Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ludki 🙂

W weekend kalibrowałem moje nowe kino połączone z systemem stereo, i pomyślałem ze coś Wam z tego łączenia-kalibrowania pokaże, mianowicie jaka ogromna różnice robi czułość (wydajność) głośników 🙂 Jak ktoś mnie pyta o kinowe poradę, zawsze mowie ze trzy najważniejsze rzeczy w dobrym kinie to: zawsze na pierwszym miejscu DOBRY BAS, potem duża DYNAMIKA systemu, no i oczywiście czytelność DIALOGÓW 🙂 Jako że miało być o czułości głośników, to tematy dobrego basu który zależy od subów i akustyki pominę, czytelność dialogów która zależny od jakości centralnego i dobrej akustyki też 🙂

Tak więc DYNAMIKA systemu 🙂 Jakiś czas temu ludki odpowiedzialne za tworzenie ścieżki filmowej w filmach, czyli inżynierowie dźwięku, stworzyli standard “THX reference level” na swoje własne potrzeby 🙂 Jako że jest to bardzo dobry standard, po jakimś czasie trafił do kin, a jeszcze po jakimś czasie pod strzechy do Kowalskiego 🙂 Ów standard mówi w ogromnym uproszczeniu, że bardzo dobry system kinowy powinien uzyskiwać czysto grające 115dB w miejscu odsłuchu, a dokładniej system przestrzenny 85 dB a bas o 95dB więcej z zapasem DYNAMIKI 20dB, aby osiągnąć wspomniane 115dB bez żadnych słyszalnych zniekształceń 🙂 DYNAMIKA w kinie jest tak ważna, że jest to główny parametr w owym standardzie 🙂

Niestety przeciętny system grający na amplitunerze i nie jest oczywiście w stanie uzyskać poziomu referencyjnego THX, ale każde szanujące się kino powinno wydusić te 105dB czystego dźwięku, a każdy szanujący się kinomaniak powinien się choć raz wybrać gdzieś, gdzie może doświadczyć owego magicznego poziomu referencyjnego THX 🙂

Co więc jest potrzebne aby uzyskać dużą dynamikę w kinie ? Oczywiście głośniki + wzmocnienie, jak to w każdym systemie audio 🙂 W teorii każde solidnej jakości głośniki w zacnym rozmiarze powinny być w stanie zagrać dynamicznie, zakładając ze dostana wystarczająco dużo mocy 🙂

A jak to wygląda w praktyce, w systemie w miarę ludzkim budżecie ? Otóż moje nowe kino oparte na Onkyo RZ50 i Klipscha RP600M II, RP504C II, RP502S II, RP1400SW i SVS SB2000PRo na dokładkę wyciąga solidne czyste 105dB w 20m2, bez słyszalnych zniekształceń 🙂 Co myślę jest całkiem dobrym wynikiem, za pieniądze 🙂

Po tym przydługim wstępie, chce Wam w końcu pokazać to co mimo że wiem w teorii, zaskoczyło mnie bardzo mocno w praktyce 🙂 Mianowicie zawsze mówię wszystkim aby w systemie na budżecie brać głośniki z jak najwyższą czułością (95-97dB), bo głośniki ze średnią (90-91 dB) lub niska (86-89 dB) czułością potrzebują znacznie więcej mocy aby zagrać tak samo dynamicznie jak wydajne (z dużą czułością) głośniki 🙂 Wiec w praktyce do głośników o czułości 90-91 dB potrzebna jest końcówka mocy, aby zrobić z nich dynamiczne kino. I to dokładnie właśnie u mnie się wydarzyło 🙂

Mianowicie przednie Klipsch RP600M II zastąpiłem kolumnami Magnepan 1.7i które mają niska czułość na poziomie 86 dB i zasiliłem je końcówka mocy Parasound A21+ 🙂 Pierwszym krokiem w integracji systemu była oczywiście kalibracja Dirac, przy której to właśnie szczęka mi mocno opadła, załączam zdjęcie czemu 🙂

Mianowicie na początku kalibracji trzeba wyrównać poziomy wszystkich głośników, a ze Magnepan są w jednej linii z Klipscha RP504C który to z racji na rozmiar można uznać za pełnozakresową kolumnę, to porównanie tego co daje różnica w ich czułości jest w sam raz na ich podstawie 🙂

Nie da się wyliczyć tego idealnie, ponieważ nie znam dokładnej mocy Onkyo RZ50, ani czułości wejść obu wzmacniaczy, ale różnica jest tak ogromna że nie trzeba aż tak dokładnie liczyć 🙂

