Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki olej do W-124 ?


thon022

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem mercedesa W-124 1993r. 3,2 benzyna, przebieg 353 000 km. Jakim go zalać olejem ?

Do tej pory (10.000 km) chodził na Agip półsyntetyk 15W-50.

 

Rozważam Mobil 1 syntetyk 5w -50 - ale czy do silnika z takim przebiegiem nie jest to ryzykowne?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/
Udostępnij na innych stronach

He, Discomaniac71, żeby Cię "dobić" to napiszę, że autko jest jak z muzeum techniki ;DD

 

Nie wiem jak sprzedawca (ukłony, panie Janie) przejechał nim tyle tysięcy KM - na karoserii nie ma nawet 1 rysy, wgniecenia a auto posiada oryginalne, nieskorodowane tłumiki! Kupione w salonie w Polsce było przez cały swój żywot garażowane i serwisowane - przed samą sprzedażą właściciel wymienił sprzęgło, tarcze i klocki, opony na nówki Micheliny - dorzucił też prawie nowe zimówki na oryginalnych alufelgach. Klimatronik, ABS, SRS, el. ster. lusterek, el. szyby - wszystko idealnie sprawne! Silnik jak trzeba delikatnie szumi, jak trzeba walecznie mruczy i zwija kołami asfalt (220 KM, 8s do 100km/h).

 

No ale życie jest życiem... Skończyły się czasy rasowego rumaka w klimatyzowanej stajni, zaczął się żywot woła roboczego (wożenie dzieci do szkoły, dojazdy do pracy itp.)- i to pod chmurką... Chcę o to auto dbać i dlatego profilaktycznie wymienię większość płynów (zabezpieczenie antykorozyjne już jest) - boję sie tylko wymiany oleju - czy rzadki syntetyk mu nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam, Artur

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-639832
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale z tego co wiem lepiej abyś został przy półsyntetyku. Uszkodziłem miskę olejową w w 210 320cdi u zachodnich sasiadów ..i tam zalalai mi go półsyntetykiem . Wróciłem do kraju chciałem z powrotem wrócić do swojego pełnego.....ale podobno nie jest już to wskazane. Z drugiej strony przeleciał tyle i nie ma problemów...nie zmieniaj nic i tyle.

Pozdr .Krzyzak

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-639883
Udostępnij na innych stronach

-> thon022

Po opisie ladna "gwiazda" - wrzuć jakąś fotke ;-) O samochodach Mercedes-Benz poczytaj sobie tu ->

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Moim zdaniem to niezłe forum, czytałem jak miałem W123 ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-639896
Udostępnij na innych stronach

thon022 ---"chodził na Agip półsyntetyk 15W-50."

 

15w-50 to mineralny,półsyntetyki to zawsze cyfra 10 ( z przodu ),z tym przebiegiem w zupełności wystarczy najzwyklejszy minerał .

Oleje warte kupienia: Shell,Midland(niegdyś QS),Elf,Texaco lub nasz Lotos (coraz lepszy).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-639920
Udostępnij na innych stronach

Również miałbym obawy lać pełny syntetyk przy takim przebiegu (choć dla tego modelu Mercedesa to nic strasznego). Myślę, że pólsyntetyk będzie optymalny (może jakiś high-endowy 10W-40).

Luxmany i winyle 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-639942
Udostępnij na innych stronach

lej do niego 15w40 (mineralny), mobil1 albo castrol, do takich starych silnikow sysntetyki to morderstwo. 15w40 to uniwersalny olej i o ile zima nie jest zbyt ostra to mozna na nim jezdzic caly rok. Swoja droga to ja sie zastanawiam nad 300ce albo 300ce 24v. Dla mnie w124 to jeden z najlepszych samochodow wogole wyprodukowanych, szczegolnie w wersji sportline i na fajnych oz racing futura. Piekny jest tez w126 coupe czyli SEC ale silniki troche zbyt paliwozerne. Zycze milej jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640016
Udostępnij na innych stronach

Postawię może na kompromis - zaleję go Mobilem 1 10W - 40, półsyntetyk, bo minerała się obawiam.

 

Po doświadczeniach ostatniej zimy (-30), po nocy przy tej temperaturze minerał miałby konsystencję 30% śmietany.

