Skocz do zawartości
IGNORED

Muzyka klasyczna - wybitne realizacje


geertgen

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję zebrać w jednym miejscu wiedze na temat bardzo dobrze zrealizowanych dźwiękowo płyt z muzyką klasyczną. Najlepiej jeśli nagrania będą łaczyć dwa walory - dobrą interpretację i wybitna jakośc nagrania.

 

O ile posiadam orientację w muzyce brakowej, to już w romantyzmie poruszam się jak dziecko we mgle. Niestety kilka nowozakupionych płyt z dobrymi muzycznie nagraniami okazało się beznadzieją dźwiękową, stąd pomysł na wątek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/32214-muzyka-klasyczna-wybitne-realizacje/
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim na nagrania Deutsche Gramofon. Koncerty Chopina z lat 80. to dramat . Co gorsza, nawet sztandarowy Karajan na większości płyt brzmi fatalnie. Paradoksalnie, mama nagrania z lat 60., które brzmią o niebo lepiej.

Ale nie chciałbym w tym wątku koncentowac się na krytyce, więc jako pierwsze wrzucę do koszyka z doskonałymi realizacjami Wariacje goldbergowskie Kłosiewicza, fenomenalna nagranie, nad którym piecze sprawował Lech Dudzik z Polskiego Radia

Nabucco-Verdi-Sinopoli. Na przekór ktytyce DG autora wątku:) Wybitna interpretacja i bardzo dobre nagranie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Szostakowicz X - Karajan też na przekór. Wybitna interpretacja. Bardzo dobra cyfrowa jakość:)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bruckner V - Sinopoli Nagranie live. Słychać napięcie publiczności czyli brak kaszlu:)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Inne rzeczy później, bo tak można ze sto pozycji na raz:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W zasadzie same znakomitości, fantastycznie zrealizowane i wszystkie w wersji hybrid, przy czym nawet warstwa stereo jest wybornej jakości. Jeżeli tylko sama muzyka odpowiada, można brać w ciemno. Szczególnie sławne są realizacje Reinera, Heifetza, Rubinsteina i van Claiburna. To wszystko są dawne płyty XRCD w nowej wersji - SACD. U innych sprzedawców dostępne są także inne tytuły.

PS

 

Nagrania orkiestrowe pochodzą z czasów wielkiej rywalizacji trzech orkiestr: chicagowskiej, bostońskiej i leningradzkiej. Ta ostatnia niestety nieobecna. W dość zgodnej ocenie krytyków za najlepszą uchodzi Chicago pod Reinerem.

Maki

 

To Ty nie wiesz. Lata 60 to okres najlepszych nagrań. Audiofilsko bezbłędne:) Ideał. Potem to już tylko kicha:)

A tak w ogóle to najlepszy jest Karajan w mono. Nirvana:)

Ale, ale co ja gadam. Tylko Barok. To jest to:) Bach-Gould-Warjacje, padamy na kolana bo nic więcej nie znamy:)

>pq

Napompowane to chyba niebyt dobre słowo, ale przyznam, że to nagranie może budzić kntrowersje. Dxwięk jest niesłychanie namacalny, jakby się było we wnetrzu klawesuynu :) Mnie urzekło

geertgen, 17 Mar 2007, 20:52

 

>>pq

>Napompowane to chyba niebyt dobre słowo, ale przyznam, że to nagranie może budzić kntrowersje.

>Dxwięk jest niesłychanie namacalny, jakby się było we wnetrzu klawesuynu :)

 

Chyba dlatego za nim nie przepadam (mówię o dźwieku), bo klawesynu na żywo rzadko słucha się z głową wewnątrz... To nagranie jest efektowne, ale moim zdanie nie jest dobre, bo ustawienie sensownej perspektywy to też ważna część techniki nagraniowej. Stąd chyba moje wrażenie nadmuchania.

 

Muzycznie też tak sobie moim zdaniem, miejscami rozlazłe.

