Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, MariuszZ. napisał:

Jeżeli jest potrzeba to możemy pogadać o tym. Zero THD to tylko zero zniekształceń nieliniowych. 

No chyba jest, skoro komentarzowi poddales wlasnie tych, ktorzy jakos Diane slysza nie robocika, w swych zestawach o niskich THD. Czyzbys sam slyszal Diane o brzmieniu robota uzywaja Hypeksa?

Zero THD to zero znieksztalcen harmonicznych, nie kazde znieksztalcenie nieliniowe jest harmoniczne.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

Godzinę temu, ProjectPi napisał:

Historie te powtarzasz czesto. Czy doczekala sie tez wersji z obiektywnymi pomiarami na poszczegolnych etapach?

Nie stać mnie na takie eksperymenty. Ja tylko teoretyzuję i słucham 😉

U mnie jest coś na rzeczy bo po włączeniu sprzęt gra zajefajnie, a po 20 minutach siada "góra" i muszę podkręcać. 

O efekcie kompresji mocy fajnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Warto posłuchać jego opowieści o audio. Takie bajki dla opornych 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, Espectro napisał:

czemu ja antykablarzy zawsze widzę w tematach o kablach ?

 

Bo dyskusja powstaje gdy spotykają się odmienne poglądy.

Ps

Nie jestem antykablarzem i proszę tak mnie nie nazywać.

-----

2 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Na końcu nie będzie 1dB różnicy na 20kHz tylko np. 1 dB różnicy na 10kHz, co można już usłyszeć. 

Tak to jest z obiektywnymi pomiarami. Na papierze w laboratorium wychodzi jedno, w realu drugie. 

Ale ten "1 dB różnicy na 10kHz" bez problemu można zmierzyć... jeśli jest oczywiście.

2 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Dla Ciebie jest to proste, jak "zero i jeden" w cyfrowym sygnale, ale w realu mamy stany pośrednie jeszcze. 

Ale dyskusja o kablach cyfrowych, więc dopóki nie nastąpi np. przekłamanie zara na jedynkę, to możemy powiedzieć , że stany pośrednie nie istnieją.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, MariuszZ. napisał:

Ja tylko teoretyzuję i słucham 😉

To niefajnie tak troche, gdy jednoczesnie deprecjonujesz pomiary glownie dlatego, ze nie odpowiada Ci zakres warunkow, w jakich byly wykonywane. Badz co badz to one maja wiecej wspolnego z rzeczywistoscia, nie teoretyzowanie.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

13 minut temu, ProjectPi napisał:

Czyzbys sam slyszal Diane o brzmieniu robota uzywaja Hypeksa?

Pozbyłem się hypexa. Słucham tylko na lampowych wzmacniaczach. Częściej na tym 3,5W 😉

Diana siedzi mi na kolanach i szepcze do ucha za każdym razem jak słucham na lampie 😎

Każdy muzyczny seans jest bardzo namacalny. Stąd moje żarciki. Nie mam wrażenia, żeby jej głos był z tych sztucznie zniekształconych. Ona ma taki tembr, lekko chrypkowaty sznyt w głosie jest zaszyty u niej w naturze.

3 minuty temu, ProjectPi napisał:

Badz co badz to one maja wiecej wspolnego z rzeczywistoscia, nie teoretyzowanie

Oczywiście zgadzam się. Niczego to nie zmienia jednak w tym co opisałem. Po prostu nikt tego nie mierzy więc pozostaje pogadać.

2 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Pozbyłem się hypexa. Słucham tylko na lampowych wzmacniaczach. Częściej na tym 3,5W 😉

Diana siedzi mi na kolanach i szepcze do ucha za każdym razem jak słucham na lampie 😎

Każdy muzyczny seans jest bardzo namacalny. Stąd moje żarciki. Nie mam wrażenia, żeby jej głos był z tych sztucznie zniekształconych. Ona ma taki tembr, lekko chrypkowaty sznyt w głosie jest zaszyty u niej w naturze.

To zignorowanie czasu przeszlego pytania bylo intencjonalne? 🙂

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

15 minut temu, szymon1977 napisał:

Ale ten "1 dB różnicy na 10kHz" bez problemu można zmierzyć... jeśli jest oczywiście.

Chyba nie zrozumiałeś. Jest w miejscu odsłuchu, ale ty nie słuchasz upraszczając tylko patrzysz na pomiar DACa, na jego wyjściu. Tam nie ma.

17 minut temu, szymon1977 napisał:

dyskusja o kablach cyfrowych, więc dopóki nie nastąpi np. przekłamanie zara na jedynkę, to możemy powiedzieć , że stany pośrednie nie istnieją

I taka oto z Tobą rozmowa. Ciebie interesują stany wysokiego i niskiego napięcia bez stanów przejściowych. 

