Skocz do zawartości
IGNORED

Jakie kolumny do 2000zł w pokoju 13m^2


Larus

Rekomendowane odpowiedzi

graff, lancaster, houek:

 

Panowie bardzo dziękuję, takie wpisy bardzo mnie radują. Same konkrety i patrząc "w o mnie" to preferencje muzyczne też zbliżone. Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na te Quady 11L - to może być to. Zarówno uzywane i nowe, jeśli faktycznie są za 2000zł. Poza tym o ile dobrze widzę, to te z ogłoszeń są ze Szczecina, więc jest szansa posłuchać :) Za to jeśli Ushery mi podejdą to zasoczędziłbym sporo pieniędzy (na razie) ;)

 

Wygląda na to, że stanie na monitorach. Czołówka się wykrystalizowała: Usher, Quad i dla przeciwwagi Dynaudio.

PS. Czy wiecie gdzie można kupić nowe Quady w Polsce ? Kto to sprzedaje ?

 

 

Frantz:

Faktycznie śliczne te ALR, ale nic o firmie nie wiem, jaki dźwięk proponują... Trudno też mi powiedzieć ile używane są warte. No i Legnica, daaaaaaleko ;) Niemniej wyglądają "apetycznie".

 

DIY:

Co do DIY to na razie jestem na nie. Lubię rzeczy sprawdzone, dobrej marki, świetnie wizualnie wykonane, które w razie czego można łatwo sprzedać. Nie kwestionuję tego, że za te same pieniądze można zamówić coś znacznie lepszego od tego co można spotkać na półkach sklepowych, tym niemniej chyba nie jestem na to jeszcze gotowy...

Na początku też byłem nastawiony sceptycznie do DYI, jednak po paru odsłuchach powoli zmieniałem zdanie. W końcu przyszdł moment aby zmienic kolumny no i w moim wypadku padło właśnie na DYI - relacja ceny do jakości była nieporównywalna z kolumnami "znanych marek". Kropką nad "i" było posłuchanie Dali 1,7 i 2,8 które to po prostu mnie zniesmaczyły (grały paskudnie a cenę miały z kosmosu za ten dźwięk). Dodam jeszcze, że jestem chorobliwym estetą i przebolał bym nawet goszy dźwięk ale za lepszy wygląd. No i znalazłem co chciałem jestem więcej niż zadowolony a moje monitory prezentują się znacznie lepiej niż sklepowe (dużo staranniejsze wykonanie w stosunku do ceny).

Więc nie przekreślał bym zupełnie DYI - no ale jak mówią - wola autora :)

 

A jak to wygląda możesz sam zobaczyć:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-12308-100007230 1170298825_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słucham tylko muzyki.

wernen, 24 Sie 2006, 22:14

 

>pq: masz racje . Do takiego małego pomieszczenia wystarczą monitory na 6,5" głosnikach . Moze takie

>jak te z Wrocławia => www.dj-sklep.pl

 

za dużego asortymentu to tam nie mają - tylko behringery (które chyba nie cieszą się szczególnie dobrymi opiniami) i alesisy. A oferta w tym temacie jest znacznie szersza.

 

Pewnym utrudnieniem jest fakt, że większość monitorów studyjnych to konstrukcje aktywne. Ma to wiele zalet - od dopasowania wzmacniacza (z biampingiem włącznie), przez zmniejszenie liczby potrzebnych pudeł, przez symetryczne wejścia po mozliwość korekty charakterystyki by dopasować do pomieszczenia. Ale symetryczne wejście w warunkach domowych nie jest specjalnie potrzebne (i wymaga symetrycznego źródła). A problemy zaczynają się, gdy chcemy miec kilka źródeł - trzeba dokupować przełączniki.

 

Ale na szczęście całkiem sporo jest studyjnych monitorów pasywnych.

Jednak muszę stanąć w obronie Dynek:) U mnie grają piekną, lekko wyeksponowaną średnicą, bas jest bardzo rytmiczny i dynamiczny, a wysokie napradę krystalicznie czyste a przy tym wyrafinowane. Wszystkie inteumenty wspaniale odseparowane, głos wysunięty do przodu a przy werblu i centali noga sama tupie. A do tego słucha się na nich MUZYKI a nie poszczególnych dźwięków. Słucham głównie naprawdę mocnego metalu, gdzie zmulona średnica, dudniący bas, czy brak przejrzystości dyskwalifikowały te głośniki na starcie. Wiem jednak, że w ich przypadku bardzo ważne jest spasowanie zarówno ze wzmacniaczem, jak i pomieszczeniem odsłuchowym. W małym pokoju z Creekiem jestem tym dźwiękiem zaczarowany od dwóch lat i nawet nie myślę o jakichkolwiek zmianach. Z tego co zrozumiałem ten Kenwood jest jasno brzmiący i mocny, więc powinien z Dynaudio idealnie się spasować. Porównywałem je z Xavianami XN 125, AE Evo1, Monitor Audio Bronze, Tannoyami R2, a nawet Proacami 100. I właśnie Dynki zagrały zdecydowanie najlepiej. Warto się było pomęczyć. Chociaż np z Rotelem 1060 lepiej grały Xaviany a z Nadem 350 Tannoye R2. Ale Creek jest od nich jaśnieszy, bardziej transparentny i ma szpulejszy bas i właśnie to połęczenie dało zdecydowanie najlepszy efekt. Jasne kolumny i jasny wzmacniacz to prawie na pewno da w sumie męczacy dźwięk.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

