Skocz do zawartości
IGNORED

Kef iQ7 – pytanie o wygrzewanie i zmiany


Alex2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Właśnie zakończyłem odsłuchy kilkunastu modeli kolumn podstawkowych i podłogowych (1000-6000 PLN). Wybór padł na Kef iQ7. Dużo się mówi o okresie wygrzania tych kolumn (tak jak wszystkiego zresztą). Jeśli to prawda to najlepiej byłoby puścić zróżnicowaną brzmieniowo płytę na repeat na tydzień non-stop na odpowiednim poziomie głośności i sprawa załatwiona. Jednak ciężko w warunkach domowych coś takiego zrealizować. Natomiast licząc po 2 godz. słuchania dziennie to trochę potrwa. Jeśli mają zajść zmiany na plus to bardzo mnie to cieszy, bo moje grały dopiero 10 godzin a jest wspaniale.

Mam pytanko do posiadaczy tych kolumn, czy rzeczywiście po pewnym okresie czasu (jedni mówią o 60 godzinach, inni o 100) wygrzewania brzmienie aż tak się zmienia, ew. jakie zmiany zaszły ?

 

Pozdrowienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2597-100002450 1170305766_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witaj.

Ja kupiłem iQ9 i czekam na ich dostarczenie. Długo, długo szukałem co by tu kupić do PMA 1500AE, poruszyłem "niebo i ziemię", rozmawiałem z ludźmi, którzy powinni się znać na tego typu sprawach, w końcu posłuchałem i...

I jeśli one grają tak bez wygrzania to już nie mogę się doczekać jak zabrzmią po upływie...właśnie, po upływie wielu, wielu godzin. To prawda, że KEF'y potrzebują nawet powyżej 100 godzin by pokazać co potrafią, potwierdził to także pan Wojciech Pacuła [któremu z całego serca dziękuję za pomoc].

Więc stary, bierz urlop, siadaj w fotelu, szklanka Danielsa, cygarko w usta i słuchaj, słuchaj, słuchaj...i pomyśl, że gdzieś tam, jest też facet, który także będzie pracował nad swoimi KEF'ami.

Pozdrawiam.

Aha, i dodam, że kiedyś czytałem na forum [nie pamiętam, czy na tym czy innym], ale ktoś kupił KEF'y i czekał, czekał, czekał az się wygrzeją . No i ponoć gdy się wygrzały, stały się zupełnie innymi kolumnami. Tak więc, coś jest na rzeczy.

>Jeśli mają

>zajść zmiany na plus to bardzo mnie to cieszy, bo moje grały dopiero 10 godzin a jest wspaniale.

 

Jeśli jest tak wspaniale, to po co w ogóle sie martwisz wygrzewaniem? Słuchaj i tyle. :-)

przepraszam że troche nie na temat. Z czym porównywałeś swoje kolumny i dlaczego tamte odpadły? też się rozglądam za czymś do 6000 a mozliwości odsłuchów niezbyt duże.

>>> Machidiel

Porównywałem bezpośrednio m.in. z iQ9, którymi niedługo się będziesz delektował i muszę powiedzieć, że te iQ7 mają to coś czego nie miały iQ9 i odwrotnie. Ze względu na mój metraż 18m2 wybór był oczywisty.

 

>>> jar1

Tym wygrzewaniem się nie martwię, tylko jestem po prostu ciekaw jakie zmiany zaszły po tym okresie, kolumny grają już teraz tak jak lubię, większość z odsłuchiwanych grała nienaturalnie, niemuzykalnie i nadawała się raczej to słuchania elektroniki niż muzyki. Jezu jak się z nich cieszę !

