Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepsze płyty 2005 roku! #


maka

Rekomendowane odpowiedzi

Jazzowe polskie albumy roku 2005 wg. Jazz Forum (liczba głosów oddanych na poszczególne płyty)

 

165 Możdżer/Danielsson/Fresco "The Time"

121 Wasilewski/Kurkiewicz/ Miśkiewicz "Trio"

90 Henryk Miśkiewicz "Uniesienie"

86 KBD Trio "Live"

75 Leszek Kułakowski "Slap & Caress"

72 Grzech Piotrowski "Sin"

65 Marek Napiórkowski "Nap"

47 Tomasz Stańko "Wolność w sierpniu"

32 Dominik Bukowski "Projektor"

27 Grażyna Auguścik "The Light"

27 Piotr Wojtasik "Colors"

26 Jacek Niedziela "Bassville"

24 Krzysztof Popek "House of Jade"

15 Przemek Dyakowski "Take it Easy"

15 Wojciech Niedziela "Domingo's Tunes"

14 Oleś/Trzaska/Oleś "Suite for Trio"

13 Leszek Możdżer/Adam Klocek "Live In Warsaw"

13 RGG "Straight Story"

 

Pozdr.

Jazzowe polskie albumy roku 2005 wg. Diapazon-u (liczba głosów oddanych na poszczególne płyty)

 

Oleś & Oleś + Jörgensmann - Directions ( 25)

Brötzmann/Trzaska/Friis/Uuskyla - Malamute ( 20)

Przybielski feat. Oleś & Oleś - Abstract ( 15)

Wasilewski / Kurkiewicz / Miśkiewicz - Trio ( 14)

Oleś & Oleś feat. Friedlander, Rabinowitz, Somer - Chamber Quintet ( 13)

Piotr Wojtasik - Colors ( 11)

Możdżer / Danielsson / Fresco - The Time ( 9)

Sławek Jaskułke & Hanseatica Chamber Orchestra - Fill The Harmony Philharmonics ( 7)

Andruchowycz / Trzaska - Andruchoid ( 6)

Ken Vandermark feat. Marcin Oleś & Bartłomiej Brat Oleś - Ideas ( 6)

The Cracow Klezmer Band - A Tribute to Bruno Schultz ( 5)

Grażyna Auguścik - Lulajże ( 5)

Oleś/Trzaska/Oleś & Jean Luc-Cappozzo - Suite For Trio + ( 4)

Krzysztof Popek - House of Jade ( 4)

Skalpel - Konfusion ( 4)

Ecstasy Project Trio - Realium ( 3)

Zbigniew Karkowski - One And Many ( 3)

Loud Jazz Band - The Way to Salina ( 3)

Henryk Miśkiewicz - Uniesienie ( 3)

Various - Go-To-Cat-Man-Do ( 3)

Dominik Bukowski - Projektor ( 2)

New Bone - Something For Now ( 2)

Ireneusz Socha & Various - Sztetlach ( 2)

Grażyna Auguścik - The Light ( 1)

Kochan / Osby / Hautzinger - One Eyed Horse ( 1)

Piotr Lemańczyk - Freep ( 1)

Łoskot - Sun ( 1)

Jacek Niedziela - Bassville ( 1)

 

Pozdr.

i tutaj widać najlepiej óżnicę między postrzeganiem polskiego jazzu przez towarzystwo wzajemnej adoracji z JF i PSJ, a tym co się rzeczywiście ciekawego nagrywa i wydaje w naszym kraju,

pzdr

Po prostu inne środowiska związane jazzem ankietowało Jazz Forum, a inne Diapazon. Ci ludzie mają inne gusta, innych nurtów muzyki jazzowej słuchają i tyle. Płyty na jednej liście nie są gorsze od płyt na liście drugiej i odwrotnie, są po prostu inne. I tak jak to broy piszesz, inaczej ci ludzie (słuchacze) postrzegają scenę jazzową w Polsce.

