Skocz do zawartości
IGNORED

AUDI A3 czy PASSAT B5FL


Pixeel

Rekomendowane odpowiedzi

zyzio> moje 1.9 tdi ma 230KM a chmurke zostawia znacznie mniejsza niz ta oslawiona ibiza wiec...? trzeba wiedziec jak robic :) Co do usterkowosci to tylko spece z autoswiat pierdziela ze to fe i wogule. Prawda taka ze najwazniejszy kierowca i jak nie jest rzeznikiem to nic mu szybciej nie padnie.

Pixeel a moze bys chcial MONDEO 2.0 TDDI 115KM z 2001r?

Znajomy ma takie na sprzedaz, wersja Ghia wiec full wypas, silnik na pompie i lancuchu wiec stara dobra szkola, auto duze i wygodne a chce ok 23tys zl

>=> Robert Gdańsk

>Jakbyś ją żyłował non stop to nie ma szans...ale jak wykorzystujesz wyzszy moment to faktycznie aż

>tak szybko motor nie padnie ;)

 

Heh ... no widac ze cos dzwoni ale nie wiesz w ktorym kosciele ;P

Zyluje ja non stop, oczywiscie dopiero az mi sie zagrzeje. EVO, STI czy inne wynalazki maja tylko przewage na starcie i pozniej sa poniewierane chyba ze tez cos dlubali.

Moment wlasnie zabija...jak przejzysz oferte "tjunerow" z allegro to podaja oni wielkie ilosci Nm przy niskich obrotach. Efektem jest piekny kop w plecy przy 2000 obr a pozniej nic sie nie dzieje. Dlatego to robia ze to najprosciej w TDI zrobic, taka maja sprawnosc i wygeneruja 400Nm bez problemu na niskich obrotach.

Niestety panewki, sprzeglo, kolo dwumasowe jak i caly naped cierpia ogromnie.

Sztuka jest zrobic TDI krecace sie spokojnie pod 5200obr, z momentem ulozonym plasko i jak najdluzej bez wielkiego strzalu tylko plynnie. Dla porownania Ci powiem ze moja pszczolka ma "tylko" 412Nm przy tej mocy co jest wynikiem slabym. Moglbym w przedziale 2500-3000 wygenerowac ok 460Nm spokojnie ale z ww powodow tego nie zrobie. Zal mi motorowni i napedow pozatym problemy z trakcja by byly takie ze o ruszeniu szybkim nie bylo by mowy.

A tak mam moment prawie plasko do 4700obr moc do 5400 i auto zamyka oba zegary :D

=> Robert Gdańsk

Powiem tak, ja pojeżdzę non stop na maksa Type-R-ką bez turbo 100 tys. km, a Ty swoją pszczółką, a potem rozbierzemy oba silniki i się okaże który się bardziej zużył :p

szumidokolalas> sprzeglo do niedawna seryjne najwieksze jakie wejdzie w skrzynie 5 Sachsa 228mm. Dzieki wlasnie plaskiemu ulozeniu momentu naprawde dawalo rade. Od niedawna spiek ze stanow wiec moze cos jeszcze podkrece :)

zyzio> moje auto to extreme. nie daje mu zycia na 100tys km napewno. Chociazby dlatego ze baza byla jednosta 110KM na pompie rotacyjnej i na dzien dzisiejszy jest to najmocniejszy tego typu silnik w PL na seryjnym walku.

Ale znam wiele 130KM i 150KM jednostek (pompowtryskiwacze) ktore na innych turbinach maja okolice 200KM lub wiecej i przebiegi 100tys km zrobione i nadal jezdza....

Prawda taka ze sam program madrze zrobiony nie wplywa na zuzycie w stopniu zauwazalny. Co innego te "tjuningi"za 250 zl z allegro...to moze zaszkodzic. Jak "tjuner" ustawia doladowanie z seryjnego 0.9 na 1.6bar bez zmiany turbiny to tylko kwestia czasu jest kiedy pierdolnie....albo leje paliwa na maxa az czarno za autem. Wtedy EGT napewno usmazy wtrysk lub tlok.

Z ta kwota polecalbym porozgladac sie za volvo V70, moze nie R (mrrrr...) ani T5 ale w twoim wypadku D bedzie swietny wyborem. Auto na dlugie lata, praktyczne, wygodne, nie rzucajace sie w oczy a przedewszystkim BEZPIECZNE. Zdecydowanie lepszy niz VW group :)

 

pozdrawiam

 

volvofan ;)

Robert

 

w seryjnym 2.0TDI 170 KM 350 Nm Niemcy narazie daja spokoj bo sprzegla troszke ide...dlatego sie skromnie spytalem

 

zuzio ja jezdzilem 2 lata 2.0TDI 140 KM 320Nm mial chyba 10.2 sekund do setki..iiijakos dawalem rade nawet w Polsce

