Skocz do zawartości
IGNORED

Eryk S Concept - model KETSU


STEREOSOUND

Rekomendowane odpowiedzi

STEREOSOUND

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gratuluję ,niezwykłej urody to nagłaśniacze,mam nadzieję na posłuchanie ich za tydzień na Audioszole.

Skieruję swoje kroki w pierwszej kolejności do pokoju z tymi nagłaśniaczami audio.

:-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

jeśli gospodarz odsłuchu wyrazi zgodę to mogę zamieścić kilka fotek. Jeli zaś chodzi o wrażenia odsłuchowe - We tak jak w pozostałych konstrukcjach Eryk S tak i w Ketsu zachowany został "firmowy" charakter brzmienia. W skrócie można mówić o brzmieniu "monitorowym". Pomimo dwóch głośników basowych po bokach kolumn nie udało sie wytworzyć w pomieszczeniu ok 20 metrowym ściany dźwięku. Bas również nie sięgał głębin, ale zmiana ustawienia kolumn (basowe do środka/na zewnątrz) bardzo wyraźnie epływała na brzmienie zestawów - lepiej było z basowcami na zewnątrz. Oprócz tego w pierwszej fazie Ketsu słuchaliśmy bez zewnętrznych głośników wysokotonowych, lecz ze względu na zauważony prze nas "btrak blasku i powietrza"na górze konstruktor je dowiózł. Poskutkowało to oderwaniem się dźwięku od kolumn (szczególnie wyraźnie słyszalne na partiach klawesynu w "4 porach roku" w wykonaniu Carmignoli). Miłym zaskoczeniem była łatwość wysterowania tych kolumn przez triodę Pala, o konfiguracji roboczej nie wspominam (pre lampowy AMC i końcówka Metaxas Audio System Iraklis), bo tutaj moc była w zupełności wystarczająca do rozbujania płyty chodnikowej o konwencjonalnych kolumnach nie mówiąc.

Jeśli cena zestawów (wraz z wysokotonowcem) będzie skalkulowana w okolicach 4 tys to uznam ją za bardzo, ale to bardzo rozsądną. I jeszcze jedna uwaga - kolumny są zadziwiająco filigranowe i dla posiadaczy psów, kotów i małych dzieci sugeruję zakup szerszych cokołów poprawiających stabilność kolumn. Również montaż metalowych maskownic na bocznych głośnikach basowych uważam za konieczność.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Witam :)

>Oprócz tego w

>pierwszej fazie Ketsu słuchaliśmy bez zewnętrznych głośników wysokotonowych, lecz ze względu na

>zauważony prze nas "btrak blasku i powietrza"na górze konstruktor je dowiózł.

 

czyli koncepcja fullrange z subwooferem nie sprawdziła się w opinii "panelu" odsłuchowego? cy była to opinia zgodna wszystkich słuchających?

co na to konstruktor?

prosimy bardzo o komentarz :)

 

pozdr.

graaf

 

ps.

czytałem gdzieś (w Empiku ;) ), że membrany "tajnych" szerokopasmowców w Ketsu ważą 1 g - a jaka jest całkowita masa ruchoma (Mms) - jeśli to nie tajemnica :)

  • Redaktorzy

oto fotki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2651-100001003 1170278277_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Opcja FULL RANGE wygląda następująco:

 

- Super Tweeter będzie sugerowany do wzmacniaczy tzw. "łagodnych, liniowych"

 

- wersja standardowa natomiast dla konstrukcji o rozjaśnionej, silnej górnej części pasma - dla uproszczenia przyjmijmy tutaj zakres poniżej: 2 000 PLN

 

 

Odnośnie gł. szerokopasmowego - waga Mms = 2g (w prasie ukazała się błędna informacja na ten temat)

dzięki za szybką odpowiedź :)

 

>- wersja standardowa natomiast dla konstrukcji o rozjaśnionej, silnej górnej części pasma - dla

>uproszczenia przyjmijmy tutaj zakres poniżej: 2 000 PLN

 

podoba mi się ten pomysł - dobra koncepcja marketingowa - w dobrym tego słowa znaczeniu :)

 

>Odnośnie gł. szerokopasmowego - waga Mms = 2g (w prasie ukazała się błędna informacja na ten temat)

dzięki za info - malutkie i lekuchne - podobają mi się :)

choć Bandor 50 schodzą niżej tj. lżej ;) - w najlżejszej wersji do 1.3g

 

jeszcze raz gratuluję ciekawego, nieszablonowego produktu

trzeba doceniać producentów przełamujących nudę sztampy dominującej na rynku konsumenckiego audio

 

pozdr.

graaf

Odsłuch prowadziliśmy w pokoju ok. 24m2, dość wysokim i średnio wytłumionym.

