Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  650 członków

Sony Klub
IGNORED

Klub Miłośników Sony z serii ES


Gość discomaniac71

Rekomendowane odpowiedzi

Vintage to jeszcze nie jest, ile mogą mieć lat, 15-17?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Piękne dawne czasy. Ówczesny szczyt techniki. Nikt nie wie jak to gra, ale myśłę , iż od tamtej pory wiele się zmieniło. I jest sporo lepszych końcówek.

ARTON55, moim zdaniem nie, ludzie dalej z powodzeniem używają starych wmacnaiczy typu MCintosh, Radford, H/K Citation z lat '70 i jakoś się nie słyszy żeby były gorsze od nowych.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Jest to sprawa gustu. Ludzie słuchają też Vinyli. Jedno jest pewne wtedy nie robiono szybkich wzmacniaczy i kolumn. Tak oczywiście myślę, bo miarodajny byłby tylko długi dokładny odsłuch. A wiemy ile się zmieniło w technologii i rozwiązaniach konstrukcyjnych. Ale no właśnie... .

Arton jesteś w błędzie. Szybkie kolumny? Tad. Szybkie wzmacniacze? Sansui. Były budowane na tranzystorach o częstotliwościach ponad dwukrotnie wyższych niż najlepsze dzisiejsze. Jedna jedyna rzecz, której w sprawach audio nie wolno nigdy robić to generalizacja. Sony na pewno gra mułowato bo to sony przecież...

Amnes - zgodzę się, że prócz niektórych wyjątków to mułowaty dźwięk :)

 

Arton, daj już spokój, w SACD wszystko gra z szybkością światła..., poza tym co oznacza termin szybki wmak? Raczej energiczny, z bardziej wywaloną górą, a takich w latach 70`tych, czy 80`tych nie brakuje, Sansui to nie tylko energia, ale kompletnie inne i oryginalne spojrzenie na dźwięk. A Sony, a Sony to też oryginał, jak z Herbetami, albo polubisz albo wywalisz :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Arton jesteś w błędzie. Szybkie kolumny? Tad. Szybkie wzmacniacze? Sansui. Były budowane na tranzystorach o częstotliwościach ponad dwukrotnie wyższych niż najlepsze dzisiejsze. Jedna jedyna rzecz, której w sprawach audio nie wolno nigdy robić to generalizacja. Sony na pewno gra mułowato bo to sony przecież...

Nie wiedziałem, że Sansui i Tad miały tylu naśladowców i się nie wyróżniały. Ja myślę, że to są właśnie przykłady będące wyjątkami niż powszechną modą. Teraz nowe formaty wymagają nowego podejścia technicznego.

Z tym podejściem technicznym, jak i ogólnie z Audio mało się zmieniło. Najlepsze jest to, że wychwalane tak, przez większość zasilacze impulsowe, będące podobno znakiem nowej ery miniaturyzacji, mają jednak sporą historię. Już firma Sony pod koniec lat 70`tych ładowała do swoich końcówek mocy i wzmacniaczy zintegrowanych bardzo dobrej jakości zasilacze impulsowe. Cała sekcja nazywała się: PLPS (Pulse-Locked Power Supply). Dodatkowo, cała płytka ekranowana jak należy! Zresztą jest podobnie, to nie jakieś nowe technologie, ale czas kiedy można już je stosować na pełną skalę...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Problem zasilaczy impulsowych polega na tym, że te bardzo wysokiej jakości w produkcji są o wiele droższe od tradycyjnych. Ale do sekcji wizyjnych w BluRay jak najbardziej są stosowane. Ostatnio SONY dobre zasilacze impulsowe zastosowało dekadę temu w serii amplitunerów z S-MASTER PRO /od STR-DB2000QS do STR-DA9000ES /.

Właśnie też słyszałem, że są bardzo dobrej jakości, ale wszystko zaczęło się od takich klocków jak TA-F6B, czy serii pre-ESPRIT TA-N86.

 

Co do serii S-Master, tu jest ciekawie to wytłumaczone: http://docs.sony.com/release/STRDA9000ES_TWP.pdf

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Jeśli można - wpiszę się również do klubu - jednak z klockami samochodowymi...

 

 

Wzmaczek XES M1 :

 

fotka04.JPG

 

fotka10.JPG

 

fotka11.JPG

 

fotka13.JPG

 

fotka14.JPG

 

 

Źródło XES-Z50:

 

http://audiocar.pl/galeria/xes/xes.htm

Piękna sprawa taki piecyk!