 

>>> julek

Długo by pisać o kolumnach i wrażeniach odsłuchowych. W telegraficznym skrócie przedstawię zawodników, później może moje gusta, oczekiwania i wrażenia:

Totem Rainmaker

Totem Mite

Totem Model 1

Kef iQ1

Kef iQ5

Kef iQ7

Kef iQ9

B&W CDM 1 SE

B&W CM

Avance 670

Unisound AU162

Dali Ikon6

Dali Suite 2.8

Dali Concept 6

Audio Academy Hyperion I

Audio Academy Hyperion IIIs

Audio Academy Mimas

Usher S-520

Paradigm Monitor 7v4

Cabase Jersey

Sonus Faber Concertino

Quadral Aurum

Dynaudio 42

VA Haydn

Maradount Short

ProAc Studio

--

 

No ale nic poczekamy, posłuchamy za kilkadziesiąt godzin pracy kolumn. Choć sądzę, że w pewnej mierze jest to efekt adaptacji słuchu i powolnego przystosowywania się/bądź odrzucania określonych efektów dźwiękowych, które np. za 3 m-ce uznamy za akceptowalne tak lub ew. inaczej.

Jakiekolwiek wrażenia (o pozytywnym wydźwięku i różnego typu) w rodzaju „o ! jest to coś”, „o ! ale tu są jakieś nowe dźwięki jeszcze !”, „o ! można zrobić głośniej i wszystko świetnie słychać”, „harmonia w muzyce, jak na sali koncertowej”, „wreszcie wszystko można zlokalizować”, „wszystkie zakresy częstotliwości grają równomiernie i nic nie jest faworyzowane”, odniosłem przy Totem Model 1, Kef iQ7, Kef iQ9, Audio Academy Hyperion I, Audio Academy Hyperion IIIs, Paradigm Monitor 7v4, Usher S-520, Cabasse Jersey, Sonus Faber Concertino, Dynaudio 42, VA Haydn. Najbardziej uniwersalne jednak były Kef iQ7. Czy to był koncert fortepianowy Chopina, Scofield, Śmietana, Beatles, Sade, Santana, Raz Dwa Trzy, Hendrix, Bajor, Katie Melua, Mozart, Chris Rea, Iron Maiden, Vivaldi, Tina Turner, Clapton, U2, Nalepa, Norah Jones, itp. to najrzadziej przy tych głośnikach odczuwalne były agresja, uwypuklenie wysokich i przełomu średnich/wysokich (ma to 70 % kolumn na rynku, a porównuje do tego co słyszę w filharmonii, klubie muzycznym, u mnie w domu [sam muzykuję więc wiem jak w rzeczywistości brzmi gitara akustyczna, klasyczna, elektryczna, basowa, perkusja, organy, wokale, werbel, poszczególne bębny, talerze, przeszkadzajki, ...], pubie, amfiteatrze, studio nagraniowych w domu kultury, itp. naturalnych miejsc gdzie grana jest muzyka). W iQ7 było naturalnie, niemęcząco, muzykalnie, z najlepszą przestrzennością, z możliwością zrobienia głośniej bez kłucia w uszy, z przepięknymi naturalnymi wokalami, bez sybilantów, tolerancyjnie wobec gorszych realizacji, wciągająco, szczegółowo, wszystko podane bez zniekształceń obecnych u większości konkurentów podczas gdy np. wydzierała się Tina Turner, solówki grał Santana, grała stara płyta Beatles. Jestem gitarzystą i brzmienie tego instrumentu czy to czyste typowo jazzowe, akustyczne z metalowymi strunami, klasyczne z nylonami, czy nawet przesterowane z różnymi efektami jest zawsze raczej przyswajalne, przyjemne i akceptowalne nawet na dużych poziomach głośności, w większości kolumn jednak nie. Oczywiście wszystko można zwalić na elektronikę, adaptacje akustyczną pomieszczenia, że płyta nie była audiofilskiej wytwórni, itp. Te Kef-y po prostu pozwoliły mi wypracować pewien kompromis między tym wszystkim. Nie chce tu krytykować innych konstrukcji ani rozpisywać się o ich wadach i zaletach bo każdy ze swoim sprzętem, swoja muzyką w swoim pomieszczeniu wybierze to co się jemu (I TYLKO jemu, a nie w opinii -sprzedawców, redaktorów pism audio, rankingów, testów, punktów, ilości zdobytych gwiazdek, nagród) spodoba. Jasne że precyzja Totem Model 1, ciepło SF Concertino i Dynaudio 42, klasa Usher S-520, szybkość Cabasse Jersey były inne w różnych utworach ale nie były one już tak uniwersalne i muzykalne. Oczywiście, że wiele z nich zagrałoby wyśmienicie z inną elektroniką, ale w moim przypadku sprawdziły się te a nie inne (z drugiej strony nie raz słyszy się różne absurdalne opinie gdy coś gra nie tak w budżetowych kolumnach, że należy wówczas do nich kupić Krella, Gryphona a najlepiej McIntosha, ew. inny wydajnie prądowo wzmacniacz, a tak w ogóle to tylko lampowy sprzęt i gramofon analogowy się liczą i już). W moim przypadku osiągnąłem złoty środek aby nie doszło do bankructwa, rozwodu, wylewu, itp.

