Skocz do zawartości
IGNORED

Standy Sound Art


zbigniew5309

Rekomendowane odpowiedzi

Witam oczywiscie ze warto to sa standy ktore maja prawdziwy wplyw na dzwiek sa moim zdaniem najlepsze na rynku i to nie tylko w naszym kraju.

 

Z tego co wiem mozna zamowic strojenie pod konkretny glosnik a poprawa jakosci w przypadku malych monitorow jest kolosalna nabieraja oddechu i oparcia w basie i przede wszystkim kontroli -POLECAM.

 

Jest tylko male ale- nieco niekomunikatywny sposob podejscia do klienta i kontakt tak bylo kiedys byc moze cos sie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-890012
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zmieniło. Do firmy nie można się dodzwonić, tylko na komórkę. Zdjęcia modeli są złej jakości. Nie wiedziałem o indywidualnym dostrajaniu. Dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-890184
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys standy Stand Artu (Sound Artu) do kolumn ESA Furioso. Chyba właśnie był to model 7. Potwierdzam wszystkie pochlebne opinie - jest to doskonały produkt, wart każdej złotówki.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-890460
Udostępnij na innych stronach

To są bardzo dobre podstawki, wiem bo takie posiadam : ))))

Poszukaj może z 2 ręki mi się udało za 900 zł, płacisz raz na całe życie, bo pewnie ich nie wymienisz !!!

Poprawi się wszystko, tak jak byś wymienił kolumny lub wzmacniacz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-892682
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Namawiam wszystkich do podzielenia się opiniami na temat Standów firmy StandArt.Stoję przed dylematem kupić je czy inne(znacznie tańsze).Moje robione by były specjalnie pod Harpia Acoustic Atlas.Koszt to bagatela 2,8tys zł.Materiał stal,granit.Wypełnione przez producenta 3 róznymi materiałami.Ponoć w Europie jest tylko 3 producentów profesjonalnych standów(według Pana ze StandArt-u).Praktycy podzielcie się swoimi opiniami.Co mogę poprawic w brzmieniu kupując je.Jak wielka jest różnica pomiedzy StandArt-ami a innymi(poprawa dxwięku).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-893579
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Z Harbeth SHL5

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-902805
Udostępnij na innych stronach

papkin, 26 Paź 2007, 09:48

 

>skyrobin

>jeszcze raz dziekuję, chodzi dokładnie o te głośniki

>Jaka jest wysokość Twoich standów?

 

papkin --> chyżbyś wreszcie dorósł do super piątek ;) ???

 

pozdrawiam,

 

zdezintegrowany_3PO

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-903014
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Przy okazji tego wątku chciałbym podzielić się kilkoma uwagami i spostrzeżeniami dotyczącymi podstawek StandArt i ich współpracy z Harbeth SHL5.

Kilka tygodni temu złożyłem zamówienie na te podstawki. Optymalną dla mnie wysokość ustaliłem na 48cm licząc od podłogi do górnej krawędzi stalowego blatu na którym spoczywa monitor. Ich masa przekracza 40kg każda. Szczerze mówiąc miałem poważne wątpliwości jak zachowają się te standy (o tak dużej wysokości a właściwie jak będą "brzmiały") z SHL5. Moje wątpliwości nie były zupełnie bezpodstawne.

Według producenta ich wysokość nie powinna przekraczać ok. 45cm. Pan Sylwester Witkowski nie był pewny jak to "wszystko razem zagra". W każdym razie nie polecał (być może dlatego, że nikt do tej pory nie zamawiał podstawek pod super piątki o takiej wysokości).

Miałem również okazję krótko porozmawiać z Panem Jackiem Kłosem na ten temat. Wyraził obawę czy też przypuszczenie, że przy znacznej wysokości podstawek pod SHL5 i w pomieszczeniu ok. 18m kw. może pojawić się niedobór ilości i wypełnienia pokoju basem co z kolei może spowodować oczywiste zachwianie równowagi tonalnej przekazu. W przypadku gdybym stwierdził wyszczuplenie niskich rejestrów zalecił połowiczne antidotum w postaci postawienia głośników na cienkich kawałkach filcu rozmieszczonych w czterech i tylko czterech narożnikach podstawki. Jednocześnie w takim przypadku zdecydowanie odradził blue taca, który standardowo jest dołączany do "sklejenia" monitorów z podstawkami. Dowiedziałem się, że w przypadku StandArt duże znaczenie w brzmieniu odgrywa siła z jaką skręcone są wybranymi śrubami górna, stalowa podstawa z granitem na dole podstawki. Pomiędzy kształtownikami i podstawami znajdują się (widoczne w tym wątku na zdjęciu) płatki korka.

 

Kiedy standy znalazły się u mnie w domu, stanęły we właściwym miejscu a monitory zostały przytwierdzone do stalowej płyty standu blue tac-iem mogłem rozpocząć pierwszą analizę brzmienia.

 

Rozpoczynając od dołu:

pierwsze wrażenie - bas prawie znikł! - tragedia. Jednak po dłuższym czasie odsłuchów nie nazwałbym tego co stało się z basem odchudzeniem dźwięku. W zróżnicowanym repertuarze z utworu na utwór coraz wyraźniej słyszałem i uświadamiałem sobie, że bas jest ale tylko wtedy gdy pozwala na to charakter utworu muzycznego albo techniczna realizacja nagrania. W wielu nagraniach bas potrafi być powalająco potężny z bardzo niskim zejściem. Natomiast zawsze jest dobrze kontrolowany i zróżnicowany. Nie ma mowy o jakichś spowolnieniach czy snuciu się gdzieś po kątach pokoju. Na dole jest szybko ale nie twardo. Harbeth zyskał teraz bardzo przyjemnie brzmiący, leciutko zaokrąglony bas.

