Skocz do zawartości
IGNORED

Motocykle.


marko3T

Rekomendowane odpowiedzi

Jawa ponad wszystko

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.myspace.com/loszmi

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-954144
Udostępnij na innych stronach

Kilka ciekawostek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10226-100006478 1198007767_thumb.jpg

post-10226-100006479 1198007767_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-957278
Udostępnij na innych stronach

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10226-100006475 1198007866_thumb.jpg

post-10226-100006476 1198007866_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-957279
Udostępnij na innych stronach

Ten też jest fajny... ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-957768
Udostępnij na innych stronach

Pora podkręcić tempo.

Kawasaki ZXR 750, pierwsze wersje nazywane były odkurzaczem , to dlatego że od owiewki do zbiornika dochodziły charakterystyczne rury.

Model od 93r. nazywano jednojapówa przez duży wlot obok świateł.

Tak czy siak wszystkie nazywano beton , bo miały nie miłosiernie twarde zawieszenia.

Motocykl z charakterem , mam do niego duży sentyment.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10226-100006371 1198151927_thumb.jpg

post-10226-100006372 1198151927_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-958823
Udostępnij na innych stronach

To prawdziwa legenda i jednocześnie ciekawa historia.

Britten, motocykl zbudowany przez pasjonata bez wiedzy inżynierskiej.

Stosował rozwiazania , które nie miały prawa działać ( on o tym oczywiscie nie wiedział) i co..... i działały wbrew temu czego uczy sie przyszłych konstruktorów.

Motocykle Britten odnosiły sukcesy na torach wyścigowych.

 

Ciekawe jak potoczyły by sie losy firmy gdyby twórca tych motocykli żył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10226-100006369 1198152478_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-958834
Udostępnij na innych stronach

Czasem tak sie zaczyna ..... a czasem tak się kończy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10226-100006227 1198317172_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-960788
Udostępnij na innych stronach

Tego nie było. Mondial Piega

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-960858
Udostępnij na innych stronach

a teraz naprawde DUZE maszynki :)))

oba jezdzace!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5678-100006199 1198347709_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-961139
Udostępnij na innych stronach

mnie rusza cos takiego szcegolnie ze moja polowka tez moglaby jako za plecak robic bo kanapa duza i wygodna.fotka fajna z kartoflamy w tle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-963417
Udostępnij na innych stronach

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-963540
Udostępnij na innych stronach

a moze wulkan pojemnosc 2.0 :D wiecej niz moje autko .. lekki tuning.. i taki jezdzi po Koscianie kolo Poznania :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-964681
Udostępnij na innych stronach

marko3T, 5 Gru 2007, 00:18

 

>Co do NR , to Honda ostro walczyła z tym silnikiem niestety projekt odpuścili ,bo nie dawał aż tak

>wymiernych zysków.

 

Tu akurat się lekko mylisz. Technologia owalnych tłoków była przewidziana do sportu. Cywilna NR musiała powstać aby mogła jeździć w MŚ Superbike, takie były przepisy. Niestety równo z wejściem Hondy NR na rynek zakazano w Superbike stosowania silników z tłokami o innym przekroju poprzecznym niż koło. Koniec kropka. Nie po to stworzono przepisy pod Ducati aby kto inny zbierał laury. Dla przypomnienia motocykl dwucylindrowy mógł posiadać poj. 900ccm (seryjne Ducati, japończycy takich konstrukcji nie mieli), czterocylindrówki tylko 750ccm (wszystkie japończyki), ponadto dwucylindrówka mogła mieć mniejszą masę. FIA w formule 1 również z automatu zakazała stosowania owalnych tłoków. Nie było sensu rozwijać tej techologii. Dopiero w MotoGP dopuszczono owalne tłoki, jednak przy większej wymuszonej masie motocykla.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-967407
Udostępnij na innych stronach

Edson

>Tu akurat się lekko mylisz

 

Ale tylko lekko.

Honda zrezygnowała z wdrażania tego silnika do maszyn cywilnych , bo były droższe w produkcji od silników tradycyjnych , a rozwój i udoskonalanie silników z tłokami "okrągłymi" pokazały jakie jeszcze tkwią w nich rezerwy.