I np. coś takiego. Chyba nikt na forum jeszcze nie wspomniał o tych dziełach Wieniawskiego. Piękne, ciepłe nagranie z Abbey Road Studio.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Albo Sibelius w wykonaniu Mutter; zimno-słodki, tylko ona tak potrafi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy też jej Beethoven; nagranie Live i najlepsza interpretacja jaką znam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Chociaż recenzje nie wszystkie pozytywne:)

A audiofile tylko starocie znają:)

CDN.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bez przesady w drugą stronę. Nagranie 1955 może tak, był młody, ale nagranie 1981 jest wybitne chociaż to nie jest koniec możliwości klasyki i nie róbmy z tego Bacha kapliczki:)

no dobra, biedny glenn już padł...

dwie opery mozarta. sądzę, że wiem o co chodzi Arkowi - o odpowiednią "perspektywę" nagrania i związaną z nią perfekcyjnie oddaną barwę instrumentów.

polecam dwie dobrze znane płyty:

 

- le nozze di figaro według rene jacobsa - harmonia mundi hmc 901818.20 - nagranie studyjne, może zbyt blisko głosy w stosunku do orkiestry, ale i tak wzorowo - nagranie z roku 2004

 

- die zauberflflote według soltiego - decca 433 210-2 - perfekt wykonawczo i nagraniowo. słychać przedstawienie na zywo. barwa i stereofonia jedne z najlepszych jakie mam w swych zbiorach. nagranie z 1991 roku.

Parmenides

Ciepło. Ciepło. Po co jest perspektywa? Tutaj nie chodzi o usłyszenie instrumentu z głową przy nim o co "walczą" audiofile na wszystkich frontach. Chodzi o drganie powietrza pomiędzy instrumentem a odbiorcą. Dopiero jak masz tą przestrzeń to własciwie słyszysz muzykę, a w tym barwę, wibracje, wybrzmienia i te inne pierdoły:) Niestety takie "cuda" potrafi sprzęt oddać dopiero od pewnego poziomu. Dlatego generalnie klasyka jest nagrana źle:) Oczywiście to żart:)

 

cd płyt:

Mahler, Maazel - taniocha ale w Polsce niedostępna, przepiękna partia Battle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mahler, Rattle - jedna z najlepszych akustycznie sal na świecie; Birmingham

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czajkowski, Abbado, Argerich - najlepszy I koncert, potężny i piękny fortepian. Też DG:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kiedyś był taki temat na tym forum nt brawy vs. przestrzeni. zgadzam sie z arkiem z 100%, że przestrzeń i barwa prawidłowo oddana (pod warunkiem dobrze zrealizowanych płyt, bez efekciarstwa) świadczy dopiero o hi-endzie. np moj psrzet jest tylko kompromisem. prawidłowo oddaje barwę, niestety przestrzeń trochę zaniedbuje. uważam jednak taką prezentację za bardziej zblizoną do prawdy, ponieważ tzw. przestrzen na koncertach nie wystepuje nigdy tak jak "nauczyły" nas audiofilskie wytwórnie muzyczne.

anyway - lubię też bliskie nagrania, szczególnie w jazzie, gdzie perkusja jest z lewej do prawej strony. po prostu znam dzwiek jaki jest na koncertach i potrafie sobie porównać, gdzie jest baśń, a gdzie rzeczywistość.

serdeczne pozdrowienia

Też lubię audiofilski jazzik:) Barber "Modern cool" słucham raz na tydzień. Fajny jest fortepian z dolnym rejestrem dźwięków w jednej kolumnie a górnym w drugiej:)

 

Plasson, Carmina Burana - bardzo detaliczne i ciepłe nagranie, wybitna interpretacja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po prostu nie lubię jak kogoś takiego jak Glenn, kto całe życie poświęcił sztuce, pierwszy lepszy poklepuje po ramieniu i powiada - aleś się bracie marychy najarał, ależ ten twój fortepian klekoce. A ty coś takiego, Mozartini, w życiu osiągnął, że czujesz się władny pieprzyć na zawołanie takie głupoty?

Co zaś się tyczy drgania powietrza pomiędzy słuchaczem a instrumentem, to pragnę zauważyć, że jest ono warunikiem sine qua non usłyszenia czegokolwiek w ogóle.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.