  • Redaktorzy

no i o to w "tym sporcie" chodzi. Każdy dobierając poszczególne komponenty Swojego zestawu uzyskuje efekt finalny zgodny (lub czasem nie) ze swoimi preferencjami.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

>Larus

Twoja muzyka pokrywa się w wielu aspektach z moimi upodobaniami; mój 18-to metrowy pokój jest niewiele większy od Twojego ; kolumny , które zbudowały mój świat słuchania muzyki to Vienna Acoustics Haydn ( wersja poprzednia - 3 lata temu nabyte, nowe ); polecam; opinie - do odczytu na tym Forum - w pełni potwierdzam.

przypominam jedną z opinii:

Autor: PauluS data

11 Paź 2003 ocena wartość/cena

 

ocena ogólna

 

 

 

plusy - wyjątkowa muzykalność

- energia brzmienia

- zwartość brzmienia

minusy - za ew. minus mozna uznać brak zupełnej neutralności

- niewielkie rozmiary ;-)

opinia Po kilkumiesięcznym użytkowaniu w/w modelu, mogę w pełni podpisać się pod opiniami moich przed-recenzentów. Tradycyjnie, ale pięknie wykonana obudowa skłania do szukania w tym modelu orginalnego brzmienia. I tak z pewnością jest, i podobnie jak w innych produktach VA, to nie wielkość świadczy o mocy brzmienia. Myśle ze w tym przedziale cenowym, osoby poszukujace tzw. "muzykalnych " kolumn nie znajda nic lepszego (przynajmniej na polskim rynku). Brzmienia jest niezwykle zwarte i nawet napedzane leciwym wzmacniaczem (jak to ma miejsce u mnie) oddaja wiele muzycznych wrazen i szczegolow. Jest to model do niewielkich pomieszczen i bliskiego, raczej uwaznego sluchania (takze noca - niskie wartosci glosnosci nie przeszkadzaja w uchwyceniu szczegolow materialu muzycznego). Pieknie zrownowazone, bez wyostrzania gory (dla niektorych moze byc ona delikatnie schowana, mnie osobiscie to nie przeszkadza). Warto stosowac z transparentnymi kablami.

sprzęt używany od od 1 miesiąca do roku

miejsce zakupu Top HiFi

cena 2250 (w promocji)

pq: nie slyszalem Bheringerów . Znam tylko recenzje z "Estrada i Studio", w ktorych Berhinger Truth byly chwalone za brzmienie - trzeba pamietac o cenie - ok. 1600 PLN za pare .

 

Male Alesisy ( inne modele od tych wspolczesnych ) zwracaja uwage gladkoscia brzmienia . Zwolennicy "przezyc" na pewno ich nie polubia - zwlaszcza ci ktorym radosc sprawiaja dzwoniace membrany aluminiowe np. Acoustic Energy albo poszatkowane brzmienie Totemow .

 

Polaczenia aktywnej koncowki jest problemem . Do zastosowan domowych trzeba miec preamplifier przyjmujacy sygnaly z roznych urzadzen .

 

Z tych monitorow obaj producenci maja takze ich pasywne wersje ( o polowe tansze od aktywnych ) - przypuszczam, ze nie sa tak dobre brzmieniowo jak aktywne .

 

Tannoye , ktore wspomniales to praktycznie wersja M2 w ladniejszej obudowie . Podobne sa NADY . Pisze tylko o wygladzie - w akcji ich nie slyszalem . Zakladam, ze brzmia poprawnie - z maksymalnym wyrownaniem . ADAM to raczej zupelnie inny przedzial cen .

>

>Tannoye , ktore wspomniales to praktycznie wersja M2 w ladniejszej obudowie

 

No nie wiem. Nawet dane ze strony różnią się w wielu miejscach (patrzyłem na Mercury F2).