TAK WIĘC Klipsch RP504C II ma czułość 96 dB i był zasilany Onkyo RZ50 który ma około 60W na kanał (wniosek z mojego porównania go z Arcamem AVR 390)

NATOMIAST wspomniana Magnepan 1.7i ma czułość 86 dB i była zasilana Parasound A21+ z 500 W na kanał 🙂

I teraz UWAGA - Klipsch RP504C II o wysokiej czułości, zasilany 8 razy słabszym wzmacniaczem niż Magnepan, przy ustawianiu poziomu głośności (mierzone UMIK 1) grał o 6,5 dB CISZEJ niż Klipsch 🙂

Powtórzę RAZ JESZCZE - kolumna o czułości 86dB grała sporo ciszej na wzmacniaczu 500W z potężną wydajność prądowa, niż kolumna o czułości 96dB na amplitunerze z (domyślnym) 60W na kanał 🙂

Tak ogromna różnice robi czułość głośnika właśnie 🙂 Tak więc za przykładem z życia wziętym - jak chcesz mieć dobrą dynamikę w kinie, a nie masz budżetu na mocna końcówkę, KUP WYDAJNE (czule) GLOSNIKI 🙂

Dobranoc 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak duza roznice robi wydajnosc?

Proste.

Kazde 3dB to podwojenie mocy

96-86dB to 10dB roznicy, czyli ponad 8-krotna moc

12 minut temu, xajas napisał:

Jak duza roznice robi wydajnosc?

Proste.

Kazde 3dB to podwojenie mocy

96-86dB to 10dB roznicy, czyli ponad 8-krotna moc

Dla jednych proste, dla innych nie, po to pisze watki wlasnie aby uswiadamiac tych dla ktorych nie jest to proste. Poza tym teoria teoria, a jak sie podlaczy potezna i wydajna koncowke vs. amplituner ze sredniej polki i koncowka wypada slabo, to jednak jest inne wrazenie niz cyferki na papierze.

i 10dB to 10x wiecej mocy wymagane.

Edytowane przez T

Jako ze widze ze wkleilem zla wersje postu, wklejam ponizej pare poprawek ze skonczonej wersji:

"TAK WIĘC Klipsch RP504C II ma czułość 96 dB i był zasilany Onkyo RZ50 który ma około 60W na kanał (wniosek z mojego porównania go z Arcamem AVR 390), acz oczywiście przy jednym kanale zasilanym moc będzie wyższa. O ile, nie wiem, 100-120W ? Nie mam jak zmierzyć, ale na pewno jest dużo słabszy niż potężny Parasound A21+

NATOMIAST wspomniana Magnepan 1.7i ma czułość 86 dB i była zasilana Parasound A21+ z 500 W na kanał

I teraz UWAGA - Klipsch RP504C II o wysokiej czułości, zasilany kilkukrotnie słabszym wzmacniaczem niż Magnepan, przy ustawianiu poziomu głośności (mierzone UMIK 1) grał o 6,5 dB GŁOSNIEJ niż Magnepan

Powtórzę RAZ JESZCZE - kolumna o czułości 86dB grała sporo ciszej na wzmacniaczu 500W z potężną wydajność prądowa, niż kolumna o czułości 96dB na przeciętnej mocy amplitunerze"

W dniu 31.01.2024 o 23:08, T napisał:

W weekend kalibrowałem moje nowe kino połączone z systemem stereo

🤘🤗 jednak nieuleczalna choroba...

W dniu 1.02.2024 o 10:54, T napisał:

Powtórzę RAZ JESZCZE - kolumna o czułości 86dB grała sporo ciszej na wzmacniaczu 500W z potężną wydajność prądowa, niż kolumna o czułości 96dB na przeciętnej mocy amplitunerze"

no tak wszystko się zgadza, im większa efektywność tym mniejsze zapotrzebowanie

Edytowane przez fetek
W dniu 31.01.2024 o 23:08, T napisał:

Klipsch RP600M

mam inne pytanie, czemu akurat te głośniki i czy testowałeś inne ?