Natomiast oglądając listę najlepszych polskich płyt na stronie Diapazonu nasuwa mi się spostrzeżenie, że jest to lista stworzona przez fan club zespołu Oleś-Trzaska-Oleś. Na 174 oddanych głosów zgarniają oni 89, co stanowi ponad połowę głosów :-))

 

Pozdr.

Maka to są granice postrzegania -- z jednym się zgodzę sekcja Olesi je nakreślają - przykre jest to że tylko Oni, że postrzegana jako rytmiczna a nie twórcza .. oczywiście o gustach trudno dyskutować z drugiej strony nowojorscy bonzowie z nikim innym z RP by nie zagrali a tu bez zachęty i z przyjemnością.

Cały dziś wieczór słucham wczesnego Teo J. wczoraj słuchałem radia tzn Konferencji Ptaków? -oczywiście prowadzącego można nazwać jako tuba/jądro JF trochę inaczej mówił niż głosował to już inna sprawa. Trochę przepraszał trochę znaleźć się nie mógł - może w ogóle co innego pisze niż mówi/czuje?

Taka myśl mnie nachodzi - ech tam - szkoda że patrzymy na tą muzykę tak płytko ... Podsumowając Olesie wyznaczają jakąś granicę przykre jest to że czasem niezrozumienia czy agresji .

maka>

>Na 174 oddanych głosów zgarniają oni 89, co stanowi ponad połowę głosów :-))

 

Gwoli wyjaśnienia: w tym rankingu punktowane było miejsce, każdy z zaproszonych do rankingu mógł podać 3 tytuły polskie, z których płyta z miejsca pierwszego dostawała 3, a trzeciego 1 głos. Podobnie w przypadku zagranicznych, tylko, że tutaj głosowało się na 5 płyt.

Plebiscyt - 174 osoby ?

To żart, ale z drugiej strony to bardzo smutne tak mała ilość osób zainteresowana tą tematyką ,wielka szkoda .

Wynik ankiety z tak małym udziałem słuchaczy nadaje się tylko do wyrzucenia na śmietnik.

Jaki Diapazon by nie był,to wk***ia tak małe zainteresowanie.

Ech ,szkoda pisać.

I Michał K..... Mać ,znowu będzie górą.

:-((((((

Frank>

Nawet mniej niż 174 osoby i nie był to żaden plebiscyt ;-) W tym roku AEG zmienił formułę, a pełną informację znajdziesz tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , policz osoby, które się wypowiadały (nb. z imienia i nazwiska ich typy są znane i było ich znacznie mniej), zaś w jaki sposób pierwsza na liście płyta uzyskała 174 (chyba należałoby napisać punktów, a nie głosów) masz opisane wyżej. Zaproszonych do udziału było natomiast więcej, jak również część głosów przyszła już po zamknięciu "głosowania".

Zatem... śmietnik ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-> zildjian

 

"Min 2 osoby wymieniły Antony & The Johnsons. Posiadam egzemplarz w idealnym stanie.Chętnie sprzedam."

 

czy możesz pyknąć do mnie na priva jeśli sprawa aktualna

 

pzdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i wszystko jasne!

pzdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rzeczywiście wszystko jasne, ale dopiero po przeczytaniu bardzo ciekawego i wyważonego komentarza do artykułu "Rankingi płyt polskich 2005" do którego link podał broy. Napisał go Lech Borowiec. Bez jego wiedzy i zgody, chcąc utrwalić jego treść na Naszym forum, pozwoliłem go sobie skopiować ze strony Diapazonu. Link do źródła podaję na końcu.