 

Tweeter:

F2: Nitro-Urethane layer damped woven polyester dome

R6: titanium dome

 

nominalna impedancja: F2: 8 ohm, R6: 6 ohm

 

sesnitivity: F2 88dB, R6 90 dB

 

zakres częstotliwosci: F2 48-20k, R6: 63-51k

 

pudło

F2: 380x204x272 mm, scianki 15 mm i 19 mm z przodu, BR z przodu

R6: 340x210x319 mm, scianki 18 mm i 40 mm z przodu, BR z tyłu

 

Słyszałem R6 sporo razy choć w bardzo nietypowej konfiguracji - jeden głośnik w bardzo dobrze wytłumionym otoczeniu i byłem, mimo braku stereo zachwycony. Wyrazisty, wierny barwowo, precyzyjny, przejrzysty. Nie do słuchania w tle, przykuwający uwagę. Bas był trochę dziwny, ale to zdecydowanie wina bardzo małego pomieszczenia bez bass-trapów.

M2 słyszałem kiedyś w bardzo mało sprzyjających i zupełnie innych warunkach, wrażenie było mocno inne: gładkie, wyrównane, spokojne, troszkę słodkie.

Generalnie wrażenia zgadzały się z przeznaczeniem - R6 pokazywał szczegóły, M2 głaskał po uszach.

 

Oczywiście ze względu na wpływ pomieszczenia i warunków, i chyba dwu- czy trzyletni odstep między odsłuchami moja opinia może być błędna. Jakbym ich posłuchał obok siebie, wnioski byłyby może inne. Ale to jest pewnie nie do zrobienia, bo nie wiem, czy znajde sklep z oboma. Chyba że oba kupię :-)

 

ADAM to oczywiście inna półka, aczkolwiek model który podałeś anf-10 jest wyjatkowo tani. Ja go widziałem za cenę zaledwie niecałe dwa razy wyższą niż R6.

Quadów słuchalismy z houkiem a Audiomedia70 w Poznaniu.

Ushery też są bardzo fajne, ale przy Quadach okazały sie zsłabsze w ciezszej muzie.

Pomieszczenie w którym sluchalismy miało pewnie ok 30m2, więc moze sie okazać, że u ciebie Ushery dadzą Ci 100% satysfakcji.

Pozdrawiam

  • Redaktorzy

potwierdzam - niestety małe Ushery przy cięższych brzmieniach (wystarczy ostatnie Deep Purple) robią się zbyt jazgotliwe, i wcale nie trzeba "dawać czadu" żeby je do takiego stanu doproadzić

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

pq: masz racje . Pomylilem zestawy .

Teraz jest Tannoy Reveal R 6 -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ktorego nigdy nie widzialem .

Ja mialem na mysli nieprodukowany juz Tannoy Reveal -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - zupelnie inny . Jego glosniki przypominaja tez juz nieprodukowane Tannoy Mercury M 2 . Byla to jakby wersja rozwojowa - cos w rodzaju "SE" zestawow domowych .

 

Jeszcze dodam link dla porownania

- Behringer Truth 2030 -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- Alesis Prolinear 720 -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To sa monitory aktywne - mozna odszukac ich pasywne wersje i porownac parametry ( powinny sie troche roznic , poniewaz w aktywnych zestawach "gra" rowniez elektronika ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ano właśnie. Z tego co słyszałem, poprzednie Reveale miały w kręgach studyjnych opinię przymulonych. Obecne zdecydowanie nie są. Żałuję tylko, że większa odmiana (Reveal 8) nie ma wersji pasywnej - bo to mogłaby być ciekawa propozycja do domu. 6 ma troszkę wysoko zaczynające się pasmo.

pq: powod braku pasywnej wersji z 8" glosnikiem to raczej efekt niemozliwosci zintegrowania go z typowym wysokotonowym 1" .

W wersji aktywnej minimum sa filtry 24 db / okt . Tanszy Alesis ma nawet filtry 48 db / okt . Mozna robic z nimi podzialy ponizej 2 tys. hz i korygowac skraj pasma koncowka mocy . Dlatego zazwyczaj wieksze monitory nie sa pasywne ( Behringer jest, ale watpie czy zabrzmi choc w polowie tak rowno jak jego wersja aktywna ) .

  • 3 tygodnie później...

->Larus

 

Eposy M12.2 dobry wybór, może nie do końca z Twoją elektroniką ale do 13m posłuchaj jeszcze mniejszych M5.

 

Tego wpisu wogóle bym chyba nie popełnił, gdyby nie wczorajszy odsłuch płytek w Audioforte.

Słuchałem na monitorach produkcji Kody (drivery jak z modelu NT306S), modyfikowanych (kable + nowa zwrotnica) przez ..... naszego Neel-a.

Do tego podłączone cd i odtwarzacz Arcama, interkonekt cardas 300B Micro, głośnikowe też chyba jakieś tańsze cardasy.

Były jeszcze nie wygrzane a już góra pasma potrafiła mnie zaskoczyć dobrą barwą dźwięku, przejrzysta, lekko miękka idealna do długiego słuchania bez męki (czyt. audiofilstwa ;-) a i średnioniskotonowiec jak na swoje rozmiary spisywał się bardzo dobrze. Cena końcowa to chyba 1,3kz. Polecam Twojej uwadze.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.