Skocz do zawartości
IGNORED

co zrobić z tym fornirem?


Ptyś

Rekomendowane odpowiedzi

> Placek

Nie , smarujesz klejem całe powierzchnie , tylko gdy zbliżasz się do zagięcia zwilżasz fornir ( oczywiście stronę nieposmarowaną :)

Co do fotek mam problemy z cyfrówką , ale starą kamerką parę zrobiłem , kiepskie wychodzą z bliska ale coś tam można zobaczyć

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8493-100004186 1170273450_thumb.jpg

post-8493-100004187 1170273449_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze dwa znośne w miarę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8493-100004184 1170273454_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To może ja się pochwale i przy okazji podziekuje osobie, która poleciła stosowanie kleju Moment.Nigdy więcej butaprenu!;-)

 

Kolumienki oklejone fornirem mahoniowym i polakierowane "Duluxem".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2994-100004179 1170273463_thumb.JPG

post-2994-100004180 1170273461_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pietro4 wyszły Ci super ,dzięki za ten pomysł ze zwilżaniem forniru.

Jeszce tylko pytanie co kiedy mam już połozony fornir - czy najpierw delikatny szlif (jakim pappierem może 180??) i potem jakiś podkład czy od razu I-sza warstwa lakieru?? Rozumiem że najlepiej 3-4 warstwy lakieru nakładac pistoletem za kazdym razem przeszlifować coraz drobniejszym papierem ??Na koniec jakis wosk i po robocie...

czy po takim zmoczeniu forniru wodą dobrze go będzie moment trzymał ? - mam na myśli sytuacje gdy płat forniru kończy się na łuku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

> Placek - jeśli fornir był dobrej jakości i nie masz na nim "myszy" to możesz zacząć nawet od papieru 200-400 :)

No i chyba 400setką skończysz , bo nie wiem czy są drobniejsze "suche" papiery , chyba nie. Ja kończyłem drewno 400 , 1 warstwę bezbarwnego 400 , 2 warstwę taką już przytyraną 400 , a 3 warstwę już na mokro papierem 1500 o ile pamiętam.

 

> piter z wydaje mi się ,że jeśli zejdzie Ci się łączenie na środku łuku to fornir wcale nie powinien pęknąć , bo zginasz go tylko na 45 , a nie 90 stopni. Ale to zależy od promienia tegoż łuku , gatunku drzewa a nawet od pogody , oraz temperatury i wilgotności otoczenia. Ewentualnie przejedź delikatnie wilgotną gąbeczką cienki pas forniru , ale nie bliżej niż 0,5 - 1 cm od końca płatu .

Widze ze sie znacie na tym wiec mam pytanie. Chciał bym zamiast odmalowywac Altusy to je pokryc fornirem nowym(czarnym) tak jakby wygladały nowe z fabryki. Ile to kosztuje ? Czy opłaca sie ? I czy to trudne jest ? Prosze odpowiedzieć na te pytania =] Thx. Pozdro

> hazel

 

Instrukcję fornirowania masz w wątku na który właśnie patrzysz - poczytaj.

Jak się zdecydujesz kup najtańszy fornir jaki znajdziesz - pewnie będzie to sosna i pociągnij lakierobejcą (nie wiem czy są czarne) i po robocie. Co do opłacalności to już gorzej - z Nyski nigdy nie będzie Vito ani nawet WV Transportera - Zastanów się ile warte są Twoje Altusy i czy przypadkiem fornir + lakierobejca + inne niezbędne elementy nie przekroczą tej kwoty. Może lepiej je opylić, dołożyć parę PLN i zbudować coś nowego.

 

Ale to tylko moje skromne zdanie

Hmm.. mógł bym na momencie kupic sobie nowsze kolumny ale wątpie ze na takich kolumnach co są powyzej na zdjeciach pograł bym sobie głosno(bardzo) techniawą =] Mam Altusy bo mozna na nich posłuchac bardzo głosno i niecharczą, a takie małe głosniczki to moze by grały głosno ale niebyło by basu =] I dlatego mam Altusy i bede je miał przez dłuzszy czas. Moje Altusy są w bdb stanie. Były odmalowywane ale troche zszedła farba =/ , chciał bym własnie zamiast odmalowac to połozyc nowy ładny fornir. Odmalowywane są matowe brzydkie =/. Moze okelina czarna ?

 

Pozdro

Chciał bym uzyskać taki efekt, no leszy troche niz ten. ale mniej wiecej taki =]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9084-100004165 1170273479_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Myśle, że kolumny powyżej odtwrzają niższy bas niż altusy. Ale fakt, w przeciwieństwie do nich nie grają estradowo.