 

Cytat:

( Lech Borowiec wyslano 2006-02-13 godz. 10:58 )

Ponieważ nigdy nie zabierałem głosu na łamach Diapazonu, a przeglądam go do początku, to zanim spróbuję skomentować ostatnie rankingi, chciałbym określić pozycję z jakiej te komentarze będę wygłaszał. Jestem słuchaczem Jazzu, nie mam żadnych koneksji ze środowiskami Jazzowymi, sam nie gram na żadnym instrumencie i raczej nie mam do tego talentu (brak mi słuchu). Swoją wiedzę o jazzie czerpię z własnej płytoteki (w tej chwili 987 tytułów na CD) i regularnie czytywanych polskich magazynów poświęconych jazzowi (Jazz Forum, Jazzi Magazyn, Jazz&Klasyka, Glissando i wszystko co się na temat jazzu pisze w innych źródłach, o Diapazonie wspomniałem już powyżej). Czytam też wszelkie jazzowe informacje w internecie (również po angielsku) i gromadzę z internetu różne dane o wykonawcach jazzowych i dyskografiach (kilkanaście grubych tomów wydruków). Słucham jazzu z wszystkich nurtów, od lat 20-tych XX wieku po najnowsze produkcje, ale najbardziej lubię jazzową awangardę (pewnie dlatego, że najlepszy okres mojej młodości przypadł na koniec lat 60-ych ubiegłego wieku i na te wszelkie bunty młodzieżowe). Moimi ulubieńcami są (kolejność alfabetyczna): Albert Ayler, Peter Brötzmann, Ornette Coleman, późny John Coltrane, Charles Mingus, Sun Ra i Tomasz Stańko (ale nie ten z ostatnich kilku lat). Z obecnych młodych wykonawców lubię Vandermarka, niektóre rzeczy Zorna, braci Olesiów i wszelkie związane z tego typu muzyką klimaty. Można więc powiedzieć, że mocno wpisuję się w profil czytelników Diapazonu (chociaż od czasu do czasu bardzo lubię posłuchać hard bopowych lub wręcz soul-bluesowych wykonawców jak Grant Green, Lou Donaldson, Stanley Turrentine czy Art Blakey). A teraz do meritum sprawy. Mimo własnych gustów, zdecydowanie odbiegających od mainstreamu reprezentowanego przez Jazz Forum, jestem przeciwny takiemu stawianiu sprawy, które dzielą słuchaczy jazzu na tych lepszych (od awangardy) i gorszych (od mainstreamu). Gorszą mnie też niezwykle ostre spory środowiskowe, w których sięga się po nie merytoryczne argumenty, lub wręcz używa rynsztokowego języka lub toczy się spory na poziomie przekupek. Obrzydliwe były dla mnie ataki sprzed kilku miesięcy na animatora Diapazonu, ale też nie przepadałem za formą leczenia kompleksów przez redaktora Jazzi Magazynu wobec środowiska Jazz Forum. Uważam, że jest tylko jeden Jazz, forma muzyki która kształtowała się i zmieniała historycznie, w której pojawiło się wiele nurtów i w każdym z nich można znaleźć słabsze i lepsze dokonania twórcze. Jako psycholog ewolucyjny wiem też, że gusty w dużej mierze kształtowane są genetycznie i ludzie nie będą masowo oglądać baletu klasycznego, nawet jeżeli w telewizji codziennie będziemy go puszczać przez 5 godzin (chociaż mój znakomity nauczyciel twierdził, że do koniaku, cygar i baletu klasycznego trzeba dorosnąć). Tak jest też z gustami muzycznymi. Badania wykazują, że tylko część ludzi (zresztą mniejszość) zainteresuje się muzyką klasyczną lub jazzem, znakomita większość zawsze będzie wolała Dodę lub Mandarynę, albo Tercet Egzotyczny. Problemem jest więc, aby dotrzeć do tych, którzy genetycznie mają szansę zaintersować się jazzem. I teraz pojawia się pytanie, czy od razu serwować im Brötzmanna, Evana Parkera lub Schlippenbacha, albo Taylora (Cecila), czy może pozwolić na powolną ewolucję np. od swingu, lub wczesnego Milesa Davisa, albo słodkich wokalistek jazzowych do awangardy. Aby tak się mogło stać, na rynku muszą być zarówno źródła