnych ramionach. Poza tym igła tej wkładki ma dobry szlif. Jeśli Ty słyszysz więcej z MF104, to myślę, że wiele jeszcze trzeba poprawić i spasować :)

Co do gramofonu tangencjalnego to mam odmienne zdanie - w budżetowych konstrukcjach te ramiona jak się zepsują to są nie do naprawienia, a ich regulacja to droga przez mękę.

Co do niezawodnego, dobrego starszego gramofonu to np Grundig PS1020 ale ciężko go dostać. Ja obecnie używam Lenco L75 i odkąd zakończyłem jego przywrócenie do dawnej świetności, niczego się nie dotykam i gram - patrząc na solidność elementów, będzie tak jeszcze bardzo długo. Mam w domu też Sanyo Q25, duży silnik stablizowany kwarcem - wzorcowe obroty, dobre ramię jak na budżetową konstrukcję... Duale z serii 7xx są bardzo dobre. Jest tego trochę, poczytaj trochę na forum, jest sporo takich wpisów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.