Pamietam jak zmieniłem kiedyś w zimie minerała na syntetyka i różnica pzry rozruchu była ogromna (było to w starym fiacie 125p, więc nad skutkami się nie przejmowałem). Potem jeździłem tylko na syntetyku (nowy peugeot 306 - używałem Mobil 1 i castrol Magnatec) więc oleje mineralne uważam za przeżytek... Co sadzicie o moim wyborze?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640040
Udostępnij na innych stronach

cytat z www.124-club.de kaufberatung: "..Grob kann man sagen, dass man vom 5w40 bis zum 15w40 alles verwenden kann..." czyli wszystko od 5w40 do 15w40. Ja bym mineralnych olejow za przezytek nie uwazal, szczegolnie w silnikach tej generacji co twoj. Swoja droga to jak wyglada u ciebie spalanie w miescie? Jak juz wspomnialem planuje w przyszlym roku zmiane samochodzu, mam na oku nastepujace:

 

- Mercedes W124 300ce lub 300ce 24v, ewentualnie 320ce

- Honda Legend Coupe 3.2 v6 - BMW E36 325 albo 328

 

Tendencja w kierunku Hondy (poki co) z racji tego ze to moim zdaniem najnowoczesniejsza konstrukcja, sentyment mam do Benza, rozstrzygnie to jazda probna przy zakupie. BMW z tym silnikiem ciezko znalezc w dobrym stanie, na ogol sa to tuningowane szroty....PLusem Benzow sa tansze czesci....i tak sie glowie od jakiegos czasu...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640065
Udostępnij na innych stronach

A więc tak zrobię. Zaleję go Mobil 1 10W40. Dzięki za porady.

 

>nookie736

 

Jeszcze nie wyliczyłem ile pali, dopiero co zatankowałem go pod korek. Właściciel mówił, że jak wlał 60l, to przejechał 600 km - czyli 10/100 w cyklu mieszanym, ale pan Jan to stateczny człowiek - ja na razie bawię sie tym autkiem i rozpędzam je jak widzę kawałek wolnej drogi :DDD

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640162
Udostępnij na innych stronach

ja wybralbym lepszy olej tzn. lepszej firmy,mobil to niskiej klasy olej,ten sprzedawany w polsce.

nookie736

moze E420 Cie usatysfakcjonuje?

279KM,kombi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640187
Udostępnij na innych stronach

Notka o Q.S

 

 

Producentem oleju Midland jest firma Oel Brack A.G (rok założenia: 1880). Twórcom tej rodzinnej firmy był Walter Brack, protoplasta obecnych właścicieli. Początkowo pan Brack produkował swoje oleje i smary tylko dla potrzeb regionalnego, dynamicznie rozwijającego się przemysłu maszynowego i precyzyjnego. Do niedawna produkty Midland były sprzedawane tylko na własny rynek szwajcarski.

 

Od 1920 roku rozpoczęła się sprzedaż produktów firmy Oel Brack w Europie zachodnie.

 

Gdy w 1995 roku amerykański koncern olejowy Quaker State decydował, komu w Europie powierzyć licencję na produkcje swoich olejów, wybór padł na szwajcarską firmę Oel Brack. Wichry historii szczęśliwie omijały Szwajcarię, dzięki czemu mogła się szybko i bezpiecznie rozwijać. Pojawiały się nowe, podyktowane przez rynek, potrzeby Oel Brack musiał, i chciał, się do nich dostosować. W poszukiwaniu rozwiązań syn założyciela pojechał aż za ocean. Tam zetknął się po raz pierwszy z firmą Quaker State w efekcie czego w 1938 roku pojawiły się w Szwajcarii amerykańskie oleje z charakterystycznym "Q" na opakowaniu.

 

Przez dziesiątki lat współpraca układała się znakomicie. Amerykanie byli zadowoleni z obecności swoich produktów na jednym z najbogatszych rynków świata, zaś do Oel Brack szerokim strumieniem płynęły najnowsze osiągnięcia technologii olejowej. Dylemat pojawił się na początku lat 90-tych, kiedy to europejskie stowarzyszenie konstruktorów samochodów CCMC, przekształcone później w ACEA, wprowadziło swoją klasyfikację jakościową olejów silnikowych. Europejscy producenci pojazdów coraz częściej wymagali w instrukcjach serwisowych stosowania olejów z klasyfikacją europejską. Jako że dylemat nie dotyczył tylko Szwajcarii, Quaker State zdecydował się na licencyjną produkcję dla Europy w Europie. Ze względu na wysokie rygory jakościowe poprzeczkę z wymaganiami zawieszono bardzo wysoko. Spośród wszystkich konkurentów pokonać potrafił ją tylko Oel Brack...

 

Firmę rozbudowano i unowocześniono, przykładając specjalna uwagę do zaplecza badawczo - kontrolnego. Zadanie licencyjne polegało bowiem nie tylko na samej produkcji wysokojakościowych olejów, ale wymagało tworzenia nowych, europejskich receptur. Wszystkie nowe produkty zyskiwały akceptację Quaker State, jednak technologia pozostawała własnością Oel Brack.