informacji o muzyce mainstreamowej jak i awangardowej. Podział na miłośników tych nurtów powinien być naturalny i wolny od wojen ideologicznych. Stan taki jak teraz, że z jednej strony mamy Jazz Forum, a z drugiej Diapazon uważam za bardzo dobry i naturalny, ale nie chciał bym, aby na łamach tych magazynów odbywały się walki środowiskowe i żeby rzucane były inwektywy i podejrzenia o nieczyste zagrania. Nie wiem, czy wyniki ankiety Jazz Forum są fałszowane lub manipulowane i jakie metody stosuje Jazz Forum aby się bronić przed fałszerstwami. Przypomnę jednak, o czym pisał redaktor Diapazonu, że poprzednie ankiety w Diapazonie też były obiektem manipulacji ideologicznych, co skłoniło redakcję do odejścia od otwartej formuły ankiety. A więc grzechy są po obu stronach. Może jednak tak różne wyniki ankiet prezentowane powyżej, są wynikiem naturalnego rozwarstwienia gustów słuchaczy jazzu i przywiązania do swojego tytułu magazynu, ponieważ oba tytuły mają jednak zdecydowanie odmienne preferencje i gusty jazzowe (tak jest na całym świecie, weźmy np. dyskusje na temat działalności klanu Marsalisów i ich wizji jazzu, a np. sceną chicagowską reprezentowaną przez muzyków typu Vandermark, lub nowojorską awangardą spod znaku Zorna). Nie wiem czy zawsze za tego typu wynikami musi stać zazdrość o kasę. Jestem głęboko przekonany, że łatwiej jest zdobyć publiczność na koncerty mainstereamowe niż na muzyków awangardowych, zwłaszcza w czasach kulturowego „stability” (w latach 60-ych duże zainteresowanie awangardą jazzową było w dużej mierze ideologiczne, związane z buntem pokoleniowym; ale znaczna część ówczesnych słuchaczy w latach 70-ych łatwo porzuciła awangardę na rzecz łatwiejszego w odbiorze fusion ). Tak po prostu musi być. Zamiast obrażać się wzajemnie, starajmy się edukować jazzową młodzież i zdobywać wśród nich zwolenników dla awangardy, a poprzez mądre recenzje i artykuły wzbudzić zainteresowanie trudniejszym jazzem. Stawianie sprawy ideologicznie „my” i „oni” zawsze zaszkodzi przede wszystkim jazzowi. Bardzo mi się podobało co na temat własnej twórczości, wierności awangardzie i stosunkowi do mamony mówił w publikowanym też w Diapazonie wywiadzie Peter Brötzmann. Chciałbym, aby taki dystans do muzyki i środowiska jazzowego wykazywali też słuchacze jazzu. Potraktujmy wyniki obu ankiet jako ciekawy temat do rozmyślań na temat gustów jazzowych, ale cieszmy się, że coraz więcej osób chce słuchać jazz. Starajmy się kierować ich emocje nie na walki środowiskowe, ale na poszukiwania nowych horyzontów przy słuchaniu jazzu. Zamiast opluwać środowisko Jazz Forum, wyciągnijmy do nich rękę i zaproponujmy w przyszłym roku wspólną ankietę, w której wypowiedzą się osoby związane z różnymi nurtami jazzu (ale personalną, tak jak w tym roku w Diapazonie). Da to nam znacznie lepszy obraz środowiska i pozwoli zrozumieć jak kształtują się gusta krytyków, a pośrednio także słuchaczy bo krytycy też nie lubią pisać w próżnię intelektualną. Przestańmy ciągle wypominać Jazz Forum, że otrzymuje państwowe dotacje na wydawanie, bo to z jednej strony pozwala egzystować, ale z drugiej strony powoduje uzależnienie od dającego kasę. Rozwój nośników elektronicznych pozwala na wydawanie całkowicie niezależnych wydawnictw, takich jak Diapazon, i to daję szansę na całkowicie wolną wymianę poglądów. Ja zamiast kolejnego obrzydliwego donosu na Jazz Forum chętnie bym przeczytał jakiś głębszy artykuł na temat różnic w wynikach ankiet, płynący ze znajomości bardziej jazzu niż manipulatorów rynku jazzowego.