 

Co do wzmacniaczy cyfrowych z których SONY kiedyś się wycofało /prócz TA-DR1/ z powodów ekonomicznych a było prekursorem. Co się teraz dzieje? Tak wyśmiewane i niedoceniane wzmacniacze są teraz robione przez coraz większą ilość producentów w tym przez uznane audiofilskie wytwórnie. Od ROTELA, NUFORCE, LYNGDORFA, BEL CANTO, CARY aż po najmocniejsze końcówki AUDIO RESEARCH. Co daje cyfrowy wzmacniacz? Z cyfry otrzymujemy moc, dynamikę zawsze świetny bas, szczegółowość, przejrzystość, mikrodynamikę, szybkość, dużo powietrza i przestrzeni połączonej z dobrymi wybrzmieniami. Moim zdaniem olewano tą technologię z prostej przyczyny konkurencja obudziła sie z ręką w nocniku. NIE POTRAFILI wypuścić podobnego wyrobu. Do dziś się część nauczyła. Podobnie było zresztą kiedyś z odtwarzaczami SACD. Dla większości producentów to była kosmiczna technologia. Co się dzisiaj dzieje? Coraz więcej producentów ma w ofercie pleyery CD/SACD.

Co SONY to SONY!!!!!

Dodam również świetne końcówki mocy naszej krajowej firmy Audiomatus dla nich zdradziłem właśnie 180watowego Sony z serii ES

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W pudełeczkach mam 2 szt nówki tych wzmacniaczy ;) Od czasu do czasu ich słucham aby były w dobrej kondycji. Czekają na następną furkę.

 

Źródła używam codziennie - jako odtwarzacz domowy ;)

rafaell

 

Czy możesz podać w jakiej konfiguracji słuchasz i jaką masz opinię? Interesuje mnie kwestia przedwzmacniacza. Ponoć ciężko coś dobrać?

rafaell

 

Czy możesz podać w jakiej konfiguracji słuchasz i jaką masz opinię? Interesuje mnie kwestia przedwzmacniacza. Ponoć ciężko coś dobrać?

 

Przedwzmacniacz używam z lenistwa oryginalny PP03 (dużo innych rzeczy używam z lenistwa np. 11 metrowe kable do kolumn zamiast krótkich 2 metrowych) jak to mówią szewc bez butów chodzi i jeszcze go sobie nie przerobiłem. Myślę że winne temu jest pewne pójście na skróty w pre i zrezygnowanie ze wspólnej masy (miało to zapobiegać przesłuchom miedzy urządzeniami dopinanymi)muszę podłubać po swojemu ale ostatnio pracuję nad swoimi Rafaell's Cable XLR UP które po odsłuchach (klient sobie zażyczył!) maja zagrać basem jak u MIT-a :) (jest ciężko bo chcę to zrobić bez puszek).Napędzam AM 250 wysokoefektywnymi (96dB) vintagowymi 250W przerabianymi kolumnami Sansui.Nawet na tych długich kablach kop jest lepszy niż z porządnych kultowych kolumn Tanoya (pewnie im [Tanoyom] by pomogło zamiast 250-1000Wat!).

Wracając do AM250 kapitalnie grają napędzane bezpośrednio ze źródła z regulowanym wyjściem; nawet z kiedyś topowego tunera Onkyo po ominieciu PP03 mamy dźwięk klasę lepszy.

 

Dodam jeszcze że w Sony ES mimo ze to był kombajn i można tam było podpiąć masę urządzeń sekcja pre też nie była za cudowna. Przykładowo tak zwana przelotka wprowadzała własną sygnaturę. Mimo to mile go wspominam poza popalonymi gwizdkami (brak zabezpieczeń przed sprzęgnięciem w części ponad akustycznej z gramofonem)

 

Myślę że dobre pre do Audiomatusów jednak musi kosztować i kusi mnie któreś stare 30 letnie od Sonyego z rewelacyjnym pre gramofonowym nie pisz jaki model bo wtedy tanio nie kupię :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

ARTON55, technoliogia cyfrowych koncowek mocy byla juz w 1977 roku (dobry rok to byl) z PCM-owym Sony TA-N88(B). Pozniej musialo minac 25 lat zanim sie ta technika na nowo ruszyla z miejsca. I to nie dzieki jakiemus high-endowemu producentowi, lecz Bang & Olufsen (ktory tak naprawde prace przedewszystkim badawcze zaczal juz w polowie lat 90-tych). Druga firma ktora eksperymentowala w tym czasie z digitalnymi ampami bylo Apogee. Pamietam ze oba jakos rownoczesnie wypuscily swoje pierwsze "kity ewaluacyjne". Kit Apogee brzmial fajnie ale oni mieli duze problemy z uzyskanie duzej mocy wyjsciowej, kit mial jakies 40-50W na kanal. ICEpower bylo lepsze pod kazdym wzgledem technicznym lecz brzmienie bylo mniej satysfakcjonujace.

Anyway, marki ktore wspomniales a majace swoje linie digitalnych koncowek mocy jest jak opowiesci tysiaca i jednej nocy z tym samym moralem: wszyscy uzywamy modulow B&O. To tak w skrocie.