Źródłem był CD Marka (pal55), AudioNote.

Na początku głośniki zasilał wzmacniacz lampowy Marka, Abraxas (?) – para triod 300B na kanał.

W drugiej części odsłuchu zamiast wzmacniacza lampowego zostały podłączone przedwzmacniacz lampowy AMR zasilający tranzystorową końcówkę mocy Iraklis (Metaxas Audio Systems) dającą 2 x 50W w klasie AB. Połączyliśmy je kablami Cardas Neutral Reference.

 

Kolumny zaskoczyły mnie tym, że są takie małe! Widziałem oczywiście zdjęcia, ale jakoś nie uzmysłowiłem sobie tego faktu. Zgrabne, nieduże prostopadłościany w jasnym fornirze, o dość nietypowych proporcjach: są bardzo (!) wąskie ale całkiem głębokie. Maskownica kryjąca dwa malutkie przetworniki szerokopasmowe elegancko zlicowana z frontem. Nie wiem, czy ktoś dołączy zdjęcia z dodatkowym supertweeterem, więc opisuję: jest przymocowany na górze obudowy, na wierzchu, tuż przy przedniej krawędzi. Połowa chromowanej elipsoidy, od przodu metalowa siateczka osłaniająca kopułkę.

Dół obudowy to lakierowana na czarno podstawa nie wystająca poza obudowę. Przy swojej niewielkiej objętości kolumny są nadspodziewanie ciężkie, ale z powodu małej szerokości dość chybotliwe, więc bez szerszej podstawy nie obejdzie się nawet przy braku psów czy dzieci.

Eryk mówił, że zwrócono mu już wcześniej uwagę, że tonów wysokich jest trochę za mało, dodał więc odpowiednią sekcję w zwrotnicy i supertweeter, który będzie oferowany jako opcja. Widać z tego, że testy "polowe" mają sens, a konstruktor słucha opinii i odpowiednio reaguje. Po tej zmianie KETSU to kolumny trójdrożne z pięcioma przetwornikami!

 

O próbach z ustawieniem pisał Fr@ntz. Eryk mówił, że zwykle lepszy bas jest przy ustawieniu głośnikami basowymi do wewnątrz, ale w tym przypadku było inaczej.

 

Kolumn grających ze wzmacniaczem lampowym nie słyszałem.

Po podłączeniu końcówki tranzystorowej i kilku próbach ustawienia kolumn zrobiliśmy test konfiguracji za pomocą ścieżek z płyty testowej fadeovera. Wszystko brzmiało jak należy: zrównoważenie kanałów, faza itp. Po czym zaczęliśmy słuchać muzyki. Kolumny bez problemu wytwarzają duże natężenia dźwięku i nie doprowadziliśmy ich do kompresji. Przy gęstych aranżacjach nie było także gubienia szczegółów czy zamazywania położenia – jak na budżetowe (prawie) w założeniu kolumny to naprawdę godne podziwu. Słuchaliśmy różnych gatunków muzyki i nigdy nie miałem wrażenia, że coś jest nie w porządku lub że zdecydowanie brakuje. Właściwie każdy brzmiał równie dobrze. Głosy ludzkie brzmią naturalnie. Trąbka jest dostatecznie ostra. Ładnie brzmią instrumenty strunowe. Kontrabas, solówka na perkusji, hammond – wszystko w porządku.

Oczywiście nie twierdzę, że nie słyszałem lepiej brzmiącego systemu: brak może pewnej finezji. Trudno mi powiedzieć, co to znaczy konkretnie, ale po powrocie do domu usłyszałem więcej i dokładniej, a słucham teraz muzyki za pośrednictwem monitorów NUVO Eryka. I nie miałem wątpliwości, że to inna klasa.