Teraz, T napisał:

W sensie ze jaka ?

zabawa w audio / kino ja też ciągle rezygnuje 😛

2 minuty temu, fetek napisał:

mam inne pytanie, czemu akurat te głośniki i czy testowałeś inne ?

zabawa w audio / kino ja też ciągle rezygnuje 😛

Raz ze zalozylem sobie budzet 25k, a dwa ze w 20m2 w kinie nic wiecej nie potrzeba 🙂 Chyba ze ktos nie chce podstawkowych no to RP5000F, no ale juz sa drozsze a efekt ten sam 🙂

A co do "choroby" to bardziej mozna powiedziec ze "zdrowieje", zamienilem kino 75k na 25k, wiec idzie w druga strone 😄

Nie mogę się z tym zgodzić bo są głośniki na rynku o niskiej skuteczności (Dynaudio, Audiovector, Sonus Faber) które potrafią zagrać lepiej muzykalnie i po prostu można cieszyć się lepszym brzmieniem dźwiękiem od wysoko skutecznych(Klipsch na kopułkach tubowych - wspomniane czy JBL).

Ale nie mówię tu o mocy czy dynamice bo nikt normalny nie będzie próbował osiągnąć w 20m2 95 czy nawet wspomniane 115dB bo raz że można sobie słuch uszkodzić a dwa sprzęt szybko lecą kopułki przy takim głośnym graniu.

Po za tym nikt normalny nie wytrzyma 100dB w tak małym pokoju co innego w Heliosie jak tam jest ogromna sala to i te 115dB nie będzie problemem, jak chcesz sobie zniszczyć słuch to proszę bardzo, albo jak za ścianą ludzie są to przecież przez ściany czy drzwi ten dźwięk przejdzie i będzie nieznośny dla ludzi w sąsiednich pomieszczeniach.

Uważam że jak się ma dobre muzykalnie głośniki z szczegółowym środkiem i podkreśloną górą najlepiej aby głośniki były na wstędze bo kopułki za bardzo się do muzyki nie nadają to nawet przy CICHYM poziomie głośności powiedzmy 50-55dB też można zrobić fajne kino i co najważniejsze nie przeszkadzające innym domownikom.

10 godzin temu, JVC 4K napisał:

Nie mogę się z tym zgodzić bo są głośniki na rynku o niskiej skuteczności (Dynaudio, Audiovector, Sonus Faber) które potrafią zagrać lepiej muzykalnie i po prostu można cieszyć się lepszym brzmieniem dźwiękiem od wysoko skutecznych(Klipsch na kopułkach tubowych - wspomniane czy JBL).

to nie ma tutaj znaczenia a oba obozy mają dobre i złe konfiguracje.

10 godzin temu, JVC 4K napisał:

Ale nie mówię tu o mocy czy dynamice bo nikt normalny nie będzie próbował osiągnąć w 20m2 95 czy nawet wspomniane 115dB bo raz że można sobie słuch uszkodzić a dwa sprzęt szybko lecą kopułki przy takim głośnym graniu.

Po za tym nikt normalny nie wytrzyma 100dB w tak małym pokoju

Autor wytrzymał...

małe pomieszczenia i wiele źródeł dźwięku bez sensownej absorbancji to jazgot i krew z uszu.

 

10 godzin temu, JVC 4K napisał:

podkreśloną górą najlepiej aby głośniki były na wstędze bo kopułki za bardzo się do muzyki nie nadają

bez takich herezji...

po za tym pamiętaj że wstęgi mają inne promieniowanie.

Edytowane przez fetek
12 minut temu, fetek napisał:

to nie ma tutaj znaczenia a oba obozy mają dobre i złe konfiguracje.

Autor wytrzymał...

małe pomieszczenia i wiele źródeł dźwięku bez sensownej absorbancji to jazgot i krew z uszu.

 

To chyba pytanie typu "co jest ciezsze, kilogram gwozdzi czy kilogram pierza?" 😄

Edytowane przez T

to ten pan (JVC) co kręci swoim denonem wysoko i jeszcze uważa że ma zapas mocy, a to już bywa grubo ponad tę moc znamionową bo nie wie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

18 godzin temu, JVC 4K napisał:

a dwa sprzęt szybko lecą kopułki przy takim głośnym graniu.

jak się przeciąży wzmacniacz, to lecą kopułki, wstęgi czy cośtam jeszcze

więc taki znaczek THX mówi też że można grać głośno nie "paląc" głośników

ale jak słusznie autor wątku zauważył warto zwrócić uwagę na czułość głośników, w zależności co się chce osiągnąć i czym się dysponuje 🙂

ps. ja mam kolumny miernej czułości ale potrafią przyjąć prąd na klatę. a ważne też jest aby wzmacniacz w "impulsie" dał to realizator nagrania chciał. bez zniekształceń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ro35
10 godzin temu, fetek napisał:

to nie ma tutaj znaczenia a oba obozy mają dobre i złe konfiguracje.