Odsłuchiwałem na Marantz PM7000, Cambridge Audio Azur 540R, Marantz CD6000, Samsung DVD/SACD HD950, głośnikowe: Audioquest CV4, Type 4, Type 8, Cable Talk 2.1, DNM Reson, Van den Hul CS122, Cordial, Atmos Air, Monitor Black&White LS600, DIY; interkonekty: Albedo FlatOne, Sonus Oliva, Van den Hul The First Ultimate, Cardas Crosslink, Albedo Monolith, Albedo Blue, Real Cable OCC90, Siltech SQ28G3, ST18, ST48, DNM Reson, DIY, Monitor Lemnos, Monitor Thasos, Wireworld, Stereovox Vespa, HDSE, Monster Interlink 400MkII.

Jest zapewne na rynku wiele kolumn lepiej brzmiących za większe pieniądze, ale do pewnego pułapu cenowego nie lepiej lecz raczej inaczej brzmiących, zależnie od osobistych preferencji, pomieszczenia, słuchanej muzyki i gustu.

Pozdro !

Ja mam IQ 7 i z wygrzewaniem to całkowita prawda , potrzebują czasu aby zszedł z nich szok poprodukcyjny .

Pierwszy miesiąc to myślałem iż zawiozę je powrotem lecz czekałem jak doradził szef AUDIO CENTER pan Robert .

Sam zauważysz jaką metamorfozę przejdą i BŁAGAM usuń oryginalne zworki bo wycinają połowę pasma( nowa płytka z HI-FI Audio Psyhica bębny to był styropian , trójkąt –aluminiowa rurka) obecnie mam zworki z VDH cs122 i jest ogromna poprawa , cokolwiek innego tylko nie te fabryczne zworki.

Głośniki mam przykręcone od spodu imbusami, poniewaz szaleje po domu DWULETNIE tornado

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13569-100002434 1170305785_thumb.jpg

post-13569-100002435 1170305784_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pszczyna, 30 Lis 2006, 15:19

potrzebują czasu aby zszedł z nich szok

>poprodukcyjny .

 

Raczej klimatyczny - kilka stref w drodze morzem z Chin do Europy :-))

Faktycznie Kefy to bardzo spokojne i nie narzucające sie żadnym podzakresem kolumny. Wiem bo sam miałem monitory, chyba Q 1. Dużo przestrzeni i swobody, przy podłogówkach dochodzi jeszcze kawał basu. Myśle, że z CA Azurem fajnie sie spasowały.

 

Przyjemnego słuchania :)

Jeżeli Hendrix na tych kolumnach brzmi dla Ciebie dobrze już teraz, to rzeczywiście może być tylko lepiej. Moim zdaniem te kolumny z powodzeniem można stosować w kinie domowym i nic poza tym. pzdr.

Alex2

Trafiłeś w sedno. Ja po włączeniu kefów iq5 (w sklepie podczas odsłuchu kilku zestawów kolumn) nagle doznałem olśnienia-wszystko się ułożyło w zgraną całość, w końcu usłyszałem dzwięk, który wcześniej miałem tylko w swojej głowie. Do tej pory się zastanawiam jak to możliwe, aby tak skromnych rozmiarów kolumny generowały tak wielki dzwięk (a na razie grają ze słabowitym, plastikowym techniksem; oczywiście do wymiany).

Dla mnie super!!!