 

Link do artykułu i komentarz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Analizuję ankiety Jazz forum do dawna i nie rozumiem wysokich pozycji Leszeka Kułakowskiego. Jego płyty są

trudno dostępne, i słabo promowane, a facet zajmuje co roku podejrzanie czołowe miejsca w ankiecie. Bodajże 2 lata temu wygrał w jakiejś kategorii- a ja nigdy nie słyszałem o tej płycie, ani nie widziałem jej w sklepie. A staram się być na bieżąco w temacie. Dla mnie Ankiety JF są mocno naciągane i nie mam do nich zaufania

nie rozumiem wysokich pozycji Leszeka Kułakowskiego. Jego

>płyty są

>trudno dostępne, i słabo promowane,

 

Ja kupowałem w gdyńskim empiku,który ma najgorszy staff w dziale płytowym w 3wsi.Czyżby przypadek im się trafił?

chick>

Pomijając zakręcenie JF wokół Leszka Kułakowskiego, daleki byłbym od niedoceniania jego. Jest nieco płyt, które są ciekawe. Może akurat nie te z orkiestrą... To, że płyty są ciężko dostępne... cóż przyzwyczaiłem się. Natomiast, czy moim zdaniem są ciekawsze propozycje na dzień dzisiejszy w kraju? Tak. Najciekawszą dla mnie jest propozycja Mikołaja Trzaski, bodaj najniespokojniejszej duszy środowiska jazzowego. Już się cieszę na dwa koncerty jego wraz ze skandynawskimi muzykami w Alchemii. Dwa dni wydarte z życiorysu, ale pewnie będzie warto. No i potem - obiecuję sobie - pogadać znowu z Mikołajem o punku, o Birthday Party, czy Cashu ;-)

Akademia Fonograficzna dla odmiany ma takie oto upodobania, uzewnętrzniając je w postaci nominacji do Fryderyków 2005

 

JAZZOWY Album Roku

Sławek JASKUŁKE with Hanseatica Chamber Orchestra (BCD Records) - Fill The Harmony Philharmonics

Henryk MIŚKIEWICZ (GRAMI Miśkiewicz) - Uniesienie

Marek NAPIÓRKOWSKI (Universal Music Polska) - NAP

Jacek NIEDZIELA (BCD Records) -Bassville

PTASZYN WRÓBLEWSKI QUARTET (Polskie Radio Katowice / BCD Records) -Real Jazz

Marcin WASILEWSKI; Sławomir KURKIEWICZ; Michał MIŚKIEWICZ (ECM / Universal Music Polska) - TRIO

 

Najlepszy Album Zagraniczny

BLACK EYED PEAS (Interscope / Universal Music Polska) - Monkey Business

COLDPLAY (Capitol / EMI Music Poland) - X & Y

DEPECHE MODE (Mute / EMI Music Poland) - Playing The Angel

GORILLAZ (Capitol / EMI Music Poland) - Demon Days

QUEENS OF THE STONE AGE (Interscope / Universal Music Polska) - Lullabies To Paralyze

THE ROLLING STONES (Virgin / EMI Music Poland) - A Bigger Bank

 

Album Roku ROCK / METAL

ARMIA (Metal Mind Productions) - Ultima Thule

BRACIA (Art Creation Marcin Szpitun) -Fobrock

HEY (SONY BMG Music Poland) - Echosystem

MILCZENIE OWIEC (EMI Music Poland) - Twarze

MYSLOVITZ (Myslovitz/Chaos Management Group/EMI Music Poland) - Skalary Mieczyki Neonki

 

Album Roku MUZYKA ALTERNATYWNA

FISZ ENVEE (Asfalt Records) - Fru!

