Skocz do zawartości
IGNORED

Rezystory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, rafa napisał:

Moje nowe dźwiękowe odkrycie to rezystory foliowe Caddock.

Wilson Audio też je stosuje. Mi też się podobają. W zamierzchłych czasach testowałem Caddocka MP930 z Millsem i Superesem w kolumnie w torze wysokotonowym:
 


 

1 godzinę temu, Leszek B napisał:

Wilson Audio też je stosuje.

To prawda. Dobrze je widac nawet 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Wstawiłem te zielone mox chyba omawiane kilka wpisów wyżej. Pracują w filtrze pelnopasmowego głośnika. Zależało mi na podbiciu najwyższych oktaw powyżej 10k ale widocznie liniowo podbija więc coś poniżej 10 również wzrosło, co skorygowałem w inny sposób. 

Ogólnie góra się otworzyła. Bezpośrednie szybkie porównanie na gitarze akustycznej dodało więcej dźwięczności. Na poprzednich takich zwykłych szarych metalizowanych ta sama gitara grała bardzo głucho i topornie. To niewielkie zmiany może ze 3 dB w zakresie od około 1k do końca. Te 3 dB w okolicach 8 kHz, bo i o tyle skorygowałem ten zakres, za to najwyższe rejestry stosunkowo więcej podbite co słychać nieskończonością miotełek na przykład. Dźwięk nie urywa się szorstko a wybrzmiewa dłużej zanikając powoli. No coś w tym jest. 

W dniu 11.02.2024 o 18:45, rafa napisał:

Mundorf Ultra albo Powertron

Czy ww dodadzą jeszcze więcej na samej górze względem zielonych mundorfa mox?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

14 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Czy ww dodadzą jeszcze więcej na samej górze względem zielonych mundorfa mox?

Ultra zdecydowanie. 

Powerton nie, bo jest rownym - dobrze zbalansowanym rezystorem.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Po proporcjach rozmiarów można ząłożyć że drutowe

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Czy ktoś lutował już w zwrotnicy Dayton Audio rezystory ?

Czytam że zamiast niklowanej miedzi, mają wyprowadzenia ze złoconej miedzi

Ooo chciałem też zapytać  ,do mundorfa 10W  copper-nikiel  żeście mnie zniechęcili :) , na razie mam złożone na zielonych , mundorf ,jantzen , a wiecej jak 30 parę zł nie chciał bym dawać za sztukę 

41 minut temu, rambo54 napisał:

Czy ktoś lutował już w zwrotnicy Dayton Audio rezystory ?

Czytam że zamiast niklowanej miedzi, mają wyprowadzenia ze złoconej miedzi

Nie ale myśle sprawdzić rezystory Intertechniki. Nawet te ceramiczne. Gauder ich używa.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

producenci kolumn i innego sprzętu, używają często komponentów które mogą zawsze i w każdej ilości kupić. Stąd w wielu kolumnach mamy właśnie ceramiki za dolara za karton.

8 godzin temu, rambo54 napisał:

producenci kolumn i innego sprzętu, używają często komponentów które mogą zawsze i w każdej ilości kupić. Stąd w wielu kolumnach mamy właśnie ceramiki za dolara za karton.

Obejrzałem filmik z kolumnami  Magico i były tam mundorfy copper -nikiel 10w , myślałem że  dobry ale tu na forum ''średni '' ? ,  no i jeszcze nie obrzydliwie drogi !

11 minut temu, jarekb napisał:

Obejrzałem filmik z kolumnami  Magico i były tam mundorfy copper -nikiel 10w , myślałem że  dobry ale tu na forum ''średni '' ? ,  no i jeszcze nie obrzydliwie drogi !

Classic'i maja swoje zalety ale i wady. Maja swoj charakter i wlasnie dlatego nie zawsze sie wpasuja.

Zawsze mozesz kupic i przetestowac sam zeby wyrobic sobie opinie w swoim systemie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
12 godzin temu, rafa napisał:

Classic'i maja swoje zalety ale i wady. Maja swoj charakter i wlasnie dlatego nie zawsze sie wpasuja.

