Skocz do zawartości
IGNORED

Zaskakujące odkrycie w Yamaha r-n800a


Rekomendowane odpowiedzi

Długo używałem Yamahy r-n803d. I prawie wszystko mi w niej odpowiadało, z wyjątkiem obsługi Tidala, który jest moim podstawowym serwisem (Spotify ma wyraźnie słabszy dźwięk i nie trzeba audiofilskiego ucha, by to usłyszeć). Otóż Yamaha r-n803d nie obsługuje Tidal Connect. Można w niej korzystać z Tidala tylko przez aplikację MusicCast, gdzie nie ma trybu gapless i słuchanie albumów, w których ścieżki płynnie przechodzą jedna w drugą, jest wyjątkowo dokuczliwe, wręcz irytujące. Spotify Connect z trybem gapless jest, a Tidal Connect nie ma. 

Gdy więc pojawiła się nowa generacja amplitunerów obsługująca Tidal Connect - postanowiłem wywieźć stary sprzęt na działkę i kupić nowy klocek r-n800a. I tu spotkało mnie rozczarowanie - Tidal Connect, owszem, jest, ale amplituner nadal wstawia przerwy między ścieżki, nie ma trybu gapless. By wysłuchać albumu Ayreona "Source" przełączyłem się więc na Spotify Connect - i szok: tu też nie ma trybu gapless! W starym r-n803d był, a w nowym r-n800a nie ma!

Czy ktoś zorientowany może mi wytłumaczyć, dlaczego w nowym sprzęcie Yamaha nie tylko nie poprawiła niedociągnięć starego, ale dodatkowo jeszcze popsuła to, co poprzednio działało poprawnie?  Czy może mnie się trafił walnięty egzemplarz?

 

6 godzin temu, wojmaz napisał:

By wysłuchać albumu Ayreona "Source" przełączyłem się więc na Spotify Connect - i szok: tu też nie ma trybu gapless!

Jest.

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

Możliwe. Spotify na 100% jest gapless. Jeszcze bym na szybko sprawdził, bo różnie to bywa czy w samym Spotify masz zaznaczone odtwarzanie bez przerw.

Edytowane przez Misio38

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

10 godzin temu, Misio38 napisał:

Możliwe. Spotify na 100% jest gapless. Jeszcze bym na szybko sprawdził, bo różnie to bywa czy w samym Spotify masz zaznaczone odtwarzanie bez przerw.

W aplikacji Spotify zaznaczona jest opcja "Bez przerw". Podłączyłem do Yamahy streamer WiiM Pro i działa dobrze. Natomiast albumy odtwarzane przez wewnętrzny streamer amplitunera mają przerwy. Gdyby problem był w złych ustawieniach Spotify, to problem występowałby wszędzie, nie tylko w klocku Yamahy.

W dniu 21.04.2024 o 13:31, Misio38 napisał:

Możliwe. Spotify na 100% jest gapless. Jeszcze bym na szybko sprawdził, bo różnie to bywa czy w samym Spotify masz zaznaczone odtwarzanie bez przerw.

Czy mogę mieć do Ciebie prośbę? Bo rozumiem, że masz ten sprzęt i używasz go. Skoro u Ciebie Spotify Connect działa, czy mógłbyś sprawdzić też Tidal Connect? Być może Yamaha ma tę funkcję, tylko mi się trafił wadliwy egzemplarz. Dobrze by to było wiedzieć, zanim zgłoszę się do serwisu z reklamacją... Tylko nie wiem, czy Tidal pozwala na sprawdzenie działania serwisu bez wykupywania subskrypcji. Spotify na to pozwala, a Tidal?     

Edytowane przez wojmaz
2 godziny temu, wojmaz napisał:

Tidal Connect?

Nie korzystam z Tidala i nie mam tam konta niestety.

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

12 godzin temu, Misio38 napisał:

Nie korzystam z Tidala i nie mam tam konta niestety.

Jasne, thx

9 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Dzwoniłeś do serwisu co powiedzieli?

Dopiero w drugiej połowie maja będę to mógł zrobić, bo na razie siedzę na dziąłce, a Yamahę mam w domu. To znaczy zadzwonić bym mógł, ale i tak sprzętu nie zawiozę do serwisu

A robiłeś aktualizacje oprogramowania? Ja w sumie nie wiem jak było przed aktualizacją, bo po zakupie i postawieniu na półce w miejscu Cyrusa od razu uruchomiłem aktualizację.

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

No właśnie chodziło mi o sam telefon bo to jest taka rzecz którą oni powinni wiedzieć. 