Lech JANERKA (SONY BMG Music Poland) - Plagiaty

LAO CHE (Ars Mundi) - Powstanie Warszawskie

Maria PESZEK (KAYAX PRODUCTION) - Miasto mania

ŚWIETLIKI i LINDA (Alternative Records / Universal Music Polska) - Las putas melancólicas

 

Album Roku POP

GOYA (GOYA / Pomaton EMI) - Smak słów

Anna Maria JOPEK (Izabelin Studio / Universal Music Polska) - Niebo

Krzysztof KILJAŃSKI (KAYAX PRODUCTION) - In The Room

Anita LIPNICKA / John PORTER (Lipnicka/Porter/Chaos Management Group/EMI Music Poland) - Inside Story

Pati YANG (EMI Music Poland) - Silent Treatment

 

Album Roku HIP-HOP / R & B

DEZIRE (Alternativ Records / Universal Music Polska) - Pięć smaków

JAMAL (EMI Music Poland) - Rewolucje

KANAŁ AUDYTYWNY (2.47 Edition) - Neurofotoreceptoreplotyka jako magia bytu

MEZO (UMC Records) - Wyjście z bloków

SISTARS (Warner Music Poland) - AEIOU

 

Album Roku ETNO / FOLK

CARRANTUOHILL/Dudziak, Karolak, Szukalski, Ścierański, Raduli, Maseli, Czech (Ferment Sp. z o.o.) - Irish Jazz / Irish Ferment

Martyna JAKUBOWICZ (SONY BMG Music Poland) - Tylko Dylan

KAPELA ZE WSI WARSZAWA (Metal Mind Productions) - Wykorzenienie

RZEPCZYNO (MY MUSIC) - Rzepczyno

ZAKOPOWER (KAYAX PRODUCTION) - Music Hal

 

Album Roku PIOSENKA POETYCKA

Agnieszka CHRZANOWSKA (Alternativ Records / Universal Music Polska) - Tylko dla kobiet

Mirek CZYŻYKIEWICZ (EMI Music Poland) - Allez!

Maja SIKOROWSKA i Andrzej SIKOROWSKI (EMI Music Poland) - Kraków - Saloniki

TU ES PETRUS (Magic Records) - Oratorium "Tu Es Petrus - Ty jesteś skała" Zbigniew Książek - autor, Piotr Rubik - kompozytor i dyrygent. Wykonawcy: Ola Szomańska, Joanna Słowińska, Dorota Marczyk, Przemysław Branny, Janusz Radek, Maciej Miecznikowski; Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, Chór "Fermata" i Chór Instytutu Edukacji Muzycznej Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach

Grzegorz TURNAU (EMI Music Poland) - 11:11

 

Więcej info:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

Jakoś zdycha ten wątek, szkoda.

 

Moje skromne propozycje z półki jazzowej:

Zagramanica (bardzo trudny wybór, zdecydowałem się na te trzy pozycje):

1) Electric Masada, At The Mountains Of Madness, Tzadik - dwa energetyczne koncerty: z Moskwy i Lubljany na dwóch płytach, mnóstwo czadu i smaczków, najlepsze z Masady i Zorna, wspaniały skład z fenomenalnym Marc Ribot na czele, w zasadzie brak tylko D.Douglasa, szkoda że takie eventy omijają Polskę...

2) K.Jarrett, Radiance, ECM: dwie solowe płyty z koncertów w Japonii z Tokio i Osaki; wiele wspaniałych momentów dość trudnego, ale bardzo ciekawego i satysfakcjonującego grania

3) S.Rollins, Without A Song: The 9/11 Concert Live, Milestone - brawa dla dziadka Sonny'ego za radość muzykowania i radość życia w tak zacnym wieku - czapki z głów dla pięknego grania bez zaskoku, ale bardzo witalnego i - co tu dużo gadać - pozytywnego!