 

Uwaga w jednym z powyższych wpisów dotycząca basu ma moim zdaniem takie wyjaśnienie: sekcja basowa to obudowa zamknięta. Bas z takiej obudowy zachowuje się istotnie inaczej niż z obudów z b.r. Jest szybszy, ale jest go mniej i szybciej, ale za to łagodniej spada wraz ze zmniejszaniem się częstotliwości. B.r. jest zdecydowanie częściej stosowany, stąd większość ludzi jest do jego charakteru przyzwyczajona. Osobiście preferuję bas z obudów zamkniętych, a słyszalny prawie zawsze rezonans b.r. przeszkadza mi. Być może dlatego bas KETSU nie wydawał mi się za mały. Choć przyznaję, że do ostrego rocka może go być mało. Szczególnie jeśli ktoś kojarzy kolumny podłogowe z rozbuchanym (i najczęściej dudniącym) basem - tu się zawiedzie.

Zresztą może to być subiektywnie postrzegana wada tych kolumn: ludzie szukający budżetowych kolumn często dopiero zaczynają przygodę z dźwiękiem i oczekują świdrującej góry i dudniącego basu właśnie. I oni KETSU nie kupią. Bardziej zamożni i osłuchani założą sobie jakiś budżet na kolumny i mogą wcale nie wziąć KETSU pod uwagę - ze względu na umiarkowaną cenę.

 

Reasumując: KETSU to bardzo, nadzwyczaj starannie wykonane kolumny klasy lekko ponadbudżetowej. Wyglądają bardzo atrakcyjnie i są solidnie wykonane. Grają bardzo równo i nadają się znakomicie do każdej muzyki, za wyjątkiem być może ciężkiego rocka i podobnych. W niczym się nie narzucają, w niczym nie zawodzą. Nadają się także do nagłaśniania prywatek. Wadą wydaje mi się brak osłony głośników basowych oraz szerszej podstawy.

Panowie,

Miło się czyta wasze opisy; żałuję, że nie mogłem być. Z opisu wynika, że to fajne kolumny i mam nadzięj ich posłuchać na tegorocznym AS. Napiszcie jeszcze jaka grała muzyka - zazwyczaj z tego typu spotkań udaje mi się złapać kilka płyt, których wcześniej nie słyszałem:)

pozdrowienia dla wszystkich

ciekawe konstrukcje i oryginalne.( dla mnie "przekombinowane") i czy nie jest to krok wstecz w stosunku do poprzednich ? monitory nuovo wydają się być mimo wszystko bardziej ambitne dzięki markowym głośnikom i wyższym aspiracjom. firma miast się rozwijać na lepsze obniża loty ?

-> wężu: E, tam, od razu, że firma obniża loty...

Po prostu żyć z czegoś trzeba. Jak mamy zasobne społeczeństwo - takie powstają dla niego produkty.

Poza tym sztuką jest zrobić "coś przystępnego dla wyedukowanego Kowalskiego", by b. dobrze grało.

Tu się chyba udało.

 

Celują w ok. kilku kzł i inni producenci (m.in. Sundial, AA, ESA)

 

Pozdr.

No właśnie, wężu, andrea już Ci odpowiedział. Monitory, szczególnie wysokiej klasy, to jest nisza. Sprzedaje się tego śladowe ilości, szczególnie na tak biednym rynku jak nasz. Ponieważ firma jest po to, aby przynosić właścicielowi dochód, to trzeba sprzedawać. Skoro nie monitory po 8kzł, to może pełnopasmowe konstrukcje po 4kzł? Sztuką jest wyprodukować dobry, solidny, ładny oraz dobrze i równo grający głośnik tak, aby idąc na nieuchronne w tym zakresie cenowym kompromisy uzyskać coś, co ma wartość postrzeganą większą niż suma wartości elementów składowych. Wydaje mi się, że to się w tym przypadku udało. Mam co prawda swoje wątpliwości - wyłożyłem je w poprzednim wpisie. Ostatecznie zweryfikuje założenia konstruktora rynek, oczywiście.

