Skocz do zawartości
IGNORED

www.harpia.pl


foxbat

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie b nie siedziały to mogli jużs ię trochę bardziej wysilic i zrobić podfrezowanie dla niskotonowego. Sterczy to to rantem i jeszcze te paskudne imbusy...

 

A głośniki - będe strzelał... Wysokotonowy to może być SEAS 27KT550 / NoFerro 600 lub Visaton KE25SC. Niskotonowy wygląda na bardzo duży... Na oko to może być Visaton GF200 lub TIW200SX (nie widac na tym zdjęciu czy membrana jest z plecionki). Jeśli ten zespół jest na Visatonach to będzie któreś z kolei wcielenie Visaton VIB 200 ... Nie słyszałem ale podobno niezła torpeda była ;)

 

A tak naprawde to nie wiem, bo guzik widać z tego zdjęcia, poza tym że jest to solidny klocek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434852
Udostępnij na innych stronach

Aaaa - nie... napisali że membrana niskotonowego jest papierowa... Może to stara dobra Vifa PL18W0 ? A na górze którys SEAS z metalowa kopułką - TAF27? lub którys NoFerro...

 

I przynajmniej sensowny opis na stronie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434864
Udostępnij na innych stronach

Zbig, 17 Gru 2005, 18:00

 

Eeee - przecież kolumienka i tak jest pochylona.

 

Możesz te H... cos tam podac w normalnych symbolach. Bo te H... u SEASA to takie oznaczenia jakby z rzeczywistosci alternatywnej ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434928
Udostępnij na innych stronach

Gdzie umiescili terminale !!! Niepotrzebnie bedzie wisialo kilkadziesiat cm kabla.

Ja specjalnie zwrocilem na to uwage i zamawiajac u McGyvera kolumny, poprosilem u umieszczenie terminali jak najnizej i mam jak chcialem - 10 cm od dolu i nic nie wisi.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434938
Udostępnij na innych stronach

No znalazłem tego H1215 czyli WA180 kosztuje 96Eur. Wysokotonowego nie znalazłem ale podobny KT27G550 jest za 52Eur i to chyba najdroższy z tej serii. Ceny z Intertechniki więc nie są niskie -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Harpiarze podali ile chcą za te kolumienki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434940
Udostępnij na innych stronach

znalazłem też chyba kit w którym ten głośnik jest stosowany

 

CLASSIC 260 OHNE GEHÄUSE - Preis: 399 € - to chyba jest zespół głośnikowy. W tym katalogu nie znalazłem wiecej opisów (tylko nazwa i cena). Jego cena to około 1700zł. bez obudowy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434941
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem też tego wysokotonowca KT 27TBFC/G. Niezła torpeda. Rezonans na 500Hz i podział od 1500Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434952
Udostępnij na innych stronach

Niskotonowy to też rakieta. To taki SEASowski odpowiednik Vify PL18W0 - a nawet może lepszy. Wychylenie liniowe membrany 6 mm Rezonans przy 36 hz i masa drgająca 12 gram. Magnes jak młyńskie koło ;) Coś mi się zdaje że Harpiarze sobie odpowiednio policzą za tę kolumienkę... No ale cena samego głośnika to ponad 400zł.

 

Na tym tle stwierdzenie z ich strony że - "zastosowaliśmy także pojedyncze gniazda, gdyż uważamy, że w tym zakresie cenowym, dla większości użytkowników nie używających bi-wire'ingu, standardowe podwójne gniazda obniżyłyby jakość dźwięku." brzmi kokieteryjnie. Gniazda mają jak widac solidne i myślę że dwa dodatkowe z solidnymi zworami nie podniosłyby ceny.

 

Jedyne z czym można polemizować to skojarzenie. Z ich tekstu wynika, że lepsza odpowiedź na skok napięcia w zwrotnicach pierwszego rzędu zbliża te kolumny do głosników szerokopasmowch (przynajmniej w tym aspekcie).

 

Większość kolumn szerokopasmowych posiada układy rezonansowe przytłumiające zakres tonów średnich. A taki układ może być dosc skomplikowany i raczej również pogarsza odpowiedź impulsową kolumny.