 

Polsza:

Tutaj wybór był równie trudny - a może nawet trudniejszy - ale ograniczony do kilku nazwisk:

1) Olesiowie/Jorgensmann, Directions, Fenommedia ex-equo z Olesiowie/Trzaska/Jean Luc-Capozzo, Trio +3 - w zasadzie płyty zostały już dość gruntownie potraktowane przez Diapazon i inne media, dla mnie bez dwóch zdań pozycje znakomite, a momentami nawet wybitne!

2) Olesiowie/Przybielski, Abstract, Not Two - wspaniałe, intuicyjne granie rodem sprzed 30-tu lat, mnóstwo Colemanowskich klimatów, rzecz nie do podrobienia, wspaniały nastrój płyty, Mistrz w dobrej formie

3) SAT, Trio, ECM - w zasadzie nic odkrywczego na tej płycie nie ma, ale jest piękny nastrój i nagroda głównie za obecność w wielkiej stajni ECM!

 

Reedycja roku: dość długo zwlekałem z nabyciem rzeczy dość drogiej, acz absolutnie godnej i wspaniałej, a mianowicie boksu MD z Cellar Door sessions, 6cd pięknie wydanych można kupić w dobrej cenie na allegro - IMHO najciekawszy z dotychczasowych boksów Milesa, mimo ograniczonej czasoprzestrzeni i przy zaledwie kilkunastu kompozycjach, powtarzających się na 6 płytach - warto posłuchać tego znakomitego bandu i Jarretta, jak śmigał na parapetach - zacna pozycja!

 

Reedycja roku w Polsce: seria Polish Jazz Deluxe, a zwłaszcza dwie płyty: Sojki Blublula i Trio Nahornego Heart - pierwsza to genialny popis, jak trzeba śpiewać i kim kiedyś był Sojka zanim wszedł w kanał p.t. Sonety, płyty dla papieża itd., druga to arcyważna pozycja polskiego jazzu, gdyż w '67 roku w Polsce tak nie grał nikt! Znakomite, ponadczasowe nagranie!

 

Wydarzenie roku: wydanie boksu V5 z Alchemii, 12 pięknych płyt z pięknego miasta Krakowa z równie pięknym, nowoczesnym jazzem!

 

Co do klasyki, to proponuję Schubert: String Quartet G Major Gideon Karmer-ECM 1883 oraz specjalne wyróżnienie dla Bartoli za płytę Opera Proibita, gdyż ostatecznie przekonała mnie Cecylia tą płytką do siebie ;-)

 

Wśród polskich płyt na wyróżnienie zasługują moim zdaniem pozycje firmy Bearton.

 

To tyle w skrócie, mnóstwo doskonałych rzeczy tutaj nie ma, ale chciałem tak na szybko i w skrócie :-)

Pzdr

Slucham po raz drugi Masady z Mountains, jest bardzo glosno, nagranie jest piekielnie dynamiczne, czad, pojawia sie piekielna energia, jednak brakuje magneztyzmu, ktory potrafi przukuc do krzesla na dluzej. Dla mnie za duzo przeciagania i wycieczek w strone klimatu falujacego kiborda i poglosow gitary.

Dodatkowo zaglosuje na FME - CUTS, chociaz to podobna stylistyka, mi lepiej podpasowuje ;-)

  • 3 tygodnie później...