Mnie poza tymi oczywistościami jakie wynikają z informacji zawartych w zerach i jedynkach interesuje jeszcze kilka spraw pobocznych, jak zakłócenia, koherencja czasowa czy oddziaływanie wzajemne (kompatybilność elektromagnetyczna) komponentów audio względem siebie. 

Ty nie widzisz całości systemu tylko wyrywek z całej układanki i dzielnie bronisz pozycji na jakiej się okopałeś. 

Rozumiem i nawet podziwiam. 

Pozdrawiam. M

 

23 minuty temu, ProjectPi napisał:

To zignorowanie czasu przeszlego pytania bylo intencjonalne?

Nie wiem czy rozumiem. Chodzi o hypexa? Nie. Grał rewelacyjnie, ale mimo to częściej wracałem do lampy. Magia światła? Klasa A? Nasycenie dzwięków harmonicznymi niskich rzędów? Może jakiś ukryty faktor sprawił, że pozbyłem się hypexa, a nie zniekształcającej lampy. 

Wybór miałem bez przymusu. Wybrałem. 

6 minut temu, MariuszZ. napisał:

Nie wiem czy rozumiem. Chodzi o hypexa? Nie. Grał rewelacyjnie, ale mimo to częściej wracałem do lampy. Magia światła? Klasa A? Nasycenie dzwięków harmonicznymi niskich rzędów? Może jakiś ukryty faktor sprawił, że pozbyłem się hypexa, a nie zniekształcającej lampy. 

Wybór miałem bez przymusu. Wybrałem. 

Pytalem, czy Diana przed Toba uciekala gdy uzywales Hypeksa, i jak w swietle tego skomentowalbys "Puszczasz np. Diane Krall z jakiegoś nowoczesnego zestawu z 0,00000001 THD i brzmi jak robocik".

40 minut temu, MariuszZ. napisał:

Niczego to nie zmienia jednak w tym co opisałem. Po prostu nikt tego nie mierzy więc pozostaje pogadać.

Przesadzasz. I tyle. 🙂

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

3 godziny temu, J.Jerry napisał:

Najpierw było szukanie ulepszeń poniżej - 100db, a teraz dążenie do....no, sami sobie policzcie te 20%. To prowokacja?

Audiofile muszą się rozwijać 😉.

34 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Wybór miałem bez przymusu.

Przymusu może i nie było, ale podświadomość zadziałała na podstawie bodźców płynących z tego i innych forów dyskusyjnych 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

35 minut temu, MariuszZ. napisał:

Nie wiem czy rozumiem. Chodzi o hypexa? Nie. Grał rewelacyjnie, ale mimo to częściej wracałem do lampy. Magia światła? Klasa A? Nasycenie dzwięków harmonicznymi niskich rzędów? Może jakiś ukryty faktor sprawił, że pozbyłem się hypexa, a nie zniekształcającej lampy. 

Ważne, że na spokojnie sam pod swój gust wybrałeś. Reszta się nie liczy.  

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

@MariuszZ.

P.S. Powinieneś w dziale TV wrócić też do TV z torem w którym używało się lamp np. Rubin 😉.

57 minut temu, MariuszZ. napisał:

Magia światła? Klasa A?

We wzmacniaczach mocy część napięciowa zawsze pracuje w klasie A, dopiero stopień wyjściowy może pracować w klasach innych niż A, np. D. Może dlatego w testach porównawczych robionych "na ucho" często wzmacniacze klasy D są porównywane do właśnie klasy A. Możliwe że to wynika z tej częstotliwości kluczowania tranzystorów wyjściowych.   

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

2 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Każdy też ma to co chce, jeden z uzasadnieniem technicznym inny ze zdrowym rozsądkiem lub własnym słuchem.

Zdrowym rozsądkiem jest łatwo manipulować a słuch to bardzo niedokładne narzędzie do porównań.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Chyba nie zrozumiałeś. Jest w miejscu odsłuchu, ale ty nie słuchasz upraszczając tylko patrzysz na pomiar DACa, na jego wyjściu. Tam nie ma.

Rozumiem doskonale: skoro pojawiła się teoria, że na wyjściu z DAC nie ma, w miejscu odsłuchu jest, to mierzę również w miejscu odsłuchu.

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Jakieś badania naukowe na ten temat wskażesz? 

Wystarczy że chwilę pomyślisz i nie będziesz potrzebował badań naukowych, połączenie wzmacniacza z głośnikiem bezpośrednie (bezstratne) i połączenie wzmacniacza z głośnikiem przy pomocy zwrotnicy pasywnej (stratnej).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Mnie poza tymi oczywistościami jakie wynikają z informacji zawartych w zerach i jedynkach interesuje jeszcze kilka spraw pobocznych, jak zakłócenia, koherencja czasowa czy oddziaływanie wzajemne (kompatybilność elektromagnetyczna) komponentów audio względem siebie. 