Sport zawsze jest poligonem doświadczalnym i jeżeli rozwijanie tej technologii miało by sens, to Honda nie zrezygnowała by i mielibyśmy teraz np. CBR z owalnymi tłokami. Zmiana przepisów nie wpłyneła by na rozwój maszyn cywilnych.

 

NR z tego co pamiętam miała moc 125kM , to nawet w owych czasach nie była rewelacja i już wtedy nic nie przemawiało na korzyść silników "owalnych". Przykład, w 1991 roku Suzuki gsxr 750 tzw. olejak miał moc 118-120km i kosztowało duuużo mniej niż 100.000DM

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-968014
Udostępnij na innych stronach

Zdławiony seryjnym wydechem miał 125 KM. W wersji wolnej silnik miał 170 lub 175KM, nie pamiętam już dokładnej wartości. Pamiętajmy, że były to lata 80-te ubiegłego wieku kiedy powstał ten silnik. Właśnie Hondą NR Loris Capirossi osiągnął prędkość 300 km/h, z ważnych modyfikacji zmieniono jedynie wydech, pomiar wykonano profesjonalnie czyli z czasu przejazdu na odcinku drogi w obie strony.

 

FIM i FIA ukręciły łeb tej konstrukcji (i koncepcji), była za dobra, nie ci konstruktorzy ją wymyślili którzy mogliby pokazać ją światu w wyścigach, mieli za bardzo skośne oczy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-968341
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo doszukujesz sie teorii spiskowych , może próbowano promować europejskiego producenta , ale trzeba też pamiętać , że w latach 80-tych japońska czwórka miała już bardzo mocną pozycje na świecie.

 

Nie zapominaj o tym , że maszyny z wyżyłowanymi silnikami i przeznaczone na tor , to zupełnie co innego jak maszyna cywilna , której silnik musi wykazywać sie pewną trwałością i bezawaryjnością.

NR miała w cywilu moc 125KM nie dlatego ,że układ wydechowy ją kastrował , ale dlatego że miał to być motocykl którego wał, tłoki ,zawory wytrzymają więcej niż kilkaset godzin pracy.

 

Zastanawia mnie dlaczego nie poszli na całość, NR i tak nie była przeznaczona dla szarego motocyklisty kręcącego przebiegi rzędu 8-10000 km rocznie. To był motocykl dla konesera , który miał stać , a wyjerzdżać tylko od święta.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-971642
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące później...

d.p.t.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1068145
Udostępnij na innych stronach

d.p.t.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1068146
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tymi owalnymi tłokami - poprawiają napełnianie gara i wydech poprzez zwiększenie łącznej powierzchni zaworów w stosunku do powierzchni przekroju cylindra.

 

Tym niemniej obwód przekroju cylindra jest duży w stosunku do powierzchni (tutaj optymalne jest koło) a więc straty na tarcie rosną (dlatego zresztą nie opłacają się samochodowe V6 2.0 a w klasie 1.0 dominują I3). Ciekawe czy ktoś pomyślał o odwróceniu tego pomysłu - a więc zaworach o nie-kolistym kształcie, lepiej wykorzystujących powierzchnię przekroju gara - np. 4 zawory w kształcie ćwiartek koła przy tradycyjnym, okrągłym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1068232
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wankel , to temat zapomniany i wątpie czy kiedykolwiek wróci na szerszą skale. Obecnie typowe silniki sa tak dopracowane iż chyba nikt nie będzie ryzykował dużych pieniędzy forsując temat owalnego tłoka . Gdyby nie Mazda , to już dawno świat by zapomniał o tym silniku , trochę szkoda.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1075792
Udostępnij na innych stronach

Tak to kiedyś bywało. Dziewczyny też były prawdziwsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1075794
Udostępnij na innych stronach

...i współczesna kontynuacja... Tylko motocykla :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1075845
Udostępnij na innych stronach

Widzisz , a ja myślałem że dyskutujemy o wanklu też nazywanym owalnym(błędnie) czy wirującym.

Tak czy siak koncepcja też siadła.

 

 

Staszek

 

Czerpią z tradycji. To był dobry ruch ze strony ikony sportów motocyklowych jakim jest Ducati,

dobry ruch w sensie "wypuszczenia" kilku maszyn w stylu retro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38141-motocykle/page/7/#findComment-1076107
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.