Zwycięzcy Fryderyki 2005

-------------------------------------------

MUZYKA ROZRYWKOWA

 

Grupa Roku

HEY

 

Wokalistka Roku

KATARZYNA NOSOWSKA

 

Wokalista Roku

KRZYSZTOF KILJAŃSKI

 

Wideoklip Roku

LECH JANERKA - "ROWER"

 

Kompozytor Roku

LECH JANERKA

 

Autor Roku

KATARZYNA NOSOWSKA

 

Album Roku POP

GOYA - "SMAK SŁÓW"

 

Album Roku ETNO / FOLK

KAPELA ZE WSI WARSZAWA - "WYKORZENIENIE"

 

Album Roku ROCK / METAL

HEY - "ECHOSYSTEM"

 

Album Roku HIP-HOP / R & B

SISTARS - "AEIOU"

 

Album Roku MUZYKA ALTERNATYWNA

LECH JANERKA - "PLAGIATY"

 

Album Roku PIOSENKA POETYCKA

GRZEGORZ TURNAU - "11:11"

 

Najlepszy Album Zagraniczny

COLDPLAY - "X & Y"

 

Nowa Twarz Fonografii

MARIA PESZEK

 

Produkcja Muzyczna Roku

WOJCIECH WAGLEWSKI, PIOTR WAGLEWSKI, PIOTR CHANCEWICZ

 

Wydawnictwo Specjalne - Najlepsza Oprawa Graficzna

HEY - "ECHOSYSTEM"

 

Piosenka Roku

LECH JANERKA - "ROWER"

 

KRZYSZTOF KILJAŃSKI - "PRÓCZ CIEBIE, NIC"

 

-------------------------------------------------------

JAZZ

 

Jazzowy Album Roku

MARCIN WASILEWSKI; SŁAWOMIR KURKIEWICZ; MICHAŁ MIŚKIEWICZ - "TRIO"

 

Jazzowy Muzyk Roku

MARCIN WASILEWSKI

 

------------------------------------------------------

MUZYKA POWAŻNA

 

Album Roku Muzyka Dawna

MUZYKA ZAMKU WARSZAWSKIEGO

 

Album Roku Muzyka Kameralna

BACEWICZ: UTWORY NA SKRZYPCE I FORTEPIAN

 

Album Roku Muzyka Orkiestrowa

XV MIĘDZYNARODOWY KONKURS PIANISTYCZNY IM. F. CHOPINA / KRONIKA KONKURSU 2005 VOL. 13 - RAFAŁ BLECHACZ

 

Album Roku Muzyka Solowa

XV MIĘDZYNARODOWY KONKURS PIANISTYCZNY IM. F. CHOPINA / KRONIKA KONKURSU 2005 VOL. 6 - RAFAŁ BLECHACZ

 

Album Roku Muzyka Wokalna

CHÓR KATEDRY WARSZAWSKO-PRASKIEJ "MUSICA SACRA" (3 CD: WŁODEK PAWLIK: MISTERIUM STABAT MATER; BRAHMS & MENDELSSOHN; ARCYDZIEŁA MUZYKI CHÓRALNEJ)

 

Album Roku Muzyka Współczesna

LUTOSŁAWSKI: KONCERT NA ORKIESTRĘ; KONCERT NA WIOLONCZELĘ I ORKIESTRĘ

 

Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej

LUTOSŁAWSKI: KONCERT NA ORKIESTRĘ; KONCERT NA WIOLONCZELĘ I ORKIESTRĘ

 

-----------------------------------------------------

NAGRODY SPECJALNE

 

Złoty Fryderyk za całokształt osiągnięć artystycznych

ANDRZEJ KURYLEWICZ

 

ANTONI WIT

 

Pozakonkursowe wyróżnienia

RADIOWY ŻYWOT WITOLDA GOMBROWICZA

 

POLSKIE RADIO I POLSKIE NAGRANIA - CHOPIN DZIEŁA WSZYSTKIE

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 miesiące później...

Dopiero teraz dotarłem do płyty Jaga Jazzist "What We Must" z zeszłego roku, rewelacja. W zasadzie jest to rock progresywny, ale nieważny gatunek, przepiękna płyta, napewno warto posłuchać. Lepiej kupić wersję z bonusową płytę z innymi wersjami czterech utworów. Co ciekawe grupa składa się z dziesięciu muzyków i oczywiście pochodzi z Norwegii.

 

Pozdr.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.