Autor wytrzymał...

małe pomieszczenia i wiele źródeł dźwięku bez sensownej absorbancji to jazgot i krew z uszu.

 

bez takich herezji...

po za tym pamiętaj że wstęgi mają inne promieniowanie.

małe pomieszczenie i wiele źródeł dzwięku powoduje krew z uszu ale przy głośnym graniu te 80-90dB jak sie ściszy do 55-60dB to jest przyjemnie i do wytrzymania.

4 minuty temu, JVC 4K napisał:

małe pomieszczenie i wiele źródeł dzwięku powoduje krew z uszu ale przy głośnym graniu te 80-90dB jak sie ściszy do 55-60dB to jest przyjemnie i do wytrzymania.

A bedziesz tak mily i wytlumaczysz, czym sie rozni te powiedzmy 90dB zmierzone w miejscu odsluchu w malym pomieszczeniu od tych 90dB zmierzonych w miejscu odsluchu w duzym pomieszczeniu ? I czy w mikrofonie/mierniku trzeba wlaczyc tryb "male pomieszczenie" w malym pomieszczeniu a "duze pomieszczenie" w duzym ponmieszczeniu, jak sie mierzy owe dB ? 🙂

26 minut temu, T napisał:

A bedziesz tak mily i wytlumaczysz, czym sie rozni te powiedzmy 90dB zmierzone w miejscu odsluchu w malym pomieszczeniu od tych 90dB zmierzonych w miejscu odsluchu w duzym pomieszczeniu ? I czy w mikrofonie/mierniku trzeba wlaczyc tryb "male pomieszczenie" w malym pomieszczeniu a "duze pomieszczenie" w duzym ponmieszczeniu, jak sie mierzy owe dB ? 🙂

No inna odczuwalnosć dzwieku tzw. ciśnienie akustyczne 90dB w małym pokoju może przytłoczyć i być niekomfortowe w dłuższej perspektywie można stracić słuch przy takim graniu.

Natomiast 90dB w dużym pokoju "trochę ginie" kubatura pomieszczenia zabiera to wytworzone ciśnienie akustyczne i rozchodzi się po całym pokoju. Nie bez powodu mówi się że duży wzmak i duże głośniki do duzego pomieszczenia, a słaby wzmak małe głośniki do małego pokoju, nigdy odwrotnie.

Jak dasz słaby wzmak i małe głośniki do salonu 60m2 to ten sprzęt okaże się za słaby i nie wystarczająco dobry i mocny aby poradzić sobie w tak ogromnym pomieszczeniu.

Autor wątku ma Onkyo RZ50 i napędza cały set Klipscha nie wiem jakiego Atmosa ma czy 5.1.2 czy 5.1.4 czy 7.1.2 nie wspomniał o tym ile jego Onkyo musi udźwignąć głośników, ale ile by tych głośników nie miał to prawda jest taka że RZ50 to słabszy wzmak od flagowego Denona/Marantza a moje Dali zaś nie są takie aż straszne do wsyterowania 87,5 dB(Opticon,Rubicon) skuteczności to owszem mniej niż na jego Klipschach, ale wciąż dużo/wystarczająco do tego aby odczuwać moc i dynamikę z topowego wzmaka robiąc szeroki system Atmos.

Edytowane przez JVC 4K
1 minutę temu, JVC 4K napisał:

Jak dasz słaby wzmak i małe głośniki do salonu 60m2 to ten sprzęt okaże się za słaby i nie wystarczająco dobry i mocny aby poradzić sobie w tak ogromnym pomieszczeniu.

muzyki nie słuchasz w całym salonie.. bez herezji.

2 minuty temu, JVC 4K napisał:

Natomiast 90dB w dużym pokoju "trochę ginie" kubatura pomieszczenia zabiera to wytworzone ciśnienie akustyczne i rozchodzi się po całym pokoju. Nie bez powodu mówi się że duży wzmak i duże głośniki do duzego pomieszczenia, a słaby wzmak małe głośniki do małego pokoju, nigdy odwrotnie.

90dB w każdym pomieszczeniu to zawsze będzie 90dB, problem leży w ogólnie rozumianej jakości tego dźwięku, ułożeniu sceny, zdolności lokalizacji itd.

im mniejsze pomieszczenie tym źródła są bliżej i się sumują

Zresztą każdy człowiek inaczej odczuwa "głośność", dla mnie 90-100dB może być nie komfortowe i dobrze się nie czuje przy takim graniu ale już 60 powiedzmy 65db jest do zaakceptowania.