 

Połączenie nowoczesnego wyposażenia ze szwajcarską starannością i precyzyjną organizacją pracy pozwoliło firmie otrzymać w 2002 roku certyfikat ISO 9001:2000 i ISO 14001:1996. Również w roku 2002, korzystając z bogatego doświadczenia i posiadanych technologii Oel Brack A.G. rozpoczęła przygotowania do uruchomienia własnej linii produktów, przeznaczonych na rynki europejskie. Za naczelną dewizę przyjęto, że będą to produkty tylko z jakościowo najwyższej półki.

 

Doskonałą jakość szwajcarskich produktów firmy Oel Brack potwierdza fakt, iż spełniają one wszystkie najwyższe jakościowe normy światowe API, a w szczególności normy klasyfikacji europejskiej - ACEA. Oznaczenie olejów na opakowaniu "Swiss Made" wyjaśnia wszystko, gdyż Szwajcaria to kraj zasobny, spokojny oraz słynący ze swej uczciwości i solidności swoich obywateli, jak i wytwarzanych przez nich produktów. Nawet gwardia papieska, to rekruci ze Szwajcarii, co świadczy o dużym zaufaniu do tego kraju.

 

Potwierdzeniem tego w branży motoryzacyjnej jest fakt, że wszystkie samochody marki Subaru sprzedawane w Skandynawii używają olejów Midland i z tego tytułu posiadają dodatkową gwarancję na silniki na 10 lat lub przebieg 400 tys. km.

 

Nazwą Midland posługuje się poza tym wiele firm i instytucji na całym świecie. Działają one niemal we wszystkich dziedzinach przemysłu, poczynając od rolnictwa, przez laboratoria chemiczne i genetyczne, koleje, przemysł motoryzacyjny, a na branży komputerowej i Instytucie Techniki kończąc.

 

Midland Grup powołał do życia zespół wyścigowy Midland F1, a następnie zakupiła Jordan Grand Prix - stajnię wyścigową formuły Eddiego Jordana. Od stycznia 2006 roku zespół startuje w cyklu Grand Prix F1.

 

Europejskie zmiany administracyjne oraz dobre położenie geograficzne firmy Hunzenschwil w kantonie Aargau - umożliwiły, iż obecnie produkty firmy Oel Brack zaczęto z powodzeniem oferować w Całej Europie i Azji. Produkty te cieszą się doskonałą opinią dotychczasowych użytkowników i zdobywają coraz większe uznanie wśród zmotoryzowanych.

 

I tak na początku II połowy 2003 pojawiły się produkty szwajcarskiej firmy Oel Brack w Polsce już pod nową nazwą Midland, nawiązującą do centralnego położenia Szwajcarii w Europie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640292
Udostępnij na innych stronach

z ta dostepnoscia to przesada.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Frank

a ja znalazlem cos troche innego,midland to chyba niezupelnie to samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640328
Udostępnij na innych stronach

Uff... ;D

 

Może więc zaleję teraz mobil 10W40 celem "przepłukania" silnika, a po ok. 1000 km wyleję go i zaleję Quaker Statem?

 

Ale... gdzieś wyczytałem, że Opel Vectra o przebiegu 260 tys. km po zmianie oleju z minerała 15W40 na półsyntetyk

10W40 zatarł się po 160 km ...

 

Wariant 2 - zalewam dobrym minerałem i dolewam specyfik U.S. Army :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Stosowałem go już z powodzeniem m.in. w skrzyniach biegów i chodziło jak w zegarku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640474
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a tak to bym pozostał przy półsyntetyku dobrej firmy, (zresztą ja przechodziłem w starych autach z mineralnego odrazu na syntetyki i nic sie nie działo, czasy selektola mineły ze cos się zatka czy zrobi musztarda)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640478
Udostępnij na innych stronach

Muzealnym autom jak ten helmuth i z takim przebiegiem tylko gęste oleje. Rzadki powypłukuje nagary, wyczyści silnik i go rozszczelni. Nie robiłbym voo doo z markami. Wszystko jedno jakiej marki:) dziś obecne na rynku wszelkie oleje są porównywalnej jakości w swej klasie.

14-cie lat temu jak miałem takie mercedesy to po górach szwajcarii jeździłem na gdańskim Lotosie półsyntetycznym. Po wymianie olej był O.K Nie warto więc moim zdaniem przepłacać czyba ze ktoś się "lepiej" czuje płacąc za metkę.

Natomiast zdobądź książkę serwisową o ile poprzedni właściciel Ci nie dał. Jest tam wszystko bardzo dokładnie opisane. Płyny i oleje jak równiez inne elementy eksploatacyjne wynienia się wg. harmonogramu czy są zuzyte (na oko) czy nie. Wtedy auto funkcjonuje bezawaryjnie. To system pracy serwisów dotyczący nowych aut, który jak do tej pory mnie nie zawiódł.

