Skocz do zawartości
IGNORED

Klipsch La Scala


dudivan

Rekomendowane odpowiedzi

>Dudivan

Specjalnością Klipsch-ów La Scala jest muzyka klasyczna.Słuchałem ich na wzmacniaczu 300B .Miały zdecydowanie najlepszą " klasyczną " barwę ze wszystkich jakich słuchałem .Znakomity był także fortepian.Akustyczny jazz także ok.Gorzej natomiast z muzyką rozrywkową ( rock , etc. ).Ogromna dynamika + jazgot.Brak niskiego basu

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-635541
Udostępnij na innych stronach

Określenie " klasyczna " barwa miało podkreślić naturalność Klipschy.Mimo prastarej konstrukcji przekazują w połączeniu z 300b mikrodetale dzięki którym słyszymy " fakturę " instrumentów , owo drewienko skrzypiec , pudło fortepianu itp. W nagranich akustycznych jest dużo powietrza , wybrzmień , dżwięk jest otwarty i zaskakująco szczegółowy.Niestety albo stety jak kto woli muzyka elektryczna której także słucham im nie służy.Nazwa La Scala nie jest jedynie chwytem marketingowym.Stworzono je do muzyki akustycznej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-635744
Udostępnij na innych stronach

Nie, w każdym razie nie teraz. :) Rozważam jednak przyjrzenie się różnym rodzajom głośników tubowych, w tym także takim jak La Scala wielodrożnym, klasycznym rozwiązaniom. Tuby to dla mnie terra incognita.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-636531
Udostępnij na innych stronach

i mnie kusi ostatnio idea wielgachnej narożnej szafy o skuteczności >95 dB/W :-)

ale bez tuby i z impedancją pasującą do najprostszego OTL-a na pojedynczej triodzie czyli kilkaset omów

jak dawniej bywalo

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-636536
Udostępnij na innych stronach

duża obudowa zamknięta a zamiast nawijania cewki połączenie szeregowe 16 lub nawet 36 małych fullrange

połączenie szeregowe głośników tego samego typu nie stwarza żadnych problemów (na wypadek gdyby ktoś zgłaszał wątpliwość - temat był już "wałkowany" na forum)

np. 36 ośmioomowców (nominalnych) daje wypadkowo (nominalnie) 288 omów a 16 - 128 omów

co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-636740
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mówil o piersiach?

Hehe, może się udać, perspektywa bycia prekursorem w tej kategorii DIY jest kusząca :-)

 

 

Dla "niewtajemniczonych":

Skrót AFAIK, który został użyty, przezs kolegę graafa (mógł sobie darować chłopina, nieprawdaż?) oznacza "Z tego co wiem". Możecie spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-636981
Udostępnij na innych stronach

Idea wielu glosnikow (10-20) znalaza juz swoje miejsce na rynku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nigdy nie slyszalem wiec nic nie moge powiedziec. Z czystej potrzeby gdybania: bardzo zlozona konstrukcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637056
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie Klipsch La Scala. Tylko raz slyszalem u znajomego, dynamiczna tuba. Moze sie podobac bo ma przekonywujacy dzwiek. Z podobnej polki, posluchaj rodziny Altec. Nie sa produkowane, ale sa dostepne.

Posluchaj wczesnych alnicowych 604. Szerokopasmowe, kocentryczne,wysokoefektywne, graja w pudle oraz na panelu lubia 2a3, 300b.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637168
Udostępnij na innych stronach

Re: koteczek, 30 Paź 2006, 21:47

 

>Idea wielu glosnikow (10-20) znalaza juz swoje miejsce na rynku:

>

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

McIntosh to klasyk tego typu rzadko spotykanych rozwiązań zwanych popularnie "line arrays", które mają za zadanie symulować liniowe źródło dźwięku za pomocą wielu ułożonych w linii źródeł "punktowych"

inne znane tego typu kolumny to flagowe Genesis, Alon (obecnie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i Nearfield Pipedreams (obecnie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

ponadto takie rozwiązania są popularne wśród DIY-owców w USA, wiodącym teoretykiem jest wśród dr Jim Griffin:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

przy całej komplikacji jest wiele teoretycznych zalet "line arrays"

 

jednak mi chodzi o COŚ ZUPEŁNIE INNEGO

"line arrays" mają układ pionowy i są zwykle dwudrożne z subwooferem, schematycznie najczęściej wygląda to tak:

Oo

Oo

Oo

Oo

Oo

Oo

Oo

Oo

Oo

itd. gdzie "O" to midwoofer a "o" tweeter

ponadto są okablowane szeregowo/równolegle i mają typowe impedancje 4

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637294
Udostępnij na innych stronach

oops

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5623-100004132 1170303460_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637298
Udostępnij na innych stronach

graaf, 31 Paź 2006, 09:54

>MI NATOMIAST chodzi o symulację jednego dużego źródła o wysokiej kierunkowości za pomocą dużej

>liczby małych głośników szerokopasmowych o tak:

 

Zrozumialem. Mam wiele respektu dla ludzi ktorzy szukaja nowych rozwiazan. Super. Nie mam zadnego doswiadczenia jak brzmi panel szerokopasmowcow polaczony szeregowo. Napisz jak ten system brzmi.