Dość znana i używana funkcjonalność. 

Myślałem że to dla ciebie byłoby też pewne wyjaśnienie czy faktycznie coś z twoim sprzętem jest nie tak czy to kwestia aktualizacji czy ten typ tak ma. 

Ale jak widzimy no nie powinien tak mieć

5 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

No właśnie chodziło mi o sam telefon bo to jest taka rzecz którą oni powinni wiedzieć. 

Dość znana i używana funkcjonalność. 

Myślałem że to dla ciebie byłoby też pewne wyjaśnienie czy faktycznie coś z twoim sprzętem jest nie tak czy to kwestia aktualizacji czy ten typ tak ma. 

Ale jak widzimy no nie powinien tak mieć

Zrobię to po powrocie do domu, bo zapewne powiedzą mi, żebym sprzęt przywiózł do kontroli w serwisie.

14 godzin temu, Misio38 napisał:

A robiłeś aktualizacje oprogramowania? Ja w sumie nie wiem jak było przed aktualizacją, bo po zakupie i postawieniu na półce w miejscu Cyrusa od razu uruchomiłem aktualizację.

Szczerze mówiąc, nie pamiętam. Sprawdzę po powrocie do domu, bo do drugiej połowy maja jestem na wyjeździe .

 

17 godzin temu, wojmaz napisał:

Zrobię to po powrocie do domu, bo zapewne powiedzą mi, żebym sprzęt przywiózł do kontroli w serwisie.

Wiesz co no mi bardziej chodziło o samo funkcjonalność oni powinni przecież o tym wiedzieć. 

Tak samo jak mogą ci powiedzieć na przykład jaki jest najnowszy soft i bez problemu sobie sprawdzisz jaki jest twój. Jest kilka rzeczy które zdecydowanie można zrobić na odległość.

4 godziny temu, Andrzej100 napisał:

Otwartość polskich serwisów/dystrybutorów sprzętu audio na klienta jest niesamowita. 🤣

Prędzej uzyskasz jakąkolwiek informację  od samego producenta niz od polsiego "dystrybutora".

Tu akurat niestety! powinienem to nawet napisać drukowanymi literami ale masz rację.

Dlaczego tak się dzieje? 

Z wielu powodów ale myślę że tym najważniejszym jest to że niektórzy traktują to po prostu jako pracę. 

Nie interesuje ich aspekt techniczny danego produktu specyfikacja techniczna nie mówiąc to już o powiedzmy zaawansowanej budowie czy funkcjonalnościach. Mają to sprzedawać i to robią. 

I tutaj absolutnie nikogo nie oceniam.

  • 4 tygodnie później...

Jeszcze nie mam żadnych nowości do zakomunikowania. Cały czas przebywam z dala od domu. Wracam w końcu maja i wtedy zamierzam wybrać się do Audio Klanu, żeby po pierwsze sprawdzić na miejscu, jak działa gapless w innym egzemplarzu u nich na miejscu, a po drugie - żeby ewentualnie oddać im mój sprzęt do reklamacji. W czerwcu napiszę tutaj, jak się sytuacja rozwinęła.

W dniu 23.05.2024 o 19:51, Tubor napisał:

I co? Jakiś postęp w temacie gapless playback? Pytam bo mam ten sam sprzęt i ten sam problem.

A ty dzwoniles do audioklanu? Do serwisu?

Skoro macie obydwoje ten sam problem a model jest stosunkowo nowy to hmmmm. Sam nie wiem.

@Top Hi-Fi & Video Design wiesz coś o tym?

13 minut temu, Piotr Sonido napisał:

A ty dzwoniles do audioklanu? Do serwisu?

Skoro macie obydwoje ten sam problem a model jest stosunkowo nowy to hmmmm. Sam nie wiem.

@Top Hi-Fi & Video Design wiesz coś o tym?

Nie wiem nic, będę miał chwile to sprawdzę, jednak nie kojarzę czy te modele miały gapless czy nie

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Tidal Connect nie ma gapless. Yamaha ma, czyli grając upnp będzie gapless. Co do Spotify; nie mam jak sprawdzić, nie korzystamy z tego serwisu

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

W dniu 23.05.2024 o 19:51, Tubor napisał:

I co? Jakiś postęp w temacie gapless playback? Pytam bo mam ten sam sprzęt i ten sam problem.

Odpowiadam z opóźnieniem: dziś wróciłem do domu po półtoramiesięcznej nieobecności. Odpaliłem Yamahę, która na wstępie poinformowała mnie, że ma nową aktualizację. Zainstalowałem ją, a następnie włączyłem Tidal - bez zmian, nie ma gapless, wstawia przerwy.