Mnie też to interesuje... tylko, że mnei interesuje pozbycie się wszelkich ewentualnych a wymienionych tu przez ciebie problemów technicznych, a np poprawa sceny świadomą poprawą  parametrów za scenę odpowiedzialnych. Poprawa sceny przypadkowymi zniekształceniami nie interesuje mnie ani trochę.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, Lech36 napisał:

Wystarczy że chwilę pomyślisz i nie będziesz potrzebował badań naukowych, połączenie wzmacniacza z głośnikiem bezpośrednie (bezstratne) i połączenie wzmacniacza z głośnikiem przy pomocy zwrotnicy pasywnej (

No i? Preringing? Koherencja czasowa czyt. offset? Coś mi pasywna zwrotnica dodaje? Zabiera? Gdzie ta lepszość zwrotnicy cyfrowej? Czym tą lepszość zmierzyć? W jakich jednostkach? W Leszkach? 😉

Godzinę temu, Lech36 napisał:

słuch to bardzo niedokładne narzędzie do porównań

U mnie czy u Ciebie? 

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

często wzmacniacze klasy D są porównywane do właśnie klasy A. Możliwe że to wynika z tej częstotliwości kluczowania tranzystorów wyjściowych.

Kto robi takie porównania? Co ma kluczowanie tranzystorów do klasy A? Przecież nie o samo wzmacnianie chodzi tylko o zniekształcenia. Skrośne, thd wysokich rzędów. Jedne mają, drugie nie. Odpływasz strasznie z tymi tezami.

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

P.S. Powinieneś w dziale TV wrócić też do TV z torem w którym używało się lamp np. Rubin

Poważnie? Uwielbiam gdy użytkownicy forum wtrącają przemysł motoryzacyjny do dyskusji porownujac silniki do sprzetu audio lub style jazdy do muzycznych kwestii. Ty idziesz dalej bo stosujesz analogie telewizyjne 🤦‍♂️

To tak jak z tymi co używają wulgaryzmów i podniesionego głosu gdy brakuje im argumentów. Wydaje im się, że przekonanie pojawi się wraz z podniesionym glosem. Ty uciekasz w kineskopowe kwestie myśląc, że ktoś kupi unifikowanie rozdzielczosci obrazu, z rozdzielczością dźwięku lub palety barw RGB, z barwami dźwięku. Tego nie da się porównywać poprzez analogię. Nie trafia to do mnie.

Co niby z tym Rubinem miałbym zrobić? Policzyć piksele czy to ile razy się wzruszę oglądając Gladiatora? I jak miałbym to odnieść do rynku pro w audio porównując do techniki lampowej? 

Poza tym mikrofony i mikrofonowe wzmacniacze lampowe do dzisiaj stosuje się w pro.

Dyskutując z Tobą czuję się niczym tancerz, uznany za szaleńca przez głuchego obserwatora, który nie slyszy muzyki 😉

Nie dogadamy się.

Pozdrawiam. M

24 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Ty uciekasz w kineskopowe kwestie myśląc, że ktoś kupi unifikowanie rozdzielczosci obrazu, z rozdzielczością dźwięku lub palety barw RGB, z barwami dźwięku. Tego nie da się porównywać poprzez analogię. Nie trafia to do mnie.

A to błąd. Nie wiem czy pamiętasz, ale na TV CRT piksele jakoś nie dokuczały, a TV LCD/LED potrzebuje do tego o wieeele większej rozdzielczości.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

20 minut temu, J.Jerry napisał:

To już jest przesada...ludzie myślą, że poczytają zwykłą polemikę o kablach w zwykłym składzie, a tu lampy i kineskopy.

 

Ale gdzie ta przesada? Jak ktoś gubi się w temacie, to trzeba mu pomóc jakimś przystępnym porównaniem. A co i kto chciał tu udowodnić lampami to nie wiem.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, MariuszZ. napisał:

W Leszkach? 😉

Bosze Mariusz... 🙂

Wracaj chłopie na swoje podwórko bo tu coś złego w Ciebie wstępuje 😉

 

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

15 minut temu, Adam 38 napisał:

Wracaj chłopie na swoje podwórko

Nie nie. Fajnie się to czyta. Tak jakby się oglądało mecz Niemcy- Andora. Co chwila gol, a przeciwnik wciąż biega chcąc dogonić piłkę. A może jakaś analogia ze świata boksu byłaby lepsza, chyba tak. Albo cytowany już kiedyś przeze mnie mój ulubiony, kultowy cytat z Poranka Kojota "w czym mogę pomóc chłopaki? -  w spuszczeniu sobie wpie*dolu".