Zawsze mozesz kupic i przetestowac sam zeby wyrobic sobie opinie w swoim systemie.

Te klasik to taki Ohmite AG? 

Zamówię te Daytony dla sportu, wypalę i dam znać co o nich przez ucho myślę 

4 minuty temu, rambo54 napisał:

Te klasik to taki Ohmite AG? 

Tylko podobne z wyglądu. Kompletnie inne granie. Ewidentnie zbudowane z zupełnie innych materiałów.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
Teraz, rambo54 napisał:

Jak się u Ciebie odezwały te klasik, w konfrontacji z Ohmite i Mundorf Mox? 

Ohmite to są w ogóle przestrzennie otępiałe. Przestałem stosować poza np basem, wyrównanie impedancji itp mniej kluczowych miejscach.

Zielone MOX przyjmuje za wzorzec bo jest równy/liniowy tonalnie. Nie jest tak przejrzysty ale że tak powiem nie traci muzyki z celownika.

Classic gra troche bardziej szczegółowo. Wyraźnie akcentuje atak i tą cechę ma najbardziej wyraźną z wszystkich Mundorfów. Jego granie lekko kojarzy się brzmieniem typu Vintage (takim stereotypowym). Nie lubie go nigdzie w szeregu ale czasem wpasowuje się równolegle np w Lpad'zie albo w szeregu z cewką równoległą czy kondensatorem.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Prozaiczne pytanie . Czy ktoś z szanownych zauważył  jakąkolwiek różnicę w brzmieniu po zastosowaniu  rezystorami w torze wysokotonowym np. Mundorf  MR 5 a MR 10 ? Ten sam typ, różnica mocy maksymalnej. Pytanie natury pragmatycznej - miejsce i cena która zależy od mocy. Oczywiście chodzi o ten sam typ rezystora tego samego producenta -nie tylko Mundorf.

10 godzin temu, schik napisał:

miejsce i cena

O ile moge calkowicie zrozumiec kwestie dostepnosci miejsca, o tyle cena?! Bez jaj, oba kosztuja grosze 🙂

Spokojnie mozna je stosowac zamiennie o ile moc wystarcza

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Grosze kosztują standardowe ceramiczne chyba że Mundorfy kupujesz hurtowo. Poza tym różnica między 5 a 10 w to 4 zl ( w przypadku Mundorfa ). Kupując na początek 20 sztuk to już nie są grosze. Mniejsza z tym, bardziej chodziło o to czy jest jakiekolwiek uzasadnienie dźwiękowe by stosować 10 zamiast 5 watowych  pomijając konieczność stosowania w tym miejscu zwrotnicy co jest oczywiste.

Ja kupuje wylacznie 10 bo sa bardziej uniwersalne i moge je uzyc w roznych czesciach zwrotnicy. Np 5W nie moglbym dac szeregowo na srednicy czy basie.

Tak jak pisalem, dzwiekowo nic istotnego nie zuwazylem wiec mozna je stosowac zamiennie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Pytanie do osłuchanych z rezystorami Audio Note:

Niobium vs Tantalum Non Magnetic  vs  "zwykłe" Tantalum   - ktoś coś podpowie ? Potrzebne na konwersję I/V.

I ewentualnie rozważam 2szt jako katodowe ( będą tam wsółpracować z 2szt Amtrams AMRG). 

Ktoś coś słyszał, wie? 

@Seyv - dobrze kojarzę że masz ?