Czy jesteś równiez pewny blacharki??? Jest stanu i oryginalności lakieru?

Mój ostatni Mercedes jak go sprzedawałem miał 6 lat i wyłaziła rdza:) a trzymałem go w garażu i dbałem. Nie wierze więc, że w Twoim po tylu latach może być wszystko O.K.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640788
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie chyba lepiej zostać przy mineralnych ale z dodatkami specjalnymi n.p.MIcroflux Trans niemieckiej firmy Optimol wykupionej przez Castrola .Materiały tej firmy naprawdę są z górnej półki n.p. łożyska używane przezemnie mają 4x dłuższą żywotność niż na pozostałych smarach (żadne tam Kluberity, itp)-ze smarami walczę już lata a warunki testów mam u siebie wręcz laboratoryjne. Powód jest banalny współczynnik tarcia jest zmniejszony o 62% Proponuję zadzwonić na numer 601 375799 i poprosiś o poradę i sposób dostawy .Proszę tylko nie dać się spławić na inne produkty Castrola lub BP i żądać produktu z tym dodatkiem (Microflux Trans) ceny nie są dużo wyższe ale NAPRAWY 4 X RZADSZE !!!

Firma Optimol powstała w 1920 roku

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-640987
Udostępnij na innych stronach

Jak wlejesz syntetyk, wypłucze Ci nagar, osady itp. Silnik zacznie ciec, po czym szlag trafi sprężanie (kłopoty z rozruchem, później przyspieszenie), będzie brał olej i klekotał jak stary ikarus.

 

Lej to, co było. Albo dobry minerał.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-642642
Udostępnij na innych stronach

W końcu wlałem to co było pod ręką (w warsztacie) - półsyntetyk Castrol magnatec 10W40 z beczki (łyknął 7,5 litra!) Co się będzie działo - napiszę za jakieś 1000 km. Na razie V6 mruczy jak mruczał i cała ta operacja nie zrobiła na nim żadnego wrażenia. Ponoć ten Agip 15W50 co go spuściłem to b. dobry minerał, tak że może do kapitalki silnika nie dojdzie... ;D

 

Aha, przy następnej wymianie myślę zalać Valvoline MaxLife 10W-40 (też półsyntetyk) - przy następnej, bo za późno sie o nim dowiedziałem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-642699
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym warsztacie "z beczki" lejąc Ci olej dodali MOTO DOCTORA???

Mechanik to fu:):) skoro przy takim brzebiegu nie odradził systetyku. Brak profesionalizmu z jego strony to raz. Dwa moze Ci potem zafunduje termin na prace z uszczelnianiem?

Czy to Twoje pierwsze auto? Mam wrażenie że tak.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-642858
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk wysokiej jakości posiada praktycznie pakiet takich samych dodatków jak pełny syntetyk - a to właśnie one są odpowiedzialne za ew. szkody wynikłe z wypłukania nagaru, rozpuszczenia starych uszczelek, rozszczelnienia silnika itp (a nie baza olejowa - inna sprawa że full syntetyki mają trochę bogatszy pakiet niż semi syntetyki czy minerały)

Jeśli silnik jest w bdb stanie, czysty, jeżdził wcześniej na dobrym oleju (zobacz literke klasyfikacji jakościowej API np SH, SJ itp) a Ciebie stać na 7,5 l oleju za 40pln/litr + dolewki (przy 300tys na bank) to możesz wlac full syntetyka i NIC SIĘ ZŁEGO NIE STANIE. Osobiście radziłbym Ci jednak wlanie dobrego oleju mineralnego w kl. lepk. powiedzmy 15W40 lub 15W50 - pamiętaj , silnik Twojego autka był konstruowany w czasach gdy oleje syntetyczne używano głównie w samolotach.

Wlanie półsyntetyka 10W40 to chyba najgorszy wybór - oleje typy "soft" są dla zupełnie innego odbiorcy - no chyba że traktujesz to jako okres przejściowy przed syntetykiem.

>Frank - nieprawdą jest że olej półsyntetyczny musi być w klasie lepkościowej 10W(..) choć tak z reguły bywa.

Aha jak będziesz kupował kiedykolwiek olej sprawdź czy producent zamieścił na etykiecie tzw donuta - kółeczko z wpisanym API , klasą lepkościową i ew. % energy conserwing. Oznacza to że ww olej uzyskał homologację przechodząc badania w API a nie wyłacznie "odpowiada" warunkom klasyfikacji API ale wykonanych tak naprawde nie wiadomo gdzie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29298-jaki-olej-do-w-124/#findComment-642993
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.