Polecam każdemu przy wyborze kolumn odsłuch kefów, kto wie może i Was zaskoczą :)

Pozdro,

Patryk

mam iq3 i potwierdzam

zwlaszcza mozna zwrocic uwage gume dookola membran, na poczatku jest ona twarda ciezko chodzi stawia duzy opor

obecnie jest mieciutka

 

mam 23m^2 i nie narzekam naprawde (przenioslem sie z 14m^2)

bardzo mi sie podoba brzmienie kef a sluchalem B&W/AE/KODA/Monitor Audio i tylko one mi podpasowaly

 

aha i BARDZO wrazliwe sa na ustawienie pomimo tego ze bas refleks jest z przodu

zwlaszcza bas i wysokie

>>> nigi

Jeśli chodzi o iQ5 to nie miały tego rozmachu, przestrzeni, poziomu i jakości niskich częstotliwości, zróżnicowanej średnicy w stosunku do iQ7, poza tym do 18m2 mogłyby być za małe, między bajki bowiem można włożyć teorię, iż do pomieszczeń do 20 m2 nadają się tylko podstawkowe, u mnie w 18 m2 AA Hyperiony (większe od iQ9) zagrały bez żadnych przeciwwskazań brzmieniowych co do kubatury.

 

>>> Audio Academy

To prawda, choć Hyperiony też mają to coś, nawet wersja I z kopółką Vify jeszcze między wooferami zagrała baaardzo muzykalnie. Takiej kontroli basu też u niewielu słyszałem. Dla mnie jednak akurat model, który wybrałem i konstrukcja trójdrożna to strzał w 10.

 

>>> billvoll76

No cóż o gustach ponoć trudno dyskutować i przekonywać w tę czy inną stronę. Ale czy na pewno słuchałeś ich kiedyś z Azurem i dobrymi kablami ?

 

>>> Pszczyna, RGB

Jakie aspekty brzmieniowe zmieniły się po okresie wygrzania ?

U mnie też biega 6-letni klon ale wie, że kolumn nie wolno dotykać.

 

>>> Nochal

U mnie również poległy inne zacne konstrukcje, co nie oznacza że w innej konfiguracji różnice mogłyby być diametralnie inne.

 

>>> Canti

O, kolejne zgranie się CA z Kef, gratulacje. Co do ustawienia to jest naprawdę nieźle, przemieszczanie się po pokoju nie powoduje wielkiej degradacji odsłuchu, przestrzenności i utraty informacji dźwiękowych, ale jak dla mnie najlepiej jest gdy linie dźwięku kolumn krzyżują się nieco za słuchaczem.

 

>>> Machidiel

W najbliższy łikend trochę nimi pogram różną muzyką, choć dla mnie mogą one już się nie zmieniać, jak na łiskacza to trochę za wcześnie, bo chcę zacząć od momentu jak siatkarze Polski gromią Bułgarię w Tokio, ale na pewno wieczorem to uczczę. 25 m2 dla iQ9 to będzie pewnie idealnie, opisz wrażenia.

---

 

Właśnie wróciłem z koncertu andrzejkowego w Filharmonii Pomorskiej (Bydgoszcz), zachodzę tam kilka razy w roku. Matko jedyna, dwa razy miałem gęsią skórkę :-)

Kiedyś w Berlinie w niesamowitym salonie audio hi-end słyszałem jakiś system za ok. 80.000 euro. (choć to wcale nie taki drogi). No cóż ... nawet się to nie zbliżyło do doznań, dźwięków, atmosfery, zróżnicowania poszczególnych instrumentów, selekcji, lokalizacji, jakości basu, piękna wysokich i namacalności różnego rodzaju średnicy i tych wszystkich innych pierdołków których wciąż poszukujemy w tej poważnej śmiertelnej chorobie audio (o tak, były już przypadki bankructw, rozwodów, zadłużeń, rozstrojów nerwowych, staro-kawalerstwa, platonicznego trybu życia, wycieczki do krainy wiecznych łowów i innych atrakcji). Na konfrontacji Halcro kontra Możdżer na żywo tez nie było tego przekazu. Zawsze jednak przechodzimy od instrumentów i głosów nie drogą do małżowiny usznej lecz poprzez mikrofony, przystawki, przetworniki piezzo, mag-el, tony okablowań, miksery, potencjometry, dekodowanie Analog/Diogital (modulacja delta, jitter, niska częstotliwość próbkowania [no chyba że SACD, DAT lub winyl], a więc straty i pewne przekłamania oraz zniekształcenia), wypalenie taśmy/płyty matki, kupno kopii (już widzę jak zawsze z ciekawością patrzymy czy to jest AAD, ADD, DDD, HDCD), dekodowanie Digital/Analog (znowu masa wielu efektów ubocznych podczas obróbek sygnału), kiepski albo dobry filtr, kiepski lub dobry i szybki tor m.cz. (mój modyfikowany Marantz CD6000 [i CD67 MKII] z AD825, AD8620, OPA2104, OPA2604, OPA 627, OPA2134, OPA2107, TDA..., LT6172, OPA2227, NE5532, kondami Elny Carafine, Silmic, Black Gate, zegarem Tent, wytłumionym transportem oraz sieciówką od Garmina zagrał gorzej od Samsunga CD/DVD/SACD HD950 na przetwornikach BurrBrown (chyba DSD1608) i zwykłych op-ampach JRC4560 [gdzie tu mity o mikrosekundach przy nachyleniach i opadaniach zbocza impulsu i miliwoltach na sekundę, gdzie te mity o superprecyzyjnych operacyjnych i diodach ultraszybkich oraz o kondensatorach które zagrają (być może) po kilkunastu miesiącach ciągłego wygrzewania].