Edytowane przez Wito76
4 godziny temu, Wito76 napisał:

Też zamawiam rezystorki AudioNote i zastanawiam się czym mogą różnić się Niobium od Tantalum Non Magnetic, zagwozdkę mam jak diabli, bo różnica w cenie niewielka przecież - potrzebne na konwersję I/V

Różnica jest bardzo duża. Nobium to zwiewność, ciepło, muzykalnosci i dokładność. Średnie dociążenie. Tantal to dociazenie, głębia, fajny basic i dolna średnica, słaba dokładność na górze. Mówimy tylko o nomagnetic. (Bo zwykly tantal jest dużo slabszy. ) Warto jest je mieszać razem. W duecie są zajefajne nie do pobicia. Fajnie się uzupełniaja nie tracąc nic ze swojego charakteru. Na konwersje I/V dałbym nobium, ale nie za dużo bo będzie za "słodko". Zmieszalbym z Dale RN lub Takman carbon. 

9 minut temu, Mariusz03 napisał:

Na konwersje I/V dałbym nobium, ale nie za dużo bo będzie za "słodko". Zmieszalbym z Dale RN lub Takman carbon. 

Hmm, ciekawiej chyba  opisałeś Tantal Non Magnetic, bo nadmiernej słodkości to chyba już bym nie chciał. I nie bardzo  kumam co masz na myśli "ale nie za dużo". I o jakim mieszaniu piszesz, że równolegle dać czy dalej np na katodach dać te Dale lub Takmana.

Teraz mam na konwersji Takman Rey a dalej na katodach mam 2x PRP i 2x Amtrams AMRG. 

Pomysł jest taki, że wywalam Takmana i w jego miejsce Niobium lub Tantal Non Magnetic i zostawiam AMRG a w miejsce PRP coś wrzucam z AudioNote. Lampy to E88cc/6n23p.

Edytowane przez Wito76
8 minut temu, Wito76 napisał:

Teraz mam na konwersji Takman Rey a dalej na katodach mam 2x PRP i 2x Amtrams AMRG. 

Pomysł jest taki, że wywalam Takmana i w jego miejsce Niobium lub Tantal Non Magnetic i zostawiam AMRG a w miejsce PRP coś wrzucam z AudioNote. Lampy to E88cc/6n23p.

 Na katody dałbym nobium, wywaliłbym PRP ( bardzo słabe mocno ostrzą) oraz Amtrans AMRG ( jego miejsce to zasilanie czasem do masy).

18 minut temu, Wito76 napisał:

I nie bardzo  kumam co masz na myśli "ale nie za dużo". I o jakim mieszaniu piszesz, że

Dwie trzy sztuki w jednym urzadzeniu (dac, wzmacniacza). "Blisko siebie" w zależności od ukladu, szeregowo lub równoległe, ale obok siebie.

Kurcze, co kraj to obyczaj . W tym zalinkowanym blogu Amrg raczej wychwalane były, zostają póki co. PRP zostały założone, bo takie akurat były pod ręką (jeszcze wcześniej były Dale Rn55 i jest teraz lepiej) Mam jeszcze noc na przemyślenia, potem leci to wspólne zamówienie. Dzięki za podpowiedzi.

3 minuty temu, Wito76 napisał:

Amrg raczej wychwalane były

Bo są fajne ale do sygnału się nie nadaja góra nieczysta, za bardzo rozmydlona średnica, dół mało kontrolowany, ale gigantyczny. Na zasilanie świetne, dają fajne dociazenie i głebie. Wstaw za nie coś czystego to sam zobaczysz. Katoda i anoda powinna mieć "czyste" rezystory. Najczulszy punkt lampy. 

  • Moderatorzy
13 godzin temu, Wito76 napisał:

Seyv - dobrze kojarzę że masz ?

Korzystałem z tantalowych zwykłych i nie magnetycznych. Na układach konwersji miałem tylko zwykłe a nie magnetyczne stosowałem w anodach i katodach lamp. Kondensatory o gładkim brzmieniu nie podkreślające skrajnych częstotliwości dobre gdy chcesz złagodzić system. Nie wiem jak zasilasz swoje układy lampowe. Jeśli krzemem to polecam spróbować prostowniki lampowe np. na 6X5 - do zasilania małych lampek dobrze się sprawdza. Zabawa trochę droższa niż wymiany rezystorów ale i efekty znacznie bardziej spektakularne.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.