Skocz do zawartości
IGNORED

Denon gra dopiero po rozgrzaniu


Rolandsinger

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim Danonkiem PMA 1500AE. Otóż przed rozgrzaniem (pierwsze 30-45 min. w miarę ciechego grania) lewy kanał gra subiektywnie głośniej, co objawia się całkowitym zaburzeniem sceny. Po tym czasie wszystko wraca do normy i nie ma żadnych zakłóceń fazowych.

 

Nie wiem, czy opisane zjawisko powinno być przedmiotem reklamacji. Przecież wzmak powinien grać równo nawet na zimno. Przynajmniej do tej pory tak było (albo nie zwracałem na to szczególej uwagi - bo ze względu na poprzednią fatalną akustykę, scena w ogóle nie była nawet w 50% tak precyzyjna jak obecnie).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34037-denon-gra-dopiero-po-rozgrzaniu/
Udostępnij na innych stronach

Znam ten problem ktory dotyczyl modelu 2000 - byl z nim u mnie znajomy i porownywalismy to wzmak po wzmaku - roznica byla zasadnicza. Rowniez prawy kanal gral ciszej, a moze inaczej, gral z mniejsza ilocia basu i z nieco walnieta srednica. Ponoc jest to wina smarow ktore sa gdzies w okolicach potencjometrow. Widocznie jak sie mazidlo rozgrzeje problem ustepuje. Z tego co wiem wzmak zostal oddany.

 

Pozdrawiam kaszanka7

 

ps. moj denon gra ok.

Wszyscy myślą tylko o sobie. Tylko ja myślę o mnie.

@ Kaszanka7

 

Dzięki za info. Wysyłam Danonka, niech go doprowadzą do porządku, w końcu nie bez kozery dają te 3 lata gwarancji. Uff, jak dobrze, że kupiłem klocek w oficjalnej dystrybucji. Gdyby to było Allegro, to dopiero musiałbym kombinować.

 

A tak przy okazji, czy ktoś ma wiedzę nt. funkcjonowania i profesjoanlizmu Horn Distribution - dystrybutora Denona na Polskę?

 

Za uwagi i sugestę będę wdzięczny.

Wiesz co miałem ten sam problem co Ty a zakupilem sprzecik na allegro . Sprzęt odesłałem do gościa i ma go reklamować . Myślisz że mogą być jakieś problemy przy reklamacji , ze wstępnej rozmowy z gościem dowiedzialem się ,że Horn nie wykrył wady i sprzęt został odesłany do niemieckiego serwisu . Daj znać jak rozwiązałes swój problem.

Dlatego Allegro to kanał. Horn sam płaci za przesyłki serwisowe door2door. Mam nadzieję, że nie odeślą go do Niemiec, bo to potrwa wieki. Już ja z nimi pogadam. Zastrzegę, że jeżeli będą robić brudne numery, to założę wątek na temat Horna i jakości ich obsługi posprzedażnej. Nie sądzę by zaryzykowali wtedy olewator na tę sprawę.

 

Mam już nawet kilka wystrzałowych tytułów:

 

- "Piekło z Horn Distribution"

- "UAWAGA na naciągaczy z Horn..."

itp.

Aha, z tym gościem z Allegro, może też być tak, że wcale nie odesłał go do Horna, bo jeśli wzmak nie ma oryginalnych papierów (od polskiego dystrybutora, którym w przypadku Denona jest właśnie Horn), to Horn umywa ręce. Jeśli dałeś mniej niż 2,8 kzł za nówkę, to z pewnością nie jest to piecyk z polskiego kanału dystrybucji. Podejrzewam, że gość wysłał go do Niemiec, gdyż tam znajduje się europejski serwis Denona, a on honoruje każdy zakup na terenie Europy.

Tak właśnie jest jak piszesz gosc sprowadza sprzety z Niemiec . Ale w tym przypadku koszty ponosi tak samo jak w Twoim sprzedawca . A wiec nie jest tak źle , tylko czas naprawy pewno się wydłuży no ale cos za cos pozdrawiam

To ja jestem pechowym wlascicielem denona PMA-2000AE, o ktorym napisal kol. kaszanka7, ktoremu nb. dziekuje za fachowa dignostyke bo wpiecie wzmaka w jego foskonale zrownowazony system rozwialo definitywnie wszelkie watpliwosci.