"nowe formaty wymagają nowego podejścia technicznego." Zastanawiam sie nad tym jakie formaty masz na mysli? Technika kodowania dzwieku a technika odtwarzania sa dwoma zupelnie roznymi i niezaleznymi od siebie rzeczami.Co do odtworu to juz w latach 70-tych bylo duzo wzmacnizczy majacych pasmo przenoszenia do 150kHz, dzisiejsze wzmacniacze do SACD nie sa zadna nowinka lecz powrotem do tego co bylo.

Szybkie kolumny... Jezeli wezniemy za punkt wytyczny ze "vintage" to sprzet 25-letni i starszy to magnety z neodymium (kwintesencja efektywnych/efektownych/szybkich kolumn) byly juz w 1982 (cyhba Kenwood/Trico, ale nie jestem pewien). Zreszta ze wzmacniaczami jest dokladnie to samo a wszystko rozbija sie nie o technologie. W dzisiejszych czasach czas na developing sprzetu nie ma czasu (czytaj nie ma nieograniczonych funduszy na taki luksus- o czym swiadczy m.in. uzywanie prze wielu High-Endowych producentow gotowych- i co wiecej takich samych- modulow ICEpower). Poza tym nie ma chetnych na zaplacenie pieniedzy ktore zwrocily by koszty developingu. Nikogo nie stac dzis by taj jak Sony z TA-N902 na etnie prace badawcze bedz jak Sansui z C-2301 Vintage na ponad 3 letnie.

Poza tym zastanow sie na ilu z Twoich ulubionych plyt byl uzywany mikrofon Neumann U-47 ktorego produkcje zakonczono w latach 50-tych, ile stolow mikserskich Neve z lat 60- i 70-tych oraz 2 calowych magnetofonow szpulowych Studera uzywa sie do dzis w studio. Technika to nie wszystko...

...a Co SONY to SONY!!!!!

 

Poza tym zastanow sie na ilu z Twoich ulubionych plyt byl uzywany mikrofon Neumann U-47 ktorego produkcje zakonczono w latach 50-tych, ile stolow mikserskich Neve z lat 60- i 70-tych oraz 2 calowych magnetofonow szpulowych Studera uzywa sie do dzis w studio. Technika to nie wszystko...

...a Co SONY to SONY!!!!!

 

Zawsze studia były niedoinwestowane dziś dalej nowszy bardzo dobry Neumann U87 też nie jest dostępny wszędzie o droższych sparowanych Telefunkenach z kapsułą C-12 nie wspominając. Ale jak się taką płytę nagra i pózniej posłucha to micha uśmiecha się od ucha do ucha mimo że poza lampowym pre mikrofonowym (dalej najlepsze) dalej wszystko od przetwornika A/D idzie już po cyfrze.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

CASKP > o to żródło to się chyba kiedyś targowaliśmy , wystawiałeś za 13 , dawałem dyszkę ;)

 

u mnie w aucie źródło skromniejsze bo tylko drx960rz ...na półce trzymam KEX-M900RDS + zmieniarkę z DAC w osobnej obudowie , DEX-M88RDS i DEQ7500 czyli z linii 88 i 900tki :)

Viking

Neumann, Neve, Studer oj bardzo trafnie się poruszasz. Choć Neumann U87a zdaje się bywa w polskich studiach nagraniowych pozostałe urządzenia liczy się w pojedyńczych sztukach. Nowe formaty dla mnie to HiRez a więc gęste / DSD, PCM 96/24, PCM 192/24, WMA i FLAC studio master oraz DTS-HD MA i DD True-HD MA/. Problem dawnych urządzeń polega na tym, że nie wszystkie sobie dobrze radziły z szerokim pasmem i były to wyjątki bo potrzeb nie było. Po wejściu SACD zdarzały się przypadki uszkodzeń sprzętu właśnie ze względu na nie dopasowanie czy złe zaprojektowanie jak kto woli. Lub źle to grało /brak całego dobrego zestawu/. Samo SONY mówiło o specjalnym projekcie począwszy od TA-E1 i TA-N1. W kolumnach prócz głośników stosuje się kondensatory a te głównie w tamtych czasach muliły czy były wyjątki, nie wiem. SONY jako pierwszy opracował specjalne głośniki wysokotonowe ED /extendet definition/ czyli na poszerzone pasmo /carbonowe/. Dopiero o wiele później nielicznym producentom udało się wprowadzić konstrukcje szrokopasmowe. I to są te problemy. Którym mała manufaktóra nie jest w stanie sprostać!

 

rafaell

Zgadzam się z Tobą. Neumann jest głównie używany do rejestracji vocalu. Tylko najlepsze studia szczycą się jeszcze czymś lepszym jak mikrofony DPA czy przedwzmacniacze Millenia Media. A już samym szczytem jest stosowanie podczas rejestracji techniki naturalnie przestrzennej za pomocą dwóch mikrofonów /Blumlein/ stosowana np przez POUS3.