Bez większych nadziei kontrolnie jeszcze zapuścilem Spotify - i tu zaskoczenie: nie ma przerw! A przecież uprzednio były. Czy to skutek aktualizacji oprogramowania? Nie mam pojęcia. Ale w sumie nie jest to dla mnie istotna zmiana, bo praktycznie nie używam Spotify. 

Czyli wychodzi na to, że funkcjonalności R-N803d i R-N800A są w tej sprawie dokładnie takie same. Dołożenie obsługi Tidal Connect nic nie zmieniło - nagrania nadal są cięte irytującymi przerwami.

Tyle tylko, że już nie mam powodu, by lecieć do serwisu, bo wygląda na to, że teraz wszystko już działa tak, jak powinno działać.

Kolega wyżej ci napisał że tidal connect nie ma gapless.

Na jakich utworach/płytach cię to tak irytuje. Ja wet tego nie zauważyłem s także korzystam. 

Wychodzi na to że to dotyczy oo prostu tidala a nie samej Yamahy jeśli dobrze rozumiem poprzedni post. 

Godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Kolega wyżej ci napisał że tidal connect nie ma gapless.

Na jakich utworach/płytach cię to tak irytuje. Ja wet tego nie zauważyłem s także korzystam. 

Wychodzi na to że to dotyczy oo prostu tidala a nie samej Yamahy jeśli dobrze rozumiem poprzedni post. 

To dotyczy każdej płyty, gdzie utwory płynnie przechodzą jeden w drugi. Pierwsze z brzegu przykłady: "Wish you were here" Pink Floyd albo "The Source" Ayreon. No i niemal każda płyta z zapisem koncertu.

A sprawdź Tidal na Yamasze ale po upnp, np korzystając z programu mconnect lite

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

40 minut temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

A sprawdź Tidal na Yamasze ale po upnp, np korzystając z programu mconnect lite

Super! Jest gapless! Dzięki za podpowiedź. Jedyna słabość to to, że ten odtwarzacz mconnect chyba nie pozwala przewijać nagrań do przodu. Co prawda jest pasek pokazujący postęp odtwarzania, ale nie reaguje na dotyk. Ale to nie jest takie istotne. Rzadko się zdarza, by trzeba było przewijać - głównie przy słuchaniu nieznanych mi jeszcze nowych długich nagrań, gdy chcę przeskanować utwór, żeby się zorientować, jak się rozwija w dalszej części

4 minuty temu, wojmaz napisał:

Super! Jest gapless! Dzięki za podpowiedź. Jedyna słabość to to, że ten odtwarzacz mconnect chyba nie pozwala przewijać nagrań do przodu. Co prawda jest pasek pokazujący postęp odtwarzania, ale nie reaguje na dotyk. Ale to nie jest takie istotne. Rzadko się zdarza, by trzeba było przewijać - głównie przy słuchaniu nieznanych mi jeszcze nowych długich nagrań, gdy chcę przeskanować utwór, żeby się zorientować, jak się rozwija w dalszej części

mconnect nie pozwala? Hmm, musiałbym sprawdzić, bo odtwarzałem w ten sam sposób wczoraj na Heglu i przewijał mconnect... 

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

16 minut temu, wojmaz napisał:

Super! Jest gapless! Dzięki za podpowiedź. Jedyna słabość to to, że ten odtwarzacz mconnect chyba nie pozwala przewijać nagrań do przodu. Co prawda jest pasek pokazujący postęp odtwarzania, ale nie reaguje na dotyk. Ale to nie jest takie istotne. Rzadko się zdarza, by trzeba było przewijać - głównie przy słuchaniu nieznanych mi jeszcze nowych długich nagrań, gdy chcę przeskanować utwór, żeby się zorientować, jak się rozwija w dalszej części

Pozwala, bez problemu. Dotykasz pomarańczowe kółeczko i przesuwasz po lini gdzie chcesz. 

Qudral Aurum A9, Eversolo DMP A 8 ,Canton Reference 8K, Taga PC 7000, Neotech NES 3004mk2

4 godziny temu, treinerek napisał:

Pozwala, bez problemu. Dotykasz pomarańczowe kółeczko i przesuwasz po lini gdzie chcesz. 

Kurczę, a u mnie po przeciągnięciu kółeczko z maniackim uporem wraca na poprzednią pozycję. Zaraz spróbuję ponownie. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.