 

Sporo jest różnych zastawień w rekomendacjach producentów wzmacniaczy i CD co do zalecanych kolumn, kiedyś spotkałem się z informacją, że NAD zaleca Kef, CA zaleca Kef, HK zaleca Kef, choć może więcej w tym kurtuazji i wzajemnej adoracji niż rzetelnych, popartych pomiarami i odsłuchami potwierdzonych przez użytkowników kompatybilności.

Iron Maiden na KEF-ach iQ7? No to chyba z nastawieniem na słuchanie gitarowych dialogów Adriana Smitha (mocarz!) i Murraya bo w kwestii przekazania energii i "wykopu" tkwiącego w tej muzie (chociaż gęsta perkusja Nicko McBraina ociera się moim skromnym zdaniem o artyzm, toutes proportions gardees) można znaleźć chyba bardziej masywnie grające kolumny. Niemniej gratuluję satysfakcji z wyboru maszynerii.

" (mój modyfikowany Marantz CD6000 [i CD67 MKII] z AD825, AD8620, OPA2104, OPA2604, OPA 627, OPA2134, OPA2107, TDA..., LT6172, OPA2227, NE5532, kondami Elny Carafine, Silmic, Black Gate, zegarem Tent, wytłumionym transportem oraz sieciówką od Garmina zagrał gorzej od Samsunga CD/DVD/SACD HD950 na przetwornikach BurrBrown (chyba DSD1608) i zwykłych op-ampach JRC4560 "

 

Wiesz ,a mój kolega twierdzi ,że Mandaryna lepiej śpiewa od Marii Callas i też pewnie ma rację :-))))))))))))))

Mandaryna śpiewa !!!!!!!!!!!!!!!!!! chi—chi—chi—chi—chi kocie wycie , no dobra nie będę się spierał może i śpiewa lecz nie potrafi oddychać podczas tego śpiewu ,dostaje zadyszki ot co chi-chi-chi-chi-chi-

billvol76

wedlug mnie daleko im do jakichkolwiek kinowych kolumn jak np. jbl serie E

 

najbardziej podoba mi sie to ze razem z CA zaden zakres nie dominuje wszystkie sa na rownym poziomie (w odroznieniu od HK970 bleah)

przez co jak slucha sie mocno zroznicowanej muzyki to wszystko mozna uslyszec i jest sie zalewanym najrozniejszymi instrumentami dzwiekami z kazdej strony i kazdy dzwiek jest oddzielone od drugiego nie ma zlewania sie w jakis halas)