Poezja.

 

rafaell

Zgadzam się z Tobą. Neumann jest głównie używany do rejestracji vocalu. Tylko najlepsze studia szczycą się jeszcze czymś lepszym jak mikrofony DPA czy przedwzmacniacze Millenia Media. A już samym szczytem jest stosowanie podczas rejestracji techniki naturalnie przestrzennej za pomocą dwóch mikrofonów /Blumlein/ stosowana np przez POUS3.

Poezja.

 

A tam DPA, fakt wygodne bo wszystkiego nie ściągają ale czy wszystko słyszymy zoomem ;). Co do Millenny i U87 to takze dysponuję audiofilska płytą nagrana na moich Rafaell's Cable-sam wypał matki też został zrobiony wzorcowo! Jak ktoś jest chętny to proszę na PW mam jeszcze parę sztuk (muzyka dotycząca Świąt Wielkanocnych). Co do przestrzennego nagrywania to Decca Three ma fajne efekty przestrzenne także z Blumleinem i duże składy wychodzą tak nagrane świetnie!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

CASKP > o to żródło to się chyba kiedyś targowaliśmy , wystawiałeś za 13 , dawałem dyszkę ;)

 

u mnie w aucie źródło skromniejsze bo tylko drx960rz ...na półce trzymam KEX-M900RDS + zmieniarkę z DAC w osobnej obudowie , DEX-M88RDS i DEQ7500 czyli z linii 88 i 900tki :)

 

Tak . Zgadza się ;) Byłem nieugięty - ale cieszę się bo to genialne źródło nadal jest u mnie ;)

Gość Stivi89

(Konto usunięte)

Witam postanowiłem dołączyc do grona esmaniaków.Oto moje kino domowe jeszcze przed zmianą.

 

Wiec tak :

Amplituner SONY Str-DB830QS

DVD SONY DVP-S325

po roku zmiana Dvd SONY DVP-NS900QS

KOLUMNY SONY KLASY ES kolumny zostały potem wyminione na eltaxy które mam sdo dzisiaj ale to potem.

tak było 10lat temu

 

2 lata temu wymieniłem sprzęcik:

Amplituner SONY STR-DG820z HDMI i 7.1

Blu-Ray SONY BD-S350

KOLUMNY ELTAX 7.1

 

Dwa miesiące temu:

Amplituner SONY STR-V555ES

Dvd SONY DVP-S9000ES

KOLUMNY ELTAX

A tak to teraz wygląda i się prezentuje:

 

Amplituner SONY STR-VA777ES GOLD

Tuner SONY 777es Z DABEM GOLD

Dvd SONY DVP-S999ES GOLD

Będzie jeszcze

CD SONY CDP-XA555ES gOLD

Mini Disc SONY MDS-JA555ES GOLD

 

KOLUMNY ELTAX:

Front LINEAR RESPONSE LR10,5 na sprzedaż,

CENTER LINEAR RESPONSE LRCenter na sprzedaż,

Tyły CONCEPT400 na sprzedaż,

SUBWOOFER ELTAX ATOMIC a-15 Z głośnikiem 40cm

 

Kolumny będę wyminiał na Paradigmy jakie To sie jeszcze okaże. Załanczam foto.Jak znajdę starsze foty to też wstawię ,jak to kiedyś wygladało.Na ostanim zdięciu widać jak było 7.1.Proszę o opinię .Co by tu jeszcze pozmieniać jak by cos nie tego bo powiem że jestem zadowolony z tego co mam.Konfiguracja taka a nie inna ze względy na duży stół mieszczący 12osób salon jakieś 4x15metrów ale większość to skos.

Panowie oświećcie mnie. Czy wzmacniacz sony 707es ma mieć na wejściu i wyjściu / adaptor / tzw. zworki czy nie ?. Oglądałem inne wzmacniacze i jedne mają a inne nie, to już zgłupiałem. Czy ma to wpływ na dźwięk. Nie śmiejcie się ale instrukcję mam po niemiecku i nic z niej nie kumam.

Nie ma zworek, bo nie ma wejścia MAIN IN. Jest tylko wyjście PRE OUT.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Może ktoś mi powiedzieć czy rózni się amplituner Sony ES STR-GX79ES od STR-GX70ES?

 

Masz GX70ES przy nim 79ES i 7xx (kilka modeli siedemsetek) to już tandeta mająca się tak do 70Es jak wzmacniacz 30ES do starszej serii ES. Czyli niby ES a gra poniżej QS. Wczoraj miałem tą nieprzyjemność usłyszeć oba: GX79ES i FA30ES. Moja recenzja : błeeeeeeee :(

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.