Najtańszy fornir jaki kupiłem to chyba orzech.Płaciłem ok 7zł./za metr. do tego 18 za klej, lakier ponad 20, bejca... Troche wyjdzie. Zastanów się czy jest sens je odnawiać.

hazel

o mnie | ignoruj

 

stat: 2 / 47 / 0 24 Sie 2005, 21:26

Hmm.. mógł bym na momencie kupic sobie nowsze kolumny ale wątpie ze na takich kolumnach co są powyzej na zdjeciach pograł bym sobie głosno(bardzo) techniawą =] Mam Altusy bo mozna na nich posłuchac bardzo głosno i niecharczą, a takie małe głosniczki to moze by grały głosno ale niebyło by basu

 

Właśnie posłuchałem parę rzeczy i zacząłem się przekonywać , że nie wielkość się liczy :)))

Sprzedałem więc swóje altusopodobne szafy i zrobiłem coś mniejszego. Jak dostanę już głośniki to przekonam się jak to z tym odtwarzaniem będzie i wogóle. Cóż , w najgorszym razie zacznę robić suba , żeby sąsiadka z góry już całkiem nie zapomniała mnie odwiedzać ;)

Pzdr.

Panowie, mam klopoty z frezowaniem otworow. Zrobilem probe na kawalku MDF ale boki sa bardzo poszarpane. Czy mozecie poradzic mi jak najbezpieczniej to zrobic- jaka szybkosc, rodzaj frezu. Ja ma kilka frezow do metalu i do drewna ale wszystkie daja podobny efekt

> rhs

 

ja do podfrezowań używam frezik palcowy 10mm z węglików spiekanych. szybkość frezarki - w sumie jadę na maxa - 24.000 rpm. Mam też frezy z estali szybkotnącej (HSS) i też są ok. Nie mam efektu podrywania. Nie kupuj do frezarki badziewia z marketu za 15pln. To są frezy do wiertarek (max 3000-5000 rpm) - frezarka może się typowo kręcić z minimalną prędkością 12000 rpm. Frez wiertarkowy będzie się palił.

 

Może te frezy które masz są już stępione?

skoro mowa o fornirowaniu, to proszę o podpowiedź co zrobić , żeby ustrzec sie zjawiska polegającego na tym, że po fornirowaniu (klon gr. 0,8mm) kolumny klejem Moment boczki płyty mdf gr.25mm są wybrzuszone w stosunku do powierzchni pozostałej. Może jaśniej: front kolumny jest z jednej płyty, ale bok kolumny (głębokość) tworzy płyta szer. 40cm + 2,5cm boczek płyty czołowej + 2,5 cm boczek płyty tylniej. I właśnie na tych boczkach - pasach 2,5 cm na ścianie bocznej kolumny jest widoczne w odblasku wybrzuszenie wzdłuż całej kolumny. Jak do tego nie dopuscić? Wam się to nie robi?

>adse

malowałem ten fornir właśnie lakierem koloryzującym Dulux, kolor wierzba. Ma po otworzeniu konsystencję galaretki, po wymieszaniu bardzo dobrze sie nakłada, wg mnie przyjemniej niż Sadolin. Trzeba mieć dobrej jakości pędzel (włosie akrylowe rozczepione na końcu, włosy sklejone przy oprawie a nie ściśnięte tylko blachą), żeby włosów nie zostawiał i nanosić 2-3 cieniutkie warstwy tak aby zwilżyć; uważać na krawędzie, bo przy zbyt obfitym nałożeniu tam naddatek lakieru sie zbiera.

Osobiście zauważyłem , że frezarka szarpie brzegi materiału tylko przy zbyt małych obrotach.

Otwory frezowałem górnowrzecionową , frezami do drewna dwupiórowymi , obroty na maxa. Nie wiem ile bo akurat nie patrzyłem na tabliczkę znamionową , ale sądząc po głosie i czasie hamowania frezu do zera , obroty ma straszliwe.

Byłem w stanie przy ustawionym małym zanurzeniu frezu zrobić okrąg tylko w fornirze , nie dotykając jeszcze mdf i nie wyrwało nawet maleńkiego włoska.

Oczywiście nie oznacza to ,że mogą być i inne przyczyny.

dik --> Prawdopodobnie jest to wina tego że nie dokładnie wyszlifowałeś kolumne przed fornirowaniem.W pierwszych kolumnach jakie fornirowałem też zrobiłem taki błąd.Przy następnych już bardziej przyłożyłem się do szlifowania i problemu nie było.

Teraz raczej ciężko będzie Ci to usunąć.

> dik

 

Odnośnie wybrzuszeń - jeżeli mocowałeś fronty dodatkowo na wkręty to możliwe że wkręty wypchnęły (następiło rozwarstwienie) boczną ściankę co tworzy właśnie taki efekt po polakierowaniu i oględzinach "pod światło".