 

Zauważyliście że konstruktorzy kolumn raczej nie potrafia w pełni przekonująco wyjaśnić dlaczego zastosowali takie a nie ine rozwiązania zwrotnicy? Poza tym, jednak każdy konstruktor twierdzi iż zastosował najlepsze na świecie ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434962
Udostępnij na innych stronach

>Qubric

Widze, znasz sie na roznych typach glosnikow. Mam Seas P17 RC/A, co to jest za glosnik, bo na stronach Seas'a nie znalazlem noty. Pytalem sie tez kiedys na forum McGyver'a o ten glosnik i cisza. Moze Ty cos wiesz?

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434974
Udostępnij na innych stronach

foxbat, 17 Gru 2005, 20:47

 

SEAS tłucze tego tyle że nie sposób się rozeznać. Tu nie pomogę. wstawiłem link do strony SEASA. Poszukaj tam dokładnie. Może w zakładce Vintage?

 

PS. 3900zł.? Nie rzuca o glebę, za taki kawał sprzętu.

 

Ale i tak warto samemu budować ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-434980
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest wywiad z szefem Harpia A.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link został umieszczony na forum HIFIiM przez Kaszanka7

Facet gada tem że terminale umiescił tak wysoko żeby nie przechodziły przez komorę niskotonowca. Twierdzi że to ma znaczenie :)

 

Qubric ->

Harpia Acoustics GAETANO podstawkowe 1690 zł

Harpia Acoustics MISCHA podłogowe 2950 zł

Harpia Acoustics PAT podłogowe 3900 zł

Harpia Acoustics MARKUS podłogowe 5900 zł

Harpia Acoustics DIANA podstawkowe 4700 zł

Harpia Acoustics NICOLO podłogowe 6400 zł

Harpia Acoustics DOBERMANN podłogowe 12900 zł

Harpia Acoustics KEITH podłogowe 16500 zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-435092
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jakie to forum przydatne jest: :D

> CA18RNX (H1215) 51.90 Euro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

> 27TBFC/G (H1212) 29.70 Euro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-435100
Udostępnij na innych stronach

Qubric:

 

"Większość kolumn szerokopasmowych posiada układy rezonansowe przytłumiające zakres tonów średnich. A taki układ może być dosc skomplikowany i raczej również pogarsza odpowiedź impulsową kolumny."

 

Otóż tak nie jest. W głośnikach (pojedynczych a więc minimalnofazowych) charakterystyka impulsowa jest po prostu retransformatą fouriera zespolonej funkcji transmitancji (z liniową skalą amplitudy i częstotliwości).

 

Dlatego jeżeli charakterystyka SPL pojedynczego głośnika jest płaska to odpowiedź impulsowa będzie zbliżona do idealnej. Polepsznie płaskości charakterystyki polepsza również odpowiedź impulsową. Oczywiście zbocza lowpass i highpass na krańcach pasma zaburzają ten idylliczny obraz, ale w zakresie środka koherentność czasowa szerokopasmowców jest poprawiana przez układy korekcji charakterystyki przenoszenia.

 

Inna sprawa to fakt że jeszcze nikt nie udowodnił słyszalności zniekształceń fazowych wprowadzanych przez typowe zwrotki a koherentność czasowa jest zwykle osiągana kosztem pogorszenia tak wielu parametrów (zniekształcenia liniowe i nieliniowe, kierunkowość, kompresja) że osobiście wolę pozostać przy normalnych zwrotkach 4th order acoustic. Inna sprawa że dla niektórych kolumny koherentne czasowo mogą brzmieć dobrze właśnie dzięki zwiększonym zniekształceniom.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-435275
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 18 Gru 2005, 14:41

 

Jakbys mógł bardziej uczenie napisac bo jeszcze tak co drugie słowo zrozumiałem, a to chyba nadmiar łaski :)))

 

Jaka koherentność czasowa głosników? Mnie sie zdawało że oni tam o odpowiedzi impulsowej napisali. Dobry impuls w obudowie bass-reflex mają głosniki, ktorych charakterystyka przenoszenia opada łagodnie. Na drugim krańcu pasma przenoszenia głosnika, zwrotnica pierwszego rzędu wywołuje łagodniejszy spadek niż zwrotnica trzeciego rzedu. Czy dlatego Harpiarze napisali o lepszej odpowiedzi impulsowej dla zwrotnic pierwszego rzędu?