Zanim zamówiłem te podstawki głośniki stały na drewnianym stołeczku i słabo kontrolowany bas obecny był praktycznie przez cały czas i w każdym utworze - nawet jeśli kawałek muzyczny był kiepsko zrealizowany. Niskie były misiowate i mało zróżnicowane jak ręcznie robione domowe kluski na mleku.

 

średnica:

Najważniejsze różnice brzmienia: fizjologiczny realizm (jeśli tak można powiedzieć), przejrzystość, szczegółowość, odmatowienie (tzw. odmulenie), mikrodynamika i w ogóle dynamika w połączeniu z fantastycznie barwną żywością i przestrzennością przekazu. Średnica nie posiada śladu agresji przy całej swojej wyrazistości, artykulacji. Skala zmian jest bardzo duża. Ktoś mógłby zapytać jak duża? Myślę, że to jest skok jaki mógłby się dokonać jak gdybyśmy zmienili głośniki (!) o brzmieniu lepszym o kilka klas.

Gdy nie posiadałem porządnych standów to żeby wyraźnie usłyszeć dość rozmyty i matowy flet musiałem poziom głośności ustalić na godzinie 11. Po postawieniu monitorów na standach odbieram ten sam instrument czysto, wyraźnie z pięknym wybrzmieniem (pojawiło się powietrze wokół niego) z pozorną lokalizacją gdzieś w głębi sceny. Jednak najbardziej zaskoczyło mnie, że to wrażenie objawia się przy ustawieniu gałki wzmacniacza w okolicy godziny 9.

 

wysokie:

zróżnicowane, rozdzielcze, jedwabiście wydelikatniały, zwiększyła się ich ilość + jakość co spowodowało, że blachy brzmią metalowo i dobitnie a szczoteczki na talerzach precyzyjnie i delikatnie.

Bez podstawek wysokie były mocno zgaszone, szare, wszystkie utwory brzmiały podobnie.

 

przestrzenność i stereofonia:

Dokonała się potężna zmiana w kierunku oddechu, głębi, trójwymiarowości. Na każdej z płyt lądujących na talerzu odtwarzacza słuchacz może być przekonany, że za chwilę odkryje coś niespodziewanego i tajemniczego. Czasem te niespodzianki okazują się dość nieprzyjemne z powodu kiepskiej jakości realizacji.

 

Standy stoją na kolcach wykonanych z miękkiej stali. Podłożenie (co sprawdzałem) podkładek z twardszego metalu spowodowało nieprzyjemne wyostrzenie wysokich. Niestety to słychać. Między stand a głośniki (na zdjęciu) eksperymentowałem z okrągłymi krążkami wykonanymi z miękkiej pianki. Można je znaleźć w opakowaniach z płytami CD-R/DVD. Szybko powróciłem do blue tac-a. Na krążkach z pianki średnica mocno się zabrudziła a scena oddaliła. Bas pozostał bez zmian. Niedługo pobawię się z filcem. Ciekawe co się zmieni...

I jeszcze jedno, podstawki po kilku dniach "ustania się" wyraźnie zyskują na poprawie w zakresie wypełnienia dźwięku.

 

 

Zadaję sobie pytanie czy te podstawki potrafią odkryć i wykorzystać wszystkie najlepsze cechy głośników pod którymi stoją? tego nie wiem, jednak zmiany w brzmieniu są i objawiają się w bardzo spektakularny, wyraźny, bezpośredni i zaskakujący sposób.

Moje podstawki "dostrojone" są w sposób standardowy tj. pod kątem najlepszej neutralności i wydobycia najlepszych cech brzmienia SHL5. Z tego co wiem można zamówić takie wykonanie (wypełnienie) standów, żeby głośniki grały w sposób bardzo analityczny ale należy się liczyć ze znaczącym odchudzeniem np. zakresu basowego lub/i utratą sygnaturki brzmienia posiadanych zestawów głośnikowych.

 

"Dostrojenie" przede wszystkim polega na wypełnieniu ośmiu nóg standu odpowiednimi materiałami. Co to za materiały, jaki jest ich skład i w jakich są proporcjach - to pozostaje tajemnicą producenta. Wypełnienie ułożone jest wewnątrz kształtowników warstwami. Z tego co udało mi się dowiedzieć wypełnienie realizowane jest na mokro - ponoć ma to zapobiec przemieszaniu się kolejnych warstw podczas transportu do odbiorcy co wpłynęłoby negatywnie na brzmienie monitorów. Klient jest uprzedzany o ewentualnym wycieku cieczy z nóg i nie należy się przejmować ale mieć to na uwadze. U mnie nie popłynęło. Gwarancja na standy jest dożywotnia. Gdyby stało się tak, że ewentualne naprężenia w standzie doprowadziłyby do pęknięcia granitu (co zdarza się bardzo rzadko) to naprawa (podmiana na nowe bloki granitowe) realizowana jest w ramach gwarancji.

 

 

Na koniec chciałbym dodać, że rozmowy z Panem Witkowskim odbywały się w sposób bezproblemowy a przy herbatce mieliśmy okazję sympatycznie porozmawiać na różnorakie tematy w tym związane z audio.

 

Pozdrawiam wszystkich

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-903662
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wszystkie spostrzeżenia przedmówcy dotyczące wpływu standów na brzmienie chociaż nabyłem skromniejszy zestaw. Na standach Stand Art stoją przymocowane za pomocą Blu Tack-a Falcon Acoustic Monitor Tambour LS/3. Wszystko zakupione na rynku wtórnym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/36833-standy-sound-art/#findComment-906905
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.