Podejrzewam ze autor wątku jest przygłuchawy już trochę i powinien iść do laryngologa zbadać słuch bo pewnie w młodości katował swe uszy na głośnej muzyce z słuchawek i dlatego teraz dopiero od 100dB mu gra sprzęt a przy 60-70dB nic nie słyszy.

3 minuty temu, fetek napisał:

muzyki nie słuchasz w całym salonie.. bez herezji.

90dB w każdym pomieszczeniu to zawsze będzie 90dB, problem leży w ogólnie rozumianej jakości tego dźwięku, ułożeniu sceny, zdolności lokalizacji itd.

im mniejsze pomieszczenie tym źródła są bliżej i się sumują

Owszem muzyki/filmów nie słucham w całym pomieszczeniu tylko na jego wydzielonej części np. na tych 30m2 z 60m2 ale dźwięk rozchodzi się jednak po całym pomieszczeniu 60m2.

A małym pokoju 18-20m2 jak zamknę drzwi i okna to dzwięk nigdzie sie nie rozchodzi no chyba że przez nieszczelne drzwi i okna ale o tym nie piszę.

18 minut temu, JVC 4K napisał:

No inna odczuwalnosć dzwieku tzw. ciśnienie akustyczne 90dB w małym pokoju może przytłoczyć i być niekomfortowe w dłuższej perspektywie można stracić słuch przy takim graniu.

Natomiast 90dB w dużym pokoju "trochę ginie" kubatura pomieszczenia zabiera to wytworzone ciśnienie akustyczne i rozchodzi się po całym pokoju. Nie bez powodu mówi się że duży wzmak i duże głośniki do duzego pomieszczenia, a słaby wzmak małe głośniki do małego pokoju, nigdy odwrotnie.

Jak dasz słaby wzmak i małe głośniki do salonu 60m2 to ten sprzęt okaże się za słaby i nie wystarczająco dobry i mocny aby poradzić sobie w tak ogromnym pomieszczeniu.

Autor wątku ma Onkyo RZ50 i napędza cały set Klipscha nie wiem jakiego Atmosa ma czy 5.1.2 czy 5.1.4 czy 7.1.2 nie wspomniał o tym ile jego Onkyo musi udźwignąć głośników, ale ile by tych głośników nie miał to prawda jest taka że RZ50 to słabszy wzmak od flagowego Denona/Marantza a moje Dali zaś nie są takie aż straszne do wsyterowania 87,5 dB(Opticon,Rubicon) skuteczności to owszem mniej niż na jego Klipschach, ale wciąż dużo/wystarczająco do tego aby odczuwać moc i dynamikę z topowego wzmaka robiąc szeroki system Atmos.

Powiem Ci ze nikt tak nie tlumaczy zawilych tematow dobrze jak Ty - czysto, przejrzyscie i klarownie, nie da sie nie zrozumiec i czegos nowego nie nauczyc 🙂 Dzieki ! 🙂

Na starość nikt z nas nie będzie dobrze słyszał i każdy będzie miał problemy z słuchem niestety, to że dziś mamy próg odczuwalności bólu przy 90-100dB to w przyszłości może się okazać że będzie w miarę komfortowo przy tym poziomie, a próg bólu przesunie się o kolejne 20dB w górę i tak dalej i dalej aż ogłuchniemy.

Jest więc rada unikać kin komercyjnych, dyskotek,koncertów,stadionów mas itp. tam gdzie odczuwalny poziom dB dla progu bólu jest za duży, i oglądać koncerty czy filmy w swoim domowym kinie ale "trochę" jednak ciszej niż na stadionie czy dyskotece.

Nie ma za co.

5 minut temu, JVC 4K napisał:

Na starość nikt z nas nie będzie dobrze słyszał i każdy będzie miał problemy z słuchem niestety, to że dziś mamy próg odczuwalności bólu przy 90-100dB to w przyszłości może się okazać że będzie w miarę komfortowo przy tym poziomie, a próg bólu przesunie się o kolejne 20dB w górę i tak dalej i dalej aż ogłuchniemy.

Jest więc rada unikać kin komercyjnych, dyskotek,koncertów,stadionów mas itp. tam gdzie odczuwalny poziom dB dla progu bólu jest za duży, i oglądać koncerty czy filmy w swoim domowym kinie ale "trochę" jednak ciszej niż na stadionie czy dyskotece.