 

ogolnie kef gra lepiej z mocniejszymi wzmakami

np. w niektorych aspektach gral lepiej z gigantycznym technicsem ktory gral glosno prze polowie potencjometru

niz HK970 ktory wedlug mnie jest slabowity bo moglem ustawic -10db i wcale nie bylo mi az tak glosno (ogolnie porazka)

za to z CA im glosniej to lepiej gra i wzmak i kolumny i mocy tez nie brakuje :)

ja ostatnio sluchalem w Geothe Studio w Hannoverze zestawu ktory zdeklasowal wszystko co dotychczas mialem u siebie. Chodzi tu o zestaw cambridge audio azur (640) cd plus wzmacniacz za 1200 euro i glosniki KEFA IQ7 za 1400 euro za pare. Nie pamietam jakie kable ale byly w miare budzetowe bo sprzedawca za interkonekty i glosnikowe chcial 200 euro. Usiadlem nieco sceptycznie nastawiony bo w koncu w domu tez byle czego nie mam...no i sie lekko zdziwilem. Dzwiek jaki uslyszalem powalil mnie na kolana, projekcja byla wrecz holograficzna, myslalem ze oslelplem i nie widze Barryego Whitea ale go slysze...moze to jego duch zstapil na ziemie i stoi przedemna???? I nie wiem czy sie nie pozbyc mojego zestawu....jestem umowiony na przyszly tydzien na odsluch z moimi plytami...ALe jedno pytanko..jak sobie kefy radza z basem?bylbym wdzieczny za krtoka charakrterystyke dolnego pasma...dzieki z gory

bas wedlug mnie jest fajniutki, nie narzucajacy sie ale potrafiacy przywalic potega jesli sie podglosi

nisko chodzacy

brakuje go wtedy gdy glosniki sa ustawione daleko od sciany lub poprostu zle np. nachylenie tez zmienia jego charakter (w moim przypadku IQ3 w okolo 23m^2 i nie brakuje mi basu)

obecnie mam tylni czubek 30cm od sciany wiec glosnik okolo 60-70cm

gdy tylnia czesc jest oddalona o metr (glosnik okolo 160-170cm) to wtedy nie ma basu

iq7 sa wieksze maja dodatkowy woofer wiec nie powinno byc problemu

no chyba ze szukasz kinowego basu albo uwielbiasz jego ilosci no to nie kolumny dla ciebie

male sprostowanie do mojego ostatniego wpisu: wczoraj posluchalem owego zestawu (ca azur 640 i kef IQ9)...fajniutko ale nie tak jak za pierwszym razem. NIektorych pasazy basowych slyszalnych u mnie, niestety kefy nie byly w stanie odtworzyc. Za to srednica poprostu piekna, bardzo zywa i realistyczna. Bardzo fajne kolumny...

"NIektorych pasazy basowych slyszalnych u mnie, niestety kefy nie byly w stanie odtworzyc."

raczej wina pokoju w ktorym byly sluchane

tak samo z tym ze wydaje ci sie iz nie bylo tak wspaniale jak za pierwszym razem

ludzie mysla o kolumnach i wzmacniaczach zapominajac o pokoju

a to wlasnie pokoj to polowa sukcesu

sam sie o tym przekonalem po przejsciu do wiekszego pokoju i zalamaniu jakie doznalem gdy pierwszy raz posluchalem swoich iq w wiekszym pokoju

ale pare dni pozniej juz wcalenie narzekalem

a gdy mam juz porzadny wzmacniacz to wcale nie narzekam :D (choc iq7 bym nie pogardzil)

pokoj odsluchowy byl ten sam co za pierwszym razem a kefy nie sa i nie bada nigdy w stanie zagrac w dolnych pasazach tak jak moje t+a z tej prostej przyczyny iz jest to fizycznie niemozliwe. Dla scislosci powiem tylko ze moje t+a to linie transmisyjne (3metry) kazda z dwoma basami vify po 25cm. Mimo wszystko kefy bardzo mi sie podobaja, nie ukrywam. Sluchalem ich takze z zestawem creeka (nie powiem jakim bo nie znam niestety produktow tej firmy, cd 750 euro i wzmac 1000). Creek nie zagral moim zdaniem tak dynamicznie jak cambridge, dzwiek byl bardziej dyskretny, moze lepiej wywazony ale bez tej werwy jaka oferowal cambridge, mowie tutaj szczegolnie o reprodukcji wokali.Mysle ze iq9 za te pieniadze to fantastyczne kolumny, mi zaoferowano je na miejscu za 1400 euro, na sieci widzialem juz po 950, mysle ze konkurencja bedzie miala ciezki orzech do zgryzienia....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.