 

Z Twojego wpisu okazuje się że idzie o zniekształcenia fazowe... Akurat sam tylko rząd zwrotnicy nie daje gwarancji zminimalizowania przesunięć czasowych. Wiec Harpiarze tutaj troche bajerują jeśli rzeczywiscie mają na mysli to co mówisz - czyli jeśli twierdzą że pierwszy rząd da zbliżenie przesunięć fazowych kolumny wielogłosnikowej do głośnika szerokopasmowego.

 

A układy rezonansowe w zwrotnicach (dlatego tak mi się skojarzyło też z tymi szerokopasmowymi) może i dobrze działają na wyrównanie charakterystyki przenoszenia, ale zwykle robią nieciekawie z dźwiękiem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-435285
Udostępnij na innych stronach

Qubric:

 

"A układy rezonansowe w zwrotnicach (dlatego tak mi się skojarzyło też z tymi szerokopasmowymi) może i dobrze działają na wyrównanie charakterystyki przenoszenia, ale zwykle robią nieciekawie z dźwiękiem."

 

Tu polemizował nie będę jako że "dźwięk" jest rzeczą subiektywną.

 

"Jakbys mógł bardziej uczenie napisac bo jeszcze tak co drugie słowo zrozumiałem, a to chyba nadmiar łaski :)))"

 

Rzeczywiście przesadziłem z tą zespoloną fukncją transmitancji - to jest nic innego tylko zwykła charakterystyka przenoszenia, z uwzględnieniem fazy akustycznej.

 

"Jaka koherentność czasowa głosników? Mnie sie zdawało że oni tam o odpowiedzi impulsowej napisali."

 

W zespole głośnikowym o w miarę płaskim SPL zniekształcenia czasowe (odpowiedź impulsowa różna od idealnej) i zniekształcenia fazowe to dokładnie to samo, tylko raz opisywane w dziedzinie czasu a innym razem - w dziedzinie częstotliwości. Te sprawy mogą dotyczyć zarówno obudów jak i filtrów zwrotnicy, tyle że skala czasu jest inna oraz w obudowie nie mamy filtru lowpass sumującego się z filtrem highpass (obudowa zamknięta to nic innego jak filtr akustyczny highpass 2nd order, natomiast BR ma charakterystykę zbliżoną do filtrów 4th order).

 

Natomiast w sprwie tej propagandy firmy Harpia - nie wiem o co im chodzi. Mogą być to dwie rzeczy:

 

- być może zastosowali zwrotnicę akustycznie 1st order. W takim przypadku koherentność czasowa jest do uzyskania, tyle że nie jest to łatwe, jako że sam gwizdek ma swoje zbocze highpass 2nd order, a woofer ma to zbocze nawet wyższego rzędu, tyle że jest to lowpass. Dlatego praktyczna realizacja koherentnej czasowo zwrotki 1st order jest trudna i zwykle prowadzi do wielu problemów np. z płaskością SPL - pomiary Thieli na stereophile pokazują że coś jest na rzeczy - lub też ze zniekształceniami przeciążonego tweetera.

 

- druga możliwość - panowie z Harpii zrobili zwrotkę akustycznie 2nd order (z głośnikami w przeciwnych polaryzacjach) na filtrach elektrycznych pierwszego rzędu nieco rozsuniętych, tak żeby spotkały się w punkcie -6dB. Takie coś jest bardzo łatwe do osiągnięcia (dla takich Seasów jak u Harpii modelowałem sobie z ciekawości taką zwrotkę jako że dysponuję dobrymi pomiarami tych głośników i sumowało się pięknie). Zwrotka akustycznie 2nd order ma nieco lepszą charakterystykę fazową (a więc i impulsową) niż typowa zwrotka akustycznie 4th order.

 

Każda firma musi mieć jakąś propagandę, jej niezrozumiałość jest nawet zaletą (Ale mądrze gadał! Nic nie zrozumiałem!) biorąc pod uwagę znajomość zagadnień technicznych wśród potencjalnych klientów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/23264-wwwharpiapl/#findComment-435323
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.