Nie ma za co.

No ba, ja zakladam cieple miekkie kapcie i nalewam cieplej wody do termoforu przed kazdym seansem, trzeba sie szanowac ! 🙂 Plus slyszalem ze inzynierowie dzwieku ktorzy wymyslili ten 115dB standard, przechodza specjalne szkolenie w szkolach inzynierii dzwieku (no bo gdzie indziej) aby prog bolu przesunal im sie do 120dB, inaczej nie dali by rady miksowac tych filmow. Wiec moze masz i racje, ze my normalne ludki bez takiego szkolenia nie powinnismy sluchac glosniej niz te 90dB o ktorych wspominasz 🙂

Edytowane przez T

Nie wiem jak ty ale ja jak ustawie na Denonie jest zakres od 0-98 i ustawie 65 i wyżej to dzwięk jest taki jak by ktoś nożem mi przekuwał bębenki w uszach nie da się tego wytrzymać, wiec najczęsciej oglądam filmy na poziomie 55 maks 60, muzykę ciszej, a Ty jak na Onkyo ustawiasz poziom głośności.

1 minutę temu, JVC 4K napisał:

Nie wiem jak ty ale ja jak ustawie na Denonie jest zakres od 0-98 i ustawie 65 i wyżej to dzwięk jest taki jak by ktoś nożem mi przekuwał bębenki w uszach nie da się tego wytrzymać, wiec najczęsciej oglądam filmy na poziomie 55 maks 60, muzykę ciszej, a Ty jak na Onkyo ustawiasz poziom głośności.

Musieli sknocic cos ze sciezka dzwiekowa w tych filmach zapewne, skoro tak masz. Ja ustawiam na 65, no ale ja juz gluchy jestem, wiec pewnie dla tego 🙂

8 minut temu, T napisał:

Musieli sknocic cos ze sciezka dzwiekowa w tych filmach zapewne, skoro tak masz. Ja ustawiam na 65, no ale ja juz gluchy jestem, wiec pewnie dla tego 🙂

Właśnie tak, bo na każdym źródle tak mam nie ważne czy blu-ray, czy coś innego, na pewno nie jest to dystorsja,kompresja czy jakieś zniekształcenia bo wtedy głośnik by charczał, więc na pewno nie jest to wina wzmaka czy kolumn.

Ja po prostu mam tak wrażliwe uszy i nie dam rady głośniej na tym pokrętle jak 60 z zakresu 98, to jeszcze 38 zapasu jest dla tych głuchych.

Ja do 60 choć zazwyczaj jest to 50 i przyjemne oglądanie na Denonie i doskonale rozumiem kolegę 🙂

3 minuty temu, 77Mariusz77 napisał:

Ja do 60 choć zazwyczaj jest to 50 i przyjemne oglądanie na Denonie i doskonale rozumiem kolegę 🙂

Rozumiesz kolege, bo kolega jest bez pojecia, wiec latwo go zrozumiec 🙂

Aby osiagnac "THX reference level" w kinie domowym trzeba spelnic dwa warunki - 1. trzeba miec na prawde dobry i mocny sprzet, ktore owe skoki do 115dB jest w stanie wyprodukowac krystalicznie czysto i bez znieksztalcen (plus oczywiscie odpowiedniu ustawiony i skalibrowany) i 2. trzeba miec na prawde dobrze zrobiona akustyke, aby poglos nie zmasakowal uszu przy takich glosnosciach. Jest niewiele kin domowych ktore spelniaja te warunki, dla tego wlasnie napisalem ze kazdy szanujacy sie kinomaniak powinien kogos z takowym kinem znalezc i chociaz raz doswiadczyc, aby wiedziec w ogole o czym jest mowa 🙂 Przydaloby sie wiecej jakiegos ogolnego intelektualnego ogarniecia i nieco pokory, aby zrozumiec i zaakceptowac ze ten standard wymyslili i wprowadzili najlepsi fachowcy od dzwieku przestrzennego, jako idealne warunki doswiadczania filmow 🙂 Ja wiem ze przecietny uzytkownik polskiego forum wie lepiej niz najlepszy nawet inzynier dzwieku, no ale taki inzynier tez cos czasem moze miec cos wartosciowego do przekazania, wiec warto sie moze i chwile zastanowic🙂