Odsluch był udany a wrażenie pozytywne. Zgadzam się w dużej częsci z wczesniejszymi opiniami...a jedynie co mnie martwi w dzwieku wydawanym z tych kolumn to rozjasnienie całości powiązanie ze srednica, która nie miała swojej wagi ( np skrzypce były za jasne). Wiecej srednicy ( najlepiej plastycznej i ciepłej) i do pomieszczeń do 20 m2 kolumny bedą w sam raz

P

Krociotko, bo czasu brak niestety. Dzieki wszystkim za mile spedzony czas. Co do Ketsu - interesujacy produkt, ktory w swojej cenie powinien znalesc zwolennikow. Wg mnie supertweeter jest konieczny, acz nie mielismy okazji posluchac glosnikow z sugerowanym przez Eryka budzetowym, rozjasnionym wzmakiem - byc moze wowczas gora "blyszczalaby" bez tweetera. Muzyka w czasie odsluchu pojawiala sie rozna - zwazywszy na cene glosnikow przyczepic moglbym sie jedynie do przekazywania wiekszej klasyki, no i na pewnie nie sa to rowniez glosniki dla milosnikow łomotu (czy to metalowego, czy to jakiegokolwiek innego z duza iloscia basu). Warto zwrocic uwage, ze dzieki temu iz glosniki basowe sa z boku kolumn kazdy ma dwie opcje ustawienia tychze. Glosniki potrafily zachwycic odtworzeniem klawesynu, calkiem niezlymi skrzypcami, oraz naprawde dobrymi wokalami. Buduja dobra przestrzen za glosnikami, acz scena nie jest zbyt szeroka. Przy okazji wyprobowalismy kilka IC, ktore partnerowaly miedzy pre a koncowka, Sonusowi Olivie, ktory laczyl CD z pre. Ciekawym doswiadczeniem bylo wpiecie Stereovoxa, ktory o dziwo nie byl ani nadmiernie ostry ani nadmiernie przejrzysty, ale nie budowal takiej przestrzeni ja Cardas Neutral Ref, ktory to kabelek byl chyba najlepsza laczowka z odsluchiwanych.

Ketsu beda prezentowane na AS w bardzo dobrym towarzystwie wiec warto sie wybrac i choc przez chwile posluchac bardzo oryginalnej konstrukcji. Pozdrawiam.

Pragnę bardzo podziękować za szerokie komentarze.

 

 

Celem dla powstania KETSU było wprowadzenie innej koncepcji dla budowania projektów w tym przedziale cenowym - w postaci ominięcia newralgicznego punktu podziału częstotliwości i minimalizacji zniekształceń emitowanych przez przetworniki klasy budżetowej.

 

W projekcie NUVO oraz KETSU na pierwszym miejscu zdecydowanie przedkłada się funkcjonalność/optymalizację danej konfiguracji.

>Ketsu beda prezentowane na AS w bardzo dobrym towarzystwie wiec warto sie wybrac i choc przez chwile posluchac bardzo oryginalnej konstrukcji.

 

Przepraszam, gdzie będą grały Ketsu na AS ? Wątek Ketsu na tegorocznym AS się przewija kilkakrotnie, a ja nic o tym nie wiem ... a przynajmniech chyba powinienem :-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

aby wydać jakieś obiektywne sądy porównajcie je z innymi kolumnami. same w sobie to dobrze prawie grają każde, przy porównaniu wychodzi co trzeba. tu wyjdzie pewnie dużo, bez twetera polegną niestety, nie ma cudów.

  • Redaktorzy

Jeśli konstruktor wyrazi zgodę dziś wieczorem będę mógł zamieścic zdjęcia zarówno sekcji średniotonowej jak i tweetera. Odsłuchiwane kolumny były parą często podrużującą, więc nosiły ślady "delikatnego wpływu polskich dróg itd.". Ale jeśli nie będzie sprzeciwów i oglądający wezmą opisane przeze mnie czynniki pod uwagę to fotki powinny pojawić się w tym wątku po godz.22-ej.

 

Co do repwertuaru testowego to z pozycji które pamiętam to:

- Tataku: The Best of Kodo, Vol. 2 (1994-1999)

- Antonio Vivaldi: The Four Seasons / 3 Violin Concertos - Giuliano Carmignola / Venice Baroque Orchestra / Andrea Marcon

- AC/DC: Live

co do reszty to proszę o uzupełnienie ;-)

 

Jeśli zaś chodzi o stosowane IC to zmian dokonywaliśmy między pre a końcówką. I rzeczywiście stereovox był zadziwiająco spójny na średnicy z wyraźnym zaokrągleniem skrajów pasma. Cardas "sięgał" wyżej i byl bardziej żywy.