 

Przy czym nie bylo tak, ze wzmak potrzebowal rozgrzewki, prawy kanal po prostu znieksztalcal przez caly czas niezaleznie od czasu rozgrzewania.

Jako ze problem jak sie wydaje nie jest jednostkowy, przyszlym wlascicielom wzmacniaczy denon serii AE sugerowalbym dokladne sprawdzenie zrownowazenia kanalow w opcji 'source direct off'.

@ JarlBjorn

 

I jakie były Twoje dalsze kroki? Kupiłeś piec w oficjalnej sieci dystrybucji - Horn i reklamowałeś? Jesli tak, to jak szybko byli w stanie się uporać z reklamacją i jak ją załatwili?

 

Mój wzmak właśnie pojechał na wycieczkę do Warszawy do serwisu Horna. Ich poczynania będę relacjonował na bieżąco na forum ku przestrodze lub ku pokrzepieniu potencjalnych ofiar walniętych pieców z nowej serii Denona.

aaalfred, 13 Cze 2007, 01:59

 

>Rolandsinger przyznaj się, studiów nie skończyłeś?

>danonki to yoghurt, co ty yoghurtu słuchasz?

 

Jak będziesz miał jeszcze inne zaskakujące informacje, to pisz śmiało, dobrze się jest czasem czegoś dowiedzieć. Niestety słowo jogurt fukcjonuje w polskim języku i ma swoją spolszczoną pisownię. Rozumiem, że tam, gdzie teraz siedzisz jest inna godzina niż u nas? W przeciwnym razie o 1:59 lepiej już spać - sen dobrze wpływa na jakość pisanych postów. No chyba, że dymasz do roboty na nocki?

Mam PMA-1500 R, czyli poprzednią wersję do aktualnej linii AE. Ma około 10 lat. Spostrzegłem podobne problemy z brakiem zrównoważenia kanałów. Wydaje mi się jadnak, że nie odpowiada za nie potencjometr, lecz przycisk Source direct. Jeśli on się, że tak powiem "zastoi", to pojawia się ten mało ciekawy efekt niezrównoważenia (czy jakby nieco innej barwy dźwięku w kanałach). Jednak, jeżeli kilka-kilkanaście razy przełączyć ten przycisk to problem znika. Czyżby coś się osadzało w tym switchu ? Jakiś brak hermetyczności ?

Czy ktoś ma podobne obserwacje ?

> Rolandsinger, tak jak napisał kol. Kaszanka7, wzmak zwróciłem po ok. 1,5 mies. od dnia zakupu. Nie powiem żeby obyło się bez pewnych, mówiąc oględnie, różnic zdań na ten temat, ale uparłem się – to w sumie irytujące żeby kupić nowego wzmaka praktycznie flagowego z oferty Denona, made in Japan i co tam jeszcze, i żeby był od nowości "walnięty", a tak było niestety w moim przypadku.

 

Reklamowałem w oparciu nie o gwarancję, której nawet nie czytałem, ale w oparciu o paragon, tj. przepisy konsumenckie. A te mówią wyraźnie że jeśli tzw. niezgodność z umową zostanie stwierdzona w ciągu 6 m-cu od daty zakupu, to istnieje domniemanie że istniała już w momencie wydania towaru. Domniemanie, tzn. ciężar udowodnienia że było inaczej spoczywa na stronie przeciwnej. Rzecz jasna sprzedawca nie był w stanie tego zrobić. Zażądałem albo wymiany wzmacniacza na nowy, bezawaryjny, albo odstąpienia od umowy. Sprzedawca wybrał to drugie co nawet było mi na rękę bo charakterystyka dźwięku wzmaka przestała mi odpowiadać po tych paru tygodniach użytkowania.

 

Była oczywiście propozycja naprawy w serwisie ale nie zgodziłem wię – wiadomo jak wzmaki 'grzebane' tracą na wartości.

Wzmak był kupiony nie od oficjalnego dystrybutora ale od niezaleznego importera.