I ten kolega latwy do zrozumienia, powyzej pisal o decybelach i progach bolu, tez oczywiscie bez pojecia, bo nie zna podstaw pomiaru natezenia dzwieku 🙂 Mianowicie natezenie dzwieku w kinie domowym mierzy sie na ustawieniu C weighted, a pomiar szkodliwosci na A weighted 🙂 C weighted mierzy pasmo obejmujace i niskie tony, ktore sa glownie odpowiedzialne za te 115dB i nie szkodliwe dla naszego sluchu, do tego i bardzo przyjemne 🙂 A weighted mierzy czestotliwosci w pelnej czulosci od 1kHz w gore, bo wysokie natezenie dzwieku od 1 do okolo 5kHz (jesli pamiec nie myli) jest dla nas najbardziej szkodliwe 🙂 115dB zmierzone uzywajac ustawienia C weighted, bedzie owocowalo okolo 90dB mierzac ustawieniem A weighted, i takie maksymalne natezenie bedzie osiagane na chwile w czestotliwosicach powyzej 1kHz 🙂 Realnie sciezka dzwiekowa powyzej 1kHz bedzie oscylowac okolo 80dB podczas ogladania, daleko i od bycia szkodliwej, i od progu bolu 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

trzeba mieć naprawdę dobry i mocny sprzęt - o czym ty gościu w ogóle godosz, taki z ciebie kinomiak a nie wiesz że Denon AVC X8500H pod względem mocy zjada twoje Onkyo RZ50 na śniadanie, radę zerknąć w specyfikację obu amplitunerów.

Ile oddają mocy na kanał, ile ciągną W z gniazdka oraz ile jest w stanie obsłużyć głośników i jak szerokiego Atmosa, DTS X zrobić, bez jakiś zewnętrznych końcówek mocy.

Ty się cieszysz jak masz w swoim pokoju przedział mocy od 100-115dB, ja jestem zadowolony jak w moim jest 55-70dB maks skokowo jak wybuchy i każdy jest zadowolony.

Ja pogłosu nie mam w pokoju akurat mam dobrze wyciszony jak klasnę to nie ma efektu odbicia. Jak w pokoju nie było dywanów, zasłon, weluru i wełny kamiennej na skosie to jak klasnąłem to było echo, a teraz po remoncie i przygotowaniu pokoju pod kino już tego efektu nie ma.

Jakim miernikiem mierzysz te A i C może też sobie taki sprawie, ja te dB mierzyłem aplikacją w telefonie rozumiem że jest ona omylna i wprowadzała mnie w błąd i skoro skokowo było tam i nawet 75-80dB podczas głośnych scen akcji, wybuchów, strzelanin itp. to może realnie mam więcej dB niż owe zmierzone aplikacją w telefonie i w rzeczywistości dobijam do tych 90dB a może nawet o tym nie wiem.

Jaki to miernik może sobie kupię i podłącza się go do amplitunera czy do subwoofera? Nie wiem. Więc pytam, napiszesz coś mądrego.

 

6 minut temu, JVC 4K napisał:

trzeba mieć naprawdę dobry i mocny sprzęt - o czym ty gościu w ogóle godosz, taki z ciebie kinomiak a nie wiesz że Denon AVC X8500H pod względem mocy zjada twoje Onkyo RZ50 na śniadanie, radę zerknąć w specyfikację obu amplitunerów.

Ile oddają mocy na kanał, ile ciągną W z gniazdka oraz ile jest w stanie obsłużyć głośników i jak szerokiego Atmosa, DTS X zrobić, bez jakiś zewnętrznych końcówek mocy.

Ty się cieszysz jak masz w swoim pokoju przedział mocy od 100-115dB, ja jestem zadowolony jak w moim jest 55-70dB maks skokowo jak wybuchy i każdy jest zadowolony.

Ja pogłosu nie mam w pokoju akurat mam dobrze wyciszony jak klasnę to nie ma efektu odbicia. Jak w pokoju nie było dywanów, zasłon, weluru i wełny kamiennej na skosie to jak klasnąłem to było echo, a teraz po remoncie i przygotowaniu pokoju pod kino już tego efektu nie ma.

Jakim miernikiem mierzysz te A i C może też sobie taki sprawie, ja te dB mierzyłem aplikacją w telefonie rozumiem że jest ona omylna i wprowadzała mnie w błąd i skoro skokowo było tam i nawet 75-80dB podczas głośnych scen akcji, wybuchów, strzelanin itp. to może realnie mam więcej dB niż owe zmierzone aplikacją w telefonie i w rzeczywistości dobijam do tych 90dB a może nawet o tym nie wiem.