 

Tak się czasami dzieje jak jest gówniany MDF. I zawsze jeżeli nie nawiercisz pilotów przed wkręceniem wkrętów

dik, 25 Sie 2005, 08:59

" boczki płyty mdf

gr.25mm są wybrzuszone w stosunku do powierzchni pozostałej"

 

Witam.

Aby uniknąć takiej sytuacji, a jest to typowe zachowanie się M.D.F. przy klejeniu w ten sposób , gdzie płyty zachodzą na siebie, należy postępować w następujący sposób:

1) M.D.F. po pocięciu powinien być wysezonowany- wysuszony( trwa to ok. 1 tydzień) w temperaturze np.

poddasza latem, blisko kaloryferów zimą .

2)Po sklejeniu skrzynek i wyszlifowaniu znowu odczekać tydzień lub dwa, tym razem skrzynki powinny się

sezonować wnormalnej temperaturze, tzn. otoczenia, zbliżonej do temp. panującej normalnie w mieszkaniach.

W czasie sezonowania co kilka dni kontrolować powstające "wybrzuszenia" i szlifować je papierem ściernym o

granulacji np. 80, przyklejonym do grubego idealnie prostego np. kawałka sklejki o wymiarach np.30-50x8x5 cm.

3)Na koniec całość okleić 3mm M.D.F-em na kleju poliuretanowym, wyszlifować, ewentualnie odczekać kilka dni, i

dopiero przystąpić do przyklejania okleiny.A więc bez pośpiechu, nerwów itd. itp. Jak to mówią mądrzy ludzie:

"nie piekarnia"

Pozdrawiam-H.P.

Witam serdecznie i tym samym odswiezam wpis!!!

Panowie jak zrobic takie boczki jak w tym Pionku?

Czy wystarczy zwykłe desczki z drewna bejcą pokryć i polakierować?

 

Myslę, że przyda sie to nie tylko mi...

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

 

Na tym zdjęciu niewiele widzć ale najprawdopodobniej jest to zwykła "deska".

Robisz np tak:

1. Bierzesz deseczkę i gruntujesz ją lakierem nitrocelulozowym bezbarwnym (do szlifowania choć niekoniecznie)

2. po wyschnięciu "czyścisz to papierem ściernym 260-360

3. lakierujesz to NITRObejcą najlepiej zmieszaną z bezbarwnym lakierem nitro (delikatne ciękie warstwy aż do uzyskania wymażonego koloru :)

4. lakierujesz końcowo najlepiej jakiś lakier bezbarwny dwuskładnikowy (matowy np. sayerlack) lub (połysk np.urelak taki do parkietów:) )

 

lub

 

1. bierzesz deseczkę i lakierujesz BEZ PODKŁADU bejcą spirytusową (najlepiej) lub Nitrobejcą bez dodatków

2. lakierujesz podkładowo bezbarwnym

3. czyścisz BARDZO OSTROŻNIE bo możesz przetrzeć (chociaż nieraz wychodzi z tego przetarcia bardzo ciekawy efekt)

4. lakierujesz końcowo najlepiej jakiś lakier bezbarwny dwuskładnikowy (matowy np. sayerlack) lub (połysk np.urelak taki do parkietów:) )

 

to tyle

 

Pozdrawiam

Marek P.

Marku P.

Dziekuje bardzo - o to mi chodziło!

Zaraz sobie wydrukuje Twój przepis!

Nie spodziewalem się, że bedzie tak bardzo szczegółowy!

 

 

Polecasz moze jakieś drewno do tego celu?

Na innej fotce, widac że w tym CD to płyta wiórowa...

Bardzo lubię stylistykę maszyn z lat 80-tych!

Pozdrawiam !

Witam

 

Jeżeli to płyta wiórowa to oklejana fornirem (dobre ale na kolumny) takie boczki to chyba łacniejsze z deseczki.

Przepis który podałem sprawdza się jeżeli będziesz chciał czuć/widzieć fakture drewna. Jeżeli ma to być gładkie (połysk lub mat) to Musisz zastosować 2-3 gruntowania (a w zasadzie do skutku) i najlepiej czymś dwuskładnikowym.

Nie jestem stolarzem więc niewiele podpowiem z nazw.Mnie podoba się drewno (dziwne) bogate w słoje,przebarwienia.Jakiś czas temu szukałem w firmie w której pracuje kawałka deseczki (był mi po coś potrzebny) i co znalazłem? Drewno w którym słoje były na przemian bardzo jasne wręcz żółte i ciemne czarna co to było niewiem ale było to z podkładów kolejowych lub z mostu czy wiaduktu ale na prawde niesamowite.Z tych co znam to orzech jest dość ładny ze względu na fakture jak i przebarwienia.Najlepiej pogogluj być może znajdziesz coś w odpowiednim kolorze a jeśli nie to szukaj czegoś odpowiedniego wizualnie a potem bejca i jazda:)

 

Pozdrawiam

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.