=> Robert

No własnie Twoje auto jest ekxtreme, ale faktem jest, że są Passaty szlachetnie urodzone 1.9 TDI 130 KM, które mają jakims cudem już seryjnie ponad 140 KM i delikatntny tuning daje im coś pod 170 KM (strona Chojnacki motorsport) - w takim przypadku faktycznie aż tak na trwałości to się nie odbija, tym bardziej że moment bardzo wysoki. Inna sprawa jest, ze samochód z turbo dieselem jest cieższy od benzyny i m.in. dlatego czesto benzyniak o takiej samej mocy i 2 razy niższym momencie w tej samej budzie objeżdza diesla - dochodzi tu też sprawa taka, ze benzyniak na poszczególnych biegach uzyskuje znacznie wyższe prędkosci....

no zyzio masz racje . To znane ze silniki 1,9 i 2.0 TDI mialy tuzy rozsiew mocy w KM i to najczescie do gory. Dlatego naprzyklad jakies 3 lata temu z 101 Km dopasowali 105 a z 136 KM 140 KM

>To znane ze silniki 1,9 i 2.0 TDI mialy tuzy rozsiew mocy w KM i to

>najczescie do gory. Dlatego naprzyklad jakies 3 lata temu z 101 Km dopasowali 105 a z 136 KM 140 KM

 

:)

Nie do konca tak:)

101KM to jednostka na sterowniku EDC 15

105KM to juz EDC 16 :)

a 140KM to 2.0 a nie 1.9 jak 130KM :)

Wszyskie maja gifty na +

ale... nowe volvo to juz nie volvo tylko ford :/ niestety

 

chodzi mi o v70 tzw. przejsciowke, ten zaraz bo ostatnim prawdziwym volvo czyli modelu 850 :)

 

dobra koncze offtopa

 

pozdrawiam

netboy znam ten model z dieslem od audi 2,5 TDI bardzo wytrzymale i oszczedne ale glosne traktory bezyniaki byla inna bajka byly z 125 140 i 170 KM.

Pozadne wozki ale male smoki w miescie 12-14 litry.

szumidokolalas, 31 Sie 2007, 20:41

 

>netboy znam ten model z dieslem od audi 2,5 TDI bardzo wytrzymale i oszczedne ale glosne traktory

>bezyniaki byla inna bajka byly z 125 140 i 170 KM.

>Pozadne wozki ale male smoki w miescie 12-14 litry.

 

no wlasnie benzyniaki :) tyle ze 170KM to nie wszystko :) koniec tej wyliczanki jest na 280KM a po umiejetnym "dlubaniu" gruboooo ponad 300KM. 12-14l to rowniez niepelne dane :( moj tyle pali "na luzie" dynamiczna (nie szalencza) jazda skutkuje spalaniem ok 20-23l :/ ale co tam, emocje: bezcenne :D

dragon taaa..

 

zajelo i kopnelo po 3 latach w d. abylo to chyba 4 lata temu...wec albo siedziales w kiciu albo byles zamrozony.

 

No ale widze ze sie autami zajmujesz.

 

Acha Syrena 105- jedyny naprawde czysto polski projekt -tez juz zdechla.

miałem okazję jeździć kumpla fordem mondeo 2,2tdci kilka razy w Polsce i Niemczech .Wymiatałem nim max.225km/h , a 200paczki mogłem jechać cały dzień,zero zająknięcia .Ta wersja ma ok 150km i moment obr. chwilowy 400nm. i nie miałem najmniejszego problemu z łykaniem Paska w dieslu.Wyprzedzając tiry zastanawiałem się nad tym czy łyknę dwa albo trzy na raz.Kto nie jechał Mondeo po 2001r tdci (a zwłaszcza po 2003r po liftingu)niech w ogóle nie próbuje porównywać go z Passatem.

Dragon, pisze co prawda jako użytkownik Rovera 200, ale bywam często na forum roverki.pl, gdzie jest wielu użytkowników r75 w różnych wersjach. Co do tego zajęcia się autem expertów z BMW, to owszem silniki dieska i V6 przywożono do nich z Bawarii. Zwróć uwagę na to, że jeśli chodzi o diesle, to do 2003r. montowane były zdaje się wersje 116 KM(CDT) a dopiero później 131KM (CDTI). A opinia o r75?? Jak większość aut... nie jest idealny, ale ma niepowtarzalny styl który dostajesz niejako gratis. Nie ma jakichś wyraźnie słabych punktów (za wyjątkiem aut z silnikiem serii K - problemy z uszczelką pod głowicą).

Luxmany i winyle 

Cholera komfort jest , jechałem nim parę tygodni temu , w środku salonik tylko fajnej laski zabrakło !

KTO wogóle ma teraz pod sobą tą markę , na giełdach widzę całkiem nie małe ceny tego modelu , ale co z serwisem ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.