Dajcie spokój z tym atakiem na Denona. Cieszę się tylko, że kupiłem wzmacniacz w oficjalnej sieci dystrybucji i mam 3-letnią gwarancję. A tak a propos awaryjności, to ostatnio słyszałem, że HeadRoom BlockHead Piotra Ryki zaliczył całkowitą padakę, a to przecież czczony pod niebiosa wzmak słuchawkowy za okrągłe 12 kzł!!!

 

Inna sprawa, że zastanawiając się nad alternatywą dla Denona musiałbym wydać przynajmniej 2x większe pieniądze by mieć ten sam dźwięk, lecz firmowany przez inną wytwórnię (słuchałem, sprawdzałem).

 

A może macie jakieś typy będące dobrym substytutem Denona, tylko proszę, nie proponujcie żadnych allegrowych szrotów, bo gdyby mnie to spotkało z jakimś złomem z allegro, to bym co najwyżej mógł dać zarobić któremuś z dyżurnych serwisantów na forum.

 

A tak wzmaczek zabrał DHL na koszt dystrybutora, a po naprawie do mnie przyjedzie też pod dom. Jakby na to nie patrzeć to są koszta, które w przypadku 2nd handu ja musiałbym ponieść + koszt naprawy.

koszta naprawy nie są wcale takie wysokie. Za doprowadzenie mojego tunera Marantza 2110 (w temacie śliczne tunery) zapłacilem ledwie 50 plnów! Pozatym życzę Ci aby sprzęt przyjechał w istocie z usunietą usterką. Najczęściej jest tak, że coś wraca z serwisu w tym samym stanie - w przypadku wad mało widocznych...

co w tej cenie? fajny amplifikator jest w dziale ogłoszeń... Nie twierdze, że Denon jest zły - za 1500 gdyby się trafił to bym kupił (uzywkę) aby pomaglować w domu i ewentualnie dalej póścić.

> zastanawiając się nad alternatywą dla Denona musiałbym wydać przynajmniej 2x większe pieniądze by mieć ten sam dźwięk, lecz firmowany przez inną wytwórnię

 

 

IMHO zdecydowanie lepsza reprodukcja niskich czestotliwosci uzasadnia zakup modelu 2000AE jako alternatywy dla 1500AE.

 

O ile oczywiscie firmowa sygnatura dzwieku odpowiada a konkretny egzemplarz pozbawiony jest niemilych przypadlosci, ktore mnie spotkaly:)

Denon delikatnie podkreśla przełom średnicy i góry, ale wszystko podlane jest ciepłym, aksamintnym sosem, bez cienia szorstkości. Za to dynamika i punktowy bas są wzorowe.

>Seba78

 

Tak, denon generalnie (w porownaniu do wielu innych marek), jezeli chodzi o sposob prezentacji, to... "chlasta po ryju i daje wszystko na twarz" :) Jest taki... "brutalny"... :)

 

Pozdrawiam,

Lete

>>>Rolandsinger,

Jeśli usterka w Twoim wzmacniaczu jest podobna do tej którą ja opisałem, to rzeczywiście nie sądzę, żeby ten problem w serwisie usunięto. Tu trzeba mieć zdecydowanie "discriminating hearing" i porządne, analityczne kolumny, żeby to wyraźnie usłyszeć. Czy serwisant to usłyszy - chyba dość wątpliwa sprawa. Co innego gdyby zupełnie nie grał jeden kanał. No ale zobaczymy - obiecałeś napisać co się będzie działo. Będę śledził ten wątek.

Pozdrawiam i przestrzegam przed rozczarowaniem,

Yul

Na słuchawkach wszystko gra OK.

 

@ Yul

 

Zjawisko jest bardzo wyraźnie słyszalne. Nie pozwolę odesłać sprzętu w tym samym stanie. Co do serwisu, to przypomnę, że Horn nie importuje marek typu "Thomson"albo "Clatronic", lecz raczej hi-fi z wyższej półki, więc chyba mają jakiś sensowny sprzęt towarzyszący. Pozatym te różnice da się zmierzyć.

 

Pozdrawiam

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.