Skocz do zawartości
IGNORED

Pytanie do posiadaczy Dual CS 604

Varg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym gramofonowcem i zwracam się do forumowiczów z prośba o poradę.

Mam problem z kupionym na Allegro gramofonem Dual CS 604. Wybrałem go spośród wielu jakie oferował sprzedawca. Wydaje mi się że jest uszkodzony, ale chciałbym to potwierdzić...

Chyba jest uszkodzony mechanizm opuszczania ramienia na płytę. O ile dobrze zrozumiałem instrukcję, nie jest konieczna jakaś regulacja tego elementu. Nie zauważyłem też aby mechanizm ten posiadał

jakieś blokady zakładane ew. na czas transportu.

Objaw jest taki, że manipulowanie manetką (oczywiście lekko, bez użycia siły, bo tak ma to się odbywać) nie powoduje nawet drgnięcia ramienia w pionie. Wiecej: studiując instrukcję zrozumiałem że lewarek ten ma dwie

pozycje: "nad płytą" i "na płycie". U mnie cały czas jest w pozycji "nad płytą" (czyli na dole). Gdy przestawić manetkę w pozycję "na płycie", a więc przełączyć ją do góry, powraca ona na pozycję "nad płytą". Mam

nadzieję że ten opis jest zrozumiały. ;)

Nadmienię, że na początku zbalansowałem ramię wg. wskazówek zawartych w instrukcji i zdziwiłem się, gdy po założeniu płyty, ustawieniu ramienia nad nią i trąceniu lewarka nic się nie stało... :)

Czy coś mogłem przeoczyć, coś przestawić? Jest w tym modelu oczywiście dodatkowa regulacja położenia ramienia, ale dotyczy ona wysokości z jaką znajduje się ono nad płytą, można to regulować pokrętłem w granicach ok. 6 mm.

PS: PhanTom, jeśli dobrze pamiętam z lektury forum, posiadasz chyba ten model gramofonu... Mogę liczyć na jakieś uwagi, wskazówki :)

https://www.audiostereo.pl/topic/24633-pytanie-do-posiadaczy-dual-cs-604/