Jaki to miernik może sobie kupię i podłącza się go do amplitunera czy do subwoofera? Nie wiem. Więc pytam, napiszesz coś mądrego.

 

Powiem Ci ze Ty na prawde jestes bardzo specjalnym uzytkownikiem 🙂

Denon AVC X8500H pobiera z gniazdka 900W, Onkyo RZ50 870W, wiec maja podobna moc 🙂 RZ50 wyciaga max 105dB u mnie bez slyszalnych znieksztalcen, na kolumnach o czulosci 95dB. Jesli Twoje kolumny maja czulosc 86dB, to nie dziwie sie ze przy 95dB juz uszy krwawia, bo to juz powyzej jego maksymalnych osiagow zapewne sporo 🙂

120dB wyciagalem u siebie na dwoch flagowych Arcamach grajacych razem, 120W na kanal i 4 subach, na wysokowydajnych Klipschach z najwyzesz serii THX. Czytales te wszystkie watki i komentowales, a nadal nie masz pojecia o czym mowa 🙂


Kazdy szanujacy sie decybelomierz ma przelaczane tryby pracy 🙂 Kierujesz pionowo do gory dokladnie tam gdzie siedzisz i mozesz mierzyc, bo telefonem to sobie mozna pogrzebac tu i uwdzie, co najwyzej 🙂
 

Skoro standard THX jest taki ważny to jakiego grzyba każą robić odcięcia wszystkich głośników na 80Hz i ustawić wszystkie na small a bas kierować tylko do suba, przecież skoro niskie częstotliwości są takie fajne i przyjemne to po co to odcinać niech wszystkie głośniki będą odcięte na 40Hz a fronty na full pass large. Co to głośniki czy kolumny nie poradzą sobie z basem tylko poradzi sobie sub przecież to śmiech na sali jest.

Są na rynku kolumny podłogowe co to pod względem przetworników basowych i sporych gabarytów są w stanie pokonać pod względem basu(niskich częstotliwości) nie jeden subwoofer.

Po co kierować bas tylko do suba niech podłogówki też grają niskimi częstotliwościami. Na pewno nie jedne na rynku podłogówki lepiej to zrobią od jakiegoś SVS SB2000 w duecie z Klipschem RP 1400SW.

A może pora na SB4000 lub na SB16 Ultra to dopiero suby a nie jakiś SB2000.

1 minutę temu, JVC 4K napisał:

Skoro standard THX jest taki ważny to jakiego grzyba każą robić odcięcia wszystkich głośników na 80Hz i ustawić wszystkie na small a bas kierować tylko do suba, przecież skoro niskie częstotliwości są takie fajne i przyjemne to po co to odcinać niech wszystkie głośniki będą odcięte na 40Hz a fronty na full pass large. Co to głośniki czy kolumny nie poradzą sobie z basem tylko poradzi sobie sub przecież to śmiech na sali jest.

Są na rynku kolumny podłogowe co to pod względem przetworników basowych i sporych gabarytów są w stanie pokonać pod względem basu(niskich częstotliwości) nie jeden subwoofer.

Po co kierować bas tylko do suba niech podłogówki też grają niskimi częstotliwościami. Na pewno nie jedne na rynku podłogówki lepiej to zrobią od jakiegoś SVS SB2000 w duecie z Klipschem RP 1400SW.

A może pora na SB4000 lub na SB16 Ultra to dopiero suby a nie jakiś SB2000.

Slyszalem ze Ci goscie od THX to straszni jajcarze sa, wiec pewnie kaza odcinac dla jaj, a potem wieczorami siedza w swojej grupie i sie nabijaja ze ludzie posluchali, i odcinaja przy 80Hz 🙂

4 minuty temu, T napisał:

Slyszalem ze Ci goscie od THX to straszni jajcarze sa, wiec pewnie kaza odcinac dla jaj, a potem wieczorami siedza w swojej grupie i sie nabijaja ze ludzie posluchali, i odcinaja przy 80Hz 🙂

Ja mam u siebie fronty na large full pass a reszta na small z tym że central mam na 40Hz a wszystkie surroundy i Atmosy mam na 60Hz i uważasz że nie jest to poprawnie ustawione.

Kup SB4000 lub SB 16 Ultra to zobaczysz co to bas a nie jakieś Klipsche z niskim SVS-em.

Edytowane przez JVC 4K
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.