Będę również wdzięczny za kilka uwag nt. IC (taki czerwony z wtykami Cardasa) króry przyniosłem na odsłuch (z tego co pamiętam był wpinany po Cardasie a przed Stereovoxem). Sam się nie będę nie wypowiadał, bo mogę byc mało obiektywny ;-)

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Na początek wielkie podziękowania dla Marka za gościnę i dla pan Eryka, konstruktora za udostępnienie kolumn.

Na początek anegdotka: kiedy usłyszałem te głośniki po wejściu do mieszkania Marka, to się lekko skrzywiłem. Pomyślałem, że kolumny za ponad 10 tysięcy powinny grać trochę lepiej. Dopiero kiedy koledzy uświadomili mi, że Ketsu to głośniki o ponad połowę tańsze, to musiałem zrewidować swoją opinię.

Jak grały?

To głośniki nie dla wszystkich.

Moim zdaniem ich cechą główną jest rześkość, żywość brzmienia i spora szczegółowość. Dźwięki są konturowe, dość wyraźnie zaznaczone. Są raczej po stronie analityczności niż homogeniczności.

Jeśli chodzi o balans tonalny, to jest on nieco schłodzony. Lub inaczej: zakres średnicy jest chłodny. Moim zdaniem przydałoby się w niej więcej ciała, ciepła, wypełnienia. Stąd nie najlepiej wypadły w rocku, choć małe składy brzmiały fajnie. Ale są też zwolennicy i takiej prezentacji. Na pewno polubią je Ci, którzy lubią analizować składniki nagrania.

Słuchałem ich z tweeterem i w takiej konfiguracji wysokich tonów nie brakowało. Na pewno nie były aksamitne i zaokrąglone, choć daleko im było do ostrości. Ich charakter pasował do żywej średnicy.

Słuchałem Ketsu z głośnikami basowymi zwróconymi na zewnątrz ? było i wypełnienie i przyzwoita kontrola. W odwrotnym położeniu bas się wzbudzał, częściej pojawiało się buczenie.

Kolumny mają niebanalny wygląd i są bardzo dobrze wykonane. Myślę, że dla osób, które poszukują jasnego, szybkiego i analitycznego dźwięku za rozsądną cenę, to niezła propozycja.

Pozdrawiam Stempur

Witam!

Chcialem rowniez dolaczyc sie do podziekowan dla konstruktora oraz gospodarza spotkania.

W zasadzie wszystko na temat kolumn zostalo juz powiedziane jak mi sie wydaje. Faktem jest, ze mnie kolumny niepowalily w tej konfiguracji ktora grala. Ale jestem bardzo ciekaw jak wypadlyby z jakim mocnym tranzystorem z klasy srednio-budzetowej. Np Exposurem czy Atollem. Mysle ze w takim zestawieniu naprawde moglyby wypasc bardzo ciekawiej. Mimo ze sa bardziej kolumnami dal koneserow, sluchajacych malych skladow jazzowych, z takimi wzmacniaczami moze ladnie poradzilyby sobie rowniez np/z ciezkim rockiem.Moge tylko dodac, ze ich "ekstawagancki" wyglad moze wbrew pozorom byc niezla zacheta dla niektorych klientow.

Uzupelniajac liste Fr@ntza sluchalismy rowniez plyt

- Carmina Burana Carla Orfa - Deutsche Grammophon 1994

-Jorane - the You and the Now Tacca Musique 2004

Ja tylko od siebie dodam że Metaksas ma taki przejrzysto-chłodny sposób prezentacji ... może z jakimś MF było by OK na średnicy ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Zapraszam do umieszczania zdjęć z prezentacji.

 

Ponownie dziękuję za przybycie i oceny.

 

Należy tylko dodać tutaj jedną kwestię, a raczej ją przypomnieć - odnośnie KETSU, jak i innych kolumn - iż pomieszczenie to kolejne 50% sukcesu - szczególnie tyczy to reprodukcji niskich tonów, przestrzenności dźwięku i na koniec ew. podbić, bądź osłabień pasma. Na początku warto zawsze kilka dni poświęcić na liczne kombinacje z ustawieniem.

 

Dla jasności piszę to gwoli zwrócenia uwagi na ten kłopotliwy aspekt, a nie dla usprawiedliwiania "stylu" KETSU.

  • Redaktorzy

no to proszę bardzo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2651-100000955 1170278352_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

  • Redaktorzy

A grupa testowa pomimo bardzo stonowanych recenzji dość żywiołowo reagowała podczas odsłuchu ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.