17 minut temu, Adam 38 napisał:

Wracaj chłopie na swoje podwórko bo tu coś złego w Ciebie wstępuje 😉

Może w Heglach? Trochę dystansu Adam. Gdybym miał być zbyt poważny to przerzuciłbym się z forumowych dywagacji i miłych wieczornych sesji z Dianą Krall na studiowanie schematów, zaszył w elektronicznej pracowni i szukał jakiegoś perpetum mobile w audio. 

Jeżeli trochę prowokuję to tylko żeby nakręcić dyskusję, nie żeby komuś dopiec. Z góry za słowa przepraszam jeżeli tak to odbieracie. 

Pozdrawiam. M

22 minuty temu, J.Jerry napisał:

@szymon1977

Ja nie wiem, czy on chciał pomocy...nie zauważyłem.

Chciał - nie chciał... wiesz co to dyskusja? Chyba nie bardzo skoro dziwi Cię, że czytasz odmienne zdanie.

17 minut temu, MariuszZ. napisał:

Może w Heglach? Trochę dystansu Adam. Gdybym miał być zbyt poważny to przerzuciłbym się z forumowych dywagacji i miłych wieczornych sesji z Dianą Krall na studiowanie schematów, zaszył w elektronicznej pracowni i szukał jakiegoś perpetum mobile w audio. 

Ale kable poprawiające cokolwiek, to właśnie elektroniczne perpetum mobile. Wszak kabel może przesłać sygnał bez zmian, lub sygnał zniekształcić, ewentualnie zakłócić pracę połączonych nim urządzeń. Pozytywny wpływ kabla jest logicznie wykluczony.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, J.Jerry napisał:

Przez te odmienne zdania nic nie wynika...od lat.

A mnie te dyskusje przekonały do racjonalnego podejścia do swojego systemu - dziękuję.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Dyskutując z Tobą czuję się niczym tancerz, uznany za szaleńca przez głuchego obserwatora, który nie slyszy muzyki 😉

Znakomite porównanie dyskusji z  @Lech36😉

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Pare ciekawych watkow DAC'ow, filtrow i 'robotycznego brzmienia'. Temat rzeczywiscie ma wiele warstw i nie da sie sprowadzic do pomiarow THD/SINAD. Rozne architektury DAC'ow generuja rozne 'bledy' ktore przekladaja sie na efekt koncowy. A ucho czesto bardziej toleruje aliasing niz nienaturalne preringingi czy za mocne tłumienie transjentow.

Wezmy filtry - fast-roll off swietnie wyglada na pomiarach - ostro tnie poza 20kHz, zero aliasow - ale przy okazji moze tlumic wybrzmienia i powodowac preringing. Slow roll-of czy NOS przepuszcaja wiecej, takze syfu powyzej pasma, ale czesto brzmia po prostu zywiej, mniej idealnie bardziej 'organicznie'.
Jak taki DAC z nieidealnym filtrem trafi do wzmacniacza klasy D ktory nie ma filtrow analogowych powyzej 20-30kHz a potem do tweetera, ktory nagle dostaje porcje energii, to zaczynaja sie dziac rzeczy, ktorych nie zobaczymy na wykresie Audio Precision. Podgrzanie cewki, zmiana rezystancji, kompresja mocy... niby drobiazgi a na koncu moze to wplynac na tonalnosc w okolicach 10-15kHz. 

Trzeba rozmawiac i od strony pomiarowej i odsluchowej. Jest sporo przykladow DAC'ow ktore mierza sie pieknie np Topping D90 (wlasciwie ktorakolwiek wersja stara/nowa) - a duzo osob opisuje go wlasnie  jako 'robotyczny/sterylny/bez emocji...'. A z drugiej strony firmy ktore nie robia urzadzen zeby wygrywac pomiary tylko zeby dawac przyjemnosc sluchania i wychodzi takie Audio Note DAC 2.1x z THD 0.1%, czyli SINAD na poziomie ~60-65dB, brak korekcji bledow, widoczne aliasy powyzej 20kHz, jitter; czy Denafrips Ares 2 ~80-85dB SINAD, piki jitterowe mimo reclockingu, znowu aliasy powyzej 20kHz, a ludzie na to "nie slychac cyfry, slychac muzyke/gladkie pelne brzmienie/mozna sluchac godzinami". Choc doceniam czyste, pomiarowo idealne DACi, to nie ukrywam, ze jestem tez fanem lamp, niby wiecej zniekształcen ale naturalny flow i mniej cyfrowego zmeczenia 🙂

Edytowane przez miksti
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.