 

PS: uwazam, ze bardzo wazne bedzie precyzyjne dopasowanie driverow. Obawiam sie, nie bedzie to trywialne.

Jezeli pozwolisz pogdybac, czy czasem sluchanie, np. :sonaty skrzypcowej, nie da efektu wieloosobowej sekcji skrzypcowej tak jak to ma miejsce w orkiestrze symfonicznej. Poniewaz kazdy glosnik, nawet staranie dobrany, nie jest identyczny z swoim sasiadem w panelu, czy nie bedzie to generowalo heterogenicznosci? Dzwiek moze docierac do ucha przesuniety fazowo gdyz odleglosci beda rozne dla srodka i brzegow. Mozliwe, ze nie ma to w praktyce zadnego znaczenia i jest swietnie. Z drugiej strony, wysoka impedencja panelu i co za tym idzie latwosc sterowania przez lampe- swietnie. Moze uda Ci sie wysterowac panel, jak proponujesz, prostym OTL.

PS: najpiekniejszy dzwiek jak mam zakodowany w glowie to elektrostatyczny panel sterowany ogromnym OTL'em. Tak wiec jestes chyba na dobrej drodze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637338
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwości Koteczka co do ukladu

>OOOOOO

>OOOOOO

>OOOOOO

>OOOOOO

>OOOOOO

>OOOOOO

są jak najbardziej na miejscu.

Realizacja nieco podobnego pomyslu miala miejsce w naglośnieniu scenicznym, w technice aktywnej i tylko w basie. Usilowano w ten sposob ukierunkować bas, który normalnie rozchodzi się we wszystkich kierunkach, na publiczność i w ten sposób bardziej efektywnie go wykorzystać. Muzycy i obsluga za sceną byli mniej ogluszani, bylo mniej odbić w pomieszczeniu.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637350
Udostępnij na innych stronach

Dla naglasniania scenicznego wazna jest duza moc lub "energia akustyczna". Problemy sa inne gdyz sluchacz jest stosunkowo daleko od zrodla. W domu sluchamy "near-field".

 

Pomyslalem sobie: dlaczego nie dwa szeroko pasmowe 16 Omowce. Jezeli beda one wysokoefektywne prosty OTL powinien je wysterowac. Cena (np. 20) szerokopasmowcow moze byc nieapetyczna.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637362
Udostępnij na innych stronach

na świetnej dla zainteresowanych lampową techniką audio stronie Johna Broskie zat. "Tubecad" jest tekst na temat "32-ohm speaker design":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Broskie wybrał wariant 32 omowy chcąc wykorzystać konfigurację trójgłośnikową d'Apolito

 

cena 36 szerokopasmowców może nie przekroczyć 1000 zł jeśli by spróbować tuningu takich maleństw:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Strassacker się już na nich poznali i piszą - dość enigmatycznie ;-) - "9 cm bass driver with high quality cone" (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

lakierek/impregnat na membranę, bitumen na blaszany kosz, jest potencjał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637369
Udostępnij na innych stronach

Re: koteczek, 31 Paź 2006, 11:22

 

>Jako przystawka: dlaczego nie jeden 16 omowy, 98dB szerokopasmowiec w panelu? Znam, mam, polecam.

>Wystarczy 2a3 w konfiguracji SET. Dwa waty, to wszystko.

 

16 omów jest ok. dla typowego OTL-a jakiegoś Futtermana czy Circlotrona itp. push pull AB ze sprzężeniem zwrotnym, ale dla czegoś takiego jak na rysunku to za mało

a 288 omów byłoby w sam raz :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637373
Udostępnij na innych stronach

yup, czyste piękno - single triode OTL

 

niestety nie znam, nawet opinii w sieci nie ma

no ale nie znam tez nikogo kto by miał w domu kolumny 288 omowe

i pewnie tu leży przyczyna

wątek na diyaudio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jest jedna opinia w sieci, która sugeruje, że ktoś jednak tego słucha i lubi:

>>

An OTL amplifier can also be connected with the output tube having its cathode grounded. In this common-cathode configuration, the output impedance of the amplifier is much higher, given by Rp, the plate resistance alone. The gain characteristics of this configuration are, of course, different from the cathode follower, and it is preferred by many single-ended purists.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637413
Udostępnij na innych stronach

Re: koteczek, 31 Paź 2006, 12:11

 

>Piekny schemat. Nic ujac. Tylko jak to spiewa? Czy znasz kogos kto to sluchal?

 

czy znasz Koteczku kogoś kto by coś takiego mógł dla mnie zrobić "plug-and-play"?

eksperymentalnie monoblok (żeby nie inwestowac za dużo jednak w ryzykowne przedsięwzięcie)

ja sam jestem technicznie oburęcznie leworęczny i nie podchodze do lutownicy nie mówiąc o śmiertelnych lampowych woltażach :-/

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29152-klipsch-la-scala/#findComment-637423
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.