Skocz do zawartości
IGNORED

Visaton kontra Tonsil


20Hertz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Właśnie mam zamiar zacząć budowę kolumn. Jest jednak problem z fazą projektowania . Czyli wszystko idzie prawidłowo. Do kolumn wybrałem takie głośniki:

 

Dwie sztuki Visaton W 130 S 4R pracujące w obudowie zamkniętej ok. 10l dobroć takiego układu wynosi coś ok. 0,7 wiec całkiem dobrze. W basie głośniki te wspomagałby Visaton W 200 S 8R w obudowie ok. 35l bass-reflex. Z symulacji wynikają całkiem pozytywne wnioski. Cięcie basu cos koło 140Hz (co jest ważne bo kolumny mają być wąskie, a głębokie co wymusza mocne odsunięcie basowego od średniotonowych) impuls do 18ms 20-stki.

 

Alternatywą może być Tonsil 2 x GDN 13/40/10,15 który jest dostępny ale opinie o Maestro 130 dają trochę do myślenia. Zamiast nich można by zastosować GDN 13/40/8,4 ale te nie wiadomo czy są dostępne i gdzie? Teraz w ogóle nie wiadomo co sprzedaje Tonsil . Na basie zagrałby GDN 20/80/2, którego mam w subie i jestem z niego bardzo zadowolony. Za tonsilem przemawia wyższa efektywność jest tylko problem czy uceluję w dwa podobne głośniki (chodzi o 13) wiemy że w tej fabryce różnie bywało. Wielkości komór podobne.

 

Myślałem jeszcze o:

 

Visaton W 200 SC na boku i jeden Visaton W 170 SC na froncie. Przeraża mnie tylko ich niska efektywność 17-stka ma coś ok. 87dB. Moc natomiast jest określona na 50W wiec jakby się nie zapluły przy dobranej skrzyni to cewka mogłaby nie wytrzymać wyciągania dużych głośności. Tu podział skrzyni wypadałby 22l i 23l. Upchnięcie dwóch 17-stek w 45l daje marne rezultaty.

 

No i oczywiście alternatywa Tonsilu GDN 16/50/6 ale kolumna nie może mieć więcej niż 20cm, a one mają coś koło 19,2 na rancie i frezowanie tego to duży problem..

 

Jakieś sugestie co do głośników i opcji ułożenia? Ktoś używał inaczej niż w Maestro tych 13? I co wiadomo o tych Visatonach (co to za firma to ja wiem  chodzi mi raczej o to czy ktoś ich używał)? Proszę o pomoc i dyskusję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/18269-visaton-kontra-tonsil/
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mogę uznany zostać za zwolennika jedynej słusznej linii i tak dalej... Ale ja polecam Ci na średnie Heco HW 130 K-CPG 870 S. Były dostępne na Allegro za 85 zł/parę. Znam ich odmianę HW175 i polecam je absolutnie. Sam kupiłem dziś parę tych HW 130. Znam też Magnata MWABS130 CP 880S. Jest to praktycznie to samo co Heco 130 tylko ma pościnany kosz (idealny do centralnej kolumny) i trochę inną membramę. Słyszałem opinię, że Heco 130 jednak ma lepszą średnicę (membrama) A ewentualnie polecam pod uwagę HW 170. Mają kosz 175 mm i super grają na średnicy. Więc na pewno są lepsze od Tonsila 16 i przypuszczam, że również od Visatona W170 SC. Naprawdę za te pieniądze ciężko kupić coś lepszego.

Raczej za nie umiejącego czytać ;-)

Her „Herzt” napisał że chce do odtwarzania średnich tonów zastosować 13cm Tonsila, a nie 16cm. Mniejszy głośnik jest na pewno lepszym wyborem (gdn-13-40-8 są dostępne w Dexon i hurtowni Wieszczecinski).

Za to Visatony, które bierze pod uwagę, rzeczywiście na „poziomie” tych Heco ;-)

Wernen jeśli ja nie umiem czytać to cytuję:

"No i oczywiście alternatywa Tonsilu GDN 16/50/6 ale kolumna nie może mieć więcej niż 20cm, a one mają coś koło 19,2 na rancie i frezowanie tego to duży problem.."

A odnośnie tych Heco to naprawdę pozory mylą. To są bardzo pożądne głośniki grające czysto i bardzo ładną średnicą i w miarę dynamicznym i ładnie kontrolowanym basem. Sam byłem do nich sceptycznie nastawiony ale po tym jak zagrały u mnie... Zresztą ja tylko podpowiadam i nie mam monopolu na rację. Wnioski wyciągnie Hertz ;)

>>Visaton W 200 S 8R w obudowie ok.35l bass-reflex. Z symulacji wynikają całkiem pozytywne wnioski...impuls do 18ms 20-stki.

20Hertz - 18ms to cała wieczność, z tego będzie przymulony bas, którego po pewnym czasie nie da się w ogóle słuchać. Postaw sobie za cel przynajmniej 7-8, a będziesz zadowolony z basu na wieki wieków ...

 

hmmm teraz pobawiłem się troszkę symulacją B-R i szczerze mówiąc nie wiem jakim sposobem wyszedł Tobie impuls na poziomie 18ms w 35ltr, u mnie oscyluje się w granicach 12ms... jakiego używasz kalkulatora?

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym obudowę 32 ltr (strojenie B-R na 36Hz) jeśli chcesz mieć głębszy bas - wtedy oscylacje są na poziomie 10ms (f3=44Hz), a jeszcze lepiej jest z kontrolą basu (chociaż nieznacznie bo 9ms) dla skrzyni 22 ltr, B-R 24Hz f3=59 Hz

co do f3 to bym się raczej nie przejmował czy trochę niższa czy wyższa, tutaj sprawę załatwić powinien subwoofer

Saczek_XTRM:

 

Z wielką wprawą używasz słowa "impuls" a także podajesz wartości liczbowe z komentarzami. A ja mówię "sprawdzam". Co to jest ten "impuls" tak częsty w Twoich wypowiedziach?

misiomor

dla mnie impuls to oscylacje na podany skok napięcia na przetworniku. Im te oscylacje krócej trwają i im jest ich mniej tym lepiej, tj. mam większą szybkość i dosłowność przetwarzania sygnału a co za tym idzie jego dynamikę. Impuls określa szybkość zanikania wspomnianych wyżej oscylacji. Jeżeli się myle to popraw mnie, będę wdzięczny, w końcu tu chyba chodzi o to żeby jak najwięcej zrozumieć i się nauczyć ;O)

_avw_

zapewniam Ciebie że nie mylę, a korzystam z LspCADa, LEAPa, do wytrzymałości mocowej głośnika używam czasem flexsys czy jakoś tak...

a tak swoją drogą skoro wkroczyliśmy na temat programów, zna ktoś jakiegoś tutka do EDGE'a? dzięx

A więc po kolei.

 

jaro4444.

Nie znalazłem tych 13-tek Heco tylko 17-tki ale parametrów to tam jak na lekarstwo. Może jak je kupujesz to masz trochę więcej? Coś ciekawego z 20-tek się znajdzie?

 

saczek_XTRM.

Niestety korzystam z WinISD Alpha. To nienajlepszy program ale LspCADa mam 4 i to jeszcze demówke więc sobie mogę... WinISD przy proponowanej obudowie (22l) pokazuje mi F3=56Hz i group delay ok 9ms ale tylko do granicy 25Hz gdzie mocno rosną ale to już ekstremalny koniec pasma użytkowego. Ta opcja odpada - subwofer zostanie sprzedany wiec kolumny będą musiały sobie radzić same.

To co ty opisujesz to mi bardziej przypomina odpowiedź na impuls, a chyba zwracasz mi uwagę na group delay.

I z tego co poukładało mi się w głowie to odpowiedź na impuls to jest skok jednostkowy napięcia, a group delay wprowadza uzależnienie od częstotliwości. W skrzyni 35l i strojeniu 33Hz wychodzi w moim fajnym programie 14ms. Tu lepszy by był Tonsil 12ms ale wyższe strojenie 38Hz sugeruje wyższą amplitudę tych oscylacji.

Jeszcze jedno, sugerujesz zbudowanie skrzyni, która zapewni 7-8ms, a potem jest mowa o subie :) no jak już to w takim przypadku nie ma o nim mowy :)

A w artykułach pana Kisiela są akceptowane wygaszania tłumień do 30ms, 20ms jest uważane za wynik przyzwoity (aplikacja 17-tki jako średni-niskotonowy).

Pozdro.

a ja bym sie ucieszył z podania jakichkolwiek danych HW130 - leżą już u mnie rok - niestety po porażce finansowej związanej z próbą obudów z drewna wszystko stoi i czeka na nowe inwestycje - no i oczywiście na troche wolnego czasu

Wy ciągle mylicie GROUP DELAY z IMPULSE RESPONSE !!!

a ten badziewny program WinISD to liczy z błędami i nie wiem czemu tyle osób się nim podnieca, LspCAD to program za który się płaci podobnie jak CALSOD Magnata

 

Co do Impulsu to może jacyś inni forumowicze się wypowiedzą i to rozjaśnią bo widzę że są z tym małe problemy...

Misiomor może Ty,co??

 

>>20Hertz:

Skoro subwoofer odpada to wypadałoby zrobić dobre kolumny z jakimś sensownym basem, dlatego może lepiej zastanowić się nad mniejszą skrzynką, ew. nad innymi przetwornikami...

 

>Jeszcze jedno, sugerujesz zbudowanie skrzyni, która zapewni 7-8ms, a potem jest mowa o subie :) no

jak już to w takim przypadku nie ma o nim mowy :)

 

Dobrą scenę tworzy cały układ kolumn, a subwoofer swoją rękę w tym wszystkim przykłada. Nigdy nie osiągniesz takiego basu jak z dużego suba w kolumnach... no chyba że naprawdę na dobrych przetwornikach ale to nie takich jak proponujesz, tu mógłby pomóc chyba focal, ....

 

A szanowny Pan Kisiel to opisywał .... tylko ile lat temu i jak przez ten czas technika poszła do przodu....

Jakby teraz powiedzieć dla większości forumowiczów "chłopcy 20ms to sukces" to by chyba każdy padł z wrażenia ... bo moim zdaniem teraz to porażka ....

Szanowni Panowie nie mam danych liczbowych tych Heco, ale służę wymiarami obudowy, strojeniem bassrefleksu i uwagami co do zwrotki dla tych głośników. Autorem całej zwrotki jest McGyaver i on ma prawa autorskie do niej. Zainteresowanych proszę na priwa. Głośniki na bliźnaczych do tych Heco Magnatach 130 wystawiłem na spotkaniu wczoraj i dziś w Warszawie. Ludzie słyszeli więc niech ocenią...

20Hertz

" ........ dobroć takiego układu wynosi coś ok. 0,7 wiec całkiem dobrze"

 

tak się zastanawiam .... jak to wyliczyłeś? zmierzyłeś? no nie mam pojęcia skąd to wziąłeś. To wartość przez Ciebie założona, tak?

Przeszło rok temu mialem ten sam problem :) ale udalo mi sie.

Tu jest opis

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Troche pokombinowalem i urzyłem w konstrukcji głosników tonsila i visatona gra to wysmieniecie.

Za bas odpowiada GDN 20/80/2 (legenda tonsila) za srednie 2xWS 130 a za soprany GDWK 11/100 (Moze kiedys zastapi go Vifa)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Saczek_XTRM:

 

Jeżeli modelujesz odpowiedź na skok napięcia w dziedzinie czasu, to OK (myślałem w pierwszej chwili że mylisz group delay z odpowiedzią impulsową - sorry za brzydkie posądzenie) choć wartość 9ms to trochę mało jak na wygaszenie drgań obudowy BR, która w tym celu musi być bardzo wysoko strojona, a głośnik musi mieć wysokie Fs i niskie Qts, a więc basu z takiej obudowy nie będzie. Dlatego ja bym radził nie patrzeć na czas w milisekundach, tylko na ilość przerzutów (przejść przez zero) odpowiedzi na skok napięcia oraz na ich amplitudy względem skoku wejściowego.

 

Przecież idealna impulsowo obudowa zamknięta o dobroci 0.5 i rezonansie np. 20Hz ma czas wygasania odpowiedzi na skok napięcia rzędu 60ms, a takie strojenie jest praktycznie najlepsze z punktu widzenia impulsu, z kolei 20Hz rezonans nie jest uzyskiwany zbyt często tylko dlatego że obudowa musiałaby być wielkości szafy żeby dostać sensowną efektywność oraz głośnik musiałby być ogromny żeby się nie przesterowywał.

 

Zresztą - jeżeli za wyznacznik jakości mielibyśmy uznać czas wygaszania oscylacji, to wartość 10ms oznaczałaby że musimy pogodzić się z f3 rzędu 150Hz - nie może być krótkiego (w milisekundach) wygaszania i niskiego zejścia basu na raz.

 

Jeżeli uważasz że postęp to zmniejszenie czasu odpowiedzi na skok napięcia, to słuchaj samego tweetera. Może nawet zejdzie poniżej 1ms (Fs=1200Hz, Qts=0.5).

 

PS. Edge -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PS. Obudowa o Qtc=0.5 ma impuls nie do pobicia - w odpowiedzi na skok jednostkowy ma tylko jeden przerzut o wysokości 0.135 (przerzut jest konieczny jako że głośniki nie przenoszą składowej stałej). Żaden bassreflex się nawet nie zbliży do tego wyniku.

>misiomor,

wiesz, czasami mógłbym gadać z Tobą godzinami ..., mówisz ciekawe rzeczy i dużo w nich prawdy, na prawdę przyjemnie się kogoś takiego słucha :O)

Tylko teraz to już trochę zgłupiałem .... 60ms dla obudowy zamkniętej? jak to możliwe? Program za który trzeba dobrze zapłacić źle liczy? Swoją drogą gdzieś tam za mgłą przypominam sobie artykuł (chyba ów Kisiela - jemu to bym nawet Tonsili nie powierzył ;]) o 18-tkach SS i jego strojeniu chyba 1845 programem CALSOD o ile się nie mylę z wytwórni Magnata, też zresztą płatnym. I tam o ile się nie mylę odpowiedź impulsowa jaką on otrzymywał była rzędu 4-12 ms (chyba dobrze gadam, jak nie to proszę o poprawienie , bo niestety kiedyś przeczytałem text u kumpla ale on już dawno tej gazety nie ma)

 

 

PS jeśli chodzi o EDGE'a to tę stronkę już widziałem, ale niestety nie wiem co oznaczają f1 i f2 oraz te wyliczone wartości R, L, C. Gdybyś mógł je skomentować byłbym bardzo wdzięczny, bo na temat tego programu to informacji jak na lekarstwo....

z góry dzięx

Saczek_XTRM:

 

Weźmy dwie obudowy zamknięte - jedna Fc=20Hz, Qtc=0.5, druga Fc=40Hz, Qtc=0.5. Ta sama dobroć, a więc impuls tak samo dobry. A pierwsza ma 60ms czas wygaszania, podczas gdy druga 30ms. W obu przypadkach mamy tylko jeden przerzut.

 

Jeżeli weżmiemy dwie obudowy BR, dla dwóch głośników:

 

a. Fs=20Hz, Vas=200dm3, Qts=0.35

 

b. Fs=40Hz, Vas=25dm3, Qts=0.35

 

i głośnik a. puścimy w obudowie 80dm3 (Vas/2.5) strojonej w rezonans (Fb=20Hz) natomiast b. uruchomimy w podobnie strojonej obudowie (10dm3, 40Hz) to odpowiedzi impulsowe (na skok napięcia) będą wyglądały podobnie, tylko że a. będzie 2 razy bardziej rozciągnięta w czasie niż b. choć ilość przerzutów oraz ich amplitudy będą identyczne. W obu przypadkach "impuls" będzie więc tej samej klasy pomimo wolniejszego (w milisekundach) wygasania odpowiedzi na skok napięcia w przypadku a.

 

W sprawie Edge - nie wiem po co Ci te f1 i f2 - dla mnie ich przydatność jest ograniczona, chyba że chcesz kompensować baffle step aktywnie. W zwrotce pasywnej zamiast jakiegoś debilnego układu (R||L)-R zwiększa się po prostu wartość (wartości) cewki (cewek) typowego filtru 2nd czy 3rd order electrical. A f1 oznacza częstotliwość spadku 2dB, natomiast f2 - f spadku 4dB filtru schodkowego R-CR (Circuit 2) kompensującego baffle step (do realizacji aktywnej). Circuit 1 jest w ogóle bez sensu, kto widział (w audio) cewkę rzędu 5H, a takie wartości wychodzą w symulacjach. Edge służy po prostu do symulowania jak SPL głośnika na danej odgrodzie będzie różniło się od SPL tego samego głośnika na odgrodzie nieskończonej.

Witam.

A więc tak:

 

saczek_XTRM:

To nie jest takie proste! Program jest badziewny? Zły? OK. przyznaję ci racje, a na swoje pytanie odpowiedziałeś sobie sam – nie trzeba za niego płacić. Nie mam tych innych płatnych programów wiec muszę sobie radzić z tym co mam.

Czy się mylę jeżeli powiem, że poprawnie zbudowana scena może zostać zakłócone przez mulący sub i popsuć ten efekt 10ms? Który proponujesz? Można zaprojektować skrzynię basu do kolumny i suba tak samo ale pozostaje jeszcze problem amplifikacji. Czyli wszystko prowadzi do jednego – grać to tak samo nie będą.

Obliczenie dobroci w określonej obudowie zamkniętej. Do obliczenia Qtc można założyć, że każdy z 13-tek pracuje w obudowie 5l. We wszystkich opracowaniach i książkach jakie czytałem spotkałem wzór:

Qtc = Qts * pierw[(Vas/Vab)+1]

co daje: 0,37 * pierw[(16/5)+1] ble ble = 0,758

Nie wiem czy myślimy o tym samym Kisielu? A. Kisiel redaktor naczelny „Audio” artykuły ukazują się w Elektronice Praktycznej i ostatnio byli coś koło membrany biernej.

 

misiomor:

No ja właśnie tak rozumiem odpowiedź na impuls. A usiłuję się dowiedzieć co to jest group delay? Bo skok nie może mieć częstotliwości więc skąd tam to uzależnienie od f?

 

rysiul123:

No popatrz podobnie myślimy  Tylko że mój bas ma być na boku i skrzynki mniejsze. A jako materiał wykorzystam 20mm sklejki. No i pytanko czemu zrezygnowałeś z 20-tki Visatona?

Pozdrawiam.

Odnośnie EDGE'a

1. ja cały czas myślałem że baffle step jest w jakiś sposób związany jest ze sposobem doboru elementów zwrotnicy tak jak ma się to z pochylaniem przedniej ścianki kolumn, nie jest tak? - stąd moje pytanie o wyliczanie przez program wartości RLC

2. a że tak się jeszcze zapytam bo zupełnie ciemny z tego jestem .... czy baffle step odgrywa rolę w głośnikach wysokotonowych? jak robię symulację z 2 głośnikami to wykres się zmienia, więc wynikałoby z tego że ma wpływ

3. Jak zasymulować w obudowie 2 głośniki o różnej średnicy jednocześnie? za każdym razem gdy próbuję coś takiego zrobić to tworzy mi się drugi o podobnej średnicy i nie mogę jej zmniejszyć. Da się czy nie?

4. jeśli chodzi o zakładkę speaker source density - do czego ma to służyć...?

5. no i ostatnie: f1 i f2 co to za częstotliwości? te dla których liczona jest kompensacja?

 

>>20Hertz

jeżeli będziesz miał zamulony bas, rozlazły to po prostu po pewnym czasie nie dasz rady słuchać tych kolumn. Każde niższe zejście woofera będzie tak natarczywe i monotonne że stanie się denerwujące. Jeżeli sub jest oddzielnie to można go wyłączyć i widać tę różnicę jak ręką odjąć. Ja miałem ten przypadek w źle zestrojonej obudowie typu bandpass na 2 Teslach ARN-312 i wiem jak to wygląda.

>Obliczenie dobroci w określonej obudowie zamkniętej ..

No rozumiem o co ci chodzi. Wstawienie suba głośnikiem do rogu pomieszczenia i wysterowanie go dużo za dużo daje podobny efekt. Muzyki już sie nie chce słuchać. Obliczając ręcznie parametry GDN 20/80/2 dla strojenia SBB4 (podobno najepszy impuls) uzyskałem wyniki: 32,7l 32Hz i f3 = 48,32.

Co w pełni pokrywa się z wynikami WinISD więc może ten program aż tak nie kłamie? Może bo to jest jednak przypadek charakterystyczny.

Bawiąc się Edge'm odkryłem jeszcze jedno - kształt obudowy jest dość problematyczny.

wygląda na to że wersja Alpha dobrze liczy ;], ja miałem styczność z ver Beta, a ta liczyła zupełnie inaczej, a poza tym nie było w niej możliwości strojenia na SBB4 czy QB4 - muszę zatem zwrócić honor programowi ;) Co do tego Tonsila 20/80/2 to mam takie w pudełkach. Będą ładnie grały, może nie na poziomie Vif czy innych przetworników za troszkę wyższą cenę, ale bas powinien Cię bardzo miło zaskoczyć, pod warunkiem dobrej zwrotnicy, a warto nad nią popracować, bo łatwo można zwalić możliwości tego głośnika

Saczek_XTRM:

 

W sprawie Edge:

 

1. Baffle step pochodzi od skończonych wymiarów odgrody - dla fal długich (o niskich f) fale "opływają" odgrodę i głośnik promieniuje na całą przestrzeń, natomiast fale krótsze niż rozmiar odgrody są "ukierunkowywane" do przodu, co podbija im efektywność o 6dB względem basu. Do tego pojawiają się zjawiska dyfrakcyjne na krawędziach przez co przebieg jest nieco nierówny zwłaszcza w górnej części schodka. Pochylenie ścianki - możesz to zasymulować w Edge manewrując pozycją (i odległością - "mic distance") mikrofonu wzgldem przetwornika (np. przesuwając mikrofon w dół o 0.52m względem głośnika dla mic distance=3m osiągasz pochylenie ścianki 10 stopni).

 

2,3. Na raz dwóch głośników nie zasymulujesz, ale możesz symulować tweeter oddzielnie, zapodając programowi odpowiednią efektywną średnicę membrany (liczoną szkolnymi wzorami z Sd) oraz umiejscawiając tweeter na odgrodzie tam gdzie będzie w kolumnie.

 

4. Dokładności obliczeń

 

5. Mój post wyżej, dodam jeszcze że wartości f1 i f2 są proponowane przez program tak żeby charakterystyka baffle step + kompensacja była maksymalnie płaska.

 

20Hertz:

 

Group delay to pochodna charakterystyki fazowej dzielona przez częstotliwość i mnożona przez (-1). Przydatność tego do oceny odpowiedzi impulsowej "na oko" jest niewielka. Wiadomo że lokalne maxima group delay oznaczają zwykle "dzwonienia" ale wyciąganie z tego ilościowych wniosków jest trudne. Nic nie zastąpi symulacji w dziedzinie czasu.

20Hertz:

Zrezugnowalem z 20-tki Visatona z prostego powodu a mianowicie kasa, a ponadto mialem zamiar oprzec calom konstrukcje na tonsilach ale nie umialem dostac odpowiedmich 13-tek ( niby som a ich nie ma).

20-tki Tonsila niezle sie sprawuja, jest to bardzo dobry glosnik w tym przedziale cenowyym i smialo moze konkurowac z Visatonami, w moich kolumienkacspisuje sie rewelacyjnie. W necie znajdziesz duzo konstrukcji na GDN 20/80/2 (podane pojemnosci onudowy strojenia b-r oraz jego wymiary itp) tylko wziasc i kozystac:)

 

A propo programu WinISD to nie takie znowu badziewie sam wszystko w nim liczylem i wszystkie obliczenia okazly sie trafne i zostaly skonsultowane na kilku forach.

No i zawsze przy projektowaniu trzeba miec jescze "nosa" :)

20Hertz, rysiul123

Ja mam te 20-tki w obudowie strojonej na SBB4, w sysytemie 2-way i chciałbym coś dodać o tych głośnikach od siebie....

1. Bas - rewelacja, pod warunkiem dobrej zwrotnicy

2. Średnica - mieszane odczucia, raz mi się podoba a raz mam ochotę coś z nim zrobić, tylko nie wiem, co ... nie wiem co w układzie 2-drożnym brakuje już mi pomysłów, a było już ich hoho a może i więcej...

3. Co do Visatonów vs Tonsil 20/80/20 .... miałem kiedyś jakieś chyba W170 coś tam 8 Ohm - P O R A Z K A i to pod każdym względem w porównaniu do 20/80/2. W ogóle dla mnie głośniki Visatona jakoś nie bardzo pasują do B-R ( może tak mi zostało po odczuciach tego modelu)

4. Porównania powyższe 20-tki odnoszę także do Vify TC 18-tek, które też niezbyt miło wspominam...

Aleeee:

mój projekt miałbyć niskobudżetówką, chociaż za 200 PLNów więcej można kupić dużo lepsze głośniki, bijące tego Tonsila na głowę, chociaż chyba nie z taką kontrolą basu dlatego właśnie chcę powiedzieć, że jeżeli zanim cokolwiek się kupi na ów niskobudżetówkę, może lepiej 2 razy przemyśleć. Ja kupiłem go z ciekawości i chęci posiadania czegoś lepszego z rodzimego przemysłu i mimo wszystko nie żałuję, przynajmniej narazie

20Hertz ja tak sobie śledzę Twój wątek i mam dwa pytania:

- w jakim pomieszczeniu to ma grać (może to już było a jeśli tak to przegapiłem)

- jeśli to ma być budżet to po co pchasz się w 3 drogi?

Ja właśnie robię kolejny budżet dla mojego brata. Opisany jest w wątku o głośnikach Heco. Zastanów się czy lubisz dobrą muzykę czy sztukę tworzenia dla sztuki. Bo jeśli to drugie to nie przeszkadzam, ale jeśli pierwsza opcja to zastanów się nad układem d'Apollito i dwudrożną kolumna na dobrym tweederze i parze wooferów ok 17-18 cm. Kontrola basu będzie super, dynamika dobra i szczegółowość lepsza niż w 2,5 drogi. Zwrotka do tego jest prostsza i tańsza. A efekty naprawdę godne podziwu czasami. Ot tyle moich uwag.

rysiul123:

Widzę, że nawet założenia co do tych projektów były podobne :) Ja chciałem użyć GDN 13/40/10,15 można je nawet dostać. Ale w opisach Maestro zostały zbesztane, choć to nie jest przecież żaden wyrok. Co do GDN 20/80/2 mam taki w subie i na prawdę podzielam wasze zdanie.

Ps. Teraz sprawa wygląda tak, że to Visaton jest propozycją "budżetową" w stosunku do Tonsila :).

 

jaro4444:

Pokój ma cos koło 20m^2. No jasne, że lubię posłuchać dobrej muzyki. Tylko nie jestem przekonany co do pomysłu np. kupna 2 głośników w cenie do ok. 400 zł. Rzadko mam i zapewne będę miał czas żeby rozpłaszczyć się w fotelu i zapominając o bożym świecie słuchać muzyki. Dodatkowo czasami słucham muzyki miłej ale nie koniecznie ładnej :), a czasami przychodzą znajomi. Wtedy oczekuję od kolumn udeżenia i mocy. Raczej skłaniałbym się do budowy kolumn na raty i może przeskoku na Vify etc. (sopran, mid-bass, bass lub sopran 2 * mid bass) – coś proponujesz?. Co do tych konstrukcji to jeżeli uda mi się dobrać tak skrzynkę żeby 13-tki się nie wypluwały to będzie to 2,5 drogi z jak najniższą